kevin888
door kevin888 Aug 10, 2021 om 19:00
Winkels & webshops

Soliciteren zonder pinpas

ik heb morgen een solicitatie gesprek maar mn pinpas is kwijt dus heb een nieuwe aangevraagd maar de komt pas na 3 dagen word ik alsnog aangenomen of niet

9722 21 Rapporteer

getty
door getty - Aug 10, 2021 om 19:07
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Wat?

we
door weethet Aug 14, 2021 om 17:41
107 Antwoorden / 2 Vragen

????????

Thecla58
door Thecla58 - Aug 10, 2021 om 19:14
843 Antwoorden / 3 Vragen

Lijkt mij zaak eerst naar de gesprek te gaan en daar je aandacht op te richten. Gemakshalve ga ik er vanuit dat het een eerste gesprek is, of is het een arbeidsvoorwaarden gesprek? Ik denk overigens niet dat de werkgever naar je pinpas gaat vragen of het moet veranderd zijn. Als het goed is heb je ook iets van een legitimatiebewijs bij je.

Mijn ervaring zegt mij dat er in een eerste stadium niet gevraagd wordt naar die pinpas, maar dat kan natuurlijk veranderd zijn. Vragen ze er toch naar, ben dan eerlijk dat je je pas kwijtgeraakt bent en dat je een nieuwe aangevraagd hebt. In dit geval lijkt mij dat eerlijk het langst duurt.

Succes met je sollicitatie.

justmeagain
door justmeagain Aug 10, 2021 om 23:45
623 Antwoorden / 8 Vragen

Werkgever wil gewoon IBAN checken voor de salarisbetaling. Moest ik ook doen.

Thecla58
door Thecla58 Aug 11, 2021 om 14:00
843 Antwoorden / 3 Vragen

Dat zou kunnen, maar tijdens een sollcitatiegesprek? Lijkt me mee dat hij dat bij een arbeidsvoorwaardengesprek doet ;)

tijger1
door tijger1 - Aug 10, 2021 om 19:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U hoeft toch niet te betalen om te mogen solliciteren?

tenormin
door tenormin - Aug 10, 2021 om 19:21
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Of bent u misschien in de war met ID card? Ik weet dat de wereld veranderd is, maar om met een pinpas te kunnen solliciteren lijkt me zelfs anno 2021 te ver gaan.

mahadma
door mahadma - Aug 10, 2021 om 19:21
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Zeg gewoon eerlijk dat je een nieuwe pas onderweg hebt tegen je toekomstige werkgever, is en eerlijk en voor de werkgever geen probleem je weet toch wel je rek nr? En als je een id card bedoeld, zeg dat ook gewoon, eerlijk is eerlijk. Wellicht een afbeelding van de kaart op je telefoon?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Aug 10, 2021 om 19:37
1747 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Kevin,

Kunt u, ter verduidelijking van uw vraag, iets meer informatie geven?

Waarom heeft u uw pinpas nodig bij de sollicitatie?

Om wat voor een baan gaat het?

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Aug 10, 2021 om 20:55
2008 Antwoorden / Vragen

Dit is nou trolling. Een onzinnige bewering doen en kijken wie er hapt. Geef er geen aandacht aan.

tenormin
door tenormin Aug 10, 2021 om 21:49
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@henk, dacht/denk het ook. Maar we hebben al redelijk lang geen trol meer gezien. Trouwens, veel minder vragen dan vroeger. Zal of de vakantie periode zijn of: de beoogde jongeren die BNNVARA wil bereiken: hebben (misschien: nog) niet gekeken. Nou ja, misschien in het nieuwe seizoen.;-((

we
door weethet Aug 14, 2021 om 17:42
107 Antwoorden / 2 Vragen

????????

Ki
door Kiekeboetje - Aug 10, 2021 om 20:57
11 Antwoorden / Vragen

Een pinpas nodig om te solliciteren? Verwacht je je eigen kopje koffie te moeten betalen dan?

gerbera
door gerbera - Aug 10, 2021 om 22:13
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Heeft u een solicitatie gesprek met een pinautomaat?

we
door weethet Aug 14, 2021 om 17:42
107 Antwoorden / 2 Vragen

????????

justmeagain
door justmeagain - Aug 10, 2021 om 23:48
623 Antwoorden / 8 Vragen

Werkgever wil graag IBAN controleren voor juistheid rekening. Handig als salarisbetaling op goede rekening gaat gebeuren.
Ik moest dit jaren terug al bij mijn werkgever laten zien tijdens finale bespreking. Helemaal niet zo ongebruikelijk als hier wordt gedacht.

tijger1
door tijger1 Aug 11, 2021 om 00:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar wel pas als iemand aangenomen is, niet eerder.

ka
door kaartendraak Aug 13, 2021 om 10:36
171 Antwoorden / 2 Vragen

Dan moet een kopie bankafschrift ook voldoende zijn, daar staat je IBAN ook op, niet moeilijk doen, ze mogen offcicieel je bankpas niet eens vasthouden, dat is jouw eigendom en verantwoording

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 11, 2021 om 09:30
16772 Antwoorden / 202 Vragen

Een pinpas nodig bij een sollicitatiegesprek? Ik heb dat in mijn gehele carriëre in diverse HRM functies van laag tot hoog nog nooit meegemaakt in/bij en solicitatiegesprek dat er letterlijk om een pinpas is gevraagd..
Ook zelfs niet bij een finaal aanstellingsgesprek. Ik kan mij wel voorstellen dat er naar uw bankrekeningnummer wordt gevraagd om bijv. uw reiskosten te kunnen vergoeden.
De vraag op zich kan echter geen kwaad als degene met wie u een gesprek heeft dat toch van belang vindt.

Ik kan geen enkel idee bedenken waarom het niet bij zich hebben van een pinpas zou kunnen leiden tot het niet worden aangenomen. Het lijkt mij dus een kwestie van uitleggen dat u op dit moment geen pinpas heeft.

En als het niet bij u hebben van die pas dan toch reden zoou zijn om u niet aante nemen, dan heb ik grote twijfels met betrekking tot die werkgever.

rj
door rjw Aug 15, 2021 om 22:00
3237 Antwoorden / 5 Vragen

Ook nog een hele HRM carriere achter de rug? En alle disciplines binnen de ICT?? Hoeveel jaar heb je gewerkt? 80?

heremietkreeft
door heremietkreeft Aug 16, 2021 om 07:49
16772 Antwoorden / 202 Vragen

Ach ja, er zijn er af en toe wel meer die dat niet kunnen of wilden geloven. Dat is dan wel hun-, resp. uw probleem. Inderdaad alle disciplines binnen HRM, eerst in loondienst en later als zelfstandigberoepsbeoefenaar en docent.  Alle disciplines binnen ICT is uw bedenksel. Ik ben actief geweest als operator (IBM), programmeur (COBOL).  Met als rode draad HRM bij mijn activiteiten als organisatieadviseur / interim managersysteemontwerp m.b.t. koppelen salarisadministratie en afdelingsbudgetbeheer en als projecteider aanschaf personeels/salarisadministratie systemen.  (Nu vergeet ik ook nog interim Hoofd PZ bij een grote salarisverwerker en  adj.directeur PZ bij een ICT bedrijf). Nu tevreden of blijft u jaloers?

gerbera
door gerbera - Aug 11, 2021 om 15:01
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Als het echt gaat om de bankgegevens te controleren op juistheid is een copie van een afschrift ook voldoende lijkt mij. En als het afhangen van wel of niet aangenomen te worden het bezit van een pinpas vereist vraag ik mij af wat het voor bedrijf is dat ze dit stellen. Bij een bank misschien, zal u zien dat u dan van de verkeerde bank de pinpas heeft en kunnen ze u meteen klant maken.

me
door mein33 - Aug 12, 2021 om 18:13
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Ben eigenlijk wel benieuwd hoe het sollicitatiegesprek is verlopen ?    ;-))

Ag
door Agamemnon - Aug 13, 2021 om 10:36
82 Antwoorden / 7 Vragen

Kevin solliciteert als katvanger? Ook je pincode afgeven dan....

mo
door mof - Aug 13, 2021 om 11:07
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Nou, ik begrijp niet waarom je je pinoas nodig hebt, wat ze willen weten is ws je bankrekeningnummer. Dat kun je ze ook op n papiertje geven.
verder geloof ik niet dat iemand wel of niet wordt aangenomen alleen omdat die op dat moment geen pinpas heeft ....

1paul
door 1paul - Aug 13, 2021 om 11:08
3101 Antwoorden / 0 Vragen

pinpas nodig om werk te vinden, hmm, eerder een ID of paspoort lijkt me zo, neem die dan ook mee of je rijbewijs en tje, word je aangenomen, vraag het de werkgever zou ik zeggen....

mo
door mof - Aug 13, 2021 om 11:09
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Yource doet dat trouwens ... om een pinpas vragen om de bankrekening te controleren.

wilma tim
door wilma tim - Aug 13, 2021 om 12:04
1 Antwoorden / Vragen

Vreemd dat u voor een eerste gesprek de pinpas moet meenemen.
De rekening gegevens zijn pas nodig als u daar gaat werken. Ikzelf heb ook ooit zo'n pinpas opdracht gekregen. Heb toen de sollicitatie afgezegd. Een maand later zag ik een bericht over de " werkgever " waaruit bleek dat er dus diverse mensen opgelicht zijn door hem, ik was dolblij dat ik niet ben gegaan.
Inmiddels is uw sollicitatie al achter de rug, ik hoop dat u bent aangenomen.

robenbi
door robenbi - Aug 13, 2021 om 14:01
1 Antwoorden / Vragen

Pinpas niet nodig bij solicitatie gesprek !!@#$%^&*()_+

me
door mein33 - Aug 13, 2021 om 15:15
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Het sollicitatiegesprek was, als het door is gegaan, al op 11 augustus !!!!!!!!

leonardes
door leonardes - Aug 15, 2021 om 13:11
2 Antwoorden / 1 Vragen

wat heeft je bankpas met wel of niet aangenomen worden te maken,weet die werkgever toch niets van ?