Slechte ervaring betreft Nespresso apparaat van Nespresso
Donderdag 1 april 2021 heb ik een Nespresso apparaat aan model Delonghi Lattissima Sophisticated Darks serie nr 20349650v0924182091.
In het begin deed het apparaat het naar behoren maar naar ongeveer een maand begon hij keuren te krijgen de zwarte koffie is warm maar als je een latte of een cappucino maakt krijgje halve kopjes/glazen en die zijn dan lauw. medere malen contact gehad met Nespresso en iedere keer hoor ik dat de fout bij mij ligt. Er zou teveel kalk in de automaat zitten, dan probeer ik uit te leggen dat dit haast niet kan omdat er geen kraanwater in de machine gaat maar gezuiverd water, dan zegt men "ja maar dan kan er als nog kalk vormen in machine" na veel heen en weer gebel en niet geheel onbekangrijk cotunuiteit van de verbroken gesprekken wordt de machine op gehaald voor reparatie, kreeg geen vervangen apparaat die kon ik wel krijgen maar dan moets ik €5,00 betalen. Na een week krijg ik de machine terug met een reparatie rapport. zie hier onder.
Beste klant, RMA iRMANESP17349399 : : : : : : Onlangs heb je met ons contact opgenomen naar aanleiding van het functioneren van jouw machine. Hierbij verstrekken wij je met plezier een toelichting met betrekking tot het verloop van de uitgevoerde reparatie. Tijdens de reparatie en kwaliteitscontrole van jouw Nespresso machine hebben we geconstateerd dat de kalkaanslag in jouw machine boven de kwaliteitsnorm van Nespresso is. Omdat jouw machine voldoet aan de Nespresso kwaliteitsnormen hebben wij geen onderdelen vervangen. Tevens hebben wij jouw machine ontkalkt en getest op de druk, de temperatuur en de doorloop, om een goede werking van je toestel te garanderen. Wij hebben het genoegen jou deze service gratis aan te bieden. Het is bij het gebruik van de machine belangrijk dat je de capsule onmiddellijk na elke koffiebereiding verwijdert door de hendel te openen. Een capsule die blijft zitten tot het volgende gebruik kan o.a. koffiegruis veroorzaken. Daarnaast adviseren wij jouw machine regelmatig te spoelen; dit kun je doen door een 'espresso' bereiding te maken zonder het plaatsen van een capsule. Vergeet hierna niet de lekbak leeg te maken. Ook is het van belang dat je voor en na elke melkbereiding de ‘clean’-knop op het melksysteem van jouw machine gebruikt. Na het gebruik van het melksysteem kan je deze het beste met de melk in de koelkast bewaren. Naast de bovenstaande onderhoudstips, is het ook raadzaam jouw machine om de 3 à 4 maanden te ontkalken met het Nespresso ontkalkingsmiddel, speciaal ontwikkeld voor jouw machine. Heb je vragen of opmerkingen, aarzel uiteraard niet om contact met ons op te nemen via het gratis telefoonnummer 0800 022 23 20. Eén van onze koffiespecialisten helpt je graag verder. Tot slot willen wij je bedanken voor het vertrouwen in Nespresso. Met vriendelijke groeten, Nespresso Assistance Service
Ik ben dus hier niets mee opgeschoten het probleem is er nog steeds en telefonich kan ik niet tot ze doordringen dan alleen maar aan te horen de machine is goed kortom het probleem ligt bij mij wie heeft ook deze ervaring met Nespresso?
Waarom gezuiverd water? Gezuiverd water wil niet zeggen dat de machine niet ontkalkt behoeft te worden.
Mijn DeLonghi moet iedere maand ontkalkt worden.
Ik denk dat het probleem van de machine toch bij u ligt.
Welk water heeft geen kalk?
Water zonder kalk is te koop in de supermarkt in de vorm van bronwater. Maar let wel goed op: niet al het bronwater in de supermarkt is ontkalkt. Of het bronwater is ontkalkt, verschilt per merk. ... Dan heb je nog steeds te maken met hard water, ook al komt het uit de bron.
Dank je wel voor de reactie.
Waarom gezuiverd water? ik woon in het midden van Nederland en daar is het klak gehalte in water zo hoog dat wij waterontharder hebben aangeschaft en juist om onze witgoed en andere apparaten te bechermen. Als ik u was zou ik me toch beter laten inlichten wat betreft gezuiverd water????
Naar mijn idee werkt zo'n waterontharder absoluut niet. Op deze site staan hier diverse topics over.
U woont in het midden van het land, is dit boven de rivier of onder de rivier?
Boven de rivier is het zacht water. Ik woon ook in het midden, maar dan net onder de rivier, eigenlijk tegen de rivier, maar heb hard water. Ik gebruik geen gezuiverd water, zonde van het geld. Ontkalken op het moment dat het apparaat dat aangeeft, is goedkoper dan gezuiverd water of een waterontharder.
Een waterontharder zou ik zelf al helemaal niet aanschaffen, want ik heb daar grote twijfels over. Een dergelijk apparaat wordt uitsluitend goed aangeprezen door de verkopers zelf (degene die er het meeste aan verdient).
@JULIOMARINER
Wij hebben nu een jaartje zo'n ding op de leiding staan maar dat werkt als een malle hoor.
Het transparante waterbakje van onze Nespresso was altijd half wit uitgeslagen en nu niet meer.
Ook onze waterkoker had altijd een laag kalk op de bodem. Dit is nu nog maar heel weinig.
Ook waneer de douchekraan is opgedroogd is er lang niet meer zo veel aanslag als wij vroeger hadden.
Niet zo maar wat zeggen als je het niet weet of zelf niet hebt meegemaakt.
Ik heb een Aqusell top product ik zou zeggen zoek de site op, ik heb hem al 15 jaar
@TDMDUC
Maar dat wil niet zeggen dat er niet meer ontkalkt hoeft te worden
Ik ben hier niet om mijn gelijk te halen ik wil graag weten wie ook zo'n ervaring heeft met Nespresso.
@Sira ik heb al 15 jaar Aquasell ons huis is kalk vrij mijn waterkoker en mijn vorige Nespresso apparaat heb ik nog nooit hoeven te ontkalken dankzij Aquacell, mijn dochter mij dochter gebruikt hem nu en heeft er veel plezier aan.
Ik neem mijn woorden terug. Ik dact dat u zo'n magneet om de hoofdleiding had. Dat kan gewoon niet werken en is gewoon oplichting.
U heeft het systeem met regenereer zout. Dat kan wel werken (maar is in veel situaties niet nodig)
Topantwoord
We hebben meerdere Nespresso machines (zonder melk systeem) en deze worden zeer intensief gebruikt.
We zijn super tevreden met de service van Nespresso. (nee ik werk niet voor hen)
Dank je wel voor u reactie
Geachte Marray,
Gebruikt u wel de originele cups?
De zogenaamde "lungo" cups.
ik gebruik alleen maar Nespresso
Lijkt me een goede afhandeling.
Zelf heb ik nu een lekkende DeLonghi Lattisima Pro(450euro) maar dit kost 145 euro om te repareren bij Nespresso.
Heb een mooi adresje gevonden die het voor de helft doet. De machine is namelijk al wat jaartjes oud en zeer intensief gebruikt.
Let op:
DeLonghi heeft een eigen reparatieafdeling maar deze mensen verwijzen direct naar de Nespresso service en dat is een andere club blijkbaar.
Ik heb ook gelezen dat er Repaircafé's zijn die tegen kleine vergoeding sommige modellen repareren.
Geachte heer, mevrouw
Nespresso handelt zelf de service, onderdelen en klachtafhandeling af.
Het gratis telefoonnummer van Nespresso is: 0800-022.23.20.
U kunt Nespresso ook per e-mail contacteren door de volgende link te volgen:
http://www.nespresso.com/nl/
Dank je wel voor de tip, maar met alle respect ik ga toch geen machine laten reparen die ik in april 2021 heb aangeschaft voor € 389,70 en niet eens zo intensiev gebruik €145,00 raparatiekosten betalen?
Dat zeg ik toch niet?
Ik deel alleen mijn ervaring met Nespresso en ik geef tips, niet meer niet minder.
Geachte Marray,
Heeft u het apparaat in een winkel gekocht of online?
Ik raad u aan om uw klachten op papier te zetten en aangetekend op te sturen naar Delonghi.
Maak een kopie voor uzelf.
Klik op de volgende link :
https://www.google.nl/search?q=delonghi+hoofdkantoor+adres&ei=UrWoYZCeK5DVkwX9go2YCg&oq=delonghi+hoofdkantoor+adres&gs_lcp=ChNtb2JpbGUtZ3dzLXdpei1zZXJwEAMyBQgAEM0CMgUIABDNAjoECAAQRzoCCCk6BQgAEIAEOgYIABAWEB46CAgAEBYQChAeOgQIKRANOggIABCABBCxAzoLCAAQgAQQsQMQgwE6BAgAEBM6CAgAEBYQHhATOgUIIRCgAToHCCEQChCgAVD1Fli7RWDiSGgAcAF4AIABkAGIAZ0OkgEEMjEuMpgBAKABAcgBCMABAQ&sclient=mobile-gws-wiz-serp
Online bij Nespresso
Merkwaardig dat er bij gebruik van gezuiverd water een probleem met kalkaanslag zou zijn en de oorzaak kan dan toch de kwaliteit van het gezuiverde water zijn.
Hoe dan ook, als al gezegd dient volgens de gebruiksaanwijzing met regelmaat sprake te zijn van reiniging (Dat zou alleen bij uitsluitend gebruik van gedestileerd water (dus water waar helemaal niets anders inzit dan water en dus niet bedoeld is om te drinken) nodig zijn.
Het lijkt (ook) mij dat men bij Nespresso correct handelt en ook in de context van de wetgeving die hier voor is:
https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/welke-garanties-heb-ik-op-een-productPs. Hoewel ik zelf niet zo'n apparaat heb, ik heb nog nooit van wel gebruikers een negatieve reactie gehoord.
Als je volgens de regels van Nespresso elke 3 tot 4 maanden de machine moet ontkalken, dan doe je dat toch gewoon.
Je mag het dan overbodig vinden, maar nu deed hij het niet meer goed en men heeft kalk aangetroffen.
Daar kun je wel lang over gaan discussieren, maar wat heeft dat voor nut.
Misschien ligt de oorzaak wel ergens anders, maar je hebt dan wel een kalkvrije machine ter reparatie aangeboden, dus daar kan kunnen ze niet meer over zeuren,,
Mijn Nespresso apparaat is er eentje met zo'n display en die zegt gewoon " ontkalken" en gaat ook niets meer doen totdat je dat proces hebt doorlopen.
Ik weet niet of dat bij dit boenstaande type is maar ontkalken is bijna bij elke automaat essentieel. Of je nou een Philips, Jura, DeLonghi of Krups hebt.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Look out shag 50 gram vorige week betaalde ik 15,60 en vandaag 23,60 dit kan nie
Vorige week betaalde ik 15,60 deze week 23,60 voor 50 gram look out en dat terwijl de shag 3,40 omhoog zou gaan
dit is zelfs een goedkope shag
dit kunnen mensen niet meer betalen toch
Mvg hetty oorbeek
Lees meer
Beeindigen ov chipkaart expres ingewikkeld
Hoi, een ov-chipkaart heeft een houdbaarheidsdatum. Alleen dat is al een zinloze aanslag op het milieu, maar dat even ter zijde. Mijn ov-chipkaart is bijna eindig, dus ontving ik automatisch een nieuwe kaart. Deze nieuwe kaart vervangt de oude. Fysiek gebeurd dit dus vanzelf maar achter de schermen blijft een resterend saldo van €35 achter op mijn oude kaart. Daar wordt niet over gerept. Om ... Lees meer
Annuleren vacantie
Goedenavond
Het verhaal gaat als volgt.
Mijn dochter heeft vol enthousiasme begin dit jaar een vakantie geboekt bij Allcamps.
Niet wetende dat zij op de 2de Paasdag de diagnose uitgezaaide eierstokkanker zou krijgen. Wat volgde was een hele emotionele toestand.
Nu krijgt zij over een week een zware operatie en heeft deze vakantie geannuleerd. Ze heeft bij de boeking een annuler
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer