br
door brouwersmierlo Sep 7, 2019 om 11:42
Winkels & webshops

Uitgifte internet adressen zonder controlle

waarom wordt er bij de uitgifte van internet adressen niet gechecked op mogelijk misbruik. Het zou strafbaar moeten zijn om adressen uit te geven waarbij vermoed kan worden dat deze voor misbruik gebruikt kunnen worden.

633 7 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Sep 7, 2019 om 11:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Over welk misbruik hebt u het dan?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 7, 2019 om 11:55
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Wie zou dan wat waarop moeten checken? Iedereen kan een i-net adres aanvragen en er is eerst sprake van misbruik als dat kan worden aangetoond/bewezen. En dan blijft ook nog de vraag wat dan 'misbruik' is. (Doelt u o.a. op misleiding?)

diumenge
door diumenge - Sep 7, 2019 om 12:03
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Hoe kan je van een URL nu van te voren vermoeden dat deze misbruikt gaat worden?

Maar, laat me raden. Je bent in een of andere internet oplichtingstruuk getrapt en probeert nu de schuld ergens anders te leggen dan bij jezelf?

ja
door janf43 - Sep 7, 2019 om 12:08
733 Antwoorden / 0 Vragen

Over welk adres heeft u het? Het IP-adres of een web domein?

gerbera
door gerbera - Sep 7, 2019 om 12:18
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Met de adressen is niks mis dus waarom controle. Het zijn de personen die de adressen gebruiken om misbruik van goedgelovigen te maken. En zolang er mensen zijn die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten en overal in trappen zal er niets veranderen.

br
door brouwersmierlo - Sep 7, 2019 om 13:13
1 Antwoorden / 2 Vragen

Als iemand een domain aanvraagt met b.v.  RABOBANK. L  dat ken er toch eer sterk vermoeden zijn dat dit niet in orde is. Hierop is echter geen wetgeving en controlle.  Als dit wel zo was waren er veel minder " nepsites"

diumenge
door diumenge Sep 7, 2019 om 13:24
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Behalve als Rabobank die aanvraagt... dus dat vraagt dat om een controle of de aanvrager van de Rabobank is en die moet wereldwijd worden uitgevoerd. Om het nog maar niet te hebben op allemaal variaties op de naam.

Ik denk dat het meer loont als mensen eens goed zouden gaan opletten.

sj
door sjoppy - Sep 7, 2019 om 13:27
129 Antwoorden / Vragen

Als iemand een domein aanvraagt met bv Rabobank.L zal die niet zonder meer uitgegeven worden.
Er zijn wel voorwaarden aan verbonden.