Zo
door Zonnestralen Jan 25, 2023 om 11:50
Winkels & webshops

Snelleven.com

Ik heb een artikel besteld bij snelleven.com
Het artikel voldoet niet aan mijn verwachtingen.
Daarom wil ik het artikel retourneren.
Dat kan volgens hun klantmanager met wie ik emailcontact heb naar een adres in Bangladesh.
Zij wilden mij 20%, vervolgens 40%, vervolgens 55% en nu 70% compensatie aanbieden met behoud van artikel.
Ik ben het hier niet mee eens.
Wat kan ik doen?

11938 10 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

gerbera
door gerbera - Jan 25, 2023 om 12:32
7358 Antwoorden / 14 Vragen
1

Ik zou die 70% maar nemen, de site is net een paar weken in de lucht, geen keurmerk en het is een dropshipper (zolderkamer verkoop). Spullen komen of uit China en in uw geval uit Bangladesh en u heeft de site blijkbaar op "feestboek" gevonden. reken er maar op dat terugzenden flink wat geld kost en de vraag of dit ooit aankomt en u geld terug krijgt is gering. De mooie foto's zijn gewoon van internet geplukt.

  • Domeinnaam in 2022 geregistreerd in IJsland.
  • Webshop wordt gehost in Amerika.
  • Veel identieke producten (goedkoper) aangeboden in Chinese webshops.
  • Webshop bevat “links naar derden”.
  • Onduidelijk bij wie u koopt.
  • Reviews mogen bewerkt of geweigerd worden.
  • Webshop wijst elke juridische aansprakelijkheid nadrukkelijk af.

va
door vanlotjegetikt - Jan 25, 2023 om 12:39
809 Antwoorden / Vragen
1

Alie is goedkoper. Dus de volgende keer maar daar je spulletjes kopen. kijk eens naar de levertijden.Tja.

mahadma
door mahadma - Jan 25, 2023 om 12:45
11537 Antwoorden / 51 Vragen
0

U heeft gekocht zonder de verkoper te controleren  dit is een dropshipper. Die bedtel voor een hogere prijs als ubetaald heeft het artikel in Verweggistan voor minder geld met uw afzender.

ne
door neodutchio - Jan 25, 2023 om 12:56
5148 Antwoorden / 12 Vragen
1

Op zich is het heel makkelijk wat u zou kunnen doen.
Ga naar de algemene voorwaarden waar de adresgegevens staan en het KVK nummer. Stuur een brief naar de verkoper dat u herroepen hebt, dat u dat recht wettelijk heeft en dat u het geld binnen de 14 dagen terug wilt hebben.

Wat dan even een klein detail is, deze site heeft geen algemene voorwaarden, geen adresgegevens en geen KVK nummer op de site staan.

Buiten dat u dus niet gekeken heeft waar u gekocht heeft zou ook de levertijd een rode vlag zijn. 2 tot 3 werkdagen om een order te verwerken en een levertijd van 15 tot 25 werkdagen. 28 werkdagen zijn bijna 6 weken.

Waarom niet eerst even kijken voordat u ergens koopt?

Ja
door JannyBoe Jan 25, 2023 om 13:07
511 Antwoorden / Vragen

Onder de algemene voorwaarden, de 'servicevoorwaarden' (vol fouten) staat in superkleine lettertjes sneaky verstopt dat het om een adres in Changshu City in China gaat.

Ja
door JannyBoe - Jan 25, 2023 om 13:03
511 Antwoorden / Vragen
0

Hallo, bij deze webshop moet je met credit card en/of PayPal betalen.
Als de verkoper zich niet aan de afspraken houdt kunt u daarmee contact opnemen.
U kunt mogelijk de betaling betwisten en uw geld terugkrijgen. Zie deze link voor voorwaarden.
U moet dat wel binnen 3 maanden doen. Succes.

justmeagain
door justmeagain Jan 25, 2023 om 23:32
623 Antwoorden / 8 Vragen

Visa vergoed dit soort blunders al niet meer standaard. Je wordt ondanks dat je met Visa betaalt wel geacht enigszins op te letten.
Het is natuurlijk niet zo dat andere mensen op moeten draaien voor mensen die maar wat doen.

Ja
door JannyBoe Jan 26, 2023 om 09:08
511 Antwoorden / Vragen

Daar kom je alleen achter als je een beroep doet op de procedure rond betwisting.
Het gaat erom dat de 'verkoper de afspraken niet nakomt' dus. Dat geld voor elk bedrijf, ook dropshippers.
Als je een product bij een dropshipper bestelt en alles volgens afspraak verloopt kun je geen beroep doen op die regeling.

marita5
door marita5 - Jan 25, 2023 om 13:07
11507 Antwoorden / 15 Vragen
0
Gr
door Grunn1 - Jan 25, 2023 om 13:10
1427 Antwoorden / 18 Vragen
1

Ik ben het hier niet mee eens.
Wat kan ik doen?

 

1. Je verlies nemen
2. Als je na jaren van waarschuwingen nog niet weet hoe online kopen werkt er mee stoppen.
3. Zelf bij Alie kopen ben je veel voordeliger uit.
4. In het vervolg een heel klein beetje onderzoek doen waar je wat besteld
 

gerbera
door gerbera - Jan 25, 2023 om 13:15
7358 Antwoorden / 14 Vragen
1

  • Uitsluitend het Hong Kong consumentenrecht van toepassing.
  • Alleen gratis bezorgen bij bestelling boven 100 Euro.
  • Inklaringskosten en eventuele lokale BTW voor kosten koper (dropshipping).
  • Retourneren alleen na mailcontact en toezenden formulier. (Verdacht).
  • Retourneren voor rekening koper (naar China).
  • U stemt in met het ontvangen van reclamemail (spam).
  • Nederlands adres heeft vrijwel zeker geen relatie met deze webshop.
  • Uitsluitend slechte reviews (Trustpilot)

sira
door sira - Jan 25, 2023 om 13:33
2322 Antwoorden / 24 Vragen
0

Eigenlijk kan ik alleen maar met mijn hoofd schudden als ik zie dat er nog steeds consumenten zijn die de jarenlange waarschuwingen allemaal hebben gemist (hoe is het mogelijk?!) en dan een account aanmaken op de Kassa site waar deze miskopen iedere dag voorbijkomen.

Neem snel die 70% compensatie aan vóór het aanbod niet meer geldig is en check het artikel dat u heeft besteld bij AliExpress, u zult schrikken van het prijsverschil. Ik denk dat u bij AliExpress het artikel 10x had kunnen kopen.

Aanvulling, nog wat leesvoer voor u
https://nl.trustpilot.com/review/snelleven.com
https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/snelleven.com/details?companyId=0816ca0f-dc10-4980-a7cd-8ca14bb71bc9

rj
door rjw - Jan 25, 2023 om 20:54
3254 Antwoorden / 5 Vragen
0

Misschien toch maar weer eens met een busje op pad met "exclusieve messen- en pannensets" die voor een koopje weg moeten omdat ik ze niet terug mag brengen naar het magazijn. Als je ziet hoe makkelijk mensen zomaar wat bestellen zonder te weten wat/hoe/wie, dan zal de oude jaren 80 truc ook nog wel werken.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

ji
jimace - Apr 18, 2024 om 19:59
Geldzaken & recht
Probleem bij pakket bezorgen door DPD

Probleem bij pakket bezorgen door DPD

Ik heb een CDi (brommer onderdeel) besteld en deze zou DPD bezorgen. Echter is de CDi nooit afgelevert alleen de verpakking zat in de brievenbus. En daar gaat het in onze ogen mis, omdat dit geen brievenbus pakket was. De afmetingen van de CDi zie foto zijn groter dan die van onze brievenbus. Wij hebben natuurlijk direct contact gehad met DPD maar zij geven de leverancier de schuld omdat het pakke ... Lees meer

tg
tglatzel - Apr 16, 2024 om 10:45
Auto & vervoer

Fabrieksnieuwe auto na 6 maanden kapot: welke rechten heb ik als consument?

Ik heb bij een officiele dealer Carway Amsterdam (sinds 25 jaar gespecialiseerd in de Import van dure Amerikanse autos) een fabrieksnieuwe Chrysler Pinnacle Pacifica Hybride gekocht met 2 jaar garantie. Na 6 maanden ging de aandrijfslijn kapot (begin Februari). Sinds 2.5 maanden zitten wij zonder gezinsauto, zonder vervangend vervoer en zonder uitzicht wanneer wij onze nieuwe wagen gerepareerd ter ... Lees meer

he
henniev - Apr 16, 2024 om 14:49
Computers & telefonie
Abonnement Red Together Vodafone

Abonnement Red Together Vodafone

Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en ... Lees meer