Shurgard berekent kosten
Shurgard geeft op de site aan: toegangsuren opslagruimte 06.00-23.00 uur. Ook in de voorwaarden zouden deze toegangstijden vermeld staan. Echter nergens in het gebouw staat zichtbaar en duidelijk aangegeven dat je na 23.00 uur niet meer in het pand mag zijn en we konden er om 22.45 uur nog gewoon in om goederen van een loods op de 2e naar een loods op de 4e te verplaatsen. Er gaat ook geen signaal of anderszins een waarschuwing af dat je het pand moet verlaten. Om ca. 23.10 uur kon ik de lift van de 2e naar de 4e verdieping nog gewoon gebruiken. Om ca. 23.15 uur wilden we de laatste dingen van de 2e naar de 4e halen en stapten in de lift. De lift sloot zich, maar we konden niet naar de 2e verdieping en de liftcode gaf aan dat de lift niet meer werkte, omdat het buiten openingstijden was. De liftdeuren gingen ook niet meer open(!). Uiteindelijk bleek hij nog wel naar 0 te gaan, maar mijn autosleutels lagen op de 4e. Ik zag geen trappenhuis en daarbij ging er een alarm af als we ons bij de lift vandaan begaven. Nergens stond aangegeven dat vanaf 23 uur de lift alleen nog omlaag ging (en we gebruikten hem nog na 23 uur). Bovendien ging hij niet meer open, wat het even spannend maakte. Met wat heen en weer gebel met het liftbedrijf, heeft uiteindelijk de beveiliging mij tegen half 1 bevrijd. Mag Shurgard mij daar kosten voor in rekening brengen? Het gaat mij om de juridische kant. Zij vinden dat ze duidelijk genoeg zijn geweest; ik vind de informatievoorziening onvoldoende. Ook en zeker ten aanzien van de kosten. Ik vind dat ze e.e.a. duidelijker moeten aangeven. Ik ben niet de enige die dit is overkomen en met de afwezigheid van duidelijke uitleg vast ook niet de laatste. Het feit dat de lift na 23 uur niet meer open kan en alleen omlaag gaat, kan makkelijk - duidelijk - vermeld worden in het gebouw bij de liften en zorgt er zeker voor dat iedereen ervoor zorgt op tijd weg te zijn. Shurgard heeft m.i. een informatieplicht die verder strekt dan wat zij nu meedelen. De term 'toegangsuren' is m.i. ook voor meer uitleg vatbaar.
Wat is er onduidelijk aan toegangsuren?
Ik neem aan dat u de algemene voorwaarden hebtgekregen bij het aangaan van de huur. Dus lees die eens door.
Toegang tussen 6 en 23 uur, is toegang tussen 6 en 23 uur.
En niet toegang tot 23u10, 23u30 of later.
Tegang tot 23.00 uur, betekent dat u uiterlijk 22u59 en 59sec het pand moet verlaten.
Hallo JiW ,
Wat een spannend avontuur .
Maar hoe duidelijk wilt u het hebben ?
Wanneer heb ik toegang tot mijn opslagruimte ?
In alle vestigingen van Shurgard hebt u 7 dagen per week vrij toegang. Dit 365 dagen per jaar. De standaard toegangsuren zijn van 6 tot 23 uur.
Wat is het verschil tussen toegangsuren en openingsuren ?
Tijdens de openingsuren is uw vestigingsmanager klanten persoonlijk van dienst (voor het beantwoorden van vragen, het verkopen van materiaal, het afhandelen van huurbetalingen, enz.). Uw vestigingsmanager is 6 dagen per week aanwezig. In sommige vestigingen zelfs 7 dagen per week. De openingsuren van uw vestiging vindt u in Shurgard's vestigingsoverzicht.
Tijdens onze standaard toegangsuren hebt u van 6 tot 23 uur vrij toegang tot uw opslagruimte. Voor een uitbreiding van de toegangsuren, kunt u contact opnemen met uw vestigingsmanager.
Ja, achteraf had ik natuurlijk moeten bedenken: wat als ik voor 23 uur naar binnen ben gegaan (wat mijn associatie met 'toegang' is) en niet voor 23 uur buiten ben? Ondanks dat dat niet de bedoeling is, schijnt het niet zo'n groot probleem te hoeven zijn, omdat de lift normaliter naar de BG teruggaat. Ik begreep dat je dan nog wel met de auto het pand zou kunnen verlaten. Alleen liep dat bij ons dus anders. Het zou mij niet zijn overkomen als duidelijk bij de lift stond: LET OP, U DIENT VOOR 23 UUR HET PAND TE VERLATEN. DE LIFT WERKT NA 23 UUR NIET MEER EN HET PAND GAAT OP SLOT. Ik weet niet of ik per se dom ben, maar ik was op dat moment al blij dat we op tijd binnen waren en ik dacht dat we maar heel weinig tijd nodig hadden. Wat in feite ook zo was. Over de kosten: het is ook fijn als duidelijk is dat er kosten voor in rekening gebracht worden. Ik zal ze echt wel betalen, want als mij gisteren gevraagd was: u kunt worden bevrijd, maar dat kost u geld, dan had ik ook akkoord gegaan. Ik blijf erbij dat voor mensen als ik - en voor dit soort uitzonderingsgevallen - duidelijker geïnformeerd kan worden.
Al met al vind ik het wel een spannend avontuur in de lift , want als mij gisteren gevraagd was: u kunt worden bevrijd, maar dat kost u geld, dan had ik ook akkoord gegaan. , Lijkt mij nogal logisch , maar dan was u zeker om 6.00 uur op tijd binnen ;-)) . Als ik opgesloten moest zitten in een lift , kreeg ik het Spaans benauwd .
@jiw
En wat voor soort uitzonderingsgeval was u dan?
@ marita5 Ja, de liftdeuren dicht en het bedieningspaneel dat iets meldt als: de lift doet het niet meer want we zijn gesloten. Degene die mij hielp kreeg het inderdaad benauwd. Gelukkig gingen we ineens naar de BG en gingen de deuren open. Ik bedoel akkoord met het feit dat de beveiliging zou komen om me te helpen mijn sleutels te halen, zodat ik het pand kon verlaten.
@ tijger1 Ik heb niet beweerd dat ik een soort uitzonderingsgeval was. Ik zeg: 'voor mensen als ik' - sommigen zouden mij bijvoorbeeld 'dom' noemen - en 'dit soort uitzonderingsgevallen'. Namelijk dat iemand niet iets gebracht of gehaald heeft en direct daarna naar de BG terug wil, maar iemand die tussen 2 verdiepingen op en neer wil - en bovendien op een verdieping sleutels laat liggen. Het is uitzonderlijk dat iemand 2 loodsen heeft en zeker dat die op verschillende verdiepingen liggen. Dat gaf Shurgard zelf ook aan, maar dat was deze keer niet te vermijden want ze zitten behoorlijk vol.
@JiW , Oh , werkelijk een avontuur , was mij dit gebeurd had ik alle heiligen van hun sokkel afgevloekt . Niks voor mij om opgesloten te zitten . Dit zal u zeker geen tweede keer gebeuren .
@ marita5. Nee, haha, en ik ken iemand die nooit meer met mij mee naar de loods wil. De beveiliging zei dat het wel vaker voorkomt. En dat hij mensen nooit een 2e keer ziet, haha!
@Jiw , dat de beveiliging de mensen geen 2de keer ziet , kan ik best geloven . Ik zou er iig 1 van zijn . Niet aan mij besteed ;-))
Haha, nou, de mensen die gereageerd hebben, weten het wel.
Ik snap het wel, hoor. Ik heb ook niet alle algemene voorwaarden paraat van al mijn dienstverleners. Het had mij ook kunnen overkomen. Shurgard kan helpen door her en der op en bij het gebouw de sluitingstijden te vermelden. Maar kennelijk zijn ze het niet verplicht.
Coulance mbt uw kosten en een klantgerichte oplossing (bordjes, wellicht een automatische "22.55 uur melding" door de speakers) voor ons domme, domme (maar wel goed-betalende) klanten, zou Shurgard sieren.
Succes!
Ja, dat vroeg ik me ook af of ze niet meer informatieplicht hebben. De andere reageerders menen van niet. En die weten het wel, inderdaad. Om de kosten gaat het me niet eens zozeer. Ik vraag me af of ze wel voldoende doen om zo'n situatie te voorkomen. Ach ja, voortaan help ik niet meer om iemand's auto aan te slepen. Maar 'gelukkig' kwamen we nog net op tijd bij de loods ...dachten we ;-)
Ik ben persoonlijk heel tevreden over onze Shurgard-vestiging overigens. Ik zou niet weten of er bij ons bordjes of waarschuwingen hangen (ben er meestal op wat gangbaardere tijdstippen). Het leek mij gewoon een kleine moeite, groot plezier.
Dank voor je support bij de reacties op mijn reactie, trouwens.
Enne... Gewoon blijven helpen hoor :-)
@liedekev
Misschien kunnen ze voor u een speciale medewerker aanstellen om uw handje vast te houden als u even in de opslag bent.
Men kan natuurlijk niet verwachten dat een volwassene zelf nadenkt.
Wat een onaardige reactie. Ook deze persoon reageert - overigens vriendelijk - op iets wat ik geschreven heb.
Dat mag, maar zou ik zonde van het geld vinden. Het hoeft nl. bijna niets te kosten. Ik snap de boosheid niet zo goed. Is het een misdrijf om een voorstel voor extra service te doen?
Service kost geld.
@LIEDEKEV, jij bent ook het type dat om 20:58 nog bij AH naar binnengaat om dan vervolgens in alle rust je boodschappen te gaan doen?
Deze persoon reageert gewoon, vriendelijk, op iets wat ik heb geschreven.
Haha, nee hoor, dan weet ik wat ik nodig heb en vraag of ik dat alsjeblieft nog even mag pakken. Meestal krijg ik dan een vriendelijk "Ja hoor, mevrouw, doe dat maar snel even".
Er zijn best veel vriendelijke mensen gelukkig ????. Daar hou ik van!
@Jiw ,
Lees hier eens de voorwaarden ; Art 5 Huishoudelijk reglement punt 5.1
http://docplayer.nl/61752590-Algemene-verhuur-voorwaarden.htmlrd op het kantoor van de Shurgard
Dank u wel. Er staat ergens: Toegang buiten deze toegestane uren en dagen is niet toegestaan. Toegang associeer ik met ergens naar binnengaan.
Er staat ook : Toegang tot en verlaten van de Shurgard vestiging : Tenzij anders is overeengekomen is de Storage Unit toegankelijk voor de klant tijdens de uren en dagen zoals geadverteerd op het kantoor van Shurgard vestiging , toegang buiten deze toegestane uren en dagen is niet toegestaan . Toegang betekent : u was nog binnen .
Dank u wel. Blijkbaar is het voor de meeste reageerders volstrekt duidelijk. En mij nu dus ook. Ik dacht, wat was er dan onduidelijk voor mij en toen zocht ik de betekenissen van toegang op: 1) plaats waar je binnenkomt en 2) het ergens naar binnen gaan. Ik associeerde het dus vooral met naar binnen GAAN. Maar goed, discussie gesloten. Dank nogmaals voor uw reactie.
Graag gedaan .
Dank voor de mededeling, maar wat is uw vraag?
Voor mij geldt dat ik buiten de gangbare tijden me niet in gebouwen begeef waar ik verder buiten de openingsuren niets te zoeken heb.
Voor klachten over Shurgard moet u bij Shurgard zijn; wij behandelen geen klachten hier.
Maar het was wél een spannend avontuur, welhaast iets voor een krimi.
En natuurlijk mogen de kosten in rekening worden gebracht: u werkt toch ook niet gratis?
Volgens mij was een deel van mijn vraag duidelijk en u geeft er antwoord op. Mijn andere vraag was of Shurgard niet een grotere informatieplicht heeft.
Nee, natuurlijk niet, zoals u ook kunt begrijpen uit de andere reacties.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?
Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.
Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.
Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n
...
Lees meer
Abonnement Red Together Vodafone
Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en
...
Lees meer
Probleem bij pakket bezorgen door DPD
Ik heb een CDi (brommer onderdeel) besteld en deze zou DPD bezorgen. Echter is de CDi nooit afgelevert alleen de verpakking zat in de brievenbus. En daar gaat het in onze ogen mis, omdat dit geen brievenbus pakket was. De afmetingen van de CDi zie foto zijn groter dan die van onze brievenbus. Wij hebben natuurlijk direct contact gehad met DPD maar zij geven de leverancier de schuld omdat het pakke ... Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer