Mo
door Mooiebank Mar 7, 2023 om 16:59
Winkels & webshops

Seats en Sofa hoekbank al na 2 jaar en 4 maanden stuk!

Hoekbank €1364 aanschaf is al kapot, ingezakt, onderlat gebroken. Volgens Seats en Sofa buiten garantie want 2 jaar. Doorverwezen voor reparatie maar dat wordt minimaal €500 inclusief transport, grote reparatie gaf dat reparatiebedrijf aan. Seats en Sofa wil wel uit coulance de kussens opvullen als ik het transport betaal, maar het is een veel grotere reparatie, de vulling is prima  Ik vind het buiten proportioneel dat een bank zo snel stuk is bij normaal gebruik, levensduur van een stoffen bank is 7-15 jaar. Daarom wil ik een vergoeding met aftrek van gebruikskosten. Daar gaat Seats en Sofa niet op in. Wat kan ik doen?

4047 12 Rapporteer

getty
door getty - Mar 7, 2023 om 17:11
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Geen tijd meer aan besteden. Zinloos bij dit bedrijf.

Bank naar grofvuil en koop bij een klantvriendelijker bedrijf.

mahadma
door mahadma - Mar 7, 2023 om 17:21
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Ik sta al versteld dat een S & S bank 2 jaar en 4 maanden meegaat.

Wat U kunt doen? Afvoeren naar grof vuil en geen cent meer aan besteden. En geen nieuwe bij S & S kopen.

Rienvh
door Rienvh Mar 10, 2023 om 13:34
1 Antwoorden / Vragen

Ik sta versteld dat U het raar vind dat een bank van S & S zo lang mee gaat!

Ik heb mijn lederen 2 zits en 2½ zits in 2003 bij S & S gekocht en maak daar nu nog steeds dagelijks met veel plezier gebruik van.
Ik heb een aantal jaren geleden 1 keer een zigzag veer kapot gehad maar dat kwam door een kennis die in de bank was gevallen, en verder nooit iets kapot gehad ook het leder ziet er nu nog steeds heel erg mooi uit, niet kapot of versleten!

Maar ik moet er bij zeggen dat wij onze banken met zorg schoonmaken en dat we normaal op een bank gaan zitten en niet zoals vele zich in de bank laten vallen, want daar zijn ze niet voor gemaakt!!

mahadma
door mahadma Mar 10, 2023 om 14:11
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Als je de ervaringen met S EN S leest over alle fora verbaasd het mij nog meer dat dit bedrijf nog bestaat, de kans dat als je daar een bankstel koopt  en dat je er jaren plezier van hebt is 1 op 2.

ju
door juliomariner - Mar 7, 2023 om 17:50
1321 Antwoorden / 2 Vragen

U kunt misschien allerlei rechten hebben maar recht hebben is niet automatisch recht krijgen. Het recht krijgen gaat u waarschijnlijk meer kosten dan dit wanproduct waard is. Ik snap niet dat iemand bog iets bij dit k*tbedrijf koopt. Het regend klachten deze worden simpelweg niet opgelost.

marita5
door marita5 - Mar 7, 2023 om 18:41
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Mooiebank ,

Seat&Sofas is nergens bij aangesloten .

De Voorwaarden :

Reclamaties en servicebepalingen:

Artikel 8

  1. Het door de verkoper geleverde product dient die eigenschappen te bezitten die de koper op grond van de overeenkomst bij normaal gebruik mag verwachten.
  2. Koper heeft garantie, welke bovenop de wettelijke verplichtingen zoals genoemd in lid 1, wordt gegeven volgens het volgende systeem;
    1. Tot één jaar na factuurdatum: de kosten van reparatie, resp. vervanging, komen volledig voor rekening van Verkoper
    2. Na één jaar en tot twee jaar na factuurdatum: De kosten van reparatie, resp. vervanging, komen voor 2/3 gedeelte voor rekening van Verkoper
    3. Na twee jaar en tot drie jaar na factuurdatum: De kosten van reparatie, resp. vervanging, komen voor 1/3 gedeelte voor rekening van Verkoper
  3. De verkoper heeft het recht het gebrek te herstellen wanneer dit redelijkerwijs mogelijk is.
Voor de volledige voorwaarden , klik op de rode regel .

https://www.seatsandsofas.nl/algemene-voorwaarden/

Lees ook hier ,

https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten

tenormin
door tenormin - Mar 7, 2023 om 19:11
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Wat mij verbaasd is dat we dit als panelleden al heel lang geen klachten meer hebben gekregen over S&S. Echt opvallend. Maar dat ze u niet tegemoet willen komen, die niet "service" zal wel gewoon blijven @mooiebank. Natuurlijk kunt u een vergoeding willen, maar krijg het maar eens bij hen. Kortom, u kunt niets doen, helaas.

sw
door swat1500 - Mar 7, 2023 om 21:42
3774 Antwoorden / 0 Vragen

Wat u kunt doen is uw rechtsbijstandverzekering inschakelen en als u die niet heeft advies vragen bij het juridisch loket. Als u uw recht wil halen zult u helaas moeten gaan procederen.

1paul
door 1paul - Mar 8, 2023 om 09:36
3134 Antwoorden / 0 Vragen

de koop ontbinden wegens een non-conform produkt maar dan moet jij wel bewijzen dat het gebrek al bij de koop aanwezig was in potentie.

je kunt nu nog een specialist op dit gebied ernaar laten kijken en die een rapport op laten maken, deze stuut je op naar bedrijf met de mededeling dat je gebrek gerepareerd wilt hebben, werkt dit niet zul je dit af moeten dwingen via de rechter!

john devries
door john devries - Mar 10, 2023 om 13:25
216 Antwoorden / Vragen

Dat wordt een lastig gebeuren . Je draait sowieso voor transportkosten op en je moet bewijzen dat het breken van de onderlat na ruim 28 maand  een fabrieksfout is en dat lijkt me niet . Dat zou bij een ander meubelzaak niet anders zijn . Een nieuwe kopen is de optie misschien dat S&S wat aan de prijs kan doen.

mo
door mof - Mar 10, 2023 om 15:18
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Dan zult u wel minstens moeten aantonen dat de bank niet door verkeerd gebruik is kapotgegaan ... anders zegt u het zelf al: buiten de garantie ... die overigens ook niet zou gelden wanneer de bank inderdaad door verkeerd gebruik is kapotgegaan ...

wa
door walsum107 - Mar 10, 2023 om 19:37
54 Antwoorden / 0 Vragen

Het heet seats  en sofa's. Garantie tot de deur.

ellencc
door ellencc - Mar 13, 2023 om 17:41
31 Antwoorden / 6 Vragen

Wie koopt daar nou bij deze onbeschofte mensen.
Ben er één keer binnen geweest en vroeg naar iets wat op de prijslijst stond.
Het antwoord was: aan de overkant zit Hans Anders.
Heb een klacht ingediend en nooit meer iets van gehoord.
Never Seats en Sofas.

lo
door lovewinnie - Mar 15, 2023 om 16:16
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Nog best lang gezeten voor seats en sofas.
Onze eerste bank kwam daar vandaan. Na nog geen jaar en 2 reparatie verder is hij naar de stort gegaan
Mooie hoekbank maar lounche gedeelte bleef inzakken. Eerste keer laten repareren door seats en sofas ( helemaal naar lokatie brengen ) en 2e keer zelf een extra balk laten plaatsen door een meubelmaker

Weg 2100 euro. Accepteren, naar de stort er mee en niet meer aan denken