FG
door FGL Sep 27, 2016 om 10:56
Winkels & webshops

Thesneakercity.eu oplichtersbende of gewoon een onbetrouwbaar bedrijf

Het is volstrekt onmogelijk gebleken om in contact te komen met thesnekercity.eu ten aanzien van de verwachte levertijd van een geplaatste en uiteraard al via iDeal betaalde bestelling. Via alle geadviseerde contactkanalen zoals vermeld op de site, e-mail /whatsapp (?!)kanalen probeer ik nu al 6 weken duidelijkheid te krijgen over de status van mijn bestelling. Tot op heden zonder enige reactie.   Ik wil gewoon een concrete leveringsdatum (de beloofde 1-3 weken zijn al ver overschreden) of mijn geld terug krijgen.

3807 14 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Sep 28, 2016 om 13:12
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Uw openingszin: kan ik beantwoorden met ja!

tijger1
door tijger1 - Sep 28, 2016 om 13:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ga eens gezellig langs in Capelle a/d IJssel. Bij zo'n shop koop je toch niets.

edrick3
door edrick3 - Sep 28, 2016 om 13:43
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Je had je beter eerst eens kunnen oriënteren voordat je daar iets bestelt.
Maar ja, mosterd na de maaltijd .....
Volgende keer beter opletten en je niet laten verblinden door lage prijzen.
Als iets te mooi is om waar te zijn .......

Gerry1969
door Gerry1969 Nov 17, 2016 om 10:15
3449 Antwoorden / 25 Vragen

 Als iets te mooi is om waar te zijn
Kopen kopen kopen, dan pas nadenken, spijt krijgen, centjes weg, dan hier advies vragen.

newmikey
door newmikey - Sep 28, 2016 om 13:56
830 Antwoorden / 0 Vragen

Adres: appartement in flatgebouw
Voorwaarden op de site: "RETOUR & RUILEN mogelijk! (GEEN geld terug)" in strijd met de wet
Opgezet: 2016
Telefoon: alleen 06 nummer

Conclusie: nog géén luciferdoosje kopen! Ga er van uit dat je je geld kwijt bent.

reflecs
door reflecs - Sep 28, 2016 om 14:07
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Er is eerder een vraag geweest over Thesneakercity, met 23 antwoorden.
Die vraag is verwijderd.

Zijn account is nog wel actief:
https://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/antwoord/user/The%20sneaker%20city
Maar 4 antwoorden zijn verwijderd.

En de andere "Alleen maar onzin lees ik over "Wettelijke onzin en Goed Nederlands...","
zullen ook wel verwijderd worden.
Want er staat nu op hun site: *Wij houden ons aan de wettelijke bepalingen koop en verkoop.

Maar natuurlijk. Heel geloofwaardig...

marita5
door marita5 Sep 28, 2016 om 14:25
11507 Antwoorden / 15 Vragen

knap gevonden , ik kon het niet vinden . @hutch en ik hadden toen een discussie met The sneakercity , maar alle antwoorden zijn verwijderd .

hutch
door hutch - Sep 28, 2016 om 17:09
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Het is een zeer onbetrouwbaar, zielig persoontje, die vanuit huis werkt en zich absoluut NIET aan de wet houdt.

Zie ook * dit * topic.

Dat geven zij trouwens zelf ook aan dat zij zich niet aan de wet houden: "ps. RETOUR & RUILEN mogelijk! (GEEN geld terug)"

En dan ook nog schrijven: "Wij houden ons aan de wettelijke bepalingen koop en verkoop."
M.a.w. hij/zij weet niet eens wat hij/zij zelf schrijft. Tja, dat krijg je met die zielige amateurtjes, die hun spulletjes in China kopen en dan proberen met vette winst door te verkopen.

En als ik mij goed herinner, is dit dat persoontje die meteen (!) de politie gaat waarschuwen als u toch bij hem/haar aanbelt.
Fijn 'bedrijfje'........

Als mij dat overkomen was, wist ik wel wat ik zou doen: absoluut naar dat adres gaan. U wordt dan op uw wenken bediend: de politie wordt voor u gebeld.

reflecs
door reflecs Sep 28, 2016 om 19:20
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Goed herinnerd :).https://www.security.nl/posting/454065/  Ander Kvk, ander adres, dezelfde naam/ telefoonnummer/Instagram.

Th
door The sneaker city - Nov 17, 2016 om 02:39
7 Antwoorden / Vragen

Wij stonden inderdaad ook op een andere kassa omdat iedereen zich afvraagt of we wel echt bestaan. En netals de vorige vraag zijn er mensen die dezelfde dingen zeggen.

Daarbuiten vermeld ik wel dat wij ver van oplichters zijn want de vorige persoon heeft wel gewoon zijn schoenen ontvangen..... We hebben natuurlijk onze actie onderschat. Dat zoiets zo groot kon zijn 1 €100 2e €60,-. Onze levertijd was in april 2 weken. Sinds die actie hebben we het veranderd in 3 weken. Maar het werd veel erger. En dat wij daar niet reageren en daar niet reageren is volkomen onzin. Wij krijgen elke dag vragen van klanten die willen bestellen of klanten die iets bestelt hebben.....dus wij reageren erop en vervolgens komen er alleen meer. Er zijn klanten geweest die geen eens een reactie konden krijgen en nog heeft diegene zijn schoen ontvangen. We hebben sinds vorige week een telefoon extra erbij om zoiets te voorkomen. Verder staat er duidelijk "Alleen whatsapp" en dan zijn er mensen die dan zeggen dat we niet opnemen terwijl het overal staat. En ja dan word er vervolgens weer naar reactie gekeken dat is iets wat wij dagelijks doen maar wij bereiken niet iedereen per dag....zoiets kunnen wij alleen zien. Wij vermelden zoveel dingen op instagram en ook zelfs dat als er vervelende dingen worden vermeld dat het verwijderd word of dat diegene geblokkeerd word. Het is logisch dat een bedrijf niet wilt dat een persoon eronder zeg "waar is mijn schoen" of "wanneer krijg ik mijn bestelling" , "ik wacht al zoveel weken". Zoiets erop zetten is alleen maar negatief en wanneer diegene zijn schoen heeft ontvangen post diegen niks meer over ons?
Dus dan kan je van alles droppen wat negatief is maar positieve dingen worden niet vermeld!!!

Maar ik kan wel 1 ding vermelden en dat is dat wij meer dan 30/40 sneakers per week opsturen. En dat we weten dat 95% tevreden is. Dat zegt niet gelijk dat het goed is? Maar iedereen heeft altijd wel iets te vermelden. Maar we hebben meer reviews van klanten dat ze iets hebben dan wat hier vermeld word over ons. Ik hoef mijn klanten niet te zeggen om een review te zetten. Maar ik zou zeggen bekijk onze instagram @thesneakercity dan kan je zien dat ze dat allemaal uit zichzelf doen. En zoiets kan totaal niet nep zijn want ik heb geen tijd om zoveel accounts te maken om te doen alsof ik schoenen binnen heb gekregen.
Maar het zijn jonge mensen die het naar ons sturen dus je zal nooit iets positiefs over ons zien in de media of meer gezegd
Kassa. Maar wij weten 100% dat we leveren. We zeggen niet dat het goed is dat een paar nog wachten
Maar stelen is bij ons geen optie. Al is het wachten vervelend......we laten niemand achter zonder zijn bestelling!!!!

Contact

THESNEAKERCITY_@HOTMAIL.COM .....GEEN INFO@THESNEAKERCITY.EU

Eg
door Eggie1509 Dec 8, 2016 om 14:22
1 Antwoorden / Vragen

Is een mooi verhaal wat je neer zet maar ik stel een normale vraag en ook daar krijg ik geen reactie op dus dan Is het niet zo gek dat mensen jullie gaan wantrouwen begin Is met een betere communicatie naar de klanten

tijger1
door tijger1 - Nov 17, 2016 om 10:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Toch maar niets bestellen bij die club. Wel zo wijs.

tenormin
door tenormin - Nov 17, 2016 om 11:12
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Het antwoord van the Sneaker City zoals ik het lees, is eigenlijk zelfs een anti-reclame. We sturen wel 30 á 40 sneakers per week! Tjonge, zo weinig? En zelfs dat kan men dan niet behapstukken? We zijn druk, denk dat er 1 persoon daar lekker aan het verkopen is, op zijn voorwaarden.

gerbera
door gerbera - Nov 17, 2016 om 11:36
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Knap dat de persoon aan de hand van de initialen van de TS kan zeggen dat deze de zending heeft ontvangen.

hutch
door hutch - Nov 17, 2016 om 13:45
4515 Antwoorden / 29 Vragen

"Alleen whatsapp"

En dan gaat dit 'bedrijfje' er maar vanuit dat iedereen een smartphone heeft.
Daarnaast wordt de 'jeugd' ook nog eens beledigd: "Maar het zijn jonge mensen die het naar ons sturen dus je zal nooit iets positiefs over ons zien in de media of meer gezegd Kassa." Vooral dat woordje: 'dus'......

Voor de rest is aan de reactie te zien (zowel inhoudelijk als taaltechnisch) dat dit 'bedrijfje' wel heel erg amateuristisch bezig is.
Een (zogenaamde) 'zolderkamerhobbyist'? Oh nee, dat kan niet in een flat.....

Het is nu wachten tot eind november (2016?) op de nieuwe website van 'The Sneaker City'.

Eg
door Eggie1509 - Dec 8, 2016 om 14:15
1 Antwoorden / Vragen

Wij hadden 3 paar schoenen besteld na flink wat weken en div mails waarin ik dreigde het uit handen te geven kreeg ik reactie en werden er 2 afgeleverd nu wacht ik al weer een week of 5 op paar nr 3 ook nu weer diverse mails en apps gestuurd maar geen reactie meer

yo
door yohoh64 - Dec 8, 2016 om 15:16
23 Antwoorden / 7 Vragen

Wat de eigenaar hieonder verteld is deels waar moet ik zeggen. Vaak negatieve reacties en geen positieve ( terwijl die er vast wel zijn).
Bovendien van die loze opmerking over het aantal , wat doet dat er toe? En een zielig persoontje, is dat relevant en waar is dit op gebaseerd? Een klacht is een klacht en dient naar tevredenheid van beide partijen te worden opgelost. Misschien een beginnend bedrijf die nog niet alle regels van de wed kent. Zou natuurlijk wel moeten. Maar om dit bedrijf zo af te maken met onzin zoals de genoemde opmerkingen bewijst maar weer eens dat bij veel Nederlanders het glas altijd half leeg is ipv half vol. En nee, ik ken het bedrijf of de peroon zelf niet, waarop ik nu natuurlijk de opmerking over krijg, waar heb je het dan over. Gewoon op de manier waarop bedrijven tegenwoordig zo snel afgemaakt worden op niet relevante opmerkingen.

hutch
door hutch Dec 8, 2016 om 21:14
4515 Antwoorden / 29 Vragen

@Yohoh64, kent u dat spreekwoord over die vos en zijn streken?

hutch
door hutch - Dec 8, 2016 om 20:38
4515 Antwoorden / 29 Vragen

'thesneakercity' komt, aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid, niet meer terug. Is ook uitgeschreven uit de Kamer van Koophandel.
Heeft waarschijnlijk te maken met de (opgebouwde) slechte naam.

De eigenaar heeft een nieuwe website-shop aangemaakt en wel www.urbanborn.eu. Zelfde eigenaar (D.F.), zelfde adres.
Helaas is deze al net zo amateuristisch als die eerste.

De algemene voorwaarden bestaat uit 18 artikelnummers met de bijbehorende benamingen, maar verder totaal geen (inhoudelijke) tekst.
Uiteraard staat er wel in 'koeienletters' onderaan (en dat is dus de enige 'algemene voorwaarde'):
*ALLEEN RUILEN/RETOUR MOGELIJK BINNEN 14 DAGEN*

"Urbanborn is een innovatieve webwinkel die zich volledig focust om de klant, dagelijks zijn we bezig om het beste in onszelf naar boven te halen zodat we onze klanten van het allerbeste op de markt kunnen voorzien."

Laten we voorlopig uitgaan van het goede en hopen dat hij van zijn vorige webshop geleerd heeft en zich aan voornoemde belofte houdt.

Aanvulling:

Tevens staan er op die site de volgende teksten:  " *geen geld terug* " en
"Wij rekenen geen extra kosten voor het retourneren. U betaalt wel zelf de kosten voor het terugsturen."

Dat eerste is inderdaad wettelijk verboden.
Bij retourneren is uiteraard ook deze webshop wettelijk verplicht om de aanschafkosten te retourneren, sterker nog, inclusief de verzendkosten naar de klant toe. Ook dit zal wel weer problemen gaan geven.

Jammer! Dit is alweer het bewijs dat het een echte amateur is, die zich dus (weer) niet aan de wet wenst te houden.
Toch maar niets bestellen bij deze webshop.

Iedereen is weer eens gewaarschuwd. Hoe is dat spreekwoord ook al weer over die vos en zijn streken.......?

hutch
door hutch Dec 8, 2016 om 21:38
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Over deze webshop klacht ingediend bij ACM (Consuwijzer).