Ma
door Mareenij Jun 29, 2020 om 20:43
Winkels & webshops

Schoenen bij aico besteld

Mijn zoon zag mooie schoenen bij aico.nl

deze besteld

de bezorgtijd was 5 tot 18 werkdagen, lang maar de schoenen waren het waard. Nu inmiddels 21 werkdagen en nog geen schoenen

bij de bestelling konden we volgen en staat nu op afgeleverd.... maar we hebben niks gehad.

gemaild en ze zeggen dat komt omdat dit direct van onze leverancier wordt bezorgd. Nog 5 a 8 werkdagen wachten.

wat kunnen we nu doen?

3575 13 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Jun 29, 2020 om 20:48
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Neem je verlies maar, de site lijkt inmiddels uit de lucht te zijn.

Vermoedelijk de zoveelste dropshipper, die voor een fractie van het door jou betaalde bedrag de bestelling doorzet naar China.

marita5
door marita5 - Jun 29, 2020 om 20:50
11508 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Mareenij ,

Domeinnaam aico.nl staat te koop .

Ma
door Mareenij Jul 1, 2020 om 23:35
1 Antwoorden / 1 Vragen

Het was een andere site, maar het is inmiddels goed opgelost

marita5
door marita5 Jul 2, 2020 om 07:57
11508 Antwoorden / 15 Vragen

Dat het een andere site was, had ik inmiddels gelezen .

ne
door neodutchio - Jun 29, 2020 om 20:59
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Ik ben maar gestopt met het bijhouden, geen doorkomen meer aan.

Welke fatsoenlijke webwinkel hanteerd in deze tijd een levertermijn van 18 werkdagen? Dat is meer dan 3 weken. Dan moet er toch al een lampje gaan branden?

Ma
door Mareenij Jun 29, 2020 om 21:47
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ja ik weet t.... dom. Ons vertrouwen was te goed.

Gr
door Grunn1 Jun 30, 2020 om 10:11
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Nou een paar maanden geleden heb ik iets besteld bij H&M omdat de stenen winkels gesloten waren maar ook zij hadden een levertijd van 3 tot 4 weken. Vond dat lang omdat dat niet meer iets is van deze tijd maar had er geen haast me dus wel besteld. Dus blijkbaar zijn ook bekende bedrijven niet allemaal even snel, nu is de levertijd wel weer sneller.

Ma
door Mareenij Jul 1, 2020 om 23:35
1 Antwoorden / 1 Vragen

Inmiddels de schoenen in goede staat en in n doos ontvangen.

Ja
door Jacqueline0709 Jul 1, 2020 om 23:58
Antwoorden / 1 Vragen

.

mi
door miennaamishaaz - Jun 29, 2020 om 20:59
725 Antwoorden / 1 Vragen

Helaas stelt zelfs Archive.org mij teleur.

Er is weinig informatie te vinden over Aico.nl
Het laatste snapshot is namelijk uit 2018 en dit is de Verkoop pagina
https://web.archive.org/web/20180615000000*/aico.nl/

Betreft het daadwerkelijk Aico.nl?

De laatste wijziging volgens SIDN is namelijk uit 2017
https://www.sidn.nl/whois/?q=aico.nl

mi
door miennaamishaaz Jun 29, 2020 om 22:16
725 Antwoorden / 1 Vragen

Wat nieuwe info nu de pagina bekend is

Er is wel een KVK nummer
Het staat namelijk op een RARE plaats
https://aicoamsterdam.nl/pages/bestelling-en-levering
Maar dit is niet van hun
https://drimble.nl/bedrijf/den-bosch/42309352/marthawebshop.html

Het is tevens ook niet de Meest snuggere dropshitter
https://aicoamsterdam.nl/pages/algemene-voorwaarden

Zie Puntje 11. {Heb mooi voor je een paar Archive Pages gemaakt, indien Onze dropshitter zich niet aan zijn voorwaarden wilt houden} {er waren namelijk nog geen Archive links}
https://web.archive.org/web/20200629200728/https://aicoamsterdam.nl/pages/algemene-voorwaarden
https://web.archive.org/web/20200629201240/https://aicoamsterdam.nl/pages/bestelling-en-levering

Wat je dus moet doen is als je de schoenen krijgt, ze terug sturen en Mooi op aliexpress kopen.
Scheelt je een hoop geld.
Ja je moet wat langer wachten, maar dan heeft je zoon wel Meer paar schoenen voor hetzelfde geld
Hier alvast een link van 1 van de schoenen die Aico ook verkoopt
https://www.aliexpress.com/item/4001126690707.html?

diumenge
door diumenge - Jun 29, 2020 om 21:07
11969 Antwoorden / 15 Vragen
ne
door neodutchio Jun 29, 2020 om 21:31
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Zou het zeker moeten zijn. Geen KVK, geen adresgegevens, geen mailadres, enz.

Ma
door Mareenij Jun 29, 2020 om 21:46
1 Antwoorden / 1 Vragen

Klopt

marita5
door marita5 - Jun 29, 2020 om 22:15
11508 Antwoorden / 15 Vragen

@Mareenij ,

De site Aico.Amsterdam.nl staat ingeschreven bij Kvk onder Marthawebsop , adres is een flatgebouw .
Deze site is geregistreerd op 14-10-2019 , staat op naam van Martha Chel****a ,  e-mailadres : aicoamsterdam@gmail.com
Aico.Amsterdam is een dropshipper , de schoenen komen uit China .

https://www.kvk.nl/zoeken/?source=all&q=74343726&start=0&site=kvk2014

Wat is de levertijd ?

De geschatte levertijd bedraagt 12-15 werkdagen exclusief verwerkingstijd . Deze is gemiddeld 1-2 werkdagen .
Aico.Amsterdam heeft geen opslag maar maakt gebruik van de mogelijkheid om direct vanaf onze vaste buitenlandse leverancier, de bestelling te verzenden naar het opgegeven adres .
Hier door kunnen wij de producten zo goedkoop mogelijk aanbieden en een zo optimaal mogelijke klanservice bieden .

Zie hier het tel nr ,

https://www.detelefoongids.nl/marthawebshop/exd-00138783/5-1/

Controleren of een site betrouwbaar is ,

https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/checklist-veilig-online-winkelen

https://www.consumentenbond.nl/online-kopen

mi
door miennaamishaaz Jun 29, 2020 om 22:19
725 Antwoorden / 1 Vragen

LOL op bijna exact hetzelfde moment ook een Post gemaakt omtremt het KVK nummer.

Daarnaast is deze dropshipper wel wat dommer door in zijn voorwaarden te zetten dat de ondernemer verantwoordelijk is voor alle Kosten voor Verzending bij herroepingsrecht.

mo
door monique1966 - Jun 30, 2020 om 08:52
12 Antwoorden / 0 Vragen

www.aico.nl staat te koop.

marita5
door marita5 Jun 30, 2020 om 09:20
11508 Antwoorden / 15 Vragen

@monique1966 , deze reactie was al gegeven op 29-6-2020 ( tweede reactie ) Als u alles goed had gelezen , dan had u kunnen zien dat het over de site aicoamsterdam.nl gaat .

mr
door mrmoto - Jun 30, 2020 om 09:40
167 Antwoorden / 4 Vragen

hier een reactie van een ontevreden koper ,eerst kijken dan pas kopen (slimkees) :                                                  Mijn zoontje wilde zo graag die schoenen hebben. Weken gezeurd om deze te mogen bestellen. Alle geld bij elkaar gespaard. Na weken wachten waren ze eindelijk binnen. NEP, in verpakking van AliExpress. En ja hoor, op AliExpress staan ze voor 17.95 euro op. Heel verdrietig jongetje van 12 hier. Zijn spaargeld weg en geen schoenen.

mi
door miennaamishaaz Jun 30, 2020 om 12:20
725 Antwoorden / 1 Vragen

Als je nog in de Herroepingsrecht periode zit kan je ze Retourneren.

Zie mijn archive links omtremt "de dropshippers" zijn "voormalige" voorwaarden omtremt verzending.

Indien je voor die Capture hebt besteld gelden die voorwaarden,
Niet nieuwe voorwaarden indien hij deze heeft gewijzigdt nadat je hebt besteld.

https://succesmetjewebshop.nl/kennisbank/webwinkel-beginnen/hoe-werkt-het-herroepingsrecht/

Je kan jezelf beroepen dat het niet duidelijk in de webshop staat omdat er zowel staat dat de Klant als de Ondernemer de Kosten op zich draagt

Ma
door Mareenij Jul 1, 2020 om 23:38
1 Antwoorden / 1 Vragen

Gelukkig zijn vandaag de schoenen binnen gekomen
mik heb ook goed contact met de klantenservice gehad

Gr
door Grunn1 - Jun 30, 2020 om 10:08
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Ach jammer maar helaas je bent de zoveelste die eerst besteld en dan pas kijkt of het betrouwbaar is want ja elke paar eurotjes die je minder hoeft te betalen is mooi meegenomen.
Die schoenen komen nog wel maar de levertijd van China is momenteel lang erg lang.
Als je ze krijgt zul je zien dat het goedkope rotzooi is maar dan toch nog maar een advies, stuur ze niet terug want die kosten zijn hoger dan wat die schoenen op AliExpress kosten en je geld krijg je niet terug. Hou ze en zet ze in de kast en denk als je ernaar terugkijkt van dure les maar ik heb er van geleerd.

Ma
door Mareenij - Jul 1, 2020 om 23:29
1 Antwoorden / 1 Vragen

Inmiddels goed contact met de klantenservice gehad. De schoenen zijn vandaag binnengekomen. Zien er prima uit en zitten goed.

Het is echt jammer van de levertijd maar het was het wachten waard.

marita5
door marita5 Jul 2, 2020 om 07:58
11508 Antwoorden / 15 Vragen

Fijn om te lezen , dat u de schoenen heeft ontvangen en tevreden bent , bedankt voor het terugmelden .

rj
door rjw - Jul 2, 2020 om 10:24
3259 Antwoorden / 5 Vragen

Nummer 3547....

Hoe vinden jullie dit soort sites toch altijd. Moet ook wel een gave zijn....