Rits van de jas is stuk
het bedrijf ms mode geeft aan dat ze me geld willen terug geven maar dat ik mijn jas in moet leveren. Aangezien de winter nog moet beginnen en nu er nergens meer een goede leuke jas vind in mijn maat is dit geen optie. Ze hebben aangeboden (wat zevnormaal niet doen zeggen ze) om de rits te repareren. Na dat ik me jas heb gebracht gaven ze aan dat de jas dan geen garantie meer heeft dus als er iets anders met me jas is er dan geen enkele garantie is. Kan dit zomaar? I
Topantwoord
Hallo Westlandsefries ,
Na dat ik me jas heb gebracht gaven ze aan dat de jas dan geen garantie meer heeft dus als er iets anders met me jas is er dan geen enkele garantie is.
Wat èèn onzin , u heeft gewoon recht op een deugdelijk product , lees ook hier , klik op de rode regel .
Gaat het product binnen zes maanden na aankoop kapot? Of is er binnen zes maanden iets mis met het product? Dan moet de verkoper bewijzen dat dit uw schuld was. Gaat het product na zes maanden of langer kapot? Dan moet u zelf bewijzen dat dit niet uw schuld was
https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie
Dank voor uw reactie! Hier heb ik wat aan!
Graag gedaan .
Overal zijn nog volop jassen te koop, nog lekker afgeprijsd ook. En wat moet er behalve een rits kapot gaan aan een jas?
Laat mij raden, Je hebt een jas gekocht die eigenlijk een maatje te klein is en daardoor staat er spanning op de rits en op de naden van de jas. Nu is de rits stuk gegaan. Wordt er dan een nieuwe rits in gezet, dan krijg je hetzelfde probleem met een tijdje weer, Dan krijg je niet weer een nieuwe rits. En als de naden gaan scheuren ook niet.
Waarom heb je geen geld terug geaccepteerd. Er zijn genoeg winkels die jassen hebben, Het is nog opruiming ook. Ben je nog goedkoper uit ook.
Dus uw rits is kapot gegaan en MS wil de jas terug nemen en u de aanschafkosten weer terug storten. Precies zoals het hoort dus. Geen idee hoe bijzonder uw maat is, maar er zijn zat winterjassen te vinden in alle maten.
Een rits laten vervangen kan altijd, maar dan is de jas niet meer origineel. Op een onderdeel wat extern gehaald moet worden kan geen garantie gegeven worden.
Maar heel snel gebruik van de mogelijkheid om de koop te ontbinden. Heel netjes van MS om dat te doen.
Rits van de jas is stuk
het bedrijf ms mode geeft aan dat ze me geld willen terug geven maar dat ik mijn jas in moet leveren.
U heeft een probleem met een jas (rits).
De verkoper wil u 100% geld retour geven, niks mis mee, goede service.
Maar u wilt EN de jas EN geld terug, kijk, dàt gebeurd natuurlijk, dubbel is eens zo dik.
Vindt u dit nu zelf eigenlijk ook wel erg duidelijk?
Of dacht u een gratis jas te krijgen die u ergens laat herstellen ....................... misschien in de Efteling, 't Sprookjesbos.
Mensen ik vraag niet om afgezeikt te worden maar om wettelijk advies! Me jas is zeker niet te klein en er zijn al meerdere mensen met de zelfde jas terug gegaan. En daarbij is het niet de bedoeling om een discussie te maken of er wel of niet jassen in mijn maat zijn.
De vraag is kunnen ze het maken om als je de rits laat repareren de garantie van de rest van de jas te laten vervallen.
.
@Westlandsefries , De vraag is kunnen ze het maken om als je de rits laat repareren de garantie van de rest van de jas te laten vervallen. Simpel nee .
Dat kunnen ze wel maken omdat de klant een redelijk en juridisch correcte oplossing niet wil accepteren : geld terug.
dan zegt de winkel simpelweg: ok, we gaan repareren, maar dat doen wij maar 1 keer.
@User123 , flauwekul , als Ts de jas mooi vind en de rits word gerepareerd , en naderhand een ander probleem is b.v. de naad laat los / of scheurt , wil nog niet zeggen dat de jas dan geen garantie meer heeft omdat de rits gerepareerd is . Als het zo`n waardeloze jas is en al veel klachten zijn , moet MS de jas niet meer verkopen .
U wordt niet afgezeken, maar u stelt u aan. Neem dat geld terug en koop een nieuwe jas. Hebt u weer volop garantie.
Mensen ik vraag niet om afgezeikt te worden maar om wettelijk advies! Me jas is zeker niet te klein en er zijn al meerdere mensen met de zelfde jas terug gegaan. En daarbij is het niet de bedoeling om een discussie te maken of er wel of niet jassen in mijn maat zijn.
De vraag is kunnen ze het maken om als je de rits laat repareren de garantie van de rest van de jas te laten vervallen.
U had 100% geld retout kunnen krijgen tegen inlevering van de jas, uiterst billijk en reeel.
Dit wilde u niet, dan houdt dat deel op.\
Kennelijk hebben/hadden zij een reden om de garantie te stoppen.
U wilde EN geld EN de jas, en dàt gaat dus niet.
Volgens mij leest u niet goed ik heb 2 opties jas inleveren geld terug of jas laten repareren. De laatste optie overweeg ik nu maar de vraag is kunnen ze de garantie van de jas dan stop zetten?
U wilde als ik uw openings regel lees wel geld terug maar dat was geen optie, want dat kwam u niet goed uit. (geeft aan dat ze me geld willen terug geven maar dat ik mijn jas in moet leveren. Aangezien de winter nog moet beginnen en nu er nergens meer een goede leuke jas vind in mijn maat is dit geen optie.)
Het is zeker geen afzeiken want u heeft twee opties, de jas laten maken of uw geld terug ontvangen en de jas die toch al kapot is inleveren. Dat u geen mooie jas in een andere winkel kunt vinden is uw probleem en niet die van de verkoper omdat de koop ongedaan gemaakt kan worden. Wat wil u eigenlijk de jas met de kapotte rits behouden en het volledige aankoopbedrag ook nog terug ontvangen?.
Nee de rits gemaakt hebben zou het mooiste zijn. maar er word niet gekeken naar me vraag of de garantie mag vervalen als ze de rits maken
De meest simpele oplossing is de rits laten maken en de jas gewoon aantrekken alsof die nooit kapot is geweest.
@Westlandsefries ,
Zekere voor het onzekere , stel uw vraag ook aan consuwijzer .
https://www.consuwijzer.nl/stel-uw-vraag-aan-consuwijzer
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?
Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.
Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.
Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n
...
Lees meer
Probleem bij pakket bezorgen door DPD
Ik heb een CDi (brommer onderdeel) besteld en deze zou DPD bezorgen. Echter is de CDi nooit afgelevert alleen de verpakking zat in de brievenbus. En daar gaat het in onze ogen mis, omdat dit geen brievenbus pakket was. De afmetingen van de CDi zie foto zijn groter dan die van onze brievenbus. Wij hebben natuurlijk direct contact gehad met DPD maar zij geven de leverancier de schuld omdat het pakke ... Lees meer
Abonnement Red Together Vodafone
Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer