Pa
door Paul v.d Steeg May 23, 2017 om 21:22
Winkels & webshops

Shoppen doe je zo

Ik kreeg vanmiddag een telefoon van shoppen doeje zo dat ik een bedrag had openstaan van 49,95 dat was vehoogd tot meer dan 200,- met incasso enz dat kon afkopen door voor morgen voor 17.00 uur betaald heb.
ze hebben een bankrekening gegeven die niet klopt nl NL10 INGB 0007877598. er zijn meer van die gevallen bekent?

4044 4 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - May 23, 2017 om 21:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En waarom zou dat bankrekeningnumer niet kloppen?

Maar afgezien daarvan, gewoon negeren. Dat zijn oplichters. Dus NIETS betalen.

ne
door neodutchio - May 23, 2017 om 21:35
5148 Antwoorden / 12 Vragen

En hoe komen ze aan uw telefoonnummer? Toch ergens iets ingevuld en niet opgelet wat u gedaan heeft?

Typ in het zoekvenste Shoppen doe je zo en u heeft alle antwoorden en 'mede gedupeerde'. Daarvoor had u u niet speciaal voor hoeven aan te melden hoor.

da
door dailyrose - May 24, 2017 om 19:33
2 Antwoorden / 0 Vragen

Vandaag ben ik ook gebeld door dit bedrijf met de mededeling dat ik meer dan €300,- (!!!!) euro over moest maken naar precies hetzelfde rekeningnnummer als wat jij hierboven opgeeft. Dit was eerst een bedrag van inderdaad 49,95, wat ik in eerste instantie had gestorneerd nadit dit was afgetrokken van mijn rekening een aantal maanden terug.

Het is echt te bizar voor woorden wat dit bedrijf doet... Ik heb mij netjes aan de afspraak gehouden door mij af te melden per mail, zelfs binnen 8 minuten nadat ik een e-mail van hun had ontvangen (afmelden moest binnen 14 dagen per mail). Ik heb hier nooit een bevestiging van ontvangen, en volgens hen heb ik de e-mail dus niet goed gestuurd en staat deze vast nog ergens in concepten.

Na een gesprek van 20 minuten wat nog net niet uit de hand liep, kwam hij met een zogenaamde goede oplossing:
Ik kon de e-mails doorsturen en moest voor 17:00 uur 49,95 overmaken. Zij gingen dan 'onderzoek' doen en als bleek dat ik toch een bevestigingsmail had ontvangen, zouden zij het bedrag terug storten.

Ik heb niks gedaan, niks overgemaakt en geen mail gestuurd. Dit is echt pure oplichting!! Ik heb nergens een handtekening gezet voor akkoord oid. Dus zij staan ook totaal niet in hun recht. Als ik jou was zou ik dit verder negeren en vooral GEEN geld overmaken!

tijger1
door tijger1 May 24, 2017 om 19:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Voortaan zulke telefoontjes meteen afkappen. Volg de adviezen van Marita op die boven uw reactie staan.