ho
door hoebie60 Mar 18, 2016 om 08:30
Winkels & webshops

Siemens koffie apparaat geeft te koude koffie

Hebben bij mediamarkt een siemens q5 gekocht door dat de koffie niet heet genoeg is moet zijn volgens opgave 73 gr maar is maar 68gr is de koffie niet lekker, is al 3 keer terug bij sieens geweest, maar ik wil er vanaf en mijn geld terug tensltte zi er 2 jaar garantie op maar beide willen hier niet aan, wat kan ik hier aan doen

29664 7 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Mar 18, 2016 om 08:41
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je hebt het over de EQ 5, neem ik aan? Die heeft toch instelbare temperatuur en koffiesterkte? Bovendien: wat de één heet vindt, vindt de ander lauw. Idem v.w.b. de koffiesterkte. Kortom het hoeft helemaal niet te betekenen dat er iets kapot is aan het apparaat. Pas als er iets kapot is, kun je aanspraak maken op garantie.

Je hebt hem in de winkel gekocht? En wanneer?

zoekster1
door zoekster1 - Mar 18, 2016 om 09:23
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Als volgens de bijsluiter de koffie 73 graden moet kunnen worden gehaald en hij haalt slechts 68 graden, dan is er niet aan de overeenkomst voldaan (een non-conform product). U zou nog voor een vervanger kunnen gaan, die de 73 graden wel moet halen. Dat zou u kunnen voorstellen.  Als er inmiddels al erg veel tijd is gaan zitten in het heen en weren van het apparaat, dan mag u de overeenkomst ontbinden. Dan heeft u te veel last van dit gebrek en duurt het te lang eer u het apparaat weer volgens de overeenkomst krijgt (conform). Het lijkt me echter een makkelijkere weg om voor een vervanger te gaan. Heeft deze hetzelfde gebrek, dan mag u de overeenkomst ontbinden.

Oké, allemaal mooi en aardig, maar hoe krijgt u het nu voor elkaar dat het goed komt met dat apparaat? Als ik u was zou ik een klacht indienen bij de klachtenkompas.nl. Vermeld dan waar u het apparaat heeft gekocht. Als u het apparaat via de webwinkel heeft gekocht, dan kunt u ook nog een klacht indienen bij thuiswinkel.org. Dus beiden doen.
Doe alles via MM die moet ervoor zorgen dat het apparaat weer in orde komt.

marita5
door marita5 Mar 18, 2016 om 10:01
11495 Antwoorden / 15 Vragen

ik heb de handleiding gelezen , maar ik zie nergens staan dat de koffie 73 graden moet zijn .

Cookies
door Cookies Mar 18, 2016 om 10:01
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Zoekster, zoals ik schreef, de temperatuur is in te stellen. Mss doet TS daar iets niet goed.

marita5
door marita5 Mar 18, 2016 om 10:09
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Daarom verwijs ik ook naar de handleiding , is een uitgebreide uitleg .

zoekster1
door zoekster1 Mar 18, 2016 om 10:09
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Zou kunnen, ik heb niet voor niets het woordje 'als' gebruikt. Je mag toch aannemen dat als het apparaat 3 keer heen en weer is gegaan dat er enige uitwisseling is geweest tussen TS en Siemens/MM over hoe de temperatuur in te stellen? Ik ben het een beetje moe om af te wachten tot TS weer eens reageert, (als die al reageert) en geef gewoon een ALS antwoord. Ligt het aan TS zelf dan moet hij/zij jullie adviezen maar opvolgen.

marita5
door marita5 - Mar 18, 2016 om 09:41
11495 Antwoorden / 15 Vragen

hallo Hoebie60 ,

 Lees ook eens de handleiding v.a pagina 40 ,  waarom de koffie niet lekker is , dit kunt u allemaal zelf afstellen kijk eens bij oplossingen .

U kunt ook uw vraag voorleggen aan Siemens zie hier ,

http://www.siemens-home.nl/service/service-assistent

. Qua temperatuur zou ik je hoe dan ook aan willen raden om die op zn hoogst te zetten. Anders is je koffie niet echt lekker heet als je hem zet, en snel koud. Verder warm ik mijn kopjes voor met stoom uit de machine, nog een aanrader.

bron: koffiepraat.nl

jo
door jorisw - Mar 18, 2016 om 10:12
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Hoe en waar heb je de temperatuur gemeten?

marita5
door marita5 Mar 18, 2016 om 10:14
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Dat vraag ik me ook af , in de handleiding is dit nergens terug te vinden

vr1944
door vr1944 - Mar 18, 2016 om 12:11
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Verwarm de kopjes voor voordat je koffie zet.Verder kun het waterreservaat vullen met lauw water.In de winter is kraanwater een stuk kouder dan in de zomer dus zal de koffie ook iets kouder zijn.Overigen is 68 graden een aanvaardbare temperatuur.

Je
door Jendek - Mar 18, 2016 om 12:54
7 Antwoorden / 1 Vragen

Wat is nou helemaal uw probleem met zo'n geringe afwijking? Het zal toch zeker niet de smaak verslechteren? Los daarvan is smaak erg subjectief en misschien ligt het wel aan uw eigen dosering?  Hoe dan ook: ik snap eerlijk gezegd wel dat u met dergelijke muggenzifterij niet-ontvankelijk wordt verklaard in uw eisen.
m.vr.gr.
Jaap

vr1944
door vr1944 Mar 18, 2016 om 13:00
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Top antwoord Jaap . Geneuzel om niets.

jo
door jorisw Mar 18, 2016 om 14:12
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Als er iets kritisch is bij het zetten van goede koffie is het wel de temperatuur. Een paar graden verschil tijdens het brouwproces is het verschil tussen goede koffie een bakkie pleur. Maar het gaat dan om de temperatuur van het water dat in aanraking komt met de koffie.

Bo
door Bonte Specht - Mar 18, 2016 om 14:04
45 Antwoorden / Vragen

Warm water in het reservoir doen. Ik vind mijn koffie op de warmste temp ook te koud, maar andere vinden deze weer wel goed.
Ik doe nu warm water in het reservoir, misschien omslachtig, maar ja, ik heb koffie het liefst, heet, sterk en zwart.
Overigs, ik vind de koffie van veel apparaten niet heet.