ch
door chantal lambregts Jan 11, 2019 om 19:46
Winkels & webshops

Stoelen niet bezorgd

Op 03-12-2018 hebben wij bij een meubeloutlet in spijkenisse 4 stoelen gekocht en betaald, deze waren op voorraad in een tweede filiaal en zouden op 18-12-2018
worden bezorgd.
Wij zouden op 17-12-2018 horen hoe laat de bezorging plaats zou vinden dit was niet gebeurt.
Op 18-12-2018 hebben wij zelf gebeld en ons werd verteld dat de stoelen tussen 18:00 en 19:00 bezorgd zouden worden.
Op 19-12-2018 geen stoellen wij gebeld naar de meubeloutet zij zouden het gaan uitzoekken, netjes terug gebeld ze waren helaas niet ingeladen.
De stoelen zouden pas in januarie geleverd kunnen gaan worden, daar ik ze nodig had tijdens de kerstdagen beslooten wij om op 20-12-2018 ons geld terug te gaan halen.
Tot onze vreugde konden de stoelen op 22-12-2018 alsnog geleverd worden tussen 18:15 en 18:30.
De middag van 22-12-2018 hebben wij nog even gebeld met de meubeloutlet en ons werd verzekerd dat de bezorging door ging de stoelen waren al ingeladen.
Maar u raad het al weer geen stoellen.
Via telefoon en fb werd niet op ons gereageeerd waarop wij een boze recentie hebben achtergelaten, die werd wel direckt verwijderd en ik werd geblokeerd voor hun fb pagina.
Helaas konden wij dus niemand berijken tot na kerst en hebben wij elders andere stoelen gekocht,
Op 27-12-2018 weer naar de meubeloutlet geweest en als wij onze resentie verwijderde zouden wij ons geld terug krijgen anders niet.
Helaas gaat het om een voor ons groot bedrag dus wij stemde in.
Nu is het 11-01-2018 en hebben wij al 2 maal een Email naar het bedrijf gestuurd zodat wij ook zwart op wit kunnen aantonen wat er word afgesproken maar tot op heden ook daar geen reacktie op en dus ook geen gelt terug.
Wat kunnen wij nu nog doen om alsnog ons geld terug te krijgen?

M.V.G
Chantal Lambregts

3710 7 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jan 11, 2019 om 19:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En hoe heet dat snert bedrijf?

tenormin
door tenormin Jan 11, 2019 om 19:56
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Erwtensoep @tijger1. ;-)

heremietkreeft
door heremietkreeft Jan 11, 2019 om 20:00
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Ik had 'b.v. spliterwten, worst, aarappelen  en andere ingrediënten' in gedachten maar even zoeken voor het geven van antwoord leverde dit op: https://luxurymeubel.nl/wp/goedkope-meubels-in-spijkenisse-meubel-outlet/

ch
door chantal lambregts Jan 13, 2019 om 12:06
Antwoorden / 2 Vragen

Het gaat niet om de genoemde winkel.
Ik geef de maan niet omdat zoals in het bericht beschreven wij recenties weg moesten halen om ons geld terug te krijgen. Uiteraard als alles is afgerond komt er een uitgebreide recentie op internet met naam en toenaam

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 11, 2019 om 19:52
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Bedoelt u dat u hier heeft gekocht? Zo ja, waarom dan aanbetaald? Volgens hun site behoeft dat niet. https://luxurymeubel.nl/wp/goedkope-meubels-in-spijkenisse-meubel-outlet/ Hoe dan ook is men in gebreke om een overeenkomst met u na te kjomnen waarmee ze schadeplichtig zijn. Maar recht hebben en krijgen kan mogelijk een procedure betekenen. Zie voor wetgeving http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/187.html

Cookies
door Cookies Jan 11, 2019 om 20:20
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Gerrit, ben je niet een beetje voorbarig met de conclusie trekken dat het die shop is? Ik denk namelijk dat het deze shop NIET is. Ze hebben het bij een meubeloutlet gekocht, niet op een outlet afdeling.

heremietkreeft
door heremietkreeft Jan 11, 2019 om 20:26
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Lees goed: bedoelt u dat u hier heeft gekocht? Het is dus aan Ts om dat te bevestigen of te ontkennen.

aurora1
door aurora1 Jan 11, 2019 om 20:29
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik denk ook dat het een andere winkel is.

Cookies
door Cookies Jan 11, 2019 om 20:31
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Goed hoor, Gerrit. Ik heb op 98% zeker de betreffende outlet shop al gevonden, maar vermeld de naam bewust - nog - niet.

heremietkreeft
door heremietkreeft Jan 11, 2019 om 20:43
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Het blijf aan Ts om de naam te noemen zoals @TIJGER1 ook vraagt. Ik zie inderdaad ook meer zaken in Spijkenisse maar degene die ik noemde kwam specifiek als outlet naar voren. Zolang geen anwoord, en mogelijk bewust niet kunnen wij denken en ook verkeerd zitten.
(Het is kennelijk vrijdagavond -:))

ch
door chantal lambregts Jan 13, 2019 om 12:02
Antwoorden / 2 Vragen

Het gaat niet om de genoemde winkel. Het beteeft meubeloutlet spijkenisse. Zij zagen graag het bedrag volledig voldaan voor de bezorging. De stoellen waren voorradig dus niet besteld. Dank voor uw link ik hoop dat als we met wat duidelijke termen kunnen zwaaien ze misschien wat netter tewerk gaan

heremietkreeft
door heremietkreeft Jan 13, 2019 om 12:49
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Ok en dank voor de reactie.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 11, 2019 om 20:45
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Ps. als het om een groot bedrag gaat, bent u rechtsbijstanverzekerd? Schakel de verzekeraar dan in. Of raadpleeg een juridisch loket in uw omgeving.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Jan 11, 2019 om 22:02
1759 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Chantal,

Waarom heb je de stoelen niet zelf meegenomen?
Dit had je een hoop ergernis gescheeld.

costnix
door costnix Jan 11, 2019 om 22:58
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Niet iedereen heeft een grote auto.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jan 11, 2019 om 23:11
1759 Antwoorden / 31 Vragen

@Costnix,

Bij een outlet winkel is het beter om je eigen vervoer te regelen.

Misschien kun je een busje of een bakfiets lenen van een buurman?

panter22
door panter22 - Jan 12, 2019 om 13:20
6599 Antwoorden / Vragen

Email sturen waarin je schrijft  dat je je geld volgens afspraak van     nog niet terug hebt gekregen,
Geef ze  14 dagen de tijd om alsnog het bedrag van.... over te maken op bankrekening...
Er bij zetten dat als  binnen die termijn het geld niet op je bankrekening staat, je juridische stappen gaat nemen,
Gebeurt er niets, neem dan contact op met het juridisch loket. https://www.juridischloket.nl/

ch
door chantal lambregts Jan 13, 2019 om 12:13
Antwoorden / 2 Vragen

Dank voor uw reactie daar onze rechtsbijstand nog niets kan doen daar er noets dan de eerste bezorgdatum op papier staat gaan we zeker mailen en schrijven. Misschien kunnen ze bij het loket meer tips geven

panter22
door panter22 Jan 13, 2019 om 16:14
6599 Antwoorden / Vragen

De rechtsbijstand laat het afweten? Het is niet gemakkelijk, omdat de afspraak niet op papier staat.

marita5
door marita5 - Jan 13, 2019 om 12:51
11508 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Chantal Lambregts ,

Als ik uw verhaal lees ,  neem ik aan dat u heeft gekocht bij Meubeloutlet Nk Store  dit is een flutzaak .
U kunt alleen maar contact krijgen via Tel.nr en FB .
Als ik klik op de link van de website , kom ik uit bij voordeelbanken.nl , voorwaarden zijn nergens te vinden  ( of ik moet erover heen kijken ) .
Klik je op bezorgdienst staat er : binnenkort meer informatie .

https://www.voordeelbanken.nl

Cookies
door Cookies - Jan 13, 2019 om 13:02
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Bij dergelijke flutshops helpen keurige jurische stappen niet. Daar worden ze niet warm of koud van.

Wat ik zou doen, is met een paar indruk makende mannen (alleen to impress!) op een zaterdagmiddag de winkel binnen stappen om je geld ter plekke terug te halen. Neem je mailwisseling voor alle zekerheid mee. Zorg dat in de winkel aanwezige klanten kunnen horen wat voor een praktijken de shop er op na houdt (je dwingen een klacht te verwijderen, dan pas je geld terug krijgen, en uiteindelijk nog steeds niet terug krijgen). Geen ordinaire schreeuwpartij er van maken.

DOOR CHANTAL LAMBREGTS 13 JAN. 2019 OM 12:13
ANTWOORDEN / 2 VRAGEN

Dank voor uw reactie daar onze rechtsbijstand nog niets kan doen daar er noets dan de eerste bezorgdatum op papier staat gaan we zeker mailen en schrijven. Misschien kunnen ze bij het loket meer tips geven