Ir
door Irisg Oct 19, 2019 om 20:33
Winkels & webshops
Shurgard nalatig?

Shurgard Self-Storage medewerkers gingen naar huis zonder de al bij hen bekende opengebroken ruimtes veilig te stellen en de betrokken ruimtes dus gewoon open staan voor alle huidige klanten in het gebouw tot 23:00. Begin deze week ontvingen gedupeerden een mail van meervoudige inbraak eerder op de dag, vlak voor sluitingstijd van de telefoon lijnen. Zonder informatie, behalve dat er is ingebroken en we gaan het binnen een week repareren. Eerste vraag is dan vanuit gedupeerden, is het veilig gesteld? Na bijna 1,5 dag werden de overgebleven spullen uiteindelijk pas veilig gesteld blijkt later. Is dit waar men als eigenaar van de opslag voor staan? Hoe staat de wet hierin qua nalatigheid. Men verwacht minimaal een bericht hoe de ruimte en inboedel erbij staat en dat alles inmiddels tijdelijk veilig gesteld is. En een proactieve houding om met politie de daders te vinden en gedupeerden info te verschaffen.

Volgende ochtend is direct gebeld, toen bleek zelfs dat het voorval de vorige ochtend gebeurd was, dus is alles pas 8 uur later gemeld, per mail, ook werd er aangegeven dat er hekken en tijdelijke sloten zouden zijn, dit bleek echter van niet zoals op foto bewijs te zien is, dit stond gewoon open en voor alle klanten toegankelijk tot 23:00. De volgende dag is pas in de loop van de ochtend een tijdelijk slot aangebracht. Dit was inmiddels de 2e dag dat er geen aangifte is gedaan en geen informatie is verschaft aan politie. De algemene infolijn gebeld voor ondersteuning, deze persoon kon mij niet verder helpen en verzocht mij contact op te nemen met het filiaal. Dit is echt zeer teleurstellend en niet wat je verwacht van een bedrijf met als hoofdtaak je bezittingen opslaan en veilig stellen voor de klant. Graag verzoek ik jullie om alle gedupeerden zsm informatie te verschaffen. Telefonisch zou ook een stuk passender zijn.

Bij het opzeggen van de garagebox wordt er nog even vermeld dat ik 2 weken opzegtijd heb. Nu sinds dinsdag ochtend nog steeds aan het wachten op Shurgards reactie op meerdere mails en herinneringen zodat er zo snel mogelijk meer info naar de aangifte kan. (Locatie Rotterdam Giessenweg 20).

4049 7 Rapporteer

Magnum007
door Magnum007 - Oct 19, 2019 om 20:37
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Iris,

Is er wat gestolen in je box?

tijger1
door tijger1 - Oct 19, 2019 om 20:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Overal kan ingebroken worden, hoe beveiligd het ook is. Toen u de mail kreeg, bent u niet naar uw box gegaan?

gerbera
door gerbera - Oct 19, 2019 om 21:38
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Graag verzoek ik jullie om alle gedupeerden zsm informatie te verschaffen. Telefonisch zou ook een stuk passender zijn.

Helaas kunnen wij, als vrijwillige forumleden, dit niet regelen.
Maar bent u na de melding in de box geweest en gezien wat er gestolen is. Van deze vermissingen kunt u ook zelf aangifte doen, en als u vindt dat ze nalatig zijn geweest ook hier melding bij de politie van doen. Mocht blijken dat na uw controle en aangifte er opnieuw spullen gestolen zijn kunt u Surgard alsnog hiervoor aansprakelijk stellen

Tr
door Trostomaat - Oct 19, 2019 om 21:47
239 Antwoorden / Vragen

Volgens mij gaat het hier niet om een klacht over het feit dat er ingebroken is, maar hoe Shurgard daar niet adequaat op reageert: door niet direct betrokken klanten te informeren, door klaarblijkelijk geen aangifte te doen bij de politie, door niet de opslagruimte die getroffen zijn door de inbraak te beveiligen en intussen informatie te verstrekken dat ze dat wel gedaan hebben. Dat er mogelijk niets gestolen is, doet niets af aan de serieusheid van deze zaak.
Ik begrijp dat een klant daarover stevig klaagt en dat men daar online melding van wil maken.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 19, 2019 om 22:24
16827 Antwoorden / 202 Vragen

Het lijkt mij inderdaad dat Shurgard hier nalatig is en dan lijkt het mij hoe dan ook zaak om samen met anderen die dit is overkomen een civielrechtelijke procedure te starten maar dan is wel van belang of u door die nalatigheid ook schade heeft geleden. Uitsluitend gedupeerden kunne dat dan. Dit is geen strafrechtelijke zaak voor u. Wel voor Shurgard als er sprake is van inbraak en als men zijdens Shurgard geen aangifte heeft gedaan is dat ook verwijtbare nalatigheid. Gedupeerd zijn betekent dus hoe dan ook dat ook bij u zaken ontvreemd zijn! Als dat zo is kunt u wel ook aangifte doen bij de politie.

Heeft u een rechtesbijstandsverzekering, schakle die dan in. Hoe dan ook zijn wij als vrijwilligers die proberen op basis van kennis en ervaring vragen te beantwoorden en adviezen te gene geen gedupeerden en kunnen in die zin dus niets voor u doen.

nazim yusuf
door nazim yusuf - Oct 23, 2019 om 19:18
1 Antwoorden / Vragen

Hallo Irisg

Mijn advies aan jouw is, ga zo snel mogelijk naar juridischloket.nl, zij zullen jouw de juisde weg wijzen, bij mij heeft
Shurgard Self-Storage ingebroken mijn spulen gestolen, en mij pas over 2 dagen daarna geroepen als poging tot inbraak, ben nu mee bezig om een rechtzaak te maken, had een advocaat maar hij wil met een smoesje, niet meer vedergaan, volgens mij is hij omgekocht door shubgard, ben nu op zoek naar een nieuwe advovaat.

Magnum007
door Magnum007 Oct 23, 2019 om 19:31
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Nazim,

Om welk filiaal gaat het?
De meeste filialen hebben camerabewaking.

nazim yusuf
door nazim yusuf Oct 24, 2019 om 00:31
1 Antwoorden / Vragen

Heeft geen camerabeelden veiliggesteld, geen foto's  gemaakt, heel veel smoesjes, heb veel bewijs over zijn leugens, maar zoals ik heb gezecht, mijn advocaat omgekocht door shurgard, ben nu opzoek naar een advocaat.

tijger1
door tijger1 Oct 24, 2019 om 00:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja hoor, shurgard ingebroken, advocaat omgekocht. Nog meer complot verhalen?

Magnum007
door Magnum007 Oct 24, 2019 om 00:53
594 Antwoorden / 2 Vragen

Als ik de algemene voorwaarden lees,lijkt het me niet verstandig om waardevolle spullen te bewaren bij Shurgard.

Met advocaten moet je altijd op je hoede zijn....Als je bewijzen hebt,kun je een klacht tegen de advocaat indienen bij de Orde van Advocaten....

nazim yusuf
door nazim yusuf Oct 24, 2019 om 01:19
1 Antwoorden / Vragen

Heb wel bewijs over zijn schriftelijk reactie, heb het ook nagevraagd bij juridischloket, heeft ook het zelfde gezecht, maar mijn probleem is op dit moment shurgard, hoe zij mij en andere mensen in val heben gelokt onze verhaal zijn  bijna allemaal het zelfde, het zijn oplichters.

Magnum007
door Magnum007 - Oct 23, 2019 om 19:40
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Iris,

Als ik de algemene voorwaarden lees,dan lijkt het of Shurgard elke aansprakelijkheid afwijst.

Maar of ze daartoe gerechtigd zijn,zal een rechter moeten beoordelen.

Misschien iets voor De Rijdende Rechter?;-)