V+D (prijzen) circus
Ik heb 28 maart in de webwinkel van V&D voor meer dan 200 euro goederen besteld.
Deze goederen zouden op 1 april (geen mop) worden afgeleverd door DHL op mijn werk.
DHL heeft op 1 april 3 pakketten afgeleverd bij de buren, maar niet voor mij. DHL houdt echter vol, ook naar V&D toe dat dit wel gebeurd is. (Wordt er niet meer getekend voor ontvangst?)
Na vele telefoontjes/mails (telefoonkosten 0900 inmiddels meer dan 15 euro) waarin wordt beloofd e.e.a. uit te zoeken en terug te bellen (wat NIET gebeurt)volgt er een mail met een tegemoetkoming in de schade van 30,00. Reageren op deze mail lukt niet.
Voor de rechtsbijstand is de schade te laag, maar ik voel me toch aardig genaaid. Schade is eigenlijk 400 euro: geen goederen voor 200 euro en 200 euro kwijt door vooruitbetaling via Ideal..
Wat voor recht heeft een consument nog in Nederland?
Verzender is verantwoordelijk voor de bezorging van de bestelde goederen.
Verzender kan niet bewijzen dat u de pakketten in ontvangst heeft genomen omdat u niet getekend heeft voor ontvangst.
Deze webwinkel heeft keurmerk ( thuiswinkelwaarborg)
https://beheer.thuiswinkel.org/waarborg/index.asp?bedrijfid=2833
U kunt hier lezen wat uw rechten zijn bij de klachten of geschillen bij deze webwinkel.
Aanvulling
V&D moet met DHL uitvechten waar de bestelde pakketten afgeleverd zijn.
Dat is niet uw probleem.
M.i. hoort V&D alsnog de bestelde goederen te leveren of de aankoop en bezorgkosten te restitueren.
.........Schade is eigenlijk 400 euro: geen goederen voor 200 euro en 200 euro kwijt door vooruitbetaling via Ideal......
Deze redenering klopt natuurlijk niet: je bent gewoon 200,- euro kwijt. Desalniettemin, is het belachelijk dat V&D niet zijn verantwoordelijkheid neemt en zijn verplichtingen gewoon na komt. Zoals de hond al schrijft: de verzender is verantwoordelijk voor aflevering van de goederen.
Ik weet trouwens niet wat ik hoor dat een bedrijf als V&D blijkbaar niet de 'spelregels' kent en zijn klanten ordinair afscheept.
doggyfriend
Afzender/ontvanger
De afzender (de verkoper dus) blijft verantwoordelijk tot het moment van de feitelijke overdracht van het produkt. Dit heeft helemaal niets te maken met de postwet, maar wèl met de consumentenwet BW7:9. Er is immers een koopovereenkomst afgesloten tussen een consument en een professionele verkoper en dan dient de verkoper het produkt te leveren en de koper het produkt tegen de afgesproken prijs te betalen. Ook maakt het niet uit of het via de gewone post verstuurd is door de verkoper of aangetekend. Het risico van de aflevering blijft liggen bij de afzender/verkoper en NIET bij de koper. Daarom is het verstandig om NIET/NOOIT van te voren te betalen!!!
Bovenstaande is gebaseerd op:
BW7:9 en BW7:11
art. 9, lid 1: "De verkoper is verplicht de verkochte zaak met toebehoren in eigendom over te dragen en af te leveren."
art. 9, lid 2: "Onder aflevering wordt verstaan het stellen van de zaak in het bezit van de koper."
art.11: "Indien bij een consumentenkoop de zaak bij de koper wordt bezorgd door de verkoper of een door deze aangewezen vervoerder, is de zaak pas voor risico van de koper van de bezorging af.
Konklusie: V&D (de verkoper) dient alsnog te leveren of de koopsom binnen 5 werkdagen terug te boeken.
Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.
Beste lezers van mijn vraag,
Bedankt voor jullie tips. Het grote probleem is echter ik kan niet door de dikke betonnen muur die V&D heet kan doordringen.
De dames en heren van de klantenservice zijn superaardig en beloven dat ze de gegevens door zullen geven aan de juiste medewerker. Maar die krijg ik dus niet te pakken.
En wat dat vooruit betalen betreft heeft read volledig gelijk met niet vooruitbetalen, maar V&D heeft geen andere mogelijkheid op zijn web-shop
Dan is het toch makkelijk?
Hoofdkantoor V&D aanschrijven per aangetekende brief (met bericht van ontvangst) waarin u een uiterste leveringstermijn noemt of geld terug per.....zeg maar.
Indien niet binnen x dagen hieraan gehoor wordt gegeven dat u dan de vordering uit handen zult geven met alle gerechtelijke en buitengerechtelijke kosten van dien.
Assertief! En..... nooit te lang wachten met dit soort zaken.
Vele telefoontjes en brieven is totaal verspilde moeite vaak.
De Vrije vogel
Kijkt u op de site van thuiswinkel.org hoe u erna een klachtenprocedure kunt starten als deze webshop uw probleem niet oplost.
In de algemene voorwaarden van thuiswinkel.org:
klik
kunt u in artikel 15 lezen hoe u een geschil kunt voorleggen tussen u en webwinkel aan de Geschillencommissie thuiswinkel
Postbus 90600
2509 LP DEN HAAG
https://loket.degeschillencommissie.nl/Web/Site/default.aspx?m=commissie&code=thu
Wel, zo te lezen heb je voldoende geprobeerd door te dringen bij de klantenservice. Hoogste tijd om dan maar thuiswinkel.org in te schakelen, deze sturen dan ook je klacht door naar V&D. Ik heb zo het sterken vermoeden dat V&D dan wel correct gaat handelen.
klik hier voor thuiswinkel.org
P.S. Geschillencie. lijkt mij niet nodig, want de regels zijn overduidelijk. V&D moet even duidelijk op zijn verantwoordelijkheid gewezen worden en dat kan thuiswinkel.org goed doen.
WIj hebben goede ervaring met V&D, een keer was een bestelling verdwenen ( zou bij de buren bezorgd zijn maar die woning stond leeg ) maar dit hebben ze voor ons opgelost. Of het opnieuw bezorgd is of dat ze het ergens gevonden hebben weten wij niet.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?
Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden : https://www.tonecontrol.nl/ een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.
Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.
Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles
...
Lees meer
Abonnement Red Together Vodafone
Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer