Ko
door Kooi90 Jul 3, 2021 om 22:25
Winkels & webshops

Schoenen besteld maar lege doos ontvangen

Hallo ik heb op 16 dember nike schoenen besteld bij footdistrict, https://footdistrict.com/

Heb keurig een doos ontvangen zonder inhoud dus geen schoenen.
Toen heb ik direct deze Winkel een mail gestuurd en dat wekenlang elke dag omdat ze niet terug reageerden.

Betaling is via klarna gegaan.

Pas na maanden reageert de webshop dat het niet mogelijk is en verstuurd aan klarna een verzendbewijs met 2 kg gewicht op de sticker ( die verzendlabel is natuurlijk online besteld, dus daar kan je elk gewicht neerzetten)

Nu wil klarna na maanden dat ik de rekening betaal. Dat terweil ik nooit schoenen heb gekregen enkel een lege doos, maar voor klarna is dat verzendbewijs genoeg zeggen ze om me te laten betalen...

Ik vind dit vreemd want klarna is van eerst producten kunnen bekijken en dan pas betalen. En heb toch ook mijn rechten als consument als ik niks ontvang. Ik weet even niet wat ik kan doen klarna is niet echt beleefd en maant me om te betalen voor iets wat ik niet gekregen heb.

De webwinkel is waarschijnlijk door de vele maanden dat ze niet gereageerd hebben veelste laat met een onderzoek te starten bij ups.

Wat kan ik doen want ik wil natuurlijk niet voor een lege doos betalen? En klarna wil helemaal niks doen.... Voor hen is die verzendlabel met 2.0 kg genoeg bewijs....

Ik vind dit absoluut schandalig omdat ik dezelfde dag contact heb opgenomen maar de webwinkel pas na maanden reageert.

Wat kan ik doen? Moet voor 5 juli betalen. klarna wil de rekening niet meer pauzeren en de webwinkel reageert niet en wil dus het probleem niet oplossen.

8177 14 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jul 3, 2021 om 22:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u de reviews had bekeken, had u daar niet besteld. Zeker weer via Facebook?

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jul 3, 2021 om 22:48
2054 Antwoorden / Vragen

Als u de bewijzen heeft dat u de winkel aangegeven hebt dat er geen schoenen in die doos zaten en die winkel niet heeft gereageerd heeft u een zaak. Nou de zaak nog voeren als Klarna u daagt met ook de kans dat u het toch verliest en u krijgt maanden zo'n incassobureau achter u aan. Bent u nogal stoïcijns aangelegd?

tenormin
door tenormin - Jul 3, 2021 om 22:56
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@kooi90, hoe ter wereld komt u een site als dit tegen? Is een korfbalnet zonder opening onderin: men vangt geld en uiteraard krijgt men niets. Zou Klarna maar betalen, want dan krijgt u rekening op rekening. Gewoon uw verlies nemen en bestellen bij gewone, Nederlandse tokos. Beter nog, het kan nu, bij een gewone schoenen- of sportzaak waar u de Nikes kan kopen. Was uiteraard een prijs voor "wat niet waar kan zijn"?

mahadma
door mahadma - Jul 4, 2021 om 00:27
11541 Antwoorden / 51 Vragen

U kunt ze bellen:

Zou dan wel eerst een cursus Spaans voor conversatie gaan volgen.

Het enige advies is betalen en neem uw verlies, niet betalen/wachten met betalen kan u heel veel meer gaan kosten. Voor geen schoenen .........

marita5
door marita5 - Jul 4, 2021 om 02:25
11512 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Kooi90 ,

Neem eens contact op met ECC , niet geschoten is altijd mis , scroll naar beneden .

https://www.eccnederland.nl/nl/neem-contact-met-ons-op

1paul
door 1paul - Jul 4, 2021 om 09:52
3146 Antwoorden / 0 Vragen

het is vrij simpel, de verzender is verantwoordelijk voor de zending tot u het pakket heeft ontvangen, als niet het produkt in de doos zit moeten zij bewijzen dat u het produkt wel ontvangen heeft en dat kan men niet met het verzendbewijs....

https://www.webwinkelkeur.nl/risico-van-verzending-bijna-nooit-voor-consument/?utm_source=tradetracker&utm_medium=affiliate#:~:text=Als%20verkoper%20ben%20je%20in,risico%20van%20de%20klant%20is.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 4, 2021 om 11:04
16845 Antwoorden / 202 Vragen

Op zich is het simpel: de verzender dient te bwijzen dat u het bestelde product heeft ontvangen en zoals ik het begrijp kan men dat niet. Men kan uitsluitend de verzening bevestigen en dat zegt feitelijk ook niet meer dan dat men een doos het verzonden. (Een lege doos?)

Het is aan de vekoper om te bewijzen dat indien wel met inhoud verzonden er onderweg sprake is geweest van diefstal en aan de verkoper om dan de verzender/transporteur aan te spreken.

Hoe dan ook: niet betalen!  Wel Klarna een aangetekend te verzenden brief zenden en hoewel dat niet gemakkelijk lijkt is het verder toch een kwestie van 'rustig afwachten' op het antwoord en of er een incassoprocedure wordt gestart. Ook dan niets doen tenzij er ook daadwerkelijk een exploit komt van een deurwaarder voor een zitting bij 'Rechtspraak'. Reageer dan absoluut wel schiftelijk/ga naar de zitting om te voorkomen dat u bij verstek tot betaling wordt veroordeeld.

Het lijkt mij erg sterk dat een rechter dan op basis van uw ervaring en lezing een voor u ongunstige uitspraak zal doen.

M.b.t. de brief kijk hier voor een voorbeeld: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/ en/of https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven  Zie ook nog deze: (waarvan u de laatste al kreeg) Juridisch advies volgens kassa:

Voor juridisch advies kun je je ook wenden tot:

- Het Juridisch Loket, tel. 0900 - 8020 (25 cent per minuut, met een starttarief van 4,5 cent plus je gebruikelijke belkosten, tot een maximum van 12,50 euro, zie voor meer informatie https://www.juridischloket.nl

- ConsuWijzer, het consumentenloket van de Autoriteit Consument en Markt (ACM), tel. 088-0707070 (nationaal tarief, bereikbaar op werkdagen van 08.30-17.30 uur, zie voor meer informatie: https://www.consuwijzer.nl

- Het Europees Consumenten Centrum (ECC, indien het een conflict met een Europees bedrijf betreft). Tel. 030 - 232 6440 (normaal tarief, bereikbaar op werkdagen van 09:00 - 17:00), zie voor meer informatie https://www.eccnederland.nl/.

Zie naast de verwijzing naar ECC die u al kreeg ook nog deze
 doe melding bij de ACM www.consuwijzer.nl (https://ictrecht.nl/2011/06/20/een-klacht-over-een-webwinkel-ga-naar-consuwijzer/)  Het nagaan of de webwinkel een erkend keurmerk met ook geschillenregeling heeft is hierbij van groot belang.

Zie verder o.a.
https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/ik-heb-online-iets-besteld-maar-krijg-het-niet-geleverd-wat-nu  ; https://www.thuiswinkel.org/consumenten/veilig-online-shoppen/betrouwbare-webshophttps://www.plusonline.nl/veilig-online/bestellen- : deze: https://www.consumentenbond.nl/online-kopen  ter info al is het in zekere zin 'mosterd na de maaltijd'.

koekeloer
door koekeloer - Jul 5, 2021 om 11:15
562 Antwoorden / 18 Vragen

Op de track en trace stond het gewicht. Als je dan een lege doos krijgt voel je toch dat dit geen 2 kilo is en moet je de zending niet accepteren.

pe
door pebk Jul 5, 2021 om 13:53
581 Antwoorden / 0 Vragen

Vaak is de bezorger al weg voor je bij de deur bent en tekent deze zelf (helemaal met de Corona beperkingen). Hoezo niet accepteren?

pierre60
door pierre60 - Jul 5, 2021 om 14:26
132 Antwoorden / 14 Vragen

Voordat je iets besteld, kijk eerst hoe je betalen kunt. Als Ideal, Pay Pall en afterpay er niet bij staat, is het beter als je daar niets besteld. U moet ook kijken of het bedrijf is aangesloten bij de kamer van koophandel. Klarna is een vrij onbekende geld inner die u niet aansprakelijk kunt stellen. Wel kunt u het "bedrijf" aansprakel stellen. Geeft die geen antwoord dan zou ik de lege doos retour sturen met een brief erbij waarin u aangeeft dat de zending niet compleet was. U ontvangt een recu voor verzending die u goed moet bewaren zodat u dit altijd kunt overleggen als ze bijvoorbeeld aanmaningen sturen.

pierre60
door pierre60 - Jul 5, 2021 om 14:28
132 Antwoorden / 14 Vragen

Voordat je iets besteld, kijk eerst hoe je betalen kunt. Als Ideal, Pay Pall en afterpay er niet bij staat, is het beter als je daar niets besteld. U moet ook kijken of het bedrijf is aangesloten bij de kamer van koophandel. Klarna is een vrij onbekende geld inner die u niet aansprakelijk kunt stellen. Wel kunt u het "bedrijf" aansprakelijk stellen. Geeft die geen antwoord dan zou ik de lege doos retour sturen met een brief erbij waarin u aangeeft dat de zending niet compleet was. U ontvangt een recu voor verzending die u goed moet bewaren zodat u dit altijd kunt overleggen als ze bijvoorbeeld aanmaningen sturen.

ro
door ronny530 - Jul 5, 2021 om 15:25
2778 Antwoorden / 41 Vragen

Wat heeft er dan wel in die doos gezeten want het verzendgewicht wordt door UPS vastgesteld en niet door de verkopende webwinkel zelf. Als u de lege doos bij ontvangen geaccepteerd heeft wat overigens niet echt handig is omdat u had kunnen weten dat er qua gewicht geen schoenen in konden zitten gaat zowel de webwinkel als ook UPS er van uit dat u de schoenen heeft ontvangen. U kunt na ontvangst niet meer aannemelijk maken dat u een lege doos heeft ontvangen want ookal bent u ter goeder trouw het zou kunnen dat u de schoenen wel heeft ontvangen uit de doos heeft gehaald en dan stelt dat u een lege doos heeft ontvangen.

mahadma
door mahadma - Jul 5, 2021 om 16:53
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Bij Tros=Radar ook plaatsen levert geen andere antwoorden op ........

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Jul 6, 2021 om 08:42
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Was deze doos met voldoende plakband en  nog niet geopend toen U deze kreeg?

En bij doos met verdacht gewicht?  Nooit openen maar schudden!

Als bij zelf wegen er  geen 2 Kg in zit en  nog gesloten als ontvangen....

Maar een schade doos of  duidelijk geopende  bij de deur even  weigeren en vragen voor handtekening, schade of open doos!

Tussen de winkel en bezorger,  zitten vele handen....

Maar dat achteraf betalen,   je kunt wegens niets ontvangen weigeren maar hoe bewijs je lege doos nu?

Verder is ½ jaar wachten met deze klacht niet slim... je had hier of bij Radar eerder moeten vragen.

Na geen .com maar .nl lees ik  Spaanse firma die binnen 48 uren leverde...  weekje kan maar lege doos en 26 weken later?

Denk kansloze   en  ik mis hoe je deze doos ontving verhaal.

li
door liadegroof - Jul 6, 2021 om 09:19
11 Antwoorden / 0 Vragen

Je kunt op het moment dat er iets niet goed gaat contact met Klarna op nemen als die de betaalservice doet dan wordt dit meteen geregeldaar geen week ermee wachten.......