do
door doggyfriend May 10, 2010 om 13:00
Winkels & webshops

V+D (prijzen) circus

Ik heb 28 maart in de webwinkel van V&D voor meer dan 200 euro goederen besteld.
Deze goederen zouden op 1 april (geen mop) worden afgeleverd door DHL op mijn werk.
DHL heeft op 1 april 3 pakketten afgeleverd bij de buren, maar niet voor mij. DHL houdt echter vol, ook naar V&D toe dat dit wel gebeurd is. (Wordt er niet meer getekend voor ontvangst?)
Na vele telefoontjes/mails (telefoonkosten 0900 inmiddels meer dan 15 euro) waarin wordt beloofd e.e.a. uit te zoeken en terug te bellen (wat NIET gebeurt)volgt er een mail met een tegemoetkoming in de schade van 30,00. Reageren op deze mail lukt niet.
Voor de rechtsbijstand is de schade te laag, maar ik voel me toch aardig genaaid. Schade is eigenlijk 400 euro: geen goederen voor 200 euro en 200 euro kwijt door vooruitbetaling via Ideal..
Wat voor recht heeft een consument nog in Nederland?

1168 17 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 10, 2010 om 13:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Verzender is verantwoordelijk voor de bezorging van de bestelde goederen.

Verzender kan niet bewijzen dat u de pakketten in ontvangst heeft genomen omdat u niet getekend heeft voor ontvangst.

Deze webwinkel heeft keurmerk ( thuiswinkelwaarborg)

https://beheer.thuiswinkel.org/waarborg/index.asp?bedrijfid=2833

U kunt hier lezen wat uw rechten zijn bij de klachten of geschillen bij deze webwinkel.

ve
door verwijderd - May 10, 2010 om 13:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Aanvulling

V&D moet met DHL uitvechten waar de bestelde pakketten afgeleverd zijn.
Dat is niet uw probleem.

M.i. hoort V&D alsnog de bestelde goederen te leveren of de aankoop en bezorgkosten te restitueren.

ve
door verwijderd - May 10, 2010 om 13:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

.........Schade is eigenlijk 400 euro: geen goederen voor 200 euro en 200 euro kwijt door vooruitbetaling via Ideal......

Deze redenering klopt natuurlijk niet: je bent gewoon 200,- euro kwijt. Desalniettemin, is het belachelijk dat V&D niet zijn verantwoordelijkheid neemt en zijn verplichtingen gewoon na komt. Zoals de hond al schrijft: de verzender is verantwoordelijk voor aflevering van de goederen.

Ik weet trouwens niet wat ik hoor dat een bedrijf als V&D blijkbaar niet de 'spelregels' kent en zijn klanten ordinair afscheept.

ve
door verwijderd - May 10, 2010 om 14:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

doggyfriend

Afzender/ontvanger

De afzender (de verkoper dus) blijft verantwoordelijk tot het moment van de feitelijke overdracht van het produkt. Dit heeft helemaal niets te maken met de postwet, maar wèl met de consumentenwet BW7:9. Er is immers een koopovereenkomst afgesloten tussen een consument en een professionele verkoper en dan dient de verkoper het produkt te leveren en de koper het produkt tegen de afgesproken prijs te betalen. Ook maakt het niet uit of het via de gewone post verstuurd is door de verkoper of aangetekend. Het risico van de aflevering blijft liggen bij de afzender/verkoper en NIET bij de koper. Daarom is het verstandig om NIET/NOOIT van te voren te betalen!!!

Bovenstaande is gebaseerd op:
BW7:9 en BW7:11

art. 9, lid 1: "De verkoper is verplicht de verkochte zaak met toebehoren in eigendom over te dragen en af te leveren."
art. 9, lid 2: "Onder aflevering wordt verstaan het stellen van de zaak in het bezit van de koper."

art.11: "Indien bij een consumentenkoop de zaak bij de koper wordt bezorgd door de verkoper of een door deze aangewezen vervoerder, is de zaak pas voor risico van de koper van de bezorging af.

Konklusie: V&D (de verkoper) dient alsnog te leveren of de koopsom binnen 5 werkdagen terug te boeken.

Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - May 10, 2010 om 15:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste lezers van mijn vraag,

Bedankt voor jullie tips. Het grote probleem is echter ik kan niet door de dikke betonnen muur die V&D heet kan doordringen.
De dames en heren van de klantenservice zijn superaardig en beloven dat ze de gegevens door zullen geven aan de juiste medewerker. Maar die krijg ik dus niet te pakken.
En wat dat vooruit betalen betreft heeft read volledig gelijk met niet vooruitbetalen, maar V&D heeft geen andere mogelijkheid op zijn web-shop

ve
door verwijderd - May 10, 2010 om 15:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dan is het toch makkelijk?
Hoofdkantoor V&D aanschrijven per aangetekende brief (met bericht van ontvangst) waarin u een uiterste leveringstermijn noemt of geld terug per.....zeg maar.
Indien niet binnen x dagen hieraan gehoor wordt gegeven dat u dan de vordering uit handen zult geven met alle gerechtelijke en buitengerechtelijke kosten van dien.

Assertief! En..... nooit te lang wachten met dit soort zaken.
Vele telefoontjes en brieven is totaal verspilde moeite vaak.

De Vrije vogel

ve
door verwijderd - May 10, 2010 om 15:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kijkt u op de site van thuiswinkel.org hoe u erna een klachtenprocedure kunt starten als deze webshop uw probleem niet oplost.

In de algemene voorwaarden van thuiswinkel.org:
klik
kunt u in artikel 15 lezen hoe u een geschil kunt voorleggen tussen u en webwinkel aan de Geschillencommissie thuiswinkel
Postbus 90600
2509 LP DEN HAAG

https://loket.degeschillencommissie.nl/Web/Site/default.aspx?m=commissie&code=thu

ve
door verwijderd - May 10, 2010 om 16:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wel, zo te lezen heb je voldoende geprobeerd door te dringen bij de klantenservice. Hoogste tijd om dan maar thuiswinkel.org in te schakelen, deze sturen dan ook je klacht door naar V&D. Ik heb zo het sterken vermoeden dat V&D dan wel correct gaat handelen.

klik hier voor thuiswinkel.org

ve
door verwijderd - May 10, 2010 om 16:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

P.S. Geschillencie. lijkt mij niet nodig, want de regels zijn overduidelijk. V&D moet even duidelijk op zijn verantwoordelijkheid gewezen worden en dat kan thuiswinkel.org goed doen.

ve
door verwijderd - May 10, 2010 om 16:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

WIj hebben goede ervaring met V&D, een keer was een bestelling verdwenen ( zou bij de buren bezorgd zijn maar die woning stond leeg ) maar dit hebben ze voor ons opgelost. Of het opnieuw bezorgd is of dat ze het ergens gevonden hebben weten wij niet.

ve
door verwijderd - May 10, 2010 om 16:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

lees: bezorgd = verzonden

ve
door verwijderd - May 10, 2010 om 16:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb als eerste nu de raad van grootvader opgevolgd en de hele papierwinkel achter een aangetekende brief geniet en verstuurd.
De voorwaarden van thuiswinkel.org heb ik inmiddels geprint en ga ik even goed doorlezen. En er daarna mee aan de slag.

Had veel eerder hier moeten aankloppen. Nu weet ik dat ik niet echt met de rug tegen de muur sta, al voelde dat zo.

Nogmaals bedankt voor jullie adviezen.

ve
door verwijderd - May 10, 2010 om 16:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ doggyfriend

Prima. Hopelijk copie van de hele papierwinkel verzonden?

ve
door verwijderd - May 10, 2010 om 17:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Succes doggyfriend, jammer dat het zo is gelopen. Het zou vreemd zijn als ze dit niet goed voor jou oplossen maar na zoveel weken zou ik er ook de pest in hebben.

ve
door verwijderd - May 11, 2010 om 10:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben opgelucht nu ik de aangetekende brief met (inderdaad de kopieen) van de papierwinkel verstuurd heb. De zaak is natuurlijk nog niet opgelost, maar ik heb er nu in ieder geval een goed gevoel bij dat ik weer actie heb kunnen ondernemen.
Vind het trouwens van de Rechtsbijstand wel vreemd dat je daarvoor een eigen bijdrage moet neertellen en er een minimum schadebedrag gehanteerd wordt. Je bent al gedupeerd en dan moet je nog eens extra geld neertellen! Wat voor de 1 een "schijntje" is, is voor een ander een "kapitaal" Wij kunnen van deze schade van 240 euro ruim twee weken boodschappen doen!
Maar ja, we wachten af. Ik heb V&D een week de tijd gegeven, ben benieuwd of en wanneer ze gaan reageren.

ve
door verwijderd - May 12, 2010 om 15:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hierbij wil ik iedereen die gereageerd heeft op mijn verhaal betreffende V&D en met name grootvader, wiens tip ik meteen heb uitgevoerd, meedelen dat ik zojuist van V&D Hoofdkantoor een uitgebreide email heb gekregen n.a.v. mijn aangetekende brief. Hierin staat o.a dat zij het betreuren wat er mij is overkomen en dat zij per direct mijn aankoopbedrag van 239,45 terughebben gestort op mijn rekening. Tevens krijg ik nog een kadokaart van 50 euro voor de doorstane narigheid. Deze kan ik in een winkel van V&D besteden.
Ik ben hier erg blij mee en vind dat, ondanks de problemen van de afgelopen 6 weken, nu ik het op de "ouderwetse" manier heb aangepakt met een brief V&D toch netjes gehandeld heeft.
Maar jullie ook heel erg bedankt voor de tips, zonder Kassa.nl liep ik nu nog boos en geérgerd rond.

groetjes
Doggyfriend

ve
door verwijderd - May 12, 2010 om 17:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Fijn voor je dat het is opgelost, wel netjes van V&D dat ze er nog een leuke kadobon bij doen.