miranda79
door miranda79 Jul 8, 2004 om 10:56
Winkels & webshops

Tas controle in winkels

Mogen supermarkten en winkels gewoon zomaar een tascontrole uitvoeren? Voor zover ik weet, mag dit alleen als degene, die de controle uitvoerd, in het bezit is van een beveiligingsdiploma ofzoiets. Ik weiger het in ieder geval. Ik vind het inbreuk op de privacy.

Groetjes van Miranda.

10503 40 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 8, 2004 om 12:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Inbreuk op mijn privacy, sorry hoor maar ik hoor de laatste jaren niet anders, vreemd hè dat er steeds meer bedrijven met stelende klanten te maken hebben.

Tascontrole word als het goed is bij betreding van de winkel aangegeven en als ze bij jou niet mogen controleren moet je naar een andere winkel gaan.

Bij mij mogen ze wel kijken hoor, ik heb niets te verbergen.

Anita

ve
door verwijderd - Jul 8, 2004 om 12:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Miranda79,

Ook al zou het wel mogen (de wet is hier niet geheel duidelijk over) dan nog heb je het recht om te weigeren en te wachten tot dat er politie bij is. Zij mogen zo'n controle bij vermoeden wel uitvoeren. Hou je poot stijf en slik niet alles wat bedrijven je aandoen. Sukses, groeten, Ton.

ve
door verwijderd - Jul 8, 2004 om 12:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tassen controle is toegestaan, mits dit van te voren duidelijk wordt aangekondigd, wordt dit aangekondigt dan valt de tassencontrole onder de verkoopvoorwaarde (huisregels) van de winkelier. u weet dan van te voren dat als u de winkel betreedt u tas gecontroleert kan worden.

U kunt natuurlijk weigeren, in de meeste gevallen loopt het niet zo'n vaart, maar in princip als u niet meewerkt aan de tassencontrole c.q. verkoopvoorwaarden dan kan de winkelier u de toegang weigeren.

groeten

ve
door verwijderd - Jul 8, 2004 om 12:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoi miranda.

Ik werk zelf in een winkel en er wordt steeds meer gestolen, vandaar dat veel winkels de tascontrole bij hun huisregelement hebben staan. Dit is niet leuk (ook niet voor het winkelpersoneel !), maar helaas soms noodzakelijk. We kunnen je niet verplichten om je tas te laten controleren, maar houdt er wel rekening mee dat je dan de eerst volgende keer dat je in de winkel komt, in de gaten gehouden wordt en dat lijkt me eerlijk gezegd niet zo prettig.

ve
door verwijderd - Jul 10, 2004 om 11:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

JA dit mogen zij. Inbreuk op de privacy vind pas plaats op het moment alles zeer nauwkeurig wordt gefilmd en deze beelden vervolgens voor commerciële doeleinden worden gebruikt! MVG

ve
door verwijderd - Jul 17, 2004 om 20:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het antwoord is NEE, maar men mag je bij voldoende verdenking wel vasthouden totdat er politie is bij geroepen.Die mag overigens wel in je tas kijken en of fouileren. Daarbij mag je als klant vragen om welke verdenking het gaat verdenking van diefstal is niet voldoende er moet duidelijk zijn welke verdenking er op jouw rust (wat je dan gestolen zou hebben) anders is het smaad en publieklijk te kijk gezet worden , dat mag dus niet. Men moet gegronde redenen hebben om iemand te beschuldigen. Als dat niet het geval is heeft men dat recht dus duidelijk niet.

ve
door verwijderd - Jul 17, 2004 om 20:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zie je wel! Ik wist het wel! Je moet gemachtigd zijn om tascontrole te doen. Ik meende jaren geleden al eens zoiets te horen, maar ik kon het me niet meer zo goed herinneren!  Ik zal het dus dan ook noooiit toelaten door een cassière. En als die dan moeilijk doet, zal ik de bedrijfsleider wel eens uitleggen dat hij niet gerechtigd is om zoiets te doen.

Bedankt voor het antwoord, glaasje!

Groetjes van Miranda.
<SCRIPT language=javascript>postamble();

ve
door verwijderd - Jul 17, 2004 om 21:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

alvorens u de bedrijfsleider toe gaat spreken zou ik eerst dit pdf-je nog even lezen pagina 11  5.6 tassencontrole

http://www.supermarkt.nl/pdf/protocol_winkeldief.pdf

groeten

ve
door verwijderd - Jul 17, 2004 om 22:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het antwoord van tuinfreak is volediger miranda,is zeker de moeite waard om even door te lezen (hele www-adres kopieren) vooral artikel 5.9 over het aangeven van de winkelier dat tascontrole uitgevoerd wordt in zijn/haar winkel.

groetjes glaasje

ve
door verwijderd - Jul 18, 2004 om 23:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou, niemand in dit land mag eigen rechter spelen, maar de winkeliers wel. Wat een onzin zeg! Ik laat nog steeds niemand in mijn tas kijken, omdat ik ervan overtuigd ben dat je dat pas mag doen als je ervoor gediplomeerd bent!

<SCRIPT language=javascript>postamble();

ve
door verwijderd - Jul 19, 2004 om 00:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is je goed recht om te weigeren ,dat pdf stuk is een protocol waar zo goed mogelijk rekening gehouden is met de rechten en de belangen van de winkelier, want bij een "vergissing" volstaat blijkbaar een simpel excuus, dat is erg zwak natuurlijk, maar wat ze duidelijk niet mogen is je fouileren(je kleding checken) of op straat achtervolgen.(zoals bij de zaak Joos bij die Dirk v.d.Broek, die vrouw die alles netjes betaalt had en op een vage verdenking doodgeschopt is alhoewel de straffen buiten proportie laag waren)

Tip bewaar en/of vraag altijd een bonnetje aan de kassa want er is een ommekeer in winkels als het gaat om de bewijslast. Jij moet bewijzen dat je onschuldig bent (via bonnetjes) lijkt Amerika wel he.

ve
door verwijderd - Jul 19, 2004 om 15:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij ons (ik werk ook in een winkel) gebeurt het nogal eens dat de beveiligingspoortjes gaan piepen. In dat geval vragen wij om de bij ons gekochte producten nogmaals over de plaat te halen, zodat de beveiliging eraf gaat (mocht iemand dat van ons vergeten zijn). En wij vragen of er soms iets in de tas zit waarvan het alarm af kan gaan (bijv uit een andere winkel). We gaan NOOIT zelf in de tassen graaien, ik geloof ook niet dat wij een bordje bij de deur hebben met 'tassencontrole', we laten de klant altijd de keuze, om het zo maar even te zeggen

ve
door verwijderd - Jul 19, 2004 om 17:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Iemand die in het bezit is van een beveiligingsdiploma mag zonder uw toestemming uw tas niet controleren. Hij/zij mag u echter wel beletten uw weg te vervolgen, in afwachting van bijvoorbeeld de politie.

Mensen die uw tas inhoudelijk mogen doorzoeken zijn:

- politie (anders dan verkeerspolitie, milieupolitie en parkeerpolitie)

- zgn OpsporingsBevoegde Ambtenaren(OBA). Deze mensen moeten u wel aantonen dat zij deze functie bekleden. (nooit zomaar geloven)

Damaster

ve
door verwijderd - Jul 19, 2004 om 17:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

>Tascontrole word als het goed is bij betreding van de winkel aangegeven en als ze bij jou niet mogen controleren moet je naar een andere winkel gaan.

Dat kan de winkelier wel aangeven, maar hij/zij mag het niet. Dat is in strijd met het burgerlijk wetboek (BW)

ve
door verwijderd - Jul 19, 2004 om 17:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

> U kunt natuurlijk weigeren, in de meeste gevallen loopt het niet zo'n vaart, maar in princip als u niet meewerkt aan de tassencontrole c.q. verkoopvoorwaarden dan kan de winkelier u de toegang weigeren.

Onjuist. Dat kan en mag de winkelier uitsluiten wanneer aangetoond is dat u iets hebt willen meenemen zonder er voor te betalen. Een vermoeden is niet voldoende om u de toegang te weigeren.

ve
door verwijderd - Jul 19, 2004 om 17:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

> We kunnen je niet verplichten om je tas te laten controleren, maar houdt er wel rekening mee dat je dan de eerst volgende keer dat je in de winkel komt, in de gaten gehouden wordt en dat lijkt me eerlijk gezegd niet zo prettig.

Sorry hoor, maar 'lekker belangrijk'. Dat in de gaten houden loopt wel los.

Het is voor mij juist een voordeel als ik in de gaten gehouden wordt, dan heb ik namelijk minder risico dat mijn tas gerold wordt!

ve
door verwijderd - Jul 19, 2004 om 17:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er kan zoveel in een foldertje of document staan, het antwoord op de vraag blijft volgens de wet: Nee.

Het document handelt over -gebleken winkeldiefstal- niet over vermoeden. Overigens kan een winkelier u niet dwingen uw tas of zakken leeg te halen. De winkelier mag u uitsluitend beletten zijn winkel/zaak te verlaten tot de politie er is, verder niet.

ve
door verwijderd - Jul 19, 2004 om 19:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waarom zou je weigeren? Inbreuk op privacy me reet. Als zij jou er van verdenken dat je iets meeneemt vind ik dat ze dat mogen controleren. Ze dienen t wel te vragen. Weiger je dan wordt je alleen maar verdachter. Dan heb je iets te verbergen. Zoals je de vraag stelt krijg ik ook vermoedens dat je wel eens wat in je tas hebt wat je niet afrekent anders maak je je daar toch niet druk over?! Weiger je dan heeft elke burger het recht om je aan te houden echter mogen ze je niet aanraken. Dan is t wachten op de politie. Heb jij zoveel tijd om elke keer te wachten op de politie? En volgende keer word je weer in die winkel nagekeken. Als je gewoon laat zien dat er niks in je tas zit bewijs je dat je niets gedaan hebt. EN zullen ze je een volgende keer ook laten gaan. Al dat ge emmer met inbreuk op privacy. En die stomme regels in NL. Doe maar gewoon tegen elkaar!

Stomme Nederland!

ve
door verwijderd - Jul 19, 2004 om 20:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

niemand mag ik u tas kijken, tenzij er een enstige verdenking is van diefstal.

Iemand heeft u iets zien stelen, moet wachten dat u voorbij het betaalpunt bent, zo bent u in de gelegenheid te betalen.

Bent u daar voorbij dan mag iedereen u staandehouden, en terstonds moets deze u dan overddragen aan de politie, dit mag iedereen. elke burger.

Een beveiligingbeambte mag niet meer of minder dan een burger.

Hij/zij { bevelingingbeambte}, hij kan vragen in u tas te mogen kijken, maar dat mag iedereen, vragen mag altijd, het is aan u wat u er op antwoordt, als u nee zegt moet hij aan de politie vragen dat te doen, meestal zal een winkel u als u ja zegt een schikkingsvoorstel doen, en moet u u gegevens op een daarvoor bestend formulier invullen, dit naar gelang de afspraken met de politie.

De politie kan u aanhouden, u wordt dan voorgeleid aan een meestal hulp officier van justitie.

In een winkel waar u verzocht wordt om te mogen kijken in u tas is het aan u of u dat wil of niet.

Mag u geen tas mee naar binnen nemen moeten er tas kluisje zijn om u tas/ bezittingen in op te bergen

ve
door verwijderd - Jul 19, 2004 om 23:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als in de winkel duidelijk is aangegeven dat er tascontrole kan plaatsvinden en door wie, is dit een voorwaarde waaronder een klant inkopen in de betreffende winkel doet. Vindt hij dat te ver gaan, dan kan hij een andere winkel bezoeken.

ve
door verwijderd - Jul 19, 2004 om 23:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vindt het helemaal niet erg als ze mijn tas Controleren! Als je niets te verbergen heeft hoef je ook niet bang te zijn.

Ik vindt  het wel nodig dat ze soms moeten contrleren.

Het is wel jammer dat de goeie mensen het moeten ontgelden,de kwaaie verpesten het dus voor de eerlijke mensen.

Nogmaals van mijn mogen ze tassen nakijken.

ve
door verwijderd - Jul 20, 2004 om 00:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

het antwoord is inderdaad NEE

Zelfs een beveiligingsbeambte mag niet in uw tas kijken zonder daarvoor toestemming van u te hebben gekregen.

in reactie op lotus3 kan ik alleen zeggen dat ie de feiten bijna goed heeft.

de persoon maakt alleen de fout door te zeggen dat iedere burger mag staande houden. dit is echter niet het geval. alleen een algemeen opsporingsambtenaar(AOA) en een buitengewoon opsporingsambtenaar (BOA) mag dit.

staande houden betekent namelijk niet iemand b-vast houden tot de politie komt, maar het vragen naar de persoonsgegevens van iemand d.m.v. legitimatie.

aanhouden op heterdaat mag ieder burger, maar let wel op heterdaad!!.

bij een vermoeden mag er niet overgegaan worden tot aanhouding, want dan betreft het een aanhouding buiten heterdaad en dat mogen alleen weer de AOA en de BOA.

Een winkel kan in voorwaarden zetten dat ze recht voorbehouden op vragen naar het openen van de tas. dit geeft ze echter niet het recht hierop zonder toestemming. dit moet namelijk in een artikel vermeld worden in BW. (bijvoorbeeld: op het perron dient u in bezit te zijn van een geldig vervoersbewijs) omdat er niet met kassa gewerkt kan worden.

een winkelverbod kunnen ze dan via politie en justitie aanvragen dus dat kan echt niet zomaar omdat zij dat willen.

nogmaals een winkelbediende mag niet zomaar in je tas kijken zonder toestemming want dan zou het een fouilering heten en dat mag alleen de (hulp)officier van justitie. politie mag het in bepaalde gevallen als het een veiligheidsfouillering betreft.

dan blijft natuurlijk het feit: weiger je het alleen omdat je wat te verbergen hebt, zoals een eerdere lezer beweert of gewoon omdat je het niet prettig vind als er iemand in je tas rondsnuffelt? dit is een beslissing die een ieder voor zichzelf dient te nemen.

ik hoop jullie wat duidelijk gemaakt te heben met deze uitleg.

ve
door verwijderd - Jul 20, 2004 om 11:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Miranda,

Als deskundige kan ik je het volgende vertellen. In de eerste plaats hangt het af van het feit wat er gaande is, want de wet heeft het altijd over de volgende zaken; feiten en omstandigheden, subsidiariteit, proportionaliteit en de bevoegd en bekwaamheid. Uit jouw verhaal is mij niet duidelijk wat er nu gaande is maar als er bij de ingang kenbaar wordt gemaakt dat de cassiere of de beveiliging (waar je er vanuit mag gaan dat in het kader vande wet op de weerkorpsen er een bevoegd en bekwaam persoon is ingezet ) dan is dit feitelijk een basis van zaken doen, maar er moet bij zo'n controle natuurlijk sprake zijn van een "redelijk vermoeden van schuld" zoveel houdt in dat er een verdenking moet zijn op basis van feiten. Als een beveiligings beambte U ervan verdenkt goederen te hebben gestolen en als U daar werkt verduisterd, dan zal hij U vragen om in de tas te mogen kijken. U hoeft dit niet te doen, maar bij zijn concrete vermoedens, mag hij U aanhouden, dat mag iedere burger, bij ontdekking op heterdaad, en als hij inbeslag wil nemen, dan zal hij het goed moeten kunnen pakken zonder U te fouilleren. Hij mag dus niet in zakken of diepere kledingsstukken want dat mag alleen de opsporingsambtenaar in het kader van de waarheidsvinding. Hij kan U verzoeken te wachten op de politie die is gebeld. Feitelijk mag U dit weigeren, u moet dan wel zeker zijn van uw zaak geen misdrijf te hebben gepleegd, want anders heeft u zich onttrokken aan uw ( terechte ) aanhouding. Dit is een voorbeeld van wat zou kunnen. In uw geval "zomaar "controle van een tas zonder enige aanleiding zou ik ook weigeren. Maar zijn er b.v. videobeelden van het plegen van de diefstal, dan is dit een bewijs en dan kan er worden aangehouden.

Ik kan hier nog verder op door gaan leuk, strafrecht, strafvordering is ingewikkeld, maar als je er voor geleerd hebt, dan is het wel duidelijk. Maar het hangt altijd sterk af van de feitelijk situatie. Er zal dan een duidelijke casus moeten worden gesteld, om daaruit een oordeel te kunnen disteleren, hier is dit niet voldoende.

Groetjes Hans

ve
door verwijderd - Jul 20, 2004 om 14:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

nou mkampstra, Als je goed gelezen had bedoelde ik 'preventieve tascontrole'. Niemand mag dit, ook niet bij verdenking, alleen diegene met een officieel diploma mag dit. Ze mogen je alleen tegen houden de winkel niet te verlaten totdat de politie eris, als ze je ervan verdenken.

ve
door verwijderd - Aug 4, 2004 om 00:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Miranda,

Ik ben zelf werkzaam in een grote supermarkt en ik heb hier een leidinggevende functie.

Helaas heb ik hierdoor ook vaak geoeg te maken met diefstal en dus veel ervaring met deze kwestie.

Het antwoord is:

De leidinggevende mag VRAGEN of er in de tas gekeken mag worden. Dit kan je natuurlijk altijd weigeren. Het is namelijk zo dat alleen de politie er toe bevoegd is om in de klant zijn tas te kijken (dan is het wel verplicht), ook als het staat aangegeven in de winkel (dit is preventief om gelegenheids dieven af te schikken).

Ik raad het af om te weigeren omdat er dan de kans bestaat dat de politie wordt gebeld en je in een kamertje achter in de winkel mag gaan zitten wachten op hun komst. De leidinggevende heeft namelijk wel het recht om je STAANDE te houden.

Dus je maakt het je zelf alleen maar moeilijk als je niks te verbergen hebt. Natuurlijk is het een soort van inbraak op je privacy maar anders is het ook heel zonde van je tijd.

ve
door verwijderd - Sep 5, 2004 om 10:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je het antwoord van tuinfreak leest en het (pdf) protocol doorleest, zie je wat de wettelijke regels. In het bedrijf(geen winkel) waar ik werk . liggen ook diefstalgevoelige producten. Wij kunnen elke dag door de bewaking/beveiliging gevisiteerd worden; dit houdt wel in dat (ik) we zelf onze tas / kofferbak o.d. moeten openen , als dit gevraagd wordt en hieraan vrijwillige medewerking moeten verlenen. Indien je hier problemen mee hebt , zal er een "buitenstaander"(lees: politie) ingeschakeld dienen te worden, i.v.m. het aangetast voelen van je persoonlijke eer.

Tuinfreak : goed gevonden !

ve
door verwijderd - Apr 16, 2005 om 10:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tascontrole en de winkel hangen van borden is per definitie een wanhoopsactie van de winkeliers. Als je echt een dief bent ben je wel zo snugger om je gestolen waar in iets anders dan je boodschappentas te doen. Denk hierbij aan bijvoorbeeld jas- en broekzakken.

Ik weiger stelselmatig mijn tas in te laten kijken. "Bel de politie maar op als je me echt verdenkt".

Ik geef pas toe aan tascontrole als er in de winkels kluisjes te vinden zijn waar je je tas in kwijt kan voordat je de winkelruimte betreedt (Deze methode was ook aanwezig in de winkelketen MIRO, een vroegere winkeldochter van AH kan ik me nog herinneren)

ve
door verwijderd - Apr 16, 2005 om 10:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb niets te verbergen dus een tascontrole vind ik prima. Maar..... wat mij betreft gebeurt dat dan ook AAN de kassa. Zo heb ik meegemaakt, toen ik een jaar of 15 was, dat men mij vroeg even mee te lopen naar de ruimte boven. Ik weigerde dat, voelde me er niet goed bij en vroeg dan ook waarom. Het antwoord was dat er een vermoeden bestond dat ik wat had meegenomen en dit niet had afgerekend. Uiteraard ontkende ik dit en zei ze dat ze ter plekke alles mochten nakijken. Dit werd niet toegestaan, om de rust in de winkel te behouden moest ik mee naar boven. Naief als ik was, heb ik dit gedaan. Boven alle zakken en tassen geleegd en met een "dat ziet er netjes uit" mocht ik naar buiten. Eerlijk gezegd ben ik nu nog boos dat een excuus teveel moeite was, maar goed.

Gevolg van dit verhaal:........ in het wijk waar ik woonde werd ik nagewezen als dat meisje dat gestolen had in de supermarkt! Prettig maar niet heus. Een volgende keer weiger ik dus ook pertinent mee te gaan en eis ik dat ze me aan de kassa de spullen nakijken en een publiekelijk excuus maken als blijkt dat ze er naast zitten!

ve
door verwijderd - Apr 16, 2005 om 23:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

ze mogen het altijd vragen hoeven daar geen diploma voor te hebben maar je mag altijd weigeren en het moet van te voren aan gegeven staan

ve
door verwijderd - May 21, 2007 om 00:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoi

om kort te zijn op je vraag

ik werk zelf bij de aldi en wij zijn VERPLICHT om tassen te controleren op de juiste inhoud

omdat er bij ons zoveel gestolen word moeten we ook wel

en als er niets te verbergen valt zou ik niet weten waarom er niet gekeken mag worden

groetjes

ve
door verwijderd - May 21, 2007 om 07:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

en als er niets te verbergen valt zou ik niet weten waarom er niet gekeken mag worden

en wat nu als ik in die tas vertrouwelijke papieren etcetera van mijn werk heb zitten die ik aan niemand mag tonen?

of eh... de speeltjes voor vanavond in bed?

of eh... gewoon, iets wat privé is en een verkoopster van een supermarkt niets aan gaat?

flinke "vent" die mijn tas controleert zonder gegronde verdenking...

groetend,

Richard Faas

(die toch even moest reageren, ook al stamt dit draaje uit 2004)

ve
door verwijderd - May 21, 2007 om 09:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat mag naar mijn idee wel als het bij het betreden van de winkel wordt aangegeven.
Ik vind het ook een ergernis dat ze je aan alle kanten in de gaten houden, maar daar staat tegenover dat wanneer je zelf alleen maar betaald gaat winkelen, dan heb je niks te vrezen.
Ik kan me winkeliers ook wel begrijpen dat die helemaal gek worden van al dat jatten.

ve
door verwijderd - Aug 4, 2013 om 02:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Breng zelf eens een ouwe koe uit de sloot mee van ruim negen jaren terug, het is ten slotte krommenjongenstijd!

Neen, dat mag niet een tassencontrole in een winkel; alleen daartoe bevoegd (buitengewoon) opsporingsambtenaar of een beambte met toelating conform (artikel 12) Wet particuliere beveiligingsorganisaties en recherchebureaus, dus een beveiligingsbeambte op een luchthaven e.d. Wet op de weerkorpsen

ve
door verwijderd - Aug 4, 2013 om 02:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Breng zelf eens een ouwe koe uit de sloot mee van ruim negen jaren terug, het is ten slotte krommenjongenstijd!

Neen, dat mag niet een tassencontrole in een winkel; alleen daartoe bevoegd (buitengewoon) opsporingsambtenaar of een beambte met toelating conform (artikel 12) Wet particuliere beveiligingsorganisaties en recherchebureaus, dus een beveiligingsbeambte op een luchthaven e.d.

Hier een correctie op de benaming van de bijlage: Wet particuliere beveiligingsorganisaties en recherchebureaus

ve
door verwijderd - Aug 4, 2013 om 07:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

wendy-claire schreef op zondag 4 aug 2013, 02:44: Breng zelf eens een ouwe koe uit de sloot mee van ruim negen jaren terug, het is ten slotte krommenjongenstijd!

Wel ja joh, ook nog maar even wat oude Ziggo items misschien? Ben jij (of 1 van je 10-tallen alter-ego's) toch ook zo gek op???!!

ve
door verwijderd - Aug 4, 2013 om 07:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

pfffffffff...je zal maar niks beter te doen te hebben om oude troep van 9 jaar oud op te rakelen.

ve
door verwijderd - Aug 4, 2013 om 07:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je niet wilt dat ze tas controleren dan neem je toch geen tas mee? hoeveel spullen heb je nu nodig in een winkel?? Portemonnee en een klein boodschappen lijstje, telefoon, sleutels en klaar.

Zo, ik moest toch even wat zeggen als iedereen oude koeien uit de sloot trekken :P

ve
door verwijderd - Aug 4, 2013 om 12:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wendy plaats een bericht met een hoogwaardige bron. Ik zie het probleem niet.

ve
door verwijderd - Aug 4, 2013 om 17:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik bied het altijd zelf aan omdat ik een boodschappen wagentje gebruik. Maar het is maar zelden dat ze kijken. Ze hebben het recht om u te controleren, wat voor een bezwaar heeft u daar tegen als er niets te verbergen is?

ve
door verwijderd - Aug 4, 2013 om 17:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

*advies: indien gevraagd kun je altijd zeggen dat ze er maar de politie bij moeten halen