Seats en Sofa hoekbank al na 2 jaar en 4 maanden stuk!
Hoekbank €1364 aanschaf is al kapot, ingezakt, onderlat gebroken. Volgens Seats en Sofa buiten garantie want 2 jaar. Doorverwezen voor reparatie maar dat wordt minimaal €500 inclusief transport, grote reparatie gaf dat reparatiebedrijf aan. Seats en Sofa wil wel uit coulance de kussens opvullen als ik het transport betaal, maar het is een veel grotere reparatie, de vulling is prima Ik vind het buiten proportioneel dat een bank zo snel stuk is bij normaal gebruik, levensduur van een stoffen bank is 7-15 jaar. Daarom wil ik een vergoeding met aftrek van gebruikskosten. Daar gaat Seats en Sofa niet op in. Wat kan ik doen?
Ik sta al versteld dat een S & S bank 2 jaar en 4 maanden meegaat.
Wat U kunt doen? Afvoeren naar grof vuil en geen cent meer aan besteden. En geen nieuwe bij S & S kopen.
Ik sta versteld dat U het raar vind dat een bank van S & S zo lang mee gaat!
Ik heb mijn lederen 2 zits en 2½ zits in 2003 bij S & S gekocht en maak daar nu nog steeds dagelijks met veel plezier gebruik van.
Ik heb een aantal jaren geleden 1 keer een zigzag veer kapot gehad maar dat kwam door een kennis die in de bank was gevallen, en verder nooit iets kapot gehad ook het leder ziet er nu nog steeds heel erg mooi uit, niet kapot of versleten!
Maar ik moet er bij zeggen dat wij onze banken met zorg schoonmaken en dat we normaal op een bank gaan zitten en niet zoals vele zich in de bank laten vallen, want daar zijn ze niet voor gemaakt!!
Als je de ervaringen met S EN S leest over alle fora verbaasd het mij nog meer dat dit bedrijf nog bestaat, de kans dat als je daar een bankstel koopt en dat je er jaren plezier van hebt is 1 op 2.
U kunt misschien allerlei rechten hebben maar recht hebben is niet automatisch recht krijgen. Het recht krijgen gaat u waarschijnlijk meer kosten dan dit wanproduct waard is. Ik snap niet dat iemand bog iets bij dit k*tbedrijf koopt. Het regend klachten deze worden simpelweg niet opgelost.
Hallo Mooiebank ,
Seat&Sofas is nergens bij aangesloten .
De Voorwaarden :
Reclamaties en servicebepalingen:
Artikel 8
- Het door de verkoper geleverde product dient die eigenschappen te bezitten die de koper op grond van de overeenkomst bij normaal gebruik mag verwachten.
- Koper heeft garantie, welke bovenop de wettelijke verplichtingen zoals genoemd in lid 1, wordt gegeven volgens het volgende systeem;
- Tot één jaar na factuurdatum: de kosten van reparatie, resp. vervanging, komen volledig voor rekening van Verkoper
- Na één jaar en tot twee jaar na factuurdatum: De kosten van reparatie, resp. vervanging, komen voor 2/3 gedeelte voor rekening van Verkoper
- Na twee jaar en tot drie jaar na factuurdatum: De kosten van reparatie, resp. vervanging, komen voor 1/3 gedeelte voor rekening van Verkoper
- De verkoper heeft het recht het gebrek te herstellen wanneer dit redelijkerwijs mogelijk is.
https://www.seatsandsofas.nl/algemene-voorwaarden/
Lees ook hier ,
https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten
Wat mij verbaasd is dat we dit als panelleden al heel lang geen klachten meer hebben gekregen over S&S. Echt opvallend. Maar dat ze u niet tegemoet willen komen, die niet "service" zal wel gewoon blijven @mooiebank. Natuurlijk kunt u een vergoeding willen, maar krijg het maar eens bij hen. Kortom, u kunt niets doen, helaas.
Wat u kunt doen is uw rechtsbijstandverzekering inschakelen en als u die niet heeft advies vragen bij het juridisch loket. Als u uw recht wil halen zult u helaas moeten gaan procederen.
de koop ontbinden wegens een non-conform produkt maar dan moet jij wel bewijzen dat het gebrek al bij de koop aanwezig was in potentie.
je kunt nu nog een specialist op dit gebied ernaar laten kijken en die een rapport op laten maken, deze stuut je op naar bedrijf met de mededeling dat je gebrek gerepareerd wilt hebben, werkt dit niet zul je dit af moeten dwingen via de rechter!
Dat wordt een lastig gebeuren . Je draait sowieso voor transportkosten op en je moet bewijzen dat het breken van de onderlat na ruim 28 maand een fabrieksfout is en dat lijkt me niet . Dat zou bij een ander meubelzaak niet anders zijn . Een nieuwe kopen is de optie misschien dat S&S wat aan de prijs kan doen.
Dan zult u wel minstens moeten aantonen dat de bank niet door verkeerd gebruik is kapotgegaan ... anders zegt u het zelf al: buiten de garantie ... die overigens ook niet zou gelden wanneer de bank inderdaad door verkeerd gebruik is kapotgegaan ...
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kan ISP Tweak het contract ontbinden met berekening in eigen voordeel?
Beste Kassa,
nu al een aantal jaar heb ik een internet glasvezel abonnement bij Tweak.
Nu Tweak is overgenomen door Odido kreeg ik een email dat Tweak mijn abonnementscontract wil ontbinden en mezelf bij Odido moet aanmelden.
Het betreft een abonnementsvorm welke ik per jaar betaal (gezien het voordeel van 10 euro per maand).
In de afwikkeling wil Tweak mij nu met terugwe
...
Lees meer
Zakelijk energiecontract consument
Mijn vader is opgebeld door een energieboer dat het huidige contract bijna afliep. Helaas is hij toegehapt op een aanbieding en heeft een nieuw contract afgesloten.
nu loopt echter het contract van mijn ouders nog twee jaar. Daarom hebben ze een mail gestuurd dat ze afzien van het contract volgens de wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Echter reageert de energieleverancier terug dat ze
...
Lees meer
Overschrijvingsfomulier fraude
Ik help iemand van 85 met administratieve dingen. In Dec 2023 heeft hij overschrijvingsform abn gestuurd voor anwb lidmaatschap van €17. In feb 2024 kreeg hij aanmaning en bleek het niet afgeschreven. Dus maakte hij nog een aan, die werd betaald. Nu is er met het 1. Formulier in maart € 497 afgeschreven naar rekening in België, met zelfde naam erbij als hij heet. Blijkbaar is formulier bij po ... Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer