Onlangs bij ALDI een statiegeldbon aangeboden à € 3,=. Deze bon werd geweigerd met de mededeling dat die niet van vandaag was. Nou en? Het is toch mijn geld, Ik heb die flessen nota bene in dat filiaal gekocht en ingeleverd.
Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.
Bron http://www.trosradar.nl/nieuws/archief/detail/article/geldigheidsduur-statiegeldbonnen/
Geldigheidsduur statiegeldbonnen
maandag 03 april 2006
Hoe lang kun je je statiegeldbonnetje inleveren? Een meneer uit Ede kan in zijn plaatselijke C1000-winkel zijn bonnetje slechts een week lang inleveren.
Wij kregen een klacht binnen van een meneer over de statiegeldbonnetjes van de C1000. Bij een C1000 bij hem in de buurt zijn de emballagebonnen slechts een week in te leveren. We hebben even rondgebeld en bij meerdere vestigingen van C1000 is de termijn aan de korte kant. Bij sommige winkels is het bonnetje slechts alleen dezelfde dag inwisselbaar voor geld. Bij de grootste andere supermarktketens zijn de bonnetjes wel onbeperkt geldig. Omdat de statiegeldbon een waardepapier is, mag dit niet zomaar beperkt worden. Zolang er in de winkel niet wordt aangegeven dat de geldigheidsduur beperkt is, moet u het bonnetje altijd kunnen inleveren.
Nee, dit mag niet. De verjaringstermijn op geldvorderingen is vijf jaar. Hiervan kan in algemene voorwaarden van worden afgeweken, maar je moet altijd tenminste een jaar hebben.
Het is overigens geen diefstal, maar verduistering.
[quote=edrick3 schreef op vrijdag 7 mrt 2014, 12:59]Dat staat toch op de bon?! En daarbij: ze vragen altijd: "hebt u nog flessen ingeleverd?"
Dat is wel heel lang geleden dat ze dat vroegen. De laatste jaren heb ik het nooit meer gehoord. Wel of je zegeltjes wilt en of je aan een hele reeks van acties mee doet...
Telefonische informatie leert mij dat Aldi alleen statiegeldbonnen accepteert van "vandaag". Ze wisten geen regel daarover te geven, maar ik zal eens zoeken.
Ik werk bij de Dekamarkt en hanteer niet standaard de vraag of men een flessenbon heeft. Wij hebben wel het liefst dat de bon dezelfde dag ingeleverd wordt, maar geven ook geld terug als de bon later ingeleverd wordt. Maar mijns inzien is men verplicht het geld te geven.
Lijkt me slimmer om meteen te verzilveren . Bonnetjes kunnen zoekraken hetzij tijdelijk of voor immer . Al zou je het bonnetje onbeperkt zou kunnen inleveren is het net als met die kassabon de afdruk op het bonnetje verdampt en is na een poosje niet meer te lezen . De houdbaarheid van het bonnetje is zo wie zo erg beperkt daardoor .
Statiegeldbonnetjes zijn dus houdbaar. Een week, een jaar of zelfs vijf jaar, de termijn is mij niet helemaal duidelijk.
Fijn om te weten. Alleen heb je er geen zak aan als de winkelier niet mee wilt werken. Want wat kan je doen als consument? Bijna niks, ja je kan bij de kassa blijven wachten totdat je je geld krijgt, de winkelier belt de politie, dan moet je moven of mee naar het bureau. Politie zal je een civiele zaak adviseren, maar dat zal het nooit waard zijn.
Weer een crimineel regeltje van de detailhandel waar ze mee wegkomen, niemand doet ze wat, natuurlijk is dat alleen maar verzonnen om extra omzet te creeeren, maar zoals gezegd>> er is niks aan te doen, al schrijven we heel kassa vol.
De moraal> hou je statiegeldbonnetje in je hand, zodat je niet kan vergeten om hem in te leveren. Doe ik ook met de ov kaart, zo vergeet je nooit uit te checken.
Ik vouw mijn bonnetje om mijn bankpas heen, zodat ik hem vanzelf tegenkom bij het afrekenen. Voordien vergat ik hem zo vaak en had zoveel gezeur bij het later inleveren dat ik wel iets moest bedenken. Voor mij werkt dit in ieder geval goed.
Hallo John13, 13, Dat wat men u flikte bij de Aldi kan gewoon niet, hier hebben ze het recht niet toe.Als u het sta tiegeldgoed een heel jaar verzameld betalen ze toch ook normaal uit? Ik lo s deze conflikten met supermarkten op mijn manier op, nl. Ik maak in de betreffende S.M een karretje bomvol met bootschappen van heelveel verschillende aart, en dan laat ik het doodleuk in de zaak staan, kost dan wel een € maar ze moeten dan well de waren in de schappen terug sorteren, en dit enkele malen in de week, tot dat ik vind dat het goed geweest is, ligt eraan welk onrecht je aangedaan word. En dit steeds weer, in elke zaak of supermarkt waar ik onredelijk word behandeld en waar men mij financieel te kort doet, ik heb geen andere mogenlijkhijd om in zulke gevallen aan mijn trekken te komen. Met Vgr: Baron van Mek-Mek Cloot mij niet!!!!!!!!!!!!!
Opzich mag het niks uitmaken wanneer men z,n lege flessenbonnen in gaat leveren,je hebt statiegeld betaald en wanneer je dat weer wil terug hebben moet jezelf weten,maar zo werkt dat nou eenmaal niet in alle supermarkten,je zou ook je legeflessebon in kunnen leveren en het geld in een potje kunnen doen maar het is en blijft onterecht dat als je je bonnetje niet dezelfde dag of niet binnen afzienbare tijd inleverd dan je geld kwijt bent,en daar moet wat aan gedaan worden net zoals bij de mobiele telefonie want als je je minuten en/of sms niet opmaakt ben je ze ook kwijt terwijl je daarvoor betaald hebt
Dit doen ze vooral om valse zelf geprinte bonnen die helaas ook mogelijk zijn te voorkomen.
Een printer verdien je zo terug met 1 bon van bierflesje van 10 cent krijg je alle info en de valse kan diverse kratten bevatten... Daarom is het noodzakelijk dat ze kunnen controleren of er enige minuten terug wel 10 kratten bier voor €39,- zijn ingeleverd......
Daarom mogen ze dit doen mits ze dit aangeven, meestal op bon en/of op Automaat.
Lees je zelf weleens de onzin na die je opschrijft? Maar zo wekrt het nu eenmaal niet... Waar is op gebaseerd?
We moeten met zijn allen op de barricade? Kom op zeg... ALDI moet zich gewoon netjes aan de spelregels houden...
Tot 15karakters.... Valse bonnen? Zelf printen? Denk je niet dat ze de bonnen dan niet op datum stellen... Inmiddels zijn de systemen met elkaar verbonden, de kassa's en de emballagemachine.
[quote=tot15karakters schreef op woensdag 26 mrt 2014, 16:47]Dit doen ze vooral om valse zelf geprinte bonnen die helaas ook mogelijk zijn te voorkomen.
Een printer verdien je zo terug met 1 bon van bierflesje van 10 cent krijg je alle info en de valse kan diverse kratten bevatten... Daarom is het noodzakelijk dat ze kunnen controleren of er enige minuten terug wel 10 kratten bier voor €39,- zijn ingeleverd......
Daarom mogen ze dit doen mits ze dit aangeven, meestal op bon en/of op Automaat.
U bent toch zakenman? Hoe doen ze dat dan met de barcode? Daar zal toch wel iets herkenbaars inzitten om te scannen wat bij een nep print er niet inzit. Ja, weet dat veel kan, zo ook nu met valse euro's, maar toch...
De Acer laptop had op/in het scherm ineens witte punten. Nu staat BCC onder bewind en ik kreeg afgelopen zaterdag de boodschap dat ik het maar met Acer moet regelen. Toen ik op de site van Acer dus het reparatieverzoek invulde en dus serienummer enz ingevuld had kwam er een aankoopdatum uit van 22-06-2022.... Dat is vreemd want ik kocht hem dus 21-08-2023. Inmiddels is gisteren de laptop opgehaald
...
Lees meer
Wij hadden voor de wintersport een all inclusive reisverzekering afgesloten bij AXA. Dit zou kort gezegd inhouden, dat wanneer we de vakantie zouden annuleren of afbreken we 75%. van de reissom zouden terug krijgen. Halverwege de week wilden we naar huis vanwege paniek aanvallen van mijn dochter. Contact gehad met AXA en we moesten daar naar een arts van hun, ondanks dat ik wist dat deze
...
Lees meer
Heeft al jaren een aanvullende zorgverzekering. Nooit problemen gehad. Nu kwam ik bij toeval erachter dat mijn verzekering is gestopt in november 2022. Idepender heeft geregeld dat de verzekering automaties van Ditzo naar ASR ging. Maar hebben vergeten ook mijn aanvullende verzekering door te geven. Zowel Independer als ASR weigeren dat als nog te doen. Heeft een nieuw klikgebit nodig en massage v
...
Lees meer
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest
...
Lees meer
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst. Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij. Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer