We
door Westlandsefries Jan 4, 2019 om 19:15
Winkels & webshops

Rits van de jas is stuk

het bedrijf ms mode geeft aan dat ze me geld willen terug geven maar dat ik mijn jas in moet leveren. Aangezien de winter nog moet beginnen en nu er nergens meer een goede leuke jas vind in mijn maat is dit geen optie. Ze hebben aangeboden (wat zevnormaal niet doen zeggen ze) om de rits te repareren. Na dat ik me jas heb gebracht gaven ze aan dat de jas dan geen garantie meer heeft dus als er iets anders met me jas is er dan geen enkele garantie is. Kan dit zomaar? I

8582 16 Rapporteer

Topantwoord

marita5
door marita5 - Jan 4, 2019 om 19:24
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Westlandsefries ,

Na dat ik me jas heb gebracht gaven ze aan dat de jas dan geen garantie meer heeft dus als er iets anders met me jas is er dan geen enkele garantie is.

Wat èèn onzin , u heeft gewoon recht op een deugdelijk product , lees ook hier , klik op de rode regel .

Gaat het product binnen zes maanden na aankoop kapot? Of is er binnen zes maanden iets mis met het product? Dan moet de verkoper bewijzen dat dit uw schuld was. Gaat het product na zes maanden of langer kapot? Dan moet u zelf bewijzen dat dit niet uw schuld was

https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie

We
door Westlandsefries Jan 4, 2019 om 21:19
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dank voor uw reactie! Hier heb ik wat aan!

marita5
door marita5 Jan 4, 2019 om 21:29
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Graag gedaan .

Cookies
door Cookies - Jan 4, 2019 om 19:48
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Overal zijn nog volop jassen te koop, nog lekker afgeprijsd ook. En wat moet er behalve een rits kapot gaan aan een jas?

panter22
door panter22 - Jan 4, 2019 om 19:50
6599 Antwoorden / Vragen

Laat mij raden, Je hebt een jas gekocht die eigenlijk een maatje te klein is en daardoor staat er spanning op de rits en op de naden van de jas. Nu is de rits  stuk gegaan. Wordt er dan een nieuwe rits in gezet, dan krijg je hetzelfde probleem met een tijdje weer, Dan krijg je niet weer een nieuwe rits. En als de naden gaan scheuren ook niet.
Waarom heb  je geen geld terug geaccepteerd.  Er zijn genoeg winkels die jassen hebben, Het is nog opruiming ook. Ben je nog goedkoper uit ook.

ne
door neodutchio - Jan 4, 2019 om 19:57
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Dus uw rits is kapot gegaan en MS wil de jas terug nemen en u de aanschafkosten weer terug storten. Precies zoals het hoort dus. Geen idee hoe bijzonder uw maat is, maar er zijn zat winterjassen te vinden in alle maten.

Een rits laten vervangen kan altijd, maar dan is de jas niet meer origineel. Op een onderdeel wat extern gehaald moet worden kan geen garantie gegeven worden.

Maar heel snel gebruik van de mogelijkheid om de koop te ontbinden. Heel netjes van MS om dat te doen.

Ka
door Kassagebruiker - Jan 4, 2019 om 20:06
683 Antwoorden / 5 Vragen

Rits van de jas is stuk

het bedrijf ms mode geeft aan dat ze me geld willen terug geven maar dat ik mijn jas in moet leveren.

U heeft een probleem met een jas (rits).
De verkoper wil u 100% geld retour geven, niks mis mee, goede service.
Maar u wilt EN de jas EN geld terug, kijk, dàt gebeurd natuurlijk, dubbel is eens zo dik.
Vindt u dit nu zelf eigenlijk ook wel erg duidelijk?
Of dacht u een gratis jas te krijgen die u ergens laat herstellen ....................... misschien in de Efteling, 't  Sprookjesbos.

We
door Westlandsefries - Jan 4, 2019 om 20:40
1 Antwoorden / 1 Vragen

Mensen ik vraag niet om afgezeikt te worden maar om wettelijk advies! Me jas is zeker niet te klein en er zijn al meerdere mensen met de zelfde jas terug gegaan. En daarbij is het niet de bedoeling om een discussie te maken of er wel of niet jassen in mijn maat zijn.
De vraag is kunnen ze het maken om als je de rits laat repareren de garantie van de rest van de jas te laten vervallen.
.

marita5
door marita5 Jan 4, 2019 om 21:50
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@Westlandsefries , De vraag is kunnen ze het maken om als je de rits laat repareren de garantie van de rest van de jas te laten vervallen. Simpel nee .

user123
door user123 Jan 4, 2019 om 23:54
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Dat kunnen ze wel maken omdat de klant een redelijk en juridisch correcte oplossing niet wil accepteren : geld terug.
dan zegt de winkel simpelweg: ok, we gaan repareren, maar dat doen wij maar 1 keer.

marita5
door marita5 Jan 5, 2019 om 12:43
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@User123 , flauwekul , als Ts de jas mooi vind en de rits word gerepareerd , en naderhand een ander probleem is b.v. de naad laat los / of scheurt , wil nog niet zeggen dat de jas dan geen garantie meer heeft omdat de rits gerepareerd is . Als het zo`n waardeloze jas is en al veel klachten zijn , moet MS de jas niet meer verkopen .

tijger1
door tijger1 - Jan 4, 2019 om 20:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U wordt niet afgezeken, maar u stelt u aan. Neem dat geld terug en koop een nieuwe jas. Hebt u weer volop garantie.

Ka
door Kassagebruiker - Jan 4, 2019 om 21:03
683 Antwoorden / 5 Vragen

Mensen ik vraag niet om afgezeikt te worden maar om wettelijk advies! Me jas is zeker niet te klein en er zijn al meerdere mensen met de zelfde jas terug gegaan. En daarbij is het niet de bedoeling om een discussie te maken of er wel of niet jassen in mijn maat zijn.
De vraag is kunnen ze het maken om als je de rits laat repareren de garantie van de rest van de jas te laten vervallen.

U had 100% geld retout kunnen krijgen tegen inlevering van de jas, uiterst billijk en reeel.
Dit wilde u niet, dan houdt dat deel op.\
Kennelijk hebben/hadden zij een reden om de garantie te stoppen.
U wilde EN geld EN de jas, en dàt gaat dus niet.

We
door Westlandsefries Jan 4, 2019 om 21:18
1 Antwoorden / 1 Vragen

Volgens mij leest u niet goed ik heb 2 opties jas inleveren geld terug of jas laten repareren. De laatste optie overweeg ik nu maar de vraag is kunnen ze de garantie van de jas dan stop zetten?

Ka
door Kassagebruiker Jan 4, 2019 om 21:33
683 Antwoorden / 5 Vragen

U wilde als ik uw openings regel lees wel geld terug maar dat was geen optie, want dat kwam u niet goed uit. (geeft aan dat ze me geld willen terug geven maar dat ik mijn jas in moet leveren. Aangezien de winter nog moet beginnen en nu er nergens meer een goede leuke jas vind in mijn maat is dit geen optie.)

ro
door ron503 - Jan 4, 2019 om 21:07
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Het is zeker geen afzeiken want u heeft twee opties, de jas laten maken of uw geld terug ontvangen en de jas die toch al kapot is inleveren. Dat u geen mooie jas in een andere winkel kunt vinden is uw probleem en niet die van de verkoper omdat de koop ongedaan gemaakt kan worden. Wat wil u eigenlijk de jas met de kapotte rits behouden en het volledige aankoopbedrag ook nog terug ontvangen?.

We
door Westlandsefries Jan 4, 2019 om 21:16
1 Antwoorden / 1 Vragen

Nee de rits gemaakt hebben zou het mooiste zijn. maar er word niet gekeken naar me vraag of de garantie mag vervalen als ze de rits maken

ro
door ron503 Jan 4, 2019 om 22:00
1229 Antwoorden / 0 Vragen

De meest simpele oplossing is de rits laten maken en de jas gewoon aantrekken alsof die nooit kapot is geweest.

marita5
door marita5 - Jan 4, 2019 om 21:53
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@Westlandsefries ,

Zekere voor het onzekere , stel uw vraag ook aan consuwijzer .

https://www.consuwijzer.nl/stel-uw-vraag-aan-consuwijzer

panter22
door panter22 - Jan 4, 2019 om 21:54
6599 Antwoorden / Vragen

Nou is het verhaal anders. Meerdere klanten hebben klachten over de jas.
Die jas voldoet dan niet aan de eisen die je aan de jas mag stellen.
MS mode neemt daarom de jas terug als er klanten met klachten komen en ze krijgen hun geld terug.
Dat is keurig volgens de wettelijke regels.
Daar ga je niet mee akkoord. Je wilt de jas houden.
Je hebt dus liever een ondeugdelijke jas met een nieuwe rits.
Mag ook. Maar dan kun je later niet meer klagen dat die jas niet goed is.

gerbera
door gerbera - Jan 4, 2019 om 22:04
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Ik begrijp uit uw verhaal dat er een nieuwe rits is ingezet. Is dat door MS gedaan of heeft u het zelf elders laten doen. In het eerste geval blijft het recht op garantie gewoon bestaan. In het tweede geval kan het kloppen dat dan de garantie vervalt.

marita5
door marita5 Jan 4, 2019 om 22:16
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@gerbera , wat ik uit de reactie van Ts begrijp, is de rits nog niet gerepareerd . Mede door het feit dat MS als antwoord geeft , dan vervalt de garantie Ook al is de rits gerepareerd door MS dan vervalt de garantie niet Is dus de grootste kolder wat MS beweerd .

gerbera
door gerbera Jan 5, 2019 om 13:57
7358 Antwoorden / 14 Vragen

In het eerste geval, dus door MS gerepareerd, blijft het recht op garantie gewoon bestaan

Cookies
door Cookies - Jan 4, 2019 om 22:22
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je wilt geen geld terug omdat je dan TERECHT de jas in moet inleveren. Maar wat heb je aan een jas met kapotte rits? Of had je daar andere plannen mee?

Ge
door Genee - Jan 4, 2019 om 22:27
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Het zou kunnen dat nu de jas door de fabrikant vergoed wordt maar als er een andere rits ingezet wordt de fabrikant de jas niet terugneemt.
Wanneer er dan iets met de jas is en uw geld terug wil kan de winkelier niet meer bij de fabrikant aankloppen en moet dan uit eigen zak het aankoopbedrag betalen.
Dat risico wil Ms mode kennelijk niet nemen en aan u de keuze.

Lijkt me dat ze zich prima aan de wet houden door uw jas terug te willen nemen.
Wilt u de jas laten repareren is dat uw eigen keus en mag je niet verwachten dat ze nog garantie geven.
Persoonlijk zou ik voor geld terug kiezen.

ne
door neodutchio - Jan 4, 2019 om 22:36
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Zoals al eerder is aangegeven hebt u wettelijk recht op een goed product. MS is een kledingwinkel. Deze verkoopt enkel en heeft geen stiksters in dienst om kleding te repareren of te vermaken. Zij moeten nu extern gaan zoeken voor een oplossing en kunnen dan niet instaan voor de kwaliteit. Ja, officieel moeten ze dat geven, maar dat kunnen ze simpelweg niet. Om die reden mag u dus ook de hele jas terug brengen en krijgt u uw hele aankoopbedrag terug.

Dat u daar over moet nadenken klinkt mij toch wel vreemd in de oren. En wat het zou uitmaken of ze juridisch nu wel of niet garantie moeten bieden? Het recht dat u heeft is of een nieuwe jas, of herstel, of geld terug. Als herstel niet opweegt tegen de nieuwwaarde heeft u geen recht om dit te eisen. Stel dat de inkoopwaarde van de jas €25,- is en een nieuwe rits in laten zetten € 20,-, dan is reparatie zinloos. Blijft over een nieuwe jas, maar daar heeft u geen vertrouwen in. En zo te lezen MS ook niet. Geheel volgens de wet heeft u dan recht op geld terug. Maar dan moet de jas wel ingeleverd worden.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 5, 2019 om 12:43
16827 Antwoorden / 202 Vragen

N.a.v. @MARITA5 geef ik u bijgaand verwijzing naar de wettelijke regeling waar duidelijk wordt gesteld dat u recht heeft op deugdelijke reparatie en als dat niet kan op een vervanging of de aankoopsom terug.

Op zich is het wel correct dat bij 'gehele aankoopsom terug'het terecht is dat men de kapotte jas terugwenst. Die jas heeft u dan niet meer betaald en is dus ook niet meer als uw eigendom te beschouwen.
Daarbij is 'jas terug' ook nodig om bij de winkeldirectie de terechtheid van de geldteruggave aan te tonen.

U heeft dus wettelijk garantie maar de vraagstelling van M&S Mode is niet onterecht.

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/21.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/22.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/23.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/24.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/25.html