JerBouma
door JerBouma Jan 16, 2018 om 16:23
Winkels & webshops

'Sushi of Tapas voor Twee' van de HEMA - Onjuiste Locaties

Goedendag,

Afgelopen December 2017 heb ik van mijn vriendin een 'Sushi of Tapas voor Twee' gekregen. Hiermee kunnen we samen lekker uiteten. Echter is het 'probleem' dat wij in het noorden wonen. Het product zegt op de achterkant dat er restaurants meedoen in het noorden. Zo kan je uiteten in mijn eigen dorp, Drachten (staat letterlijk vernoemd), maar ook in de steden Groningen en Leeuwarden.

Nu heb ik dus de code ingevuld om even te kijken welke restaurants dat zijn zodat ik een reservering kan maken. Echter blijkt dat er helemaal niks in het noorden is aan restaurants terwijl dit wel duidelijk achter op het doosje vermeld staat! Ik voel me eigenlijk een beetje opgelicht. Er staat vermeld dat het wel kan, en om die reden heeft mijn vriendin het doosje gekocht, maar eenmaal aangekomen bij de reservering kan het juist niet!

Ik heb contact gehad met de HEMA en ik krijg hier eigenlijk alleen maar reacties op terug dat het erg vervelend is en dat het intern wordt besproken. Daarnaast krijg ik ook een bericht hoe ik het product kan retourneren. Hier werd gezegd dat ik het niet kan ruilen voor contanten of een andere bon, omdat het plastic eraf is gehaald. Dit hebben wij eraf gehaald om de pas nader te bestuderen. Dit is misschien onze fout geweest, maar alsnog staat er óók in het boekje dat ik prima in Groningen naar een restaurantje kan (wat dus niet het geval is).

Zelfs eenmaal naar de winkel toe gegaan wordt ons verteld dat het product niet terug genomen kan worden. Het voelt een beetje alsof het ons probleem is dat we niet eerst online hebben gekeken, maar ik vind dit zwaar onterrecht want je mag toch ook af gaan op de informatie die op de achterkant van het doosje staat?

Medewerking van de HEMA zit er blijkbaar niet in iedergeval en ik zie ook dat meerdere mensen deze klacht al hebben ingediend op de productinformatie van het product: HEMA Sushi & Tapas

Tja, hoe nu verder?

7956 25 Rapporteer

gerbera
door gerbera - Jan 16, 2018 om 16:36
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Als die gegevens op het doosje staan zijn ze in gebreke gebleven, dit blijkt als sinds 2015 te zijn. Dit komt over als onjuiste info van de Hema. Zou ze daar toch maar even mee confronteren. De hele info op het doosje klopt niet ik kom maar tot de 40 locaties i.p.v de door hen genoemde meer dan 75.

Nu, november 2015 wilde ik iets gaan reserveren en kom ik tot de ontdekking dat alle locaties in Groningen, Friesland, Drenthe en Flevoland verdwenen zijn! In Overijssel 1 locatie, in Enschede.

hansje klein
door hansje klein - Jan 16, 2018 om 16:40
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Het is voor u duidelijk nu een 'ondeugdelijk product', want ... het werkt voor u en uw regio niet.

Mijn tip-assortiment:

1 - Wendt u zich tot de Autoriteit Consument en Markt (ACM) via het contactadres van Consuwijzer.nl en u krijgt schriftelijk of telefonisch uitleg hoe u uw geld kunt terugkrijgen ... meteen een klacht indienen.

2 - Tevens kunt u de Reclamecode-commissie mobiliseren die onjuiste reclame voor dit product zal gaan onderbinden.

3 - Posten op andere (sociale) media is een derde (onserieuzere?) mogelijkheid.

4 - Aanwezige negatieve reviews aanvullen op de HEMA-Sushi-site. Klacht is al ouder blijkt hier!

5 - Verder vooral posten op Klacht.nl en/of Klachtenkompas.nl. De HEMA moet dan antwoorden. HIER

6 - Lid van de Consumentenbond? Vraag om (juridisch) advies of om een 'smakelijk' artikel in de Consumentengids. U kunt uw verhaal nog op de CB-community plaatsen, maar die deelnemers zijn niet competent voor verandering.

7 - U kunt tegelijkertijd het HEMA-hoofdkantoor (veroorzaker) op de hoogte blijven houden van al uw (geplande) activiteiten om de druk te verhogen resp. systematisch te gaan opvoeren.

8 - Tenslotte kunt u KASSA vragen om uw bevindingen in de volgende nieuwsbrief te publiceren (onderaan deze site).

ERGO: Negatieve reclame is het steekwoord en het imagoverlies wordt ze dan al snel te duur.

NB. Het aangekaarte product is op de HEMA-site momenteel (ineens?) "niet op voorraad"!

aurora1
door aurora1 - Jan 16, 2018 om 18:17
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Kijk eens of de ConsuWijzer iets voor u kan doen want dit deugt beslist niet: https://www.consuwijzer.nl/
Misschien is het beste om dat middels een contactformulier te doen.
Ik zou ook mijn twijfels hebben over de adressen die dan wel erbij zouden horen.
Als u niet verder komt en zou besluiten "dan maar een dagje uit" naar elders in het land te maken en die bon gebruiken, zou ik van te voren dit dan wel controleren bij het bedoelde restaurant.

marita5
door marita5 - Jan 16, 2018 om 19:28
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo JerBouma ,

Hema is aangesloten bij thuiswinkel.org , dien daar een klacht in , klik op de rode regel .

https://www.thuiswinkel.org/consumenten/klacht-indienen

hansje klein
door hansje klein - Jan 17, 2018 om 15:12
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@Jerbouma ...

U bent inmiddels zèlf op Klacht.nl gegaan en KASSA heeft uw topic in de nieuwsbrief van vandaag gezet.

Gezien het grote aantal voorstellen, maar ook veel oude klachten, blijft uw case interessant om te ervaren waardoor u wèl dan niet bent verdergekomen. Opvallend, dat de HEMA klaarblijkelijk niets met al die andere klachten deed.

M.a.w. vergeet niet op dit forum een feedback te geven a.u.b.

JerBouma
door JerBouma - Jan 17, 2018 om 16:24
3 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo allemaal,

Dank voor de vele helpvolle reacties. Ik heb o.a. contact gezocht met het ACM en Klacht.nl. Daarnaast ben ik momenteel in contact met KASSA over verdere oplossingen.

Er kan iedergeval gezegd worden dat de 'Tapas & Sushi voor Twee' pas vol met onjuiste informatie zit dus ik hoop dat dit niet alleen voor mijzelf, maar voor iedereen die problemen ervaart met de pas opgelost kan worden.

Ik zal jullie op de hoogte houden van verdere ontwikkelingen en/of wanneer HEMA persoonlijk contact met mij zoekt.

gerard van tol
door gerard van tol - Jan 18, 2018 om 14:32
26 Antwoorden / Vragen

HEMA is nooit een zaak geweest die service waar dan ook in het vaandel heeft staan.

hansje klein
door hansje klein - Jan 19, 2018 om 13:44
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Gisteren werd er wéér een klacht toegevoegd op Klacht.nl   HIER

De HEMA blijft stoer stommetje spelen, dus kan deze tip afgehaakt worden, net zoals de reviews op de HEMA-site.

Op Klachtenkompas.nl van de Consumentenbond reageert de HEMA ook nooit!

De KASSA-nieuwsbrief leverde tot nu toe helemaal niets extra's op.

Allerhoogste tijd voor een televisie-optreden, want het "foute Sushi-arrangement" wordt nog net zo stoer en onveranderd ook vandaag weer aangeboden HIER

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 19, 2018 om 13:48
16775 Antwoorden / 202 Vragen

Zie Hansje Klein (e.a.) met m.i. een volledig antwoord.
Ook ik ben van mening dat hier dprake is van en misleiding en ondeugdelojk product en MOET Hema wettelijk terugnemen. Zie het BW boek 7 vwb de regels m.b.t. consumentenverkoop.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 19, 2018 om 13:50
16775 Antwoorden / 202 Vragen

Ik zie nu meer gelijkluidende antwoorden en ook geplaatst zijn in de niuwsbrief. M.i. dan ook iets voor een reguliere uitzending.

hansje klein
door hansje klein - Jan 19, 2018 om 15:18
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Inmiddels gaan de HEMA-rolluiken óók nog potdicht ... E-mail versturen?

Op dit moment is het versturen van een email niet mogelijk.

gerbera
door gerbera Jan 19, 2018 om 15:32
7348 Antwoorden / 14 Vragen

U kunt rustig een email versturen, dat bepaald de Hema niet. Alleen hij zal niet aankomen.;-))

hansje klein
door hansje klein Jan 19, 2018 om 15:50
3037 Antwoorden / 62 Vragen

"Echt HEMA"

dus ... de reclameslogan in de praktijk gebracht.

Cookies
door Cookies - Jan 19, 2018 om 15:32
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.....Allerhoogste tijd voor een televisie-optreden, want het "foute Sushi-arrangement" wordt nog net zo stoer en onveranderd ook vandaag weer aangeboden......

Kijk nog eens goed, zou ik zeggen!!

DOOR HANSJE KLEIN - 19 JAN. 2018 OM 13:44
2454 ANTWOORDEN / 37 VRAGEN

Gisteren werd er wéér een klacht toegevoegd op Klacht.nl   HIER

De HEMA blijft stoer stommetje spelen, dus kan deze tip afgehaakt worden, net zoals de reviews op de HEMA-site.

Op Klachtenkompas.nl van de Consumentenbond reageert de HEMA ook nooit!

De KASSA-nieuwsbrief leverde tot nu toe helemaal niets extra's op.

Allerhoogste tijd voor een televisie-optreden, want het "foute Sushi-arrangement" wordt nog net zo stoer en onveranderd ook vandaag weer aangeboden HIER

hansje klein
door hansje klein Jan 19, 2018 om 15:45
3037 Antwoorden / 62 Vragen

De advertentie staat er nog steeds, alleen, hier heeft @Carola83 gelijk, dóórklikken gaat nu niet (meer).

Blijven nog alle bezitters van een niet-deugdelijk arrangement die op een redelijke oplossing en een reactie wachten.

gerbera
door gerbera - Jan 19, 2018 om 15:36
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Ik denk dat al die klachten de Hema een "rook"worst zal wezen.

hansje klein
door hansje klein Jan 19, 2018 om 17:28
3037 Antwoorden / 62 Vragen

... maar de deelnemers op dit forum zal dit toch niet worst mogen zijn? 'Succes is altijd een combinatie van talent, geluk en ... doorzettingsvermogen. Die drie kunnen niet zonder elkaar.' Victor Mids

gerbera
door gerbera Jan 19, 2018 om 21:38
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Klopt, vandaar dat een aantal van ons, en zeker u, de Ts een beetje op weg hebben geholpen.

hansje klein
door hansje klein Jan 20, 2018 om 10:13
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Waarbij ik de factor 'geluk' als laatste zou willen oppakken.

U zet op het aandringen bij de HEMA, ik hoop (nu) op medewerking van Consuwijzer en mogelijk van KASSA-tv.

TS zal zijn doorzettingsvermogen moeten inzetten.

hansje klein
door hansje klein - Jan 22, 2018 om 10:34
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@Jerbouma ...

Op Klacht.nl wordt óók veel geklaagd over het feit, dat uitgegeven 'HEMA-cards' een af- of verlooptijd hebben.

VRAAG: Is dat met het aanbod 'Sushi of Tapas voor twee' soms ook het geval?

M.a.w. lopen u en alle andere klagers tevens het risico dat het geïnvesteerde geld ooit in lucht oplost?

gerbera
door gerbera - Jan 22, 2018 om 11:10
7348 Antwoorden / 14 Vragen

dat uitgegeven 'HEMA-cards' een af- of verlooptijd hebben.VRAAG: Is dat met het aanbod 'Sushi of Tapas voor twee' soms ook het geval?

Ja hoor, is na aankoop 1 jaar geldig. (google);-)

hansje klein
door hansje klein Jan 22, 2018 om 14:41
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Dat feit is dus een toename van de urgentie om de HEMA hier niet meer mee weg te laten komen ...

Alhoewel ik géén HEMA-klant ben, had ik wèl altijd bewondering voor dit sterke merk. Sinds britse investoren echter het beleid bepalen en liever een winkel op 1A-locatie openen in Parijs dan klanten serieus te nemen, is mijn sympatie in het bestrijden van dit bedrijf omgeslagen.

Het zal dus nog meerdere klachten gaan regenen wanneer dit HEMA-beleid niet gestopt kan worden.

TS heeft nog steeds een antwoord van ACM (via Consuwijzer) en misschien andere opties in het vuur liggen.

hansje klein
door hansje klein - Jan 24, 2018 om 12:53
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Kijk ...

er komt nu tòch beweging in de HEMA-zaak ... (en bij KASSA-bnnvara)

hansje klein
door hansje klein - Jan 26, 2018 om 12:57
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Ook BNNKassa gaat nu met een uitzending tot aan het gaatje:  HIER

https://kassa.bnnvara.nl/nieuws/zaterdag-in-kassa-foutieve-informatie-op-hema-cadeaubonnen?utm_medium=email

JerBouma
door JerBouma - Jan 26, 2018 om 17:27
3 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo allen,

Dit item wordt inderdaad onderdeel van de uitzending van deze week. Hiervoor zijn opnames gemaakt met mij en mijn vriendin. Ik weet in iedergeval dat HEMA, gelijk nadat KASSA contact met ze gehad heeft, bezig is met een passende oplossing. Dus als u ook met zo'n kaart zit 'opgescheept', kijk dan vooral naar de uitzending van komende zaterdag!

Ik ben iedergeval tevreden dat dit zo is 'opgeblazen', omdat het dus al jaren fout op de achterkant staat en nu eindelijk wordt aangepakt. Ik vind het echter wel heel erg dat HEMA hier al die tijd niks mee heeft gedaan.

Ik kan niet anders dan de klantvriendelijkheid een hele grote onvoldoende te geven. Pas wanneer de media ingrijpt wordt er wat aan gedaan en in de tussentijd liet HEMA al hun klanten die deze kaart kochten gewoon hartstikke hard stikken.

hansje klein
door hansje klein Jan 26, 2018 om 17:41
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Sterkte en veel succes bij de uitzending ... waar hopelijk een vertegenwoordiger van de HEMA niet zal ontbreken. (alhoewel ik denk dat het al is opgenomen).

Bedankt voor uw topic en vooral gefeliciteerd met dit voorlopige suc6 (ik denk ook namens alle topic-deelnemers).

Voor mij een voorbeeld van hartnekkig alle registers trekken om gehoor te kunnen krijgen en ... het BNNKassa-forum heeft zijn effectiviteit daarbij óók kunnen aantonen. De forumredactie ... óók bedankt voor het doorzetten naar de tv-redactie.

tijger1
door tijger1 - Jan 26, 2018 om 17:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Mensen moeten gewoon stoppen met het kopen van cadeaukaarten. Geef geld, altijd en overal te gebruiken.

Dan heb je deze idioterie niet en kan het ook niet verlopen.

hansje klein
door hansje klein - Jan 27, 2018 om 15:40
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Malheur bij de tv-opname ...

want de uitkomst/maatregelen lees ik al vóór de uitzending van vanavond ... in de Telegraaf!

hansje klein
door hansje klein Jan 27, 2018 om 22:41
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Uitzending gezien ...

Wat een publieke afgang voor de leiding/managers en de woordvoerder bij de HEMA ... (Hollandsche Eenheidsprijzen Maatschappij Amsterdam). Eigenaar: Lion Capital LLP is een Britse investeringsmaatschappij die zich hoofdzakelijk bezighoudt met private equity in Europa. Het is de benaming voor investeerders die buiten de aandelenbeurs om financieel in bedrijven participeren. Het hoofdkantoor is gevestigd in Londen.

tijger1
door tijger1 Jan 27, 2018 om 23:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

“Overbodige”  informatie.

Cookies
door Cookies Jan 27, 2018 om 23:05
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Vond het een afgang voor @kassa. Volkomen begrijpelijk dat de Hema niet aan die kinderachtige flauwekul mee doet.

tijger1
door tijger1 Jan 27, 2018 om 23:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@carola.83. Inderdaad, ongeveer op het niveau van puzzelstukjes tellen.

hansje klein
door hansje klein - Jan 28, 2018 om 08:16
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Terugblik op het resultaat van deze topic ...

De HEMA heeft inmiddels een verklaring afgegeven, dat het ze allemaal erg spijt, dat er vanaf maandag a.s. een waarschuwing zal worden geplaatst bij alle verkooppunten, maar heeft geen enkele toezegging gedaan (behalve telefonisch aan @Jeroen Bouma), dat de cadeaukaart kan worden omgeruild, indien de consument géén lange reis wil maken of iets van geld terug vanwegen onvolledige informatie en het 'ongemak' ...

Misschien kunnen @de slimme dames hierboven en/of @Jeroen Bouma tenslotte nog eens op dit forum hun persoonlijke commentaar op geven? Want, laten we eerlijk zijn, voor andere cadeaucard-bezitters is er uiteindelijk nu nog helemaal NIETS opgelost ... toch? Maar de HEMA komt er wel mee weg.

de volledige reactie van de HEMA

Ikzelf waardeer dit bedrijf àf, dat al sinds 2015 aantoonbaar via klachten, niet naar de klant luistert ... maar ik was sowieso al geen vaste klant van hun assortiment en een formule waarbinnen óók de deelnemende franchisenemers met elkaar en met de leiding overhoop liggen.

Terug naar de laffe houding op het hoofdkantoor van de HEMA: u kunt hier de HEMA als 'schijtlijster' nomineren.

hansje klein
door hansje klein - Jan 28, 2018 om 09:56
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Misschien nog een ontbrekende informatie over de HEMA, dat de eigenaar de HEMA in de etalage heeft gezet?

Is dàt soms de verklaring voor het ignoreren van klachten van klanten?

Uit de belgische pers: de toekomst van de HEMA ...

JerBouma
door JerBouma - Jan 28, 2018 om 15:24
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ging er vanuit dat de 'oplossing' zou worden behandeld bij KASSA die we via contact met de klantenservice kregen . Dat is echter niet helemaal gebeurd dus hierbij wat ik mensen aan raad die ook zo'n bon hebben als de mijne:

Neem contact op met de Klantenservice van Lekker Weg. Vermeld dat u contact zoekt vanwege het feit dat de informatie op de bon niet klopt en, een belangrijk detail, dat u hem vóór de maatregel van HEMA hebt gekocht. Ik kreeg toen aangeboden om de Tapas & Sushi bon te wisselen voor de 3 Gangen Diner bon. Zij vragen dan om je adresgegevens via de mail en dan zou het moeten worden opgelost.

Dit heb ik zelf niet geprobeerd, omdat wij naar het hoofdkantoor gingen, maar ik hoop dat het werkt voor u!

Ik vind het wel erg jammer hoe de HEMA hier op reageert. Het is nu eigenlijk nog altijd niet opgelost voor iedereen die de bon al gekocht heeft. Ook vind ik het zwaar onvoldoende dat er enkel een bordje wordt geplaatst. Dat bordje zou maar eens missen of op een onopvallende plek staan in de winkel. Dan gaat het alsnog mis. Voor nu is dan de beste en veiligste optie eigenlijk gewoon: niet kopen.

tijger1
door tijger1 Jan 28, 2018 om 15:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

“Niet kopen” Dat geldt niet alleen voor nu, dat geldt voor altijd. Mensen moeten ophouden die achterlijke bonnenzooi te kopen.

Wil je iets gaan doen? Doe dat met gewoon geld. Simpel. Overal te besteden.

gerbera
door gerbera Jan 28, 2018 om 15:34
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Als de Hema niet het fatsoen op kan brengen een gesprek aan te gaan kan Kassa hier verder ook niets aan doen. Ik had wel begrepen dat u uiteindelijk het geld terug krijgt. Zet uw verhaal op alle sites waar u op komt. Bereikt u veel meer mensen. Denk dat de kijkers van gisteravond ook wel actie zullen ondernemen hun geld terug te krijgen. In het vervolg alleen maar naar de Hema voor hun rookworst en appeltaart, die zijn nog wel te haggelen.