Ruilen na actieperiode?
Ik heb bij de LeenBakker een kastje gekocht in de actie. Ik kreeg 15 euro korting.
Nu bleek ik bij thuiskomst de verkeerde doos te hebben meegenomen, het was de verkeerde kleur.
Een week later ging ik hem omruilen voor de juiste kleur. Op de bon stond vermeld: Ruilen binnen 100 dagen.
Nu bleek de actie periode voorbij en moest ik opeens de volle prijs voor het kastje betalen. Klopt dit wel? Op de bon staat toch ruilen binnen 100 dagen?En ik wil hetzelfde kastje alleen in een andere kleur.
Nee, dat klopt volgens mij niet.
Je ruilt gewoon. Dat heeft m.i. niets met een actieprijs te maken.
Vraag eens naar de manager.
En schrijf/mail/bel anders eens met het hoofdkantoor.
Leen Bakker Klantenservice
088 -78 60 200
ma t/m vr: 08.00 en 19.00 uur
za: 09.00 en 17.00 uur (tegen lokaal tarief)
Neem contact op via contactformulier
Stuur privébericht via Facebook of Twitter
Ja, je kunt het ook uitleggen als “We geven u het aankoopbedrag terug en u koopt nu hetzelfde artikel tegen de normale prijs”.
Lijkt me dat Leenbakker gelijk heeft, dat weekje wachten had u niet moeten doen.
Neen, dit lijkt mij volstrekt incorrect maar het mogelijke probleem is wel dat u in wezen heeft geruils voor een ander product, ook al is het een andere kleur.
U kunt de al gegeven verwijzing m.b.t. benaderen van Leen Bakker volgen maar ik adviseer u om gelet oop de € 15,00 die u noemt er niet te veel moeite aan te besteden. Mogelijk recht hebben op iets kan betekenen dat het dan ook werkelijk krijgen meer kan gaan kosten.
Ruilen wil niet zeggen dat u alles uit de winkel kan meenemen tegen dezelfde prijs. U koopt in een aktieperiode artikel A, deze brengt u terug en neem artikel B mee. Artikel B koopt u tegen de geldende prijs. Het is dus niet zo dat u met terugwerkende kracht een aktieprijs kan krijgen.
Stond de kleur op de doos en zat er de verkeerde kleur in, dan heeft u een punt. Het is dan een fout van Leen Bakker.
Als de goede kleur op de doos staat, heeft u pech.
Er wordt in de actievoorwaarden geen uitzonderingen op het recht van ruilen aangegeven.
U had wel de boel meteen controleren. Zelf kijk ik in de winkel of er het goede product in de doos zit. Dat doe ik uit ervaring.
(Vertrouwen is goed, controle is beter)
Wanneer u het kastje voor de actie had gekocht, had het prijsverschil niet teruggekregen.
Jawel, het eerste kastje lever je in bij de klantenservice en je krijgt een retourbon. Deze bon kan je al betaling gebruiken voor je volgende aankoop. Bij een hoger bedrag moet je bijbetalen en bij een lager bedrag krijg je geld terug. Dat laatste is hetzelfde als eerst naar de kassa het geld terug halen en daarna het goedkopere kastje afrekenen.
Dat hangt ervan af, bij welk bedrijf je het koopt. Het is coulance, geen recht.
Je kunt het kastje ruilen, maar nu is het kastje duurder, dus moet je bijbetalen.
Omgekeerd geldt ook. Was het kastje nu goedkoper, dan kreeg je geld terug,
Wees blij dat het kastje er nog was. Het had ook zomaar gekund dat het kastje na de actieperiode niet meer te koop was.
Dan resteeerd de schilderskwast, spuitbus, roller ;-)
Nee, als er geen voorwaarden gesteld zijn tijdens de actie moet de afspraak nagekomen worde en kunt u het kastje ruilen.
Stel: omgekeerd: u heeft dat kastje VOOR de actie gekocht en nu terugebracht. U krijgt het normale bedrag terug, en koopt nu voor de actiekorting. Of had u dan WEL voor de "oude" prijs de nieuwe kast meegenomen ?
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Tussentijds opzeggen autoverzekering
Hoi Ik ben dramatisch ontevreden over FBTO, je "spreekt" daar nog slechts chatbots en beetje contact duurt vele uren. Kan ik voor formele eind datum contract weg? Ik ben daar 36 jaar klant, DEZE autoverzekering loopt formeel tot 30-10-2024 Lees meer
Is kleur van de hout lak of beits bepalend voor levensduur buiten?
Ik hoorde van iemand dat donkere kleuren minder lang mee gaan en barstnin ezon.Klopt dat? Wij overwgen voor zwart te gaan. Lees meer
Parfum over datum
Recent heb ik wat gekocht op parfumerie en ik vond de geur niet lekker ruiken, ik dacht aan over datum. Nadat ik met de klantenservice van deze webshop contact had opgenomen vertelde ze me over de site checkfresh waar je aan de hand van batch codes kunt zien wanneer de productiedatum is van deze parfum. Weten jullie of deze site betrouwbaar is om te kunnen zien wanneer een parfum is gemaakt? ... Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer