Na
door Nata.sja May 12, 2018 om 20:07
Winkels & webshops

Topbloemen

Sinds kort (enkele maanden)heeft topbloemen het gratis kaartje bij verzenden weggehaald! Nu betaal je voor een neutraalkaartje €1,50 doe je dit niet dan wordt je bestelling (bloemen) anoniem verstuurd. Mag dit?? En die €1,50 vindt ik niets meer dan verkapte prijsverhoging......... slechte zaak topbloemen!

4609 18 Rapporteer

simon55
door simon55 - May 12, 2018 om 20:13
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Ga naar n echte bloenzaak i p v die handel op internet te kopen. Je ziet NIET wat je koopt en nog tegen achterlijke prijzen

diumenge
door diumenge - May 12, 2018 om 20:24
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ja, dat mag.

tijger1
door tijger1 - May 12, 2018 om 20:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En waarom zou dit niet mogen? Al vragen ze vijf euro voor een kaartje. U hoeft daar niet te kopen.

Na
door Nata.sja - May 12, 2018 om 21:46
4 Antwoorden / 1 Vragen

De vraag is niet of topbloemen ineens het kaartje in rekening mag brengen dat snapt iedereen dat het bedrijf mag doen wat het wilt onnodig om daarop te reageren! De vraag is mogen ze anoniem verzenden terwijl je wel je gegevens moet invullen als je besteld! Nog een keer je bent verplicht een kaartje te kopen vanaf 1,50 zoniet wordt je bestelling annoniem verzonden mag dat??

tijger1
door tijger1 - May 12, 2018 om 21:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Natuurlijk mag dat en als u dat niet wilt, gaat u ze toch in persoon bezorgen?

En natuurlijk moet u uw gegevens opgeven, er moet toch betaald worden?

Na
door Nata.sja - May 12, 2018 om 21:56
4 Antwoorden / 1 Vragen

Beste tijger1 graag een onderbouwd antwoord en geen impulsieve reactie wanneer u het niet goed begrijpt dan graag geen reactie! Er zijn vele manieren om te betalen ideal paypal creditcard deze methodes worden gelinkt aan een referentienr daar hoef ik niet mijn gegevens voor in te vullen! Hoe zit het met de wet bescherming persoongegevens bent u jurist tijger1 misschien kunt u het antwoordt dan juridisch onderbouwen

Gr
door Grunn1 May 13, 2018 om 14:56
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Ik denk dat je het zelf niet begrijpt en nee het hoeft niet juridisch onderbouwd te worden want er wordt niks verkeerd gedaan. Maar goed kan jij het juridisch onderbouwen dat zij iets verkeerds doen? Heel simpel staat het je niet aan dan ben je vrij om ergens anders heen te gaan zoniet dan mogen en kunnen ze dat gewoon doen.

marita5
door marita5 - May 12, 2018 om 21:59
11510 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Nata.sja ,

De vraag is mogen ze anoniem verzenden terwijl je wel je gegevens moet invullen als je besteld!

Ja , zie hier veelgestelde vragen .

Kan ik anoniem verzenden?

Ja. De ontvanger krijgt alleen de tekst te zien die u op het kaartje zet. Niet uw naam en adresgegevens. Uw persoonlijke gegevens worden nooit aan derden doorgegeven, ook niet aan de ontvanger van de bloemen/cadeau.

gerbera
door gerbera - May 12, 2018 om 22:14
7360 Antwoorden / 14 Vragen

Ook in een stenen bloemenwinkel betaal je soms voor het kaartje. Als u geen kaartje neemt dan krijgt de ontvanger een bos bloemen zonder afzender. En er is geen wet die dat verbied net zo min als er € 1,50 voor het kaarje gevraagd wordt. Wat de wet bescherming persoonsgegevens hier mee te maken heeft is mij niet duidelijk. Als u uw gegevens niet aan topbloemen wenst door te geven besteld u gewoon geen bloemen. U kunt het een verkapte prijsverhoging vinden maar ik lees nergens dat er kosten voor het kaartje zijn. Wel de verzendkosten en die zijn behoorlijk aan de prijs.

Cookies
door Cookies - May 12, 2018 om 22:19
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik zie geen verkapte prijsverhoging, maar gewoon een prijsverhoging. En wat de wet betreft: iets met klok en klepel.

Na
door Nata.sja - May 12, 2018 om 22:29
4 Antwoorden / 1 Vragen

Wat een moeizame discussie is dit!
Gaat dit altijd zo op deze site dan begrijp ik dat het oppervlakkig blijft!
Na alle antwoorden doorgespit te hebben rest de vraag wat moet topbloemen dan wel met mijn gegevens daar ze deze niet nodig hebben? Ze kunnen alles beloven, niet aan derde doorgeven enz die beloftes maakte meer bedrijven denk aan FB. En hoezo geen verkapte prijsverhoging tot 2 maanden geleden kon je een gratis kaartje bijvoegen en dit is niet meer mogelijk!

Gr
door Grunn1 May 12, 2018 om 23:27
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Het mag en nee je hoeft er niet te bestellen maar dat is je eigen keuze. Er zijn ook andere bloemisten die bezorgen dus de keuze is aan jou. Al verhogen ze de prijs voor het kaartje met 10 euro, als je dat er voor over hebt dan betaal je dat. Zij bepalen de prijs niet de klant. Als je niet je persoonsgegevens wilt opgeven dan zul je ergens anders moeten bestellen en ja ook dat mag. Als je de gegeven antwoorden op dit forum niet aanstaan kan je ook ergens anders je vraag stellen ook dat is jouw eigen keuze maar dat wil niet zeggen dat je dan betere of slechtere antwoorden krijgt. Zo te lezen ben je pas tevreden als je een antwoord krijgt zoals jij die wilt hebben en wat jij wil. De hier gegeven antwoorden zijn duidelijk en relevant ook al staan ze je niet aan.

diumenge
door diumenge May 12, 2018 om 23:39
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Het is geen verkapte prijsverhoging omdat het een gewone prijsverhoging is, niets verkapts aan. Ze mogen de gegevens vragen die ze nodig hebben om de bestelling af te handelen en niet meer, dat lijken mij dus de NAW-gegevens van de besteller en de NAW-gegevens van de ontvanger.

Na
door Nata.sja - May 12, 2018 om 22:31
4 Antwoorden / 1 Vragen

O, ja voordat daar weer een reactiestroom op komt pas wanneer je bezig bent een bestelling te maken zie je dat je een kaartje moet toevoegen vanaf 1,50

Gr
door Grunn1 May 13, 2018 om 14:51
1427 Antwoorden / 18 Vragen

En dan heb je dus de keuze om wel of niet door te gaan. Je wordt niet gedwongen en ja zo mogen vragen wat ze willen en al kost een kaartje 3x zoveel en verkopen ze niks meer. Je bent vrij om naar de concurrent te gaan als die al goedkoper is.

marita5
door marita5 - May 12, 2018 om 23:16
11510 Antwoorden / 15 Vragen

@nata.sja ,

Zie deze klacht , en het antwoord van topbloemen .

https://www.klacht.nl/topbloemen-nl/klacht/verplicht-kaartje-kopen-anders-worden-bloemen-anoniem-verstuurd/

Als ik de klachten lees , zou ik daar sowieso geen bloemen bestellen .
Bloemen verwelken snel , de geboden oplossing is dan een tegoedbon bij de volgende bestelling .

https://www.klacht.nl/topbloemen-nl/

Cookies
door Cookies May 13, 2018 om 00:30
13336 Antwoorden / 36 Vragen

39 klachten is peanuts op de grote hoeveelheid boeketten die ze dagelijks afleveren. Ik bestel (en ontvang) ook regelmatig bij (van)Topbloemen, nooit klachten.

marita5
door marita5 May 13, 2018 om 00:52
11510 Antwoorden / 15 Vragen

Uitzonderingen bevestigen de regels .

sira
door sira May 13, 2018 om 10:04
2331 Antwoorden / 24 Vragen

@Marita
De klacht in je 1e geplaatste link, is van dezelfde Nata.sja. Kijk maar naar het woord "antwoordt". Ook met dt geschreven.

marita5
door marita5 May 13, 2018 om 10:25
11510 Antwoorden / 15 Vragen

@sira , dank u wel , was mij niet opgevallen . Als ik het nog eens doorlees dan schrijft Ts hier , sinds kort ( enkele maanden ) de klacht op klacht.nl is van 3 maart . Ts is inderdaad dezelfde . Een hoop bombarie voor niks .

tenormin
door tenormin May 13, 2018 om 11:39
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Gebruik topbloemen regelmatig, de naam top mogen ze wat mij betreft handhaven: nooit klachten gehad. Vorige week had ik twee boeketten nodig, ontvangers content en boeketten gezien op de foto. Als er eens een keertje iets fout gaat (kan) krijg je of een voucher of een nieuwe bos blommen.

tijger1
door tijger1 - May 12, 2018 om 23:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien zetten ze uw gegevens wel op het internet met de vermelding dat u geen € 1,50 voor een kaartje wilde betalen.

Of  met de vermelding dat u gratis juridisch advies wilde hebben op een consumentenforum. Maar dat kost meer dan € 1,50.

gerbera
door gerbera - May 13, 2018 om 10:45
7360 Antwoorden / 14 Vragen

Gaat dit altijd zo op deze site dan begrijp ik dat het oppervlakkig blijft!
rest de vraag wat moet topbloemen dan wel met mijn gegevens daar ze deze niet nodig hebben?

Lijkt mij dat deze meerdere malen is beantwoordt alleen is het blijkbaar niet het antwoordt wat u wenst.

Topbloemen heeft uw gegevens nodig; 1- als aanvrager en afzender van het boeket, 2- mochten er klachten zijn hebben ze uw gegevens, zonder dat weten ze niet wie u bent, 3- ook handig als ze weten van wie de betaling afkomstig is.
En als u geen vertrouwen heeft in hun privacybeleid, besteld u daar gewoon niet scheelt u € 7,45 in bestelkosten en kosten kaartje. Voor dat geld kunt u bij een bloemist al een leuk boeket uitzoeken.
Maar ook dit zal wel niet het voor uw gewenste antwoordt zijn.

me
door mein33 - May 13, 2018 om 11:06
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Mag dit??

Ja, natuurlijk mag dat !
Waarom zou je het "gratis" kaartje niet mogen wijzigen in een betaald kaartje ?
Eerst met "gratis" klantjes winnen en vervolgens rekenen wat er eigenlijk gerekend moet worden, want "GRATIS" bestaat niet, daar nl. niemand van leven.
Aan u de keuze om daar wel of niet in mee te gaan, of een leverancier zoeken die nog wel het niet bestaande "gratis" nog wel weggeeft. ;-))

me
door mein33 - May 13, 2018 om 11:10
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Na
DOOR NATA.SJA - 12 MEI 2018 OM 22:29
4 ANTWOORDEN / 1 VRAGEN

Wat een moeizame discussie is dit!
Gaat dit altijd zo op deze site dan begrijp ik dat het oppervlakkig blijft!

Ga uw gelijk eens halen op de site van de conculega, daar zitten alleen maar deelnemers die uitsluitend op "uw" niveau communiceren.
Veel plezier !!

aurora1
door aurora1 - May 13, 2018 om 13:00
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Niemand dwingt- of verplicht u om daar bloemen te bestellen.
U kunt ook naar een stenen winkel gaan en laten bezorgen of zelf bezorgen.
U heeft meer dan eens hier antwoord gekregen.
Dit forum is niet voor discussies.
Voor juridisch advies kunt u terecht bij bijv. een relevant kantoor, maar dat kost geld, ik schat meer dan 1,50 €. En u wilt liever geen geld uitgeven maar alles gratis. U werkt immers ook gratis.
U gaat niet over wie antwoord geeft hier en wat voor antwoord gegeven wordt.
Nog iets gratis, een tip: met de toon en manieren die u hier laat zien bereikt u niet zo veel of niets in de wereld, komt u niet ver. Ik zou daar maar eens iets aan doen ipv u druk maken over een cadeautje dat 1,50 € duurder wordt.

Gerry1969
door Gerry1969 - May 13, 2018 om 17:21
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Als mijn partner weleens bloemen krijgt zonder kaartje weet ze heus wel van wie ze ze heeft gehad.  Of is uw ontvanger zo populair dat hij of zij geen idee heeft van wie al die bloemen toch komen

me
door mein33 May 13, 2018 om 17:59
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Als mijn partner weleens bloemen krijgt zonder kaartje weet ze heus wel van wie ze ze heeft gehad.

Ha,ha, zij wel ,maar u niet !!! Want u bent het niet aangezien u toch minstens eens per 14 dgn. een bloemetje voor haar meebrengt. ;-))

Gerry1969
door Gerry1969 May 13, 2018 om 18:54
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Mein33,  ik ken de afzenders ook.  Ze vragen mij meestal wat ze haar kunnen geven en dan zeg ik steevast een bosje bloemen ;-)

me
door mein33 May 14, 2018 om 11:21
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@gerry1969,

;-))