Mr
door Mroerdink Apr 4, 2019 om 16:03
Winkels & webshops

Ruilen na actieperiode?

Ik heb bij de LeenBakker een kastje gekocht in de actie. Ik kreeg 15 euro korting.
Nu bleek ik bij thuiskomst de verkeerde doos te hebben meegenomen, het was de verkeerde kleur.
Een week later ging ik hem omruilen voor de juiste kleur. Op de bon stond vermeld: Ruilen binnen 100 dagen.
Nu bleek de actie periode voorbij en moest ik opeens de volle prijs voor het kastje betalen. Klopt dit wel? Op de bon staat toch ruilen binnen 100 dagen?En ik wil hetzelfde kastje alleen in een andere kleur.

4444 11 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Apr 4, 2019 om 16:09
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Nee, dat klopt volgens mij niet.
Je ruilt gewoon. Dat heeft m.i. niets met een actieprijs te maken.
Vraag eens naar de manager.
En schrijf/mail/bel anders eens met het hoofdkantoor.

Leen Bakker Klantenservice
ma t/m vr: 08.00 en 19.00 uur
za: 09.00 en 17.00 uur (tegen lokaal tarief)
Neem contact op via contactformulier
Stuur privébericht via Facebook of Twitter

sjjoppy
door sjjoppy - Apr 4, 2019 om 16:14
7180 Antwoorden / 3 Vragen
Ge
door Genee - Apr 4, 2019 om 16:25
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Ja, je kunt het ook uitleggen als “We geven u het aankoopbedrag terug en u koopt nu hetzelfde artikel tegen de normale prijs”.
Lijkt me dat Leenbakker gelijk heeft, dat weekje wachten had u niet moeten doen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 4, 2019 om 16:57
16828 Antwoorden / 202 Vragen

Neen, dit lijkt mij volstrekt incorrect maar het mogelijke probleem is wel dat u in wezen heeft geruils voor een ander product, ook al is het een andere kleur.
U kunt de al gegeven verwijzing m.b.t. benaderen van Leen Bakker volgen maar ik adviseer u om gelet oop de € 15,00 die u noemt er niet te veel moeite aan te besteden. Mogelijk recht hebben op iets kan betekenen dat het dan ook werkelijk krijgen meer kan gaan kosten.

ne
door neodutchio - Apr 4, 2019 om 17:01
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Ruilen wil niet zeggen dat u alles uit de winkel kan meenemen tegen dezelfde prijs. U koopt in een aktieperiode artikel A, deze brengt u terug en neem artikel B mee. Artikel B koopt u tegen de geldende prijs. Het is dus niet zo dat u met terugwerkende kracht een aktieprijs kan krijgen.

costnix
door costnix - Apr 4, 2019 om 18:07
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Stond de kleur op de doos en zat er de verkeerde kleur in, dan heeft u een punt. Het is dan een fout van Leen Bakker.
Als de goede kleur op de doos staat, heeft u pech.
Er wordt in de actievoorwaarden geen uitzonderingen op het recht van ruilen aangegeven.
U had wel de boel meteen controleren. Zelf kijk ik in de winkel of er het goede product in de doos zit. Dat doe ik uit ervaring.
(Vertrouwen is goed, controle is beter)

costnix
door costnix Apr 4, 2019 om 19:19
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Wanneer u het kastje voor de actie had gekocht, had het prijsverschil niet teruggekregen.

ne
door neodutchio Apr 4, 2019 om 20:57
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Jawel, het eerste kastje lever je in bij de klantenservice en je krijgt een retourbon. Deze bon kan je al betaling gebruiken voor je volgende aankoop. Bij een hoger bedrag moet je bijbetalen en bij een lager bedrag krijg je geld terug. Dat laatste is hetzelfde als eerst naar de kassa het geld terug halen en daarna het goedkopere kastje afrekenen.

costnix
door costnix Apr 4, 2019 om 21:17
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Dat hangt ervan af, bij welk bedrijf je het koopt. Het is coulance, geen recht.

panter22
door panter22 - Apr 4, 2019 om 18:31
6599 Antwoorden / Vragen

Je kunt het kastje ruilen, maar nu is het kastje duurder, dus moet je bijbetalen.
Omgekeerd geldt ook. Was het kastje nu goedkoper, dan kreeg je geld terug,

jo
door jorisw - Apr 4, 2019 om 19:14
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Wees blij dat het kastje er nog was. Het had ook zomaar gekund dat het kastje na de actieperiode niet meer te koop was.

costnix
door costnix Apr 4, 2019 om 21:19
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Dan resteeerd de schilderskwast, spuitbus, roller ;-)

mo
door mof - Apr 5, 2019 om 13:06
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Nee, als er geen voorwaarden gesteld zijn tijdens de actie moet de afspraak nagekomen worde en kunt u het kastje ruilen.

ha
door harrybre - Apr 5, 2019 om 14:58
240 Antwoorden / Vragen

Stel: omgekeerd: u heeft dat kastje VOOR de actie gekocht en nu terugebracht. U krijgt het normale bedrag terug, en koopt nu voor de actiekorting. Of had u dan WEL voor de "oude" prijs de nieuwe kast meegenomen ?

koekeloer
door koekeloer - Apr 6, 2019 om 10:30
562 Antwoorden / 18 Vragen

Zou U ook klagen als u buiten de aktieperiode iets koopt en het gaat omruilen als er dan net een aktie is en U op dat moment het lage bedrag moet betalen?