JI
door JIW May 22, 2020 om 17:47
Winkels & webshops

Shurgard berekent kosten

Shurgard geeft op de site aan: toegangsuren opslagruimte 06.00-23.00 uur. Ook in de voorwaarden zouden deze toegangstijden vermeld staan. Echter nergens in het gebouw staat zichtbaar en duidelijk aangegeven dat je na 23.00 uur niet meer in het pand mag zijn en we konden er om 22.45 uur nog gewoon in om goederen van een loods op de 2e naar een loods op de 4e te verplaatsen. Er gaat ook geen signaal of anderszins een waarschuwing af dat je het pand moet verlaten. Om ca. 23.10 uur kon ik de lift van de 2e naar de 4e verdieping nog gewoon gebruiken. Om ca. 23.15 uur wilden we de laatste dingen van de 2e naar de 4e halen en stapten in de lift. De lift sloot zich, maar we konden niet naar de 2e verdieping en de liftcode gaf aan dat de lift niet meer werkte, omdat het buiten openingstijden was. De liftdeuren gingen ook niet meer open(!). Uiteindelijk bleek hij nog wel naar 0 te gaan, maar mijn autosleutels lagen op de 4e. Ik zag geen trappenhuis en daarbij ging er een alarm af als we ons bij de lift vandaan begaven. Nergens stond aangegeven dat vanaf 23 uur de lift alleen nog omlaag ging (en we gebruikten hem nog na 23 uur). Bovendien ging hij niet meer open, wat het even spannend maakte. Met wat heen en weer gebel met het liftbedrijf, heeft uiteindelijk de beveiliging mij tegen half 1 bevrijd. Mag Shurgard mij daar kosten voor in rekening brengen? Het gaat mij om de juridische kant. Zij vinden dat ze duidelijk genoeg zijn geweest; ik vind de informatievoorziening onvoldoende. Ook en zeker ten aanzien van de kosten. Ik vind dat ze e.e.a. duidelijker moeten aangeven. Ik ben niet de enige die dit is overkomen en met de afwezigheid van duidelijke uitleg vast ook niet de laatste. Het feit dat de lift na 23 uur niet meer open kan en alleen omlaag gaat, kan makkelijk - duidelijk - vermeld worden in het gebouw bij de liften en zorgt er zeker voor dat iedereen ervoor zorgt op tijd weg te zijn. Shurgard heeft m.i. een informatieplicht die verder strekt dan wat zij nu meedelen. De term 'toegangsuren' is m.i. ook voor meer uitleg vatbaar.

6135 18 Rapporteer

diumenge
door diumenge - May 22, 2020 om 17:52
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Hoezo is toegangsuren voor meerdere uitleg vatbaar? Tot 23:00 uur is tot 23:00, dus dan moet je om 23:00 uur buiten staan.

tijger1
door tijger1 - May 22, 2020 om 17:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat is er onduidelijk aan toegangsuren?

Ik neem aan dat u de algemene voorwaarden hebtgekregen bij het aangaan van de huur. Dus lees die eens door.

Iv
door Ivo W - May 22, 2020 om 17:58
728 Antwoorden / Vragen

Toegang tussen 6 en 23 uur, is toegang tussen 6 en 23 uur.

En niet toegang tot 23u10, 23u30 of later.

Tegang tot 23.00 uur, betekent dat u uiterlijk 22u59 en 59sec het pand moet verlaten.

marita5
door marita5 - May 22, 2020 om 18:01
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo JiW ,

Wat een spannend avontuur .
Maar hoe duidelijk wilt u het hebben ?

Wanneer heb ik toegang tot mijn opslagruimte ?

In alle vestigingen van Shurgard hebt u 7 dagen per week vrij toegang. Dit 365 dagen per jaar. De standaard toegangsuren zijn van 6 tot 23 uur.

Wat is het verschil tussen toegangsuren en openingsuren ?

Tijdens de openingsuren is uw vestigingsmanager klanten persoonlijk van dienst (voor het beantwoorden van vragen, het verkopen van materiaal, het afhandelen van huurbetalingen, enz.). Uw vestigingsmanager is 6 dagen per week aanwezig. In sommige vestigingen zelfs 7 dagen per week. De openingsuren van uw vestiging vindt u in Shurgard's vestigingsoverzicht.

Tijdens onze standaard toegangsuren hebt u van 6 tot 23 uur vrij toegang tot uw opslagruimte. Voor een uitbreiding van de toegangsuren, kunt u contact opnemen met uw vestigingsmanager.

JI
door JIW May 22, 2020 om 23:23
4 Antwoorden / 2 Vragen

Ja, achteraf had ik natuurlijk moeten bedenken: wat als ik voor 23 uur naar binnen ben gegaan (wat mijn associatie met 'toegang' is) en niet voor 23 uur buiten ben? Ondanks dat dat niet de bedoeling is, schijnt het niet zo'n groot probleem te hoeven zijn, omdat de lift normaliter naar de BG teruggaat. Ik begreep dat je dan nog wel met de auto het pand zou kunnen verlaten. Alleen liep dat bij ons dus anders. Het zou mij niet zijn overkomen als duidelijk bij de lift stond: LET OP, U DIENT VOOR 23 UUR HET PAND TE VERLATEN. DE LIFT WERKT NA 23 UUR NIET MEER EN HET PAND GAAT OP SLOT. Ik weet niet of ik per se dom ben, maar ik was op dat moment al blij dat we op tijd binnen waren en ik dacht dat we maar heel weinig tijd nodig hadden. Wat in feite ook zo was. Over de kosten: het is ook fijn als duidelijk is dat er kosten voor in rekening gebracht worden. Ik zal ze echt wel betalen, want als mij gisteren gevraagd was: u kunt worden bevrijd, maar dat kost u geld, dan had ik ook akkoord gegaan. Ik blijf erbij dat voor mensen als ik - en voor dit soort uitzonderingsgevallen - duidelijker geïnformeerd kan worden.

marita5
door marita5 May 22, 2020 om 23:32
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Al met al vind ik het wel een spannend avontuur in de lift , want als mij gisteren gevraagd was: u kunt worden bevrijd, maar dat kost u geld, dan had ik ook akkoord gegaan. , Lijkt mij nogal logisch , maar dan was u zeker om 6.00 uur op tijd binnen ;-)) .  Als ik opgesloten moest zitten in een lift , kreeg ik het Spaans benauwd .

tijger1
door tijger1 May 22, 2020 om 23:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@jiw

En wat voor soort uitzonderingsgeval was u dan?

JI
door JIW May 22, 2020 om 23:46
4 Antwoorden / 2 Vragen

@ marita5 Ja, de liftdeuren dicht en het bedieningspaneel dat iets meldt als: de lift doet het niet meer want we zijn gesloten. Degene die mij hielp kreeg het inderdaad benauwd. Gelukkig gingen we ineens naar de BG en gingen de deuren open. Ik bedoel akkoord met het feit dat de beveiliging zou komen om me te helpen mijn sleutels te halen, zodat ik het pand kon verlaten.

JI
door JIW May 22, 2020 om 23:50
4 Antwoorden / 2 Vragen

@ tijger1 Ik heb niet beweerd dat ik een soort uitzonderingsgeval was. Ik zeg: 'voor mensen als ik' - sommigen zouden mij bijvoorbeeld 'dom' noemen - en 'dit soort uitzonderingsgevallen'. Namelijk dat iemand niet iets gebracht of gehaald heeft en direct daarna naar de BG terug wil, maar iemand die tussen 2 verdiepingen op en neer wil - en bovendien op een verdieping sleutels laat liggen. Het is uitzonderlijk dat iemand 2 loodsen heeft en zeker dat die op verschillende verdiepingen liggen. Dat gaf Shurgard zelf ook aan, maar dat was deze keer niet te vermijden want ze zitten behoorlijk vol.

marita5
door marita5 May 22, 2020 om 23:53
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@JiW , Oh , werkelijk een avontuur , was mij dit gebeurd had ik alle heiligen van hun sokkel afgevloekt . Niks voor mij om opgesloten te zitten . Dit zal u zeker geen tweede keer gebeuren .

JI
door JIW May 23, 2020 om 00:00
4 Antwoorden / 2 Vragen

@ marita5. Nee, haha, en ik ken iemand die nooit meer met mij mee naar de loods wil. De beveiliging zei dat het wel vaker voorkomt. En dat hij mensen nooit een 2e keer ziet, haha!

marita5
door marita5 May 23, 2020 om 00:04
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@Jiw , dat de beveiliging de mensen geen 2de keer ziet , kan ik best geloven . Ik zou er iig 1 van zijn . Niet aan mij besteed  ;-))

Bl
door Blijfaardig - May 22, 2020 om 18:11
4 Antwoorden / 1 Vragen

Haha, nou, de mensen die gereageerd hebben, weten het wel.
Ik snap het wel, hoor. Ik heb ook niet alle algemene voorwaarden paraat van al mijn dienstverleners. Het had mij ook kunnen overkomen. Shurgard kan helpen door her en der op en bij het gebouw de sluitingstijden te vermelden. Maar kennelijk zijn ze het niet verplicht.
Coulance mbt uw kosten en een klantgerichte oplossing (bordjes, wellicht een  automatische "22.55 uur melding" door de speakers) voor ons domme, domme (maar wel goed-betalende) klanten, zou Shurgard sieren.
Succes!

JI
door JIW May 22, 2020 om 23:05
4 Antwoorden / 2 Vragen

Ja, dat vroeg ik me ook af of ze niet meer informatieplicht hebben. De andere reageerders menen van niet. En die weten het wel, inderdaad. Om de kosten gaat het me niet eens zozeer. Ik vraag me af of ze wel voldoende doen om zo'n situatie te voorkomen. Ach ja, voortaan help ik niet meer om iemand's auto aan te slepen. Maar 'gelukkig' kwamen we nog net op tijd bij de loods ...dachten we ;-)

Bl
door Blijfaardig May 22, 2020 om 23:52
4 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben persoonlijk heel tevreden over onze Shurgard-vestiging overigens. Ik zou niet weten of er bij ons bordjes of waarschuwingen hangen (ben er meestal op wat gangbaardere tijdstippen). Het leek mij gewoon een kleine moeite, groot plezier.
Dank voor je support bij de reacties op mijn reactie, trouwens.
Enne... Gewoon blijven helpen hoor :-)

tijger1
door tijger1 - May 22, 2020 om 18:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@liedekev

Misschien kunnen ze voor u een speciale medewerker aanstellen om uw handje vast te houden als u even in de opslag bent.

Men kan natuurlijk niet verwachten dat een volwassene zelf nadenkt.

JI
door JIW May 22, 2020 om 23:07
4 Antwoorden / 2 Vragen

Wat een onaardige reactie. Ook deze persoon reageert - overigens vriendelijk - op iets wat ik geschreven heb.

Bl
door Blijfaardig May 22, 2020 om 23:33
4 Antwoorden / 1 Vragen

Dat mag, maar zou ik zonde van het geld vinden. Het hoeft nl. bijna niets te kosten. Ik snap de boosheid niet zo goed. Is het een misdrijf om een voorstel voor extra service te doen?

tijger1
door tijger1 May 22, 2020 om 23:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Service kost geld.

diumenge
door diumenge - May 22, 2020 om 18:45
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@LIEDEKEV, jij bent ook het type dat om 20:58 nog bij AH naar binnengaat om dan vervolgens in alle rust je boodschappen te gaan doen?

JI
door JIW May 22, 2020 om 23:10
4 Antwoorden / 2 Vragen

Deze persoon reageert gewoon, vriendelijk, op iets wat ik heb geschreven.

Bl
door Blijfaardig May 22, 2020 om 23:29
4 Antwoorden / 1 Vragen

Haha, nee hoor, dan weet ik wat ik nodig heb en vraag of ik dat alsjeblieft nog even mag pakken. Meestal krijg ik dan een vriendelijk "Ja hoor, mevrouw, doe dat maar snel even".
Er zijn best veel vriendelijke mensen gelukkig ????. Daar hou ik van!

marita5
door marita5 - May 22, 2020 om 18:46
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@Jiw ,

Lees hier eens de voorwaarden ; Art 5 Huishoudelijk reglement punt 5.1

http://docplayer.nl/61752590-Algemene-verhuur-voorwaarden.htmlrd op het kantoor van de Shurgard

vestiging. Toegang buiten deze toegesta
ne uren en dagen is niet toegelaten.
Een Klant kan een nieuwe Storage Unit slechts in gebruik nemen tijdens de
geadverteerde openingsuren en slechts met de hulp en onder toezicht van de
Shurgard Store Manager of een store medewerker.
Indien Shurgard en Klant overeenkomen dat de Storage Unit toegangelijk is buiten
de geadverteerde openings
uren zal door Shurgard een maandelijkse kost
aangerekend worden voor deze geleverde dienst.
Shurgard is niet verantwoordelijk voor eventuele tijdelijke technische storingen,
sneeuw of ongemakken, enz... die beletten dat de Klant de Storage Unit binnen kan
komen / verlaten of die het gebruik van de liften onmogelijk maken

JI
door JIW May 22, 2020 om 22:59
4 Antwoorden / 2 Vragen

Dank u wel. Er staat ergens: Toegang buiten deze toegestane uren en dagen is niet toegestaan. Toegang associeer ik met ergens naar binnengaan.

marita5
door marita5 May 22, 2020 om 23:12
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Er staat ook : Toegang tot en verlaten van de Shurgard vestiging : Tenzij anders is overeengekomen is de Storage Unit toegankelijk voor de klant tijdens de uren en dagen zoals geadverteerd op het kantoor van Shurgard vestiging , toegang buiten deze toegestane uren en dagen is niet toegestaan . Toegang betekent : u was nog binnen .

JI
door JIW May 22, 2020 om 23:35
4 Antwoorden / 2 Vragen

Dank u wel. Blijkbaar is het voor de meeste reageerders volstrekt duidelijk. En mij nu dus ook. Ik dacht, wat was er dan onduidelijk voor mij en toen zocht ik de betekenissen van toegang op: 1) plaats waar je binnenkomt en 2) het ergens naar binnen gaan. Ik associeerde het dus vooral met naar binnen GAAN. Maar goed, discussie gesloten. Dank nogmaals voor uw reactie.

marita5
door marita5 May 22, 2020 om 23:37
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Graag gedaan .

aurora1
door aurora1 - May 22, 2020 om 19:48
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dank voor de mededeling, maar wat is uw vraag?
Voor mij geldt dat ik buiten de gangbare tijden me niet in gebouwen begeef waar ik verder buiten de openingsuren niets te zoeken heb.

Voor klachten over Shurgard moet u bij Shurgard zijn; wij behandelen geen klachten hier.
Maar het was wél een spannend avontuur, welhaast iets voor een krimi.

En natuurlijk mogen de kosten in rekening worden gebracht: u werkt toch ook niet gratis?

JI
door JIW May 22, 2020 om 23:01
4 Antwoorden / 2 Vragen

Volgens mij was een deel van mijn vraag duidelijk en u geeft er antwoord op. Mijn andere vraag was of Shurgard niet een grotere informatieplicht heeft.

aurora1
door aurora1 May 22, 2020 om 23:47
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Nee, natuurlijk niet, zoals u ook kunt begrijpen uit de andere reacties.

JI
door JIW - May 22, 2020 om 22:54
4 Antwoorden / 2 Vragen

Dank voor de reacties.

justmeagain
door justmeagain - May 22, 2020 om 23:47
623 Antwoorden / 8 Vragen

daarbij ging er een alarm af als we ons bij de lift vandaan begaven.

Had dan even gewacht de beveiliging was vast op deze alarmmelding afgekomen. Raar dat u zelf via via de beveiliging heeft bereikt  nadat het alarm al was afgegaan.

JI
door JIW May 22, 2020 om 23:57
4 Antwoorden / 2 Vragen

Inderdaad verwachtte ik de beveiliging al kort nadat we het alarm hoorden zodra we gingen lopen, op zoek naar een trappenhuis. Omdat we geen telefoon binnen bereik hadden, konden we alleen via de liftservice communiceren. Zij konden Shurgard niet bereiken en verder weinig doen, gaven ze me aan. (Ik wil niet nadenken over hoe het was verlopen als we echt in de lift vast hadden gezeten). Zij hebben uiteindelijk op mijn verzoek de politie gebeld. Die wisten de beveliging te bereiken en die kwam toen met een speciale code waardoor we de lift konden gebruiken. Dat was naar aanleiding van het verzoek van de politie. Een uur nadat we met de lift omlaag gegaan waren. Raar, maar allemaal wel waar.

diumenge
door diumenge - May 23, 2020 om 00:12
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Gaat het je nu om de informatievoorziening, dus duidelijke bordjes, of om de interpretatie van toegangsuren, dat als er 23:00 uur staat je er om 23:15 nog prima zou mogen rondlopen omdat je vóór 23:00 uur binnen was?

JI
door JIW May 23, 2020 om 00:22
4 Antwoorden / 2 Vragen

Sorry als ik niet duidelijk was. Ik had 2 vragen die beide met informatievoorziening te maken hebben: 1) kunnen ze kosten berekenen zonder hierover te informeren en 2) zijn ze niet verplicht beter te informeren om iets dergelijks te voorkomen. Ik probeerde uit te leggen dat 2) voor mij niet duidelijk genoeg was, omdat ik 'toegang' anders interpreteer. En natuurlijk snap ik dat je niet geacht wordt daar heel lang te blijven. Het is niet men wens om regeltjes naar mijn hand te zetten; ze waren m.i. niet duidelijk genoeg gecommuniceerd. Zeker gezien de gevolgen. Of was het niet echt een vraag van u?

diumenge
door diumenge May 23, 2020 om 11:42
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Het was zeker wel een echt een vraag, die ik stel n.a.v. eerdere reacties. Kennelijk hebben we een andere interpretatie van wat 'toegang' is. Of ze vervolgens de gemaakte kosten in rekening mogen brengen bij het 'overtreden' van de regels weet ik niet, wellicht staat daarover iets in de voorwaarden.

Tr
door Trostomaat May 23, 2020 om 18:59
239 Antwoorden / Vragen

Wat was dan uw interpretatie: 'ik was voor 23:00 binnen, dus in kan de hele nacht daar 'mijn ding' doen?'

JI
door JIW - May 23, 2020 om 00:25
4 Antwoorden / 2 Vragen

Dank u voor uw reacties. Ik heb een indruk, vooral van degenen die duizenden en zelfs tienduizenden keren reageren. Die zijn het meest uitgesproken ;-) Ik volg de verdere antwoorden niet meer.

panter22
door panter22 - May 23, 2020 om 08:07
6599 Antwoorden / Vragen

Je moet echt even verder kijken om te ontdekken wat wordt verstaan onder openingsuren en toegangsuren.
De site met vragen is niet echt duidelijk.
Kijk je op de site van de vestiging, dan is het duidelijk. Openingsuren zijn uren waarin personeel aanwezig is. Toegangsuren zijn uren de uren die je in je opslagruimte mag zijn.
Er is kennelijk een speling van 15 minuten, want de werkte lift  werkte nog tot 23:15 uur. Dat is toch wel voldoende als je om 23:00 weg moet zijn.
Als je je autosleutels in je broekzak had gehad, had je niet meer het gebouw kunnen verlaten?
Je wilde je autosleutels na toegangstijden. Daar moet iemand voor komen om de lift weer werkend te krijgen. Dat is niet gratis.
Je had de keus te wachten tot de volgende morgen 6:00 uur.

1paul
door 1paul - May 23, 2020 om 08:26
3101 Antwoorden / 0 Vragen

als ik ga kijken naar de betekenis van TOEgang dan is deze,  toe·gang (demmeervoud: toegangenweg waarlangs je ergens kunt komen

strikt genomen staat er dus niet dat je na een bepaalde tijd weg moet zijn, strikt genomen staat er dat je tot 23.00 U naar binnen mag!!!

Het zou anders zijn als er staat openingsuren....

Ook in de voorwaarden word dit niet echt duidelijker....

Toegangs- en openingsuren bij Shurgard

Je hebt dagelijks van 's morgens vroeg tot 's avonds laat toegang tot je spullen. Wil je graag je vestigingsmanager bij Shurgard spreken over het opstarten of afsluiten van een contract? Over een eventuele wijziging van opslagruimte? Weet dat hij dagelijks aanwezig is tijdens openingsuren.

7 dagen per week toegang

Je hebt toegang:

  • tussen 6 en 23 uur
  • 7 dagen per week
  • 365 dagen per jaar

    Als aanhef staat er weliswaar ook openingsuren maar verder in de voorwaarden word enkel gesproken van toegang!!!!

    Juridisch gezien zou het nog wel eens zo kunnen zijn dat je sterk staat als je dit aanvecht, daarmee bedoel ik deze kosten, in eerste instantie zou ik dat zeker doen....

    Heb je rechtsbijstand schakel deze in of ga eens langs bij juridisch loket....

panter22
door panter22 May 23, 2020 om 09:01
6599 Antwoorden / Vragen

Het bedrijf heeft een omgevingsvergunning gekregen. Daarin zullen de openingstijden zijn vermeld van 6:00 uur tot 23:00 uur. Het is niet de bedoeling dat je daar de hele nacht doorbrengt.

lo
door lovewinnie May 23, 2020 om 09:54
1202 Antwoorden / 1 Vragen

Openingstijden zijn van 6 tot 23 uur. Dat zou voldoende moeten zijn. Supermarkt staan ook openingstijden vermeld en geen sluitingstijd .
Anders zou je er zelfs kunnen. Overnachten . Dat lijkt me niet de bedoeling. . Verder staat er geen openingstijden maar toegangsuren. TOEGANGSUREN OPSLAGRUIMTES MA 6:00 - 23:00 DI 6:00 - 23:00 WOE 6:00 - 23:00 DON 6:00 - 23:00 VRIJ 6:00 - 23:00 ZAT 6:00 - 23:00 ZON 6:00 - 23:00

1paul
door 1paul May 23, 2020 om 14:40
3101 Antwoorden / 0 Vragen

Precies, toegangsuren!!!! er staat dus niets over de openingstijden en laat dat nu net de crux zijn in deze!!!!

Er staat dus eigenlijk zoals ts terecht opmerkt, je mag erin tussen de aangegeven uren, er staat dus nergens hoe laat je eruit moet of tussen welke uren je er mag verblijven en dat is echt een heel verschil, ik denk echt dat ze bij de rechter nat gaan als je dit zo aanbrengt....

TS, je kunt er voor kiezen om de rekening niet te betalen, zeker als jij niet de opdrachtgever bent maar het bedrijf of zijn vertegenwoordiger....

als het bedrijf dan vervolgens een rechtszaak begint moet ik nog ziend at ze in het gelijk worden gesteld!!!!

Tr
door Trostomaat May 23, 2020 om 19:04
239 Antwoorden / Vragen

Het is gewoon duidelijk hoor. Er wordt over openingsuren gesproken om het tijdvak aan te duiden waarin ook een medewerker aanwezig is om vragen te stellen, zaken te doen etc.
Als er sprake is van 'toegang tussen 6 en 23 uur' betekent dat gewoon dat je je er tussen 23 en 6 uur niet kunt of mag bevinden. Simpel.

Je moet de boel wel erg verdraaien of oprekken om te doen alsof met 'toegang' alleen het tijdstip waarop je binnenkomt bedoeld wordt.

1paul
door 1paul May 24, 2020 om 07:56
3101 Antwoorden / 0 Vragen

nou het vreemde is dat men zelf spreekt van......

tijdens de openingsuren is er een vestigingsmanager aanwezig....

deze openingsuren waarvan ze spreken zijn korter dan de toegansuren!!!!

Tr
door Trostomaat May 24, 2020 om 15:18
239 Antwoorden / Vragen

En wat is daar mis mee?

1paul
door 1paul May 25, 2020 om 08:25
3101 Antwoorden / 0 Vragen

niets, dat is ook aan hen, tegelijk, daar was juist de vraag van TS over, de openingsuren....

shurgard zelf maakt dus de verwarring compleet door te spreken in de voorwaarden over openingsuren en toegansuren terwijl de openingsuren door hen korter worden gesteld dan de toegangsuren....

als je dan de klant duidelijkheid wilt geven dan geef aan in je voorwaarden dat de vestiging om 23.00 sluit  de lift dan niet meer werkt, en een ieder om die tijd buiten moet zijn, dan pas schep je duidelijkheid....

lo
door lovewinnie - May 23, 2020 om 09:51
1202 Antwoorden / 1 Vragen

Heeft u nooit iets van voorwaarden gekregen? Of ergens voor getekend. Ik ga er vanuit dat het daar ook in moet staan. Dat u niet leest en zich daar aan houdt is uiteraard u probleem. U zegt zelf, het staat zelfs aangegeven. Waarom zouden ze vooraf waarschuwing moeten geven. Het zou fijn zijn als dat door de speakers ongeroepen werd , we sluiten over 5 minuten , maar ze zijn dat niet verplicht. Tot 23 uur is tot 23 uur. Daarna mag het wel maar kost geld. Werkt zo ook bij veel parkeer garages.

mr
door mrmoto - May 23, 2020 om 11:14
167 Antwoorden / 4 Vragen

Lezen is (G)een kunst ,zeuren wel ,had dan blijven zitten in de lift tot s'ochtends 6 uur !

ro
door ron503 - May 23, 2020 om 11:41
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Het is niet echt slim om net voor sluitingstijd goederen van de ene naar de andere opslagruimte te gaan verplaatsen maar terzijde. Na 23.00 uur kunt het gebouw niet meer in en blijkbaar 15 minuten later treedt de beveiliging in werking en kunt u het gebouw niet meer in of uit. De lift wordt zo ingeregeld dat enkel de 0 knop richting uitgang nog werkt maar daar kwam u na vergeefse pogingen om naar de vierde etage te gaan pas achter. Na 23.15 uur gaat de beveiligingsmedewerker huiswaarts en wordt door het liftbedrijf verzocht om naar het gebouw te komen om u te bevrijden dat gebeurt om 0.30 uur u blij maar de beveilingingsmedewerker uiteraard minder blij want u heeft zich buiten de openingstijden in het gebouw begeven. Op uw vraag 'mag Shurgard kosten in rekening brengen' moet het antwoord ja zijn want u had kunnen weten wat de openingstijden zijn en die heeft u bewust of onbewust genegeerd.