Ruilen na actieperiode?
Ik heb bij de LeenBakker een kastje gekocht in de actie. Ik kreeg 15 euro korting.
Nu bleek ik bij thuiskomst de verkeerde doos te hebben meegenomen, het was de verkeerde kleur.
Een week later ging ik hem omruilen voor de juiste kleur. Op de bon stond vermeld: Ruilen binnen 100 dagen.
Nu bleek de actie periode voorbij en moest ik opeens de volle prijs voor het kastje betalen. Klopt dit wel? Op de bon staat toch ruilen binnen 100 dagen?En ik wil hetzelfde kastje alleen in een andere kleur.
Nee, dat klopt volgens mij niet.
Je ruilt gewoon. Dat heeft m.i. niets met een actieprijs te maken.
Vraag eens naar de manager.
En schrijf/mail/bel anders eens met het hoofdkantoor.
Leen Bakker Klantenservice
088 -78 60 200
ma t/m vr: 08.00 en 19.00 uur
za: 09.00 en 17.00 uur (tegen lokaal tarief)
Neem contact op via contactformulier
Stuur privébericht via Facebook of Twitter
Ja, je kunt het ook uitleggen als “We geven u het aankoopbedrag terug en u koopt nu hetzelfde artikel tegen de normale prijs”.
Lijkt me dat Leenbakker gelijk heeft, dat weekje wachten had u niet moeten doen.
Neen, dit lijkt mij volstrekt incorrect maar het mogelijke probleem is wel dat u in wezen heeft geruils voor een ander product, ook al is het een andere kleur.
U kunt de al gegeven verwijzing m.b.t. benaderen van Leen Bakker volgen maar ik adviseer u om gelet oop de € 15,00 die u noemt er niet te veel moeite aan te besteden. Mogelijk recht hebben op iets kan betekenen dat het dan ook werkelijk krijgen meer kan gaan kosten.
Ruilen wil niet zeggen dat u alles uit de winkel kan meenemen tegen dezelfde prijs. U koopt in een aktieperiode artikel A, deze brengt u terug en neem artikel B mee. Artikel B koopt u tegen de geldende prijs. Het is dus niet zo dat u met terugwerkende kracht een aktieprijs kan krijgen.
Stond de kleur op de doos en zat er de verkeerde kleur in, dan heeft u een punt. Het is dan een fout van Leen Bakker.
Als de goede kleur op de doos staat, heeft u pech.
Er wordt in de actievoorwaarden geen uitzonderingen op het recht van ruilen aangegeven.
U had wel de boel meteen controleren. Zelf kijk ik in de winkel of er het goede product in de doos zit. Dat doe ik uit ervaring.
(Vertrouwen is goed, controle is beter)
Wanneer u het kastje voor de actie had gekocht, had het prijsverschil niet teruggekregen.
Jawel, het eerste kastje lever je in bij de klantenservice en je krijgt een retourbon. Deze bon kan je al betaling gebruiken voor je volgende aankoop. Bij een hoger bedrag moet je bijbetalen en bij een lager bedrag krijg je geld terug. Dat laatste is hetzelfde als eerst naar de kassa het geld terug halen en daarna het goedkopere kastje afrekenen.
Dat hangt ervan af, bij welk bedrijf je het koopt. Het is coulance, geen recht.
Je kunt het kastje ruilen, maar nu is het kastje duurder, dus moet je bijbetalen.
Omgekeerd geldt ook. Was het kastje nu goedkoper, dan kreeg je geld terug,
Wees blij dat het kastje er nog was. Het had ook zomaar gekund dat het kastje na de actieperiode niet meer te koop was.
Dan resteeerd de schilderskwast, spuitbus, roller ;-)
Nee, als er geen voorwaarden gesteld zijn tijdens de actie moet de afspraak nagekomen worde en kunt u het kastje ruilen.
Stel: omgekeerd: u heeft dat kastje VOOR de actie gekocht en nu terugebracht. U krijgt het normale bedrag terug, en koopt nu voor de actiekorting. Of had u dan WEL voor de "oude" prijs de nieuwe kast meegenomen ?
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Contract youfone ontbinden
sins begin maart heb ik youfone wekelijks gebeld gemailt omdat mijn tv steeds vastliep telefoon niet doet internet slecht.
je mag voor €100 per maand toch wel iets goed verwachten? dus kan ik hierdoor van mijn contract af
Lees meer
Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor
Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont
...
Lees meer
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?
Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer