ElbertvanB
door ElbertvanB May 6, 2022 om 12:08
Winkels & webshops

Tig webshops, blijken van dezelfde eigenaar.

1 eigenaar, 10 webshops.

Lijkt mij oneerlijke concurentie.

Hardste schreeuwers i.p.v. kwaliteit.

Mag dit eigenlijk wel?

ps persoonlijk vind ik het heel irritant. Ik zoek namenlijk naar een naald in een hooiberg met al die duplicaten.

1408 7 Rapporteer

Ja
door JannieBoe - May 6, 2022 om 12:25
124 Antwoorden / Vragen

Geen idee om welke websites het gaat maar het mag gewoon. Als er verder niets aan de hand is wat juridisch niet door de beugel kan staat het iedereen vrij om er meerdere websites op na te houden. Het is ook geen 'oneerlijke concurrentie' want die concurrentie kan prezies hetzelfde doen als ze dat willen. Misschien lastig al die shops maar een kwestie van even wat tijd steken in vergelijken en in de betrouwbaarheid en dan is er niet veel loos.

sira
door sira - May 6, 2022 om 12:56
2320 Antwoorden / 24 Vragen

Ja dat mag, zolang hij de domeinnamen maar betaalt, anders heeft hij een probleem.

mi
door miennaamishaaz - May 6, 2022 om 12:59
725 Antwoorden / 1 Vragen

Vaak zijn dit dropshitters. die tientallen websites snel opzetten, winst binneharken, nooit leveren, en dan met de noorderzon verdwijnen

pe
door pebk - May 6, 2022 om 13:10
580 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, dat mag. Maar als u een naald zoekt, dan lukt dat prima.

https://www.google.com/search?q=naald&tbm=shop

sira
door sira May 6, 2022 om 13:39
2320 Antwoorden / 24 Vragen

De hooiberg heeft hij al

rj
door rjw - May 6, 2022 om 14:51
3247 Antwoorden / 5 Vragen

Wat is hier oneerlijke concurrentie aan? Als jij wilt mag je wel 20 webshops beginnen.

Die laatste opmerking snap ik eigenlijk niet zo. Ga gewoon bij 1 van de grote webwinkels shoppen. Dan is het allemaal heel overzichtelijk.

sira
door sira May 6, 2022 om 18:44
2320 Antwoorden / 24 Vragen

Hoeveel domeinnamen zou Coolblue hebben?

panter22
door panter22 - May 6, 2022 om 16:12
6599 Antwoorden / Vragen

Ben je op zoek naar een website met spullen met kortingen van minimaal 50%?
Dat worden dan dure spullen. De kans is groot dat het een dropshipper is.
Als je geluk hebt ontvang je iets wat er op lijkt of je bent je geld kwijt.

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 6, 2022 om 16:46
16814 Antwoorden / 202 Vragen

Tja, het mag. En er zijn veel meer bedrijven die onder 1 eigenaar vallen zoals bijv. een aantal min of meer grote verzekeraars zoals de Achmea groep en grote winkelbedrijven als AH en de JUMBO familie van Eerd met ook webshops.

Het enige dat er te melden is, is het nagaan of ze betriuwbaar zijn en dan toch ook voor u deze info: Waaraan kan ik zien of een webwinkel betrouwbaar is? | politie.nl

 https://www.thuiswinkel.org/consumenten/veilig-online-shoppen/betrouwbare-webshopOnline winkelen: wat zijn de regels?  https://www.plusonline.nl/veilig-online/bestellen- : deze: Online winkelen: wat zijn deregels?Consumentenbond https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/dropshipping-hoe-werkt-dat

Bestellen in China: let op de valkuilen | PlusOnline