Lara kromhout van der Meer
door Lara kromhout van der Meer Jan 30, 2019 om 13:44
Winkels & webshops

Thuiszorg bed bezorgd tot de deur

Mijn zieke moeder heeft bij www.thuiszorg-bed.nl een hoog-laag bed op wielen besteld. De bezorging MET voordeurlevering koste 125€.
Bij aankomst bleek dat dit bed niet gewoon door de algemene benedendeur van de flat past, wel op de zijkant maar de chaffeur zei dat hij het niet mocht kantelen omdat 130 kilo te zwaar is.
Bezorging tot de voordeur betekende volgens de chauffeur de algemene beneden deur van de flat en wilde het bed gewoon op straat  laten staan...Ik zei dat hij het bed dan weer mee moest nemen en daar willen ze nu nog een keer 125 euro voor rekenen ,dus  m'n zieke moeder moet 250 € betalen voor het transport en slaapt nog op de bank. Is dit legaal? Heeft u advies voor mij?

5245 13 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jan 30, 2019 om 13:51
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Helaas ... dat is legaal.
Levering van uw bestelling tot achter de eerste drempel.
Ze noemen het niet voor niets 'voordeurlevering'.
Kijk maar eens in de leveringsvoorwaarden.
Je had dus duidelijke(re) afspraken moeten maken.
Jammer, maar helaas.
Zou nog maar eens contact met deze zaak opnemen hoe verder te handelen.
(Volgens mij klopt je website-adres niet)

jo
door jorisw Jan 30, 2019 om 14:42
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Helaas? Je ziet liever dat werknemers zich een breuk moeten sjouwen omdat klanten niet het juiste bestellen?

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Jan 30, 2019 om 13:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik lees op hun site dat bezorging € 75 kost. En geen een bed gaat plat door een deur en moet op zijn kant. Dat bed zit toch ook uit elkaar? En een bed van 130 kilo? Dwaasheid.

costnix
door costnix Feb 1, 2019 om 17:34
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Een ziekenhuisbed weegt echt wel zoveel en die kunnen niet uitelkaar.

tijger1
door tijger1 Feb 1, 2019 om 17:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar het bed uit het topic kan wel uit elkaar geleverd worden. Ziekenhuizen hebben brede deuren en gangen. Een woonhuis niet.

costnix
door costnix Feb 1, 2019 om 18:38
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Dat bed wordt in de werkplaats gedemonteerd en wordt bij de klant weer gemonteerd door twee medewerkers. Dat verklaard de prijs van minimaal €350
Gelukkig kan ik het af met een bed uit een bekende beddenlzaak. Deze levert gratis.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 30, 2019 om 13:54
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Ik probeer de website te vinden van www.thuiszorgbed.nl maar zie uitsluitend de melding dat die domeinnaam gereserveerd is. Ik zoek naar de voorwaarden. In ieder geval is  dat een bezorger niet te zwaar mag tillen maar niet mogen kantelen lijkt mij finale flauwekul aangezien het bed dan al wel door hem is getild. Ik zoek nog even verder. Mogelijk is er al een andere expert die iets vond.

Ps. na posten zie ik al twee antwoorden, bij openen stond de teller nog op 0

panter22
door panter22 Jan 30, 2019 om 13:59
6599 Antwoorden / Vragen

Dit is de site waar het om gaat:
https://www.thuiszorg-bed.nl/

aurora1
door aurora1 Jan 30, 2019 om 15:04
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Een streepje tussen thuiszorg en bed.nl zetten.

panter22
door panter22 - Jan 30, 2019 om 13:57
6599 Antwoorden / Vragen

Je hebt gekozen voor een standaard levering van €125. Dan wordt het bed niet in huis gesjouwd en moet je zelf met een paar sterke mannen het bed in huis zien te krijgen.
Helemaal gemonteerd in huis kost €350.
Kijk bij veel gestelde vragen,:
https://www.thuiszorg-bed.nl/veelgestelde-vragen

costnix
door costnix Feb 1, 2019 om 17:40
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Er staat minimaal €350.

panter22
door panter22 Feb 2, 2019 om 09:09
6599 Antwoorden / Vragen

Okido, het blijft een hoop geld.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 30, 2019 om 14:06
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Ik corrigeer mijn reactie: als u de verwijzing volgt die @PANTHER22 (en inmiddels ook @MARITA5) u geeft als juiste antwoorden geeft ziet u dat het duidelijk in de voorwaarden is gesteld. M.a.w. geheel legaal.

(Maar de opmerking van de bezorger blijft flauwekul, die had zich simpelweg kunnen beroepen op de leveringsvoorwaarden: voordeurbezorging die duidelijk zijn.)

marita5
door marita5 - Jan 30, 2019 om 14:10
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Lara Kromhout van Der Meer ,

Bezorging tot de voordeur betekende volgens de chauffeur de algemene beneden deur van de flat en wilde het bed gewoon op straat  laten staan.

Het staat duidelijk vermeld in de voorwaarden Art 11 punt 3 .

LEVERING AAN HUIS: OF een zogenaamde "huis levering"

Wat verstaan wij onder een standaard levering aan huis of een zogenaamde "huis levering"  zoals die wordt omschreven op onze pagina "veel gestelde vragen" en in onze betaal module wordt vermeld?Als u kiest voor de standaard levering dan komen wij met een vrachtwagen met laadklep en -1- chauffeur die het bed gemonteerd, dus volledig gebruiksklaar bij u voor de deur aflevert. Hij brengt het bed dus niet naar binnen, installeerd het niet in de woonkamer of op een slaapkamer en zet het niet achter in een schuurtje. Voor een verzamelgebouw geldt dan dat het bed bij de ingang van het verzamelgebouw of een verzorgingshuis wordt afgeleverd.

Het is dus verstandig om op de leverdag bij voorkeur met 2 mensen aanwezig te zijn, een zogenaamd "hondje"  (plankje voorzien van 4 zwenkwieltjes) is als extra hulp vaak een uitkomst om het bed "op z'n kant" vaak moeiteloos naar binnen te brengen.
U hoeft niet de hele dag thuis te blijven, als u 's morgens rond 08:30 belt met onze klanten service op telefoonnummer  085 2733 499 dan kunnen wij u bij benadering, binnen een tijdvak van ongeveer 2 uur vertellen hoe laat de chaufeur het bed bij u af zal leveren.

Lees hier de voorwaarden , klik op de rode regel .

https://www.thuiszorg-bed.nl/algemene-voorwaarden

tijger1
door tijger1 - Jan 30, 2019 om 15:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als men dus een gewone woning heeft, kan men daar helemaal geen bed kopen. Dat bed helemaal in  elkaar, kan door geen ene deur.

marita5
door marita5 Jan 30, 2019 om 16:09
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Ts kan dan daar wel een bed kopen , maar moet dan kiezen voor speciale levering wat in dit geval € 350,- kost

lo
door lovewinnie - Jan 30, 2019 om 15:17
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Ja? En nu. Hadden jullie kinderen niet dagje vrij kunnen nemen of ff kunnen helpen ? Nee tuurlijk niet   Leg de schuld bij een ander. Tot de deur is tot de deur
Voor 350 euro was hij bezorgt, geïnstalleerd en gemonteerd. U heeft gekozen voor bezorgen tot de deur   Das letterlijk tot de deur   Naar boven of naar slaapkamer dit daar niet bij

dokun
door dokun Feb 1, 2019 om 17:05
152 Antwoorden / 0 Vragen

Wat een nare reactie van u!

Wat weet u van de omstandigheden van de TS.? Niets!  U heeft helemaal geen idee of deze mensen kinderen hebben.  De TS heeft bij bestellen een fout gemaakt e/o de verwachtingen waren niet reeel. Dat kunt u ook op een aardige nette manier laten weten.

@TS, ik zou als ik u was proberen of ze alsnog tegen misschien een aangepast tarief het bed binnen willen bezorgen. Zo niet zou u misschien kunnen kijken of er een soort van Buren/klus hulpdiensten zijn in uw(uw moeders) omgeving. Volgens het bedrijf kan het bed op de zijkant meestal wel door een voordeur naar binnen. Daarvoor raden zij het gebruik van een "hondje" aan...

tijger1
door tijger1 Feb 1, 2019 om 17:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@dokun

Als die mensen geen kinderen hebben, hoe kan de vraag dan beginnen met “ mijn zieke moeder”.

ti
door tinekeswart - Feb 1, 2019 om 14:25
3 Antwoorden / Vragen

Jaren geleden door een hernia moest ik in een hoog-laag bed. Die werd in delen in huis gebracht en daar in elkaar gezet.

user123
door user123 Feb 1, 2019 om 23:12
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Jaren geleden sliep ik in een campingbedje, die paste bijna door de brievenbus.

zo. Nog een nuttige bijdrage.

1paul
door 1paul - Feb 1, 2019 om 15:05
3135 Antwoorden / 0 Vragen

dit niet gelezen???

LEVERING AAN HUIS: OF een zogenaamde "huis levering"

Wat verstaan wij onder een standaard levering aan huis of een zogenaamde "huis levering"  zoals die wordt omschreven op onze pagina "veel gestelde vragen" en in onze betaal module wordt vermeld?Als u kiest voor de standaard levering dan komen wij met een vrachtwagen met laadklep en -1- chauffeur die het bed gemonteerd, dus volledig gebruiksklaar bij u voor de deur aflevert. Hij brengt het bed dus niet naar binnen, installeerd het niet in de woonkamer of op een slaapkamer en zet het niet achter in een schuurtje. Voor een verzamelgebouw geldt dan dat het bed bij de ingang van het verzamelgebouw of een verzorgingshuis wordt afgeleverd.

ha
door harrybre - Feb 1, 2019 om 16:30
240 Antwoorden / Vragen

Geprobeerd met en koelkast: 2 mtr garage in, hoekje om, de deur naar de keuken door, doch... in die overgang zit een drempel van 13 cm. Jammer dan, doen Media Markt, Cool Blue en Makro dus NIET. Zelfs niet na het sturen van foto's .