Schoenen besteld maar lege doos ontvangen
Hallo ik heb op 16 dember nike schoenen besteld bij footdistrict, https://footdistrict.com/
Heb keurig een doos ontvangen zonder inhoud dus geen schoenen.
Toen heb ik direct deze Winkel een mail gestuurd en dat wekenlang elke dag omdat ze niet terug reageerden.
Betaling is via klarna gegaan.
Pas na maanden reageert de webshop dat het niet mogelijk is en verstuurd aan klarna een verzendbewijs met 2 kg gewicht op de sticker ( die verzendlabel is natuurlijk online besteld, dus daar kan je elk gewicht neerzetten)
Nu wil klarna na maanden dat ik de rekening betaal. Dat terweil ik nooit schoenen heb gekregen enkel een lege doos, maar voor klarna is dat verzendbewijs genoeg zeggen ze om me te laten betalen...
Ik vind dit vreemd want klarna is van eerst producten kunnen bekijken en dan pas betalen. En heb toch ook mijn rechten als consument als ik niks ontvang. Ik weet even niet wat ik kan doen klarna is niet echt beleefd en maant me om te betalen voor iets wat ik niet gekregen heb.
De webwinkel is waarschijnlijk door de vele maanden dat ze niet gereageerd hebben veelste laat met een onderzoek te starten bij ups.
Wat kan ik doen want ik wil natuurlijk niet voor een lege doos betalen? En klarna wil helemaal niks doen.... Voor hen is die verzendlabel met 2.0 kg genoeg bewijs....
Ik vind dit absoluut schandalig omdat ik dezelfde dag contact heb opgenomen maar de webwinkel pas na maanden reageert.
Wat kan ik doen? Moet voor 5 juli betalen. klarna wil de rekening niet meer pauzeren en de webwinkel reageert niet en wil dus het probleem niet oplossen.
Als u de bewijzen heeft dat u de winkel aangegeven hebt dat er geen schoenen in die doos zaten en die winkel niet heeft gereageerd heeft u een zaak. Nou de zaak nog voeren als Klarna u daagt met ook de kans dat u het toch verliest en u krijgt maanden zo'n incassobureau achter u aan. Bent u nogal stoïcijns aangelegd?
@kooi90, hoe ter wereld komt u een site als dit tegen? Is een korfbalnet zonder opening onderin: men vangt geld en uiteraard krijgt men niets. Zou Klarna maar betalen, want dan krijgt u rekening op rekening. Gewoon uw verlies nemen en bestellen bij gewone, Nederlandse tokos. Beter nog, het kan nu, bij een gewone schoenen- of sportzaak waar u de Nikes kan kopen. Was uiteraard een prijs voor "wat niet waar kan zijn"?
U kunt ze bellen:
Zou dan wel eerst een cursus Spaans voor conversatie gaan volgen.Het enige advies is betalen en neem uw verlies, niet betalen/wachten met betalen kan u heel veel meer gaan kosten. Voor geen schoenen .........
Hallo Kooi90 ,
Neem eens contact op met ECC , niet geschoten is altijd mis , scroll naar beneden .
https://www.eccnederland.nl/nl/neem-contact-met-ons-op
het is vrij simpel, de verzender is verantwoordelijk voor de zending tot u het pakket heeft ontvangen, als niet het produkt in de doos zit moeten zij bewijzen dat u het produkt wel ontvangen heeft en dat kan men niet met het verzendbewijs....
https://www.webwinkelkeur.nl/risico-van-verzending-bijna-nooit-voor-consument/?utm_source=tradetracker&utm_medium=affiliate#:~:text=Als%20verkoper%20ben%20je%20in,risico%20van%20de%20klant%20is.
Op zich is het simpel: de verzender dient te bwijzen dat u het bestelde product heeft ontvangen en zoals ik het begrijp kan men dat niet. Men kan uitsluitend de verzening bevestigen en dat zegt feitelijk ook niet meer dan dat men een doos het verzonden. (Een lege doos?)
Het is aan de vekoper om te bewijzen dat indien wel met inhoud verzonden er onderweg sprake is geweest van diefstal en aan de verkoper om dan de verzender/transporteur aan te spreken.
Hoe dan ook: niet betalen! Wel Klarna een aangetekend te verzenden brief zenden en hoewel dat niet gemakkelijk lijkt is het verder toch een kwestie van 'rustig afwachten' op het antwoord en of er een incassoprocedure wordt gestart. Ook dan niets doen tenzij er ook daadwerkelijk een exploit komt van een deurwaarder voor een zitting bij 'Rechtspraak'. Reageer dan absoluut wel schiftelijk/ga naar de zitting om te voorkomen dat u bij verstek tot betaling wordt veroordeeld.
Het lijkt mij erg sterk dat een rechter dan op basis van uw ervaring en lezing een voor u ongunstige uitspraak zal doen.
M.b.t. de brief kijk hier voor een voorbeeld: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/ en/of https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven Zie ook nog deze: (waarvan u de laatste al kreeg) Juridisch advies volgens kassa:
Voor juridisch advies kun je je ook wenden tot:
- Het Juridisch Loket, tel. 0900 - 8020 (25 cent per minuut, met een starttarief van 4,5 cent plus je gebruikelijke belkosten, tot een maximum van 12,50 euro, zie voor meer informatie https://www.juridischloket.nl
- ConsuWijzer, het consumentenloket van de Autoriteit Consument en Markt (ACM), tel. 088-0707070 (nationaal tarief, bereikbaar op werkdagen van 08.30-17.30 uur, zie voor meer informatie: https://www.consuwijzer.nl
- Het Europees Consumenten Centrum (ECC, indien het een conflict met een Europees bedrijf betreft). Tel. 030 - 232 6440 (normaal tarief, bereikbaar op werkdagen van 09:00 - 17:00), zie voor meer informatie https://www.eccnederland.nl/.
Zie naast de verwijzing naar ECC die u al kreeg ook nog deze
doe melding bij de ACM www.consuwijzer.nl (https://ictrecht.nl/2011/06/20/een-klacht-over-een-webwinkel-ga-naar-consuwijzer/) Het nagaan of de webwinkel een erkend keurmerk met ook geschillenregeling heeft is hierbij van groot belang.
Zie verder o.a. https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/ik-heb-online-iets-besteld-maar-krijg-het-niet-geleverd-wat-nu ; https://www.thuiswinkel.org/consumenten/veilig-online-shoppen/betrouwbare-webshop; https://www.plusonline.nl/veilig-online/bestellen- : deze: https://www.consumentenbond.nl/online-kopen ter info al is het in zekere zin 'mosterd na de maaltijd'.
Op de track en trace stond het gewicht. Als je dan een lege doos krijgt voel je toch dat dit geen 2 kilo is en moet je de zending niet accepteren.
Vaak is de bezorger al weg voor je bij de deur bent en tekent deze zelf (helemaal met de Corona beperkingen). Hoezo niet accepteren?
Voordat je iets besteld, kijk eerst hoe je betalen kunt. Als Ideal, Pay Pall en afterpay er niet bij staat, is het beter als je daar niets besteld. U moet ook kijken of het bedrijf is aangesloten bij de kamer van koophandel. Klarna is een vrij onbekende geld inner die u niet aansprakelijk kunt stellen. Wel kunt u het "bedrijf" aansprakel stellen. Geeft die geen antwoord dan zou ik de lege doos retour sturen met een brief erbij waarin u aangeeft dat de zending niet compleet was. U ontvangt een recu voor verzending die u goed moet bewaren zodat u dit altijd kunt overleggen als ze bijvoorbeeld aanmaningen sturen.
Voordat je iets besteld, kijk eerst hoe je betalen kunt. Als Ideal, Pay Pall en afterpay er niet bij staat, is het beter als je daar niets besteld. U moet ook kijken of het bedrijf is aangesloten bij de kamer van koophandel. Klarna is een vrij onbekende geld inner die u niet aansprakelijk kunt stellen. Wel kunt u het "bedrijf" aansprakelijk stellen. Geeft die geen antwoord dan zou ik de lege doos retour sturen met een brief erbij waarin u aangeeft dat de zending niet compleet was. U ontvangt een recu voor verzending die u goed moet bewaren zodat u dit altijd kunt overleggen als ze bijvoorbeeld aanmaningen sturen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kapotte energiemeter
Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer
Gevonden goederen terug zien te krijgen lukt maar niet
Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.
De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug
...
Lees meer
De water electrolizer, kraanwater en schadelijke stoffen
De water electrolizer, zou aantonen dat kraanwater(en sommige fleswater) vol zit met allerlei scadelijke stoffen.
Heeft iemand hier ervaring mee ?
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer