Na
door Natjalie May 19, 2022 om 11:00
Winkels & webshops

Uitbetaling verzekering na schikking

Ik heb na 3 jaar uiteindelijk besloten om een schikking te aanvaarden na een ongeluk in een supermarkt. Ze waren erg vervelend en wilden geen echte aansprakelijkheid aannemen.
Nu was de keuze wederom in een medisch traject of schikking voor snellere afhandeling.
Ik koos daarvoor ben intussen gesloopt.
Echter nu zijn er al bijna 5 mnd voorbij en nog is er niets uitbetaald. Ze blijven rekken en uitstellen
Hoelang mag dit zo doorgaan?

3434 9 Rapporteer

getty
door getty - May 19, 2022 om 11:03
4179 Antwoorden / 10 Vragen

U heeft vast een advocaat in deze, laat deze hier achteraan gaan.

Na
door Natjalie May 19, 2022 om 11:13
Antwoorden / 1 Vragen

Ja klopt en deze heeft al vaker in het verleden een klacht ingediend, waardoor ze dan even wat antwoorden geven en het vervolgens weer laten liggen.
Nu is er 2 maanden geleden ook een klacht ingediend en geven ze als antwoord dat ze bezig zijn met overleg etc en ze op korte termijn reageren...dus wederom weer een paar weken uitstel voor hen
Vandaar mijn vraag hoelang mag zo iets doorgaan?

Iv
door Ivo W May 19, 2022 om 19:55
728 Antwoorden / Vragen

Waarom gaat uw advocaat niet echt aan het werk. Hij kan gewoon via de rechtbank betaling vorderen.
Als de rechtbank die vordering toewijst (wat zeer waarschijnlijk is) en er wordt dan nog steeds niet betaald, dan kan een deurwaarder beslag leggen op bezittingen en inkomsten van de wanbetaler.

sira
door sira - May 19, 2022 om 11:10
2290 Antwoorden / 24 Vragen

Helemaal eens met Getty. Dergelijke kwesties moet je niet zelf proberen op te lossen, maar dat moet je laten doen door iemand die verstand van juridische zaken heeft.

Na
door Natjalie May 19, 2022 om 11:15
Antwoorden / 1 Vragen

Hi ja eens,zie mijn reactie bij Getty

sira
door sira May 19, 2022 om 11:24
2290 Antwoorden / 24 Vragen

Dan moet je de advocaat achter z'n broek aanzitten. Rekken en vertragen kost jou alleen meer geld. En ook advocaten zijn daar goed in.

mahadma
door mahadma - May 19, 2022 om 11:10
11521 Antwoorden / 51 Vragen

Stuur ze een herinnering, bij geen reactie na 14 dagen aanmaning met betaaltermijn 14 dagen, in dien nog geen geld dan, melding vordering naar deurwaarder met alle kosten voor verzekering.

ju
door juliomariner - May 19, 2022 om 11:22
1312 Antwoorden / 2 Vragen

Bovenstaande tip van Mahadma zou inderdaad kunnen maar ik raad TS aan dit niet zelf te doen maar allemaal via de advocaat te laten lopen.

panter22
door panter22 - May 19, 2022 om 16:45
6599 Antwoorden / Vragen

Staat er in de schikking geen datum genoemd waarop het bedrag moet zijn betaald?
De verekeraars hebben een gedragcode. Kijk daar eens in:
https://www.verzekeraars.nl/media/5029/gedragscode-verzekeraars-2018.pdf

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 19, 2022 om 17:19
16775 Antwoorden / 202 Vragen

U kunt overwegen om een in gebreke stelling te doen en zie dan deze voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ Een letselschade advocaat kan dat ook doen en kees dat dit. Omdat de verzekeraar in gebreke blijkt zal die advocaat de kosten op de verzekeraar kunnen verhalen maar stem dat dan wel vooraf goed af of odat ook zo is. https://letsel.info/kosten-letselschade-advocaat  en m.b.t. zelf  ingebreke stellen lees dit: Ingebrekestelling | Wet & Recht | Wet & Recht (wetrecht.nl)  gelet op het in verzuim zijn.

Ik wijs u ook op de klachtmogelijkheid via https://www.kifid.nl/klacht-indienen/

mi
door miennaamishaaz - May 19, 2022 om 18:32
725 Antwoorden / 1 Vragen

De oplossing is simpel: Laat uw advocaat een Incassobureau op hun afsturen

justmeagain
door justmeagain - May 19, 2022 om 23:49
623 Antwoorden / 8 Vragen

We weten niet wat u is overkomen, welke klachten u heeft en of alles goed komt. Als u echt een mega bedrag krijgt kan het zomaar zijn dat zij dat met hun verzekering moeten regelen en die zijn vaak traag.
Maar alleen uw gezondheid moet u op plek één zetten, geld komt op 2e plek met advocaat of deurwaarder vast goed.

1paul
door 1paul - May 20, 2022 om 15:28
3103 Antwoorden / 0 Vragen

schrijf ze aan, geef ze nog 15 dagend e tijd om uit te keren en als men dit niet doet stap dan naar de rechter om dit af te dwingen, kan ook via een deurwaarder, u heeft immers een uitspraak/overeenkomst!