He
door Hesro Oct 4, 2019 om 13:45
Winkels & webshops

Te klein gekocht en artikel afgeprijsd

Ik heb bij BALR een Blouse gekocht voor €150, na ontvangst bleek deze te klein.
Retour gestuurd en er zou een nieuwe opgestuurd worden, ik denk ik bestel er nog 1 staat er op hun website €75,- ik dacht dacht oke nu 2 van de prijs van 1.
Shirt van €75,- krijg ik als eerste binnen en betaal hem, het retour shirt krijg ik een paar dagen later met het prijskaartje van €150,-
Mag BALR gewoon de oude prijs blijven rekenen?
Heb gebeld maar de opmerking was kunnen wij niks aan veranderen, heb voorgesteld stuur dan een tegoedbon van €75.- maar doen ze ook niet.
Zeeeeeeeer slechte service.
Wat zijn mijn rechten.
Bij voorbaat hartelijk dank,

4465 10 Rapporteer

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Oct 4, 2019 om 13:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan stuurt u die “oude” toch terug? Probleem verholpen.

He
door Hesro Oct 4, 2019 om 13:51
Antwoorden / 1 Vragen

De retour datum is verstreken

tijger1
door tijger1 Oct 4, 2019 om 13:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Jammer dan.

panter22
door panter22 Oct 4, 2019 om 15:49
6599 Antwoorden / Vragen

Dus dat nieuwe shirt dat je geruild hebt, heb je al 14 dagen in huis?

Tr
door Trostomaat Oct 4, 2019 om 18:52
239 Antwoorden / Vragen

Panter22, interessante gedachte, maar van het herroepingsrecht is al gebruik gemaakt. Ik denk niet dat je wegkomt met meer dan één keer gebruik maken van het herroepingsrecht. Als twee keer mag, dan drie ook, enz. oneindig eigenlijk.

panter22
door panter22 Oct 5, 2019 om 08:37
6599 Antwoorden / Vragen

@trostomaat, Dat zou volgens jou betekenen dat je ongezien akkoord gaat met een webaankoop.Kijk ook eens op:
https://www.webwinkelkeur.nl/het-herroepingsrecht-hoe-zit-het-precies/

Tr
door Trostomaat Oct 6, 2019 om 03:39
239 Antwoorden / Vragen

@panter22, de link verwijst naar nuttige (maar standaard) informatie over herroepingsrecht, maar de situatie waarop jij doelt wordt daarin niet beschreven. Ik snap jouw idee. Maar waarom zou er na de ruiling nog herroepingsrecht zijn? Die kans (en tijd) is voorbij. Als er een defect artikel of verkeerd artikel wordt gestuurd n.a.v. de ruiling, dan is er sprake van non-conformiteit en dan heb je het herroepingsrecht niet nodig om het op te lossen.

panter22
door panter22 Oct 6, 2019 om 09:56
6599 Antwoorden / Vragen

Lees de hele sie even door, niet alleen het bovenste deel.
Ruilen is niet wettelijk geregeld. Dus hoe kom je er op dat het herroepingsrecht vervalt.

tijger1
door tijger1 Oct 6, 2019 om 09:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar het zou ook nog kunnen zijn, dat als je bijvoorbeeld iets in maat 40 bestelt, wat te klein is, het dan ruilt voor een maat 42, die dan weer te groot is. Dan is er enige tijd overheen gegaan, maar het is nog niet gewenst. Dan zou je die geruilde toch terug moeten kunnen sturen binnen 14 dagen na ontvangst en geld terug.

Dat speelt natuurlijk niet bij de Ts. Daar gaat het slechts om het bedrag wat die blouse kostte. Of er is een jurk in twee kleuren rood. Je bestelt er een, kleur valt tegen, retour en je neemt de andere, valt ook tegen. Mijns inziens gewoon retour.

Tr
door Trostomaat Oct 6, 2019 om 16:51
239 Antwoorden / Vragen

Goed punt Tijger1.

ampi
door ampi Oct 10, 2019 om 19:13
17 Antwoorden / 0 Vragen

Voor een geruild product geldt geen nieuw herroepingsrecht, omdat het geen nieuwe koop op afstand is.
De klant de mogelijkheid bieden om te kiezen voor omruilen i.p.v een beroep te doen op het herroepingsrecht is gewoon een slimme en wettelijk toegestane manier voor webwinkeliers om onder terugbetaling van het aankoopbedrag uit te komen.

tijger1
door tijger1 Oct 10, 2019 om 20:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@ampi

Onzin.

ampi
door ampi Oct 10, 2019 om 21:28
17 Antwoorden / 0 Vragen

@tijger1

Dat is wel heel kort door de bocht. Waarom is dat volgens jou onzin dan?

tijger1
door tijger1 Oct 10, 2019 om 22:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Omdat het nog steeds een koop op afstand is. En dat is helemaal geen manier om onder terugbetaling uit te komen.

ampi
door ampi Oct 10, 2019 om 22:35
17 Antwoorden / 0 Vragen

@tijger1

Je bracht me aan het twijfelen, dus heb het nog even nagezocht. Je hebt inderdaad gelijk. Bij omruilen verkrijg je dus opnieuw ontbindingsrecht op het geruilde product (tegenwoordig heet het ontbindingsrecht i.p.v. herroepingsrecht).

tijger1
door tijger1 Oct 10, 2019 om 22:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@ampi

Is toch logisch ook? Nu gaat het hier over twee gelijke blouses, afgezien van de maat, maar zelfs dan hoeft het nog helemaal niet te bevallen. Eerste past niet, retour, maar de volgende, andere maat, die wel past, blijkt helemaal niet te staan. Jammer, retour.

ampi
door ampi Oct 10, 2019 om 22:59
17 Antwoorden / 0 Vragen

@tijger1

Ja, is inderdaad logisch.
Blijft wel nog de vraag welke retourtermijn volgens TS is verstreken, die van de oorspronkelijk bestelde, of die van de omgeruilde blouse?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 4, 2019 om 14:02
16774 Antwoorden / 202 Vragen

U heeft de niet goede terggestuurd en dan zou u recht hebben gehad op geld terug.
U heeft een vervanger bestel en dan helaas m.i. toen voor de oude prijs. M.i. helemaal niets aan te doen. Als het product duurder zou zijn geworden zou ook de oude prijs zijn gehanteerd.

gerbera
door gerbera - Oct 4, 2019 om 15:41
7348 Antwoorden / 14 Vragen

De bestelde blouse koste € 150,- deze heeft u retour gestuurd waarna u vervolgens een andere krijgt die dezelfde prijs is. Dat was ook de prijs toen u hem bestelde dus is daar niets mis mee. Dat deze later afgeprijsd wordt wil niet zeggen dat u deze voor die prijs kan krijgen. Want wat als die in die tussentijd duurder was geworden had u dan ook bijbetaald? Dus wat is er mis met hun service en uw rechten zijn 0,0.

edrick3
door edrick3 - Oct 4, 2019 om 15:43
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Mag BALR gewoon de oude prijs blijven rekenen?
Ja. Ze gaan uit van de prijs waarvoor het gekocht was.
Wat zijn mijn rechten.
Geen.
Je hebt voor een bepaalde prijs iets gekocht en dat er later een andere prijs staat ... tja.
Had ook een prijsverhoging kunnen zijn.

ne
door neodutchio - Oct 6, 2019 om 09:01
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Wat van belang is, waarom was de bloese te klein? Had u een maat te klein besteld, of klopte de maatvoering niet? Als u zelf te klein besteld heeft, dan heeft u herroepingsrecht en mag u de bloese zonder opgaaf van redenen binnen 14 dagen na ontvangst terug sturen. U krijgt dan het aankoopbedrag terug gestort waarna u zelf opnieuw de juiste maat kon bestellen.
Als de maatvoering van de bloese niet zou kloppen, dan hebt u dus niet ontvangen wat u besteld heeft. Dan moet de verkoper de kans krijgen om zijn fout op te lossen en te sturen wat u besteld heeft. In dat geval hebt u geen recht op geld terug.

Zo zijn officieel de regels. Wat Balr aangeeft is dat je bij herroepen ook kan aangeven een andere maat te willen ontvangen. Lijkt een mooie service, maar dat wijkt af in het nadeel van de klant en dat is niet toegstaan.

panter22
door panter22 Oct 6, 2019 om 09:54
6599 Antwoorden / Vragen

Ruilen is een service. Het kan met gesloten beurzen als er al betaald is en de prijs gelijk blijft . Van de site van Balr:
Het herroepingsrecht wordt niet beperkt door de voorwaarden voor retourzendingen en ruilen.
https://www.balr.com/nl/customer-service#!#returns-and-exchanges

ne
door neodutchio Oct 6, 2019 om 12:39
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Serivice mag niet ten nadele zijn van de klant. Herroeping is een vast recht dat iedere online klant heeft. Je herroept je blouse en koopt een nieuwe weer terug. Dat zijn de afgesproken regels.

panter22
door panter22 Oct 6, 2019 om 15:16
6599 Antwoorden / Vragen

Deze service is toch niet ten nadele van de klant.

Tr
door Trostomaat Oct 6, 2019 om 16:48
239 Antwoorden / Vragen

Panter22, inderdaad. Herroepen is geen verplichting. Een klant kan ervoor kiezen het product te retourneren (door bijvoorbeeld,. zoals Balr schrijft, in zijn account aan te geven een andere maat van hetzelfde product te willen ontvangen (ruilen)). Het herroepingsrecht wordt niet beperkt door de ruilregels, zoals Balr in de voorwaarden zelf aangeeft. De klant kan gewoon herroepen. Dan moet hij dat wel ondubbelzinnig duidelijk maken. Uit niets blijkt dat dat hier gebeurd is. Integendeel. 'Wat Balr aangeeft is dat je bij herroepen ook kan aangeven een andere maat te willen ontvangen': nee, dit geeft Balr nergens aan.

ro
door ron503 - Oct 6, 2019 om 10:11
1229 Antwoorden / 0 Vragen

De blouse was bij aanschaf nog niet in de aanbieding en had een aanschafprijs van €.150,00 op het moment van aanschaf gaan ook de voorwaarden voor ruiling en retourrecht is. U heeft er voor gekozen om de blouse om te ruilen voor een blouse van de juiste maat en die heeft u ook ontvangen. Later zag u dat er een aanbieding van 2 voor de prijs van 1 was en koopt daar één blouse van maar die aankoop staat los van de eerder aangekochte blouse met de gedachte dat de eerder aangekochte blouse ook voor half geld geleverd zou worden. Een verkeerde gedachte omdat het moment van aankoop leidend is en als de blouse later in de aanbieding komt kunt u geen aanspraak op de aanbiedingsprijs maken. U heeft geen rechten en BALR hanteerd de voorwaarden waarmee u bij aankoop akkoord bent gegaan.

panter22
door panter22 - Oct 6, 2019 om 15:21
6599 Antwoorden / Vragen

Je had 2 nieuwe shirts van €75 per stuk moeten kopen. Het geruilde shirt had je terug moeten sturen. dan was je voor €150 klaar geweest.

mo
door mof - Oct 7, 2019 om 13:39
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Als u het shirt heeft geretourneerd tijdens de afkoelperiode en niet heeft afgesproken dit te ruilen dan had u het shirt opnieuw moeten bestellen tegelijk met het tweede shirt. Als u heeft afgesproken dat het omgeruild zou worden voor een ander wel passend shirt, dan geldt de oude prijs. Dan is de eerste koopovereenkomst nietontbonden.

1paul
door 1paul - Oct 7, 2019 om 14:01
3101 Antwoorden / 0 Vragen

gewoon terugsturen en geld terug vragen, vervolgens besteld u hetzelfde shirt voor de andere prijs...

endemion
door endemion Oct 9, 2019 om 15:25
237 Antwoorden / 3 Vragen

Dit is al tig keer gezegd + er is op 4 oct al gezegd dat de retourdatum zou zijn verstreken.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 9, 2019 om 15:30
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Idem, retour zenden en dan recht op geld terug.

Het probleem is hier dat u eerst een artikel besteld viir € 150,00 en dat op tijd terug zendt. Heeft u die  150,00 terug ontvangen. Toen u de nieuwe bestelde bleek de prijs € 75,00 te zijn en het likjkt mij dat u dan ook uitsluitend dat bedrag kunt betalen en aan de winkel melden dat zij een fout maken. Op het moment van de bestelling was een nieuwe prijs actueel.
Hoe dan ook, met terugzenden dat zonder enige reden kan heeft u mogelijk wel de minste problemen.