wimmi20
door wimmi20 Dec 29, 2011 om 00:26
Winkels & webshops

Vage reclame

Ergert u zich ook zo aan advertenties en folderaanbiedingen
met een vage tekst ?
Sinds geruime tijd staat er bij vele aanbiedingen : bij aankoop van 2 stuks de derde gratis.
Maar wat de aanbieding kost staat er niet bij.
In de winkel meestal ook niet.
Of in de folder wordt vlees aangeboden met 25% korting.
Je mag dan zelf uitzoeken wat het vlees kost.
Hoogst irritant, en als je niet weet wat het product kost : waarom zou je dan naar die winkel gaan ?

2679 20 Rapporteer

su
door susannef - Dec 29, 2011 om 00:33
303 Antwoorden / 9 Vragen

Is meer een onderwerp voor de rubriek Discussies...

wimmi20
door wimmi20 - Dec 29, 2011 om 00:50
2154 Antwoorden / 7 Vragen

susannef,

als je links van dit blokje aanklikt : hoe werkt dit,
dan lees je daar dat je er een vraag kunt stellen op het gebied van consumentenzaken.
Ook bij vraag stellen wordt er geen enkele beperkende regel opgelegd die bepaalt welke vragen er gesteld mogen worden.
U blaast wel op uw fluitje, maar kent de spelregels niet echt.
Mijn vraag als consument aan andere consumenten is : ergert u zich ook aan dit soort vage misleidende reclame ?
ik heb het idee dat het begrip consumentenzaken u niet geheel duidelijk is.
En ook niet bij diegene die uw antwoord een topantwoord vindt.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++========

=susannef schreef op donderdag 29 dec 2011, 00:33: Is meer een onderwerp voor de rubriek Discussies...

ti
door timfelix - Dec 29, 2011 om 01:56
270 Antwoorden / 13 Vragen

Omdat er geen sprake is van 1 antwoord, maar meer van bepaalde meningen is dit inderdaad meer iets voor de discussie rubriek.

Maar goed, een reclame is ervoor om de aandacht te trekken. Als mensen zien dat ze een derde product gratis krijgen zullen ze eerder geneigd zijn om te gaan kijken dan wanneer er een prijsverlaging staat. Gewoon een tactiek dus van de winkel.

empyria
door empyria - Dec 29, 2011 om 06:50
504 Antwoorden / 3 Vragen

Hoe vager de reclame, des te schimmiger de aanbieding...

Oftewel, je wordt bij de neus genomen. :-/

marjon1
door marjon1 - Dec 30, 2011 om 15:23
284 Antwoorden / 3 Vragen

Ik erger me zelden maar al zeker niet aan aanbiedingen.
Staat er 2 stuks 3e gratis en ik vind het interessant dan ga ik naar de winkel en kijk wat er eentje kost, vermenigvuldig dat met 2 en krijg er voor die prijs 3.
Ik heb daar geen enkel probleem mee.
Overigens zijn de meeste folders die ik binnen krijg voor mij duidelijk genoeg.
Zelfs die van het vlees.
Als u dit allemaal irritant vind is er voor u inderdaad geen enkele reden om naar de betreffende winkels te gaan.

zwemmer
door zwemmer - Dec 30, 2011 om 16:23
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Dit is een indirecte methode van jou om je ergernis bekrachtigd te krijgen en en indirecte methode van de folderontwerpers misschien om je oog wellicht speurend naar de prijs langs alle artikelen te laten gaan. Maar, eerlijk gezegd ik geloof niet dat er helemaal geen prijs bij staat. Je kijkt waarschijnlijk niet goed. Het is allemaal erg vaag wat je ter discussie (!) brengt.

Zwemmer

loreleigil
door loreleigil - Dec 31, 2011 om 15:11
678 Antwoorden / 3 Vragen

In sommige folders staat het wel duidelijk uitgelegd, vaak in erg kleine letters. Bij Kruidvat en Trekpleister bijvoorbeeld staat dan in koeieletters drie halen, twee betalen!!! en dan in hele kleine letters staat de korting wordt als 30% korting op de totaalprijs berekend. Dit doen ze vooral als zo'n actie geldt op bijvoorbeeld alle .... (vul merk in) doucheschuim/deo/shampoo, die niet allemaal dezelfde prijs hebben. Dan geldt er dus gewoon 30% korting op de totaalprijs.

marjon1
door marjon1 - Dec 31, 2011 om 15:46
284 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=loreleigil schreef op zaterdag 31 dec 2011, 15:11]In sommige folders staat het wel duidelijk uitgelegd, vaak in erg kleine letters. Bij Kruidvat en Trekpleister bijvoorbeeld staat dan in koeieletters drie halen, twee betalen!!! en dan in hele kleine letters staat de korting wordt als 30% korting op de totaalprijs berekend. Dit doen ze vooral als zo'n actie geldt op bijvoorbeeld alle .... (vul merk in) doucheschuim/deo/shampoo, die niet allemaal dezelfde prijs hebben. Dan geldt er dus gewoon 30% korting op de totaalprijs.

Nou, doe maar 33,33% maar het verhaal blijft verder hetzelfde.

abarth
door abarth - Dec 31, 2011 om 15:50
845 Antwoorden / 19 Vragen

[quote=wimmi20 schreef op donderdag 29 dec 2011, 00:50]Mijn vraag als consument aan andere consumenten is : ergert u zich ook aan dit soort vage misleidende reclame ?
Nee,

Ik koop omdat ik iets nodig heb niet omdat het in de reclame is.
Tenzij ik het een lang houdbaar product is bijvoorbeeld shampoo, maar dan moet het wel op mijn lijstje staan. Ik rij niet naar de winkel op basis van een reclamekrantje

wimmi20
door wimmi20 - Jan 1, 2012 om 14:06
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Om gelijk alle beterweet meningen te ontzenuwen.
klop bij google in C1000 folderaanbiedingen.
Dan moet u wel even doorklikken tot u alle folder aanbiedingen in beeld hebt.
Dat zijn er een hele hoop.
Dan zult u zien dat oa bij C1000 heel vaag gedaan wordt over wat artikelen kosten.
Je komt er niet achter wat iets kost.
Dat is wel bij 1/3 van de aanbiedingen het geval.
En voor zwemmer die meent dat de prijzen zo klein zijn afgedrukt dat ik ze niet kan zien : ik mankeer niets aan mijn ogen, wat een gezwam

eenigma
door eenigma - Jan 1, 2012 om 14:27
252 Antwoorden / 14 Vragen

Ik heb de folder er even bij gepakt C1000 reclamefolder en inderdaad bij een aantal artikelen staat geen prijs maar dat kan ook niet omdat je mag kiezen uit het assortiment dus bijvoorbeeld:"Almhof Yoghurt, alle varianten, 25% korting".

Doordat die yoghurt verschillende soorten dus ook verschillende prijzen heeft kunnen ze er niet bijzetten wat ieder soort met die 25% korting dan gaat kosten, vrij logisch toch. Hetzelfde geld voor aanbiedingen waarbij het 3 halen 2 betalen is maar je vrij uit het assortiment kan kiezen, doordat dit dan wel 3 artikelen in 3 verschillende prijzen kunnen zijn wordt over het totaal die 33,33% berekende en dat kunnen ze natuurlijk nooit allemaal in de folder vermelden. Dan zou er moeten staan als u A+A+B kiest betaald u...., als u A+B+C kiest betaald u .... als u B+C+C kiest betaald u enzovoort, enzovoort.

Van alle andere aanbiedingen zoals 1+1 gratis, 50% korting, 2 stuks voor en nog veel meer staan de prijzen er gewoon bij.

Je ergernis is overbodig en onterecht want wat jij wil van deze folder is onmogelijk, daarnaast mag verondersteld worden dat als er een aanbieding staat van een artikel wat voor jou aantrekkelijk is je bekend bent met het product en dus wel weet wat de reguliere prijs is.

Ik zou zeggen ga je ergens aan regeren wat de moeite van het je ergeren waard is ;-)

wimmi20
door wimmi20 - Jan 1, 2012 om 23:42
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Wat eenigma dat u de folder er heeft bijgepakt.
Uw logica lijkt logisch, maar ik vindt van niet.
Een folder dient prijsduidelijk te zijn, en niet dat ik naar de winkel moet om te zien wat de aangeprezen artikelen kosten.
Zelfs in de winkel kun je nog niet zien wat de prijs is van een artikel.
Zelfs in de winkel bij C1000 staat vaak bij de artikelen 3 voor de prijs van 2.
De door u genoemde Almhof yoghurt kan in een andere winkel wel goedkoper zijn zonder de 3 voor 2 aanbieding.
Voorbeeld : af en toe is er bij Dirk een aanbieding voor een stazak met Unox soep.
Normale prijs : rond de 2 euro.
Bij Dirk soms 99 cent per zak, de helft dus.
Met die prijs duidelijk in de advertentie.
Soms is die soep bij C1000 ook met een onduidelijke kortingsactie te koop.
De prijs zie je dan bij de kassa.
En ben je nog duurder uit dan de rechttoe rechtaan reclame prijs van Dirk.
Ik wil in een advertentie of folder gewoon zien wat iets kost, en niet in de winkel.
De boodschapenlijst wordt hier thuis gemaakt en niet in de winkel.
En welke halvezool noemt bijna alles een topantwoord ?
En de

=eenigma schreef op zondag 1 jan 2012, 14:27: Ik heb de folder er even bij gepakt C1000 reclamefolder en inderdaad bij een aantal artikelen staat geen prijs maar dat kan ook niet omdat je mag kiezen uit het assortiment dus bijvoorbeeld:"Almhof Yoghurt, alle varianten, 25% korting".

Doordat die yoghurt verschillende soorten dus ook verschillende prijzen heeft kunnen ze er niet bijzetten wat ieder soort met die 25% korting dan gaat kosten, vrij logisch toch. Hetzelfde geld voor aanbiedingen waarbij het 3 halen 2 betalen is maar je vrij uit het assortiment kan kiezen, doordat dit dan wel 3 artikelen in 3 verschillende prijzen kunnen zijn wordt over het totaal die 33,33% berekende en dat kunnen ze natuurlijk nooit allemaal in de folder vermelden. Dan zou er moeten staan als u A+A+B kiest betaald u...., als u A+B+C kiest betaald u .... als u B+C+C kiest betaald u enzovoort, enzovoort.

Van alle andere aanbiedingen zoals 1+1 gratis, 50% korting, 2 stuks voor en nog veel meer staan de prijzen er gewoon bij.

Je ergernis is overbodig en onterecht want wat jij wil van deze folder is onmogelijk, daarnaast mag verondersteld worden dat als er een aanbieding staat van een artikel wat voor jou aantrekkelijk is je bekend bent met het product en dus wel weet wat de reguliere prijs is.

Ik zou zeggen ga je ergens aan regeren wat de moeite van het je ergeren waard is ;-)

paolacastoro
door paolacastoro - Jan 2, 2012 om 02:46
13 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=wimmi20 schreef op donderdag 29 dec 2011, 00:50]susannef,

als je links van dit blokje aanklikt : hoe werkt dit,
dan lees je daar dat je er een vraag kunt stellen op het gebied van consumentenzaken.
Ook bij vraag stellen wordt er geen enkele beperkende regel opgelegd die bepaalt welke vragen er gesteld mogen worden.
U blaast wel op uw fluitje, maar kent de spelregels niet echt.
Mijn vraag als consument aan andere consumenten is : ergert u zich ook aan dit soort vage misleidende reclame ?
ik heb het idee dat het begrip consumentenzaken u niet geheel duidelijk is.
En ook niet bij diegene die uw antwoord een topantwoord vindt.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++========

[quote=susannef schreef op donderdag 29 dec 2011, 00:33]Is meer een onderwerp voor de rubriek Discussies...

Ik vind van wel dat dit bij "discussies" thuis hoort. U stelt een algemeen probleem aan de orde en dat hoort dan niet thuis in "vraag & beantwoord"!

eenigma
door eenigma - Jan 3, 2012 om 13:44
252 Antwoorden / 14 Vragen

Ik begrijp je wel hoor wimmi en het zou prettig zijn als het kon maar echt het gaat gewoon niet omdat ze dan van al de combinaties die er mogelijk zijn zoals die verschillende soorten yoghurt de prijzen zouden moeten plaatsen en dan krijg je een wel erg grote reclamefolder. Daarnaast is reclame natuurlijk ook bedoeld om je naar de winkel te lokken met de hoop dat als je er toch bent je er ook andere artikelen koopt waar je dan wel hun prijs voor betaald. Veel mensen denken dan ik ben er nu toch en heb geen zin om voor 4 dingetjes naar die andere supermarkt te gaan. Zelf is C1000 niet mijn favoriete winkel maar koop ik er wel bepaalde dingen die ze bij de andere supermarkt dan weer niet hebben ;-)

Wat je zegt over dat er bij iedere reactie staat dat dit een Top Antwoord is, dat komt om dat jij dit topic gestart bent, jij mag bepalen wie een Top Antwoord heeft gegeven door op dat woordje Top Antwoord te klikken. Dan zie je dat die reactie een andere kleur krijgt en weet iedereen dat jij het antwoord van die persoon dus hartstikke goed vind. Zolang jij niet op Top Antwoord klikt gebeurd er niets en wij zien het niet staan, alleen jij want alleen jij mag en kan dat complimentje geven, denk leg het maar even uit want anders blijft het je storen.

dobby
door dobby - Jan 3, 2012 om 14:30
749 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=wimmi20 schreef op zondag 1 jan 2012, 14:06]Om gelijk alle beterweet meningen te ontzenuwen.
klop bij google in C1000 folderaanbiedingen.
Dan moet u wel even doorklikken tot u alle folder aanbiedingen in beeld hebt.
Dat zijn er een hele hoop.
Dan zult u zien dat oa bij C1000 heel vaag gedaan wordt over wat artikelen kosten.
Je komt er niet achter wat iets kost.
Dat is wel bij 1/3 van de aanbiedingen het geval.
Ok - nu je het toch over specifiek de C1000 hebt - dat zijn (bijna?) (allemaal?) franchise zaken.. met hun eigen (vrijheid van) prijsstelling.. ze doen dan wel mee met de landelijke acties, maar behouden hun eigen prijsbeleid.. en dan kan je dus geen concrete prijzen vermelden...

Een andere tactiek zou zijn zoals b.v. de mediamarkt, lidl, aldi doen - die hebben regionale/plaatselijke folders in plaats een landelijke.. en de landelijke "grote" acties gaan dan maar over een heel beperkt deel van het assortiment.. omdat ook de prijzen verder in verschillende filialen (steden, regios) dus kunnen verschillen...

dd
door dd1967 - Oct 5, 2012 om 23:58
2 Antwoorden / 1 Vragen

Goedenavond Wimmi20,

Dit staat even buiten jouw vraag, ik ben jouw antwoord inzake de sloop van een stacaravan tegengekomen.
Wij zitten in dezelfde situatie, voorzover ik begreep heb je daar zelfs een rechtzaak over gehad.
Is het mogelijk dat ik die uitspraak en onderbouwing van jouw kan krijgen ?
( uiterard met de namen doorgestreept ofzo.)?

Dick

wimmi20
door wimmi20 - Oct 6, 2012 om 02:53
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Beste Dick.
als je voor de sloop van een stacaravan moet betalen aan de campingeigenaar : niet doen.
Volgens een wet die ongeveer 6 jaar geleden is aangenomen zijn wettelijk stacaravans eigendom van de eigenaar van de grond waarop hij staat, omdat ze met electra en waterleiding en riool aan de grond van de eigenaar vastzitten.
Jouw stacaravan is dus niet meer van jou.
Vraag maar na bij de ANWB.
Gewoon tegen de eigenaar van de grond zeggen : het is jouw stacaravan, sloop je eigen caravan maar.
Laat wel weten hoe het afloopt.
Heb je geen water, electra, en riool aansluitingen dan wordt het verhaal anders.

dd
door dd1967 - Oct 6, 2012 om 14:24
2 Antwoorden / 1 Vragen

zitten inderdaad allemaal vaste aansluitingen (gas/elektra/water en afvoer riool). Ik zal je op de hoogte houden van de reactie van de campingmaffia.
Je bedoelt toch dat de caravan door natrekking eigendom wordt (van de grondeigenaar)?

edrick3
door edrick3 - Oct 6, 2012 om 15:57
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo wimmi20,

.....[En welke halvezool noemt bijna alles een topantwoord ?/i].....
Denk dat jij die halve zool bent.
Alleen jij als vraagsteller kunt op Dit is een topantwoord klikken. Blijkbaar doe je dat ipv op quote te klikken?
Het is overigens nog steeds (!!) een fout op deze site dat de groene topantwoorden niet op de site zichtbaar zijn. Hier zou (?) aan gewerkt worden, maar is blijkbaar (te?) moeilijk voor de techneuten.

Met vr.gr.

wimmi20
door wimmi20 - Oct 6, 2012 om 17:53
2154 Antwoorden / 7 Vragen

[Gewoon alle persoonlijke spullen uit de caravan mee naar huis nemen en de caravan achterlaten met de sleutel in de deur.
En op brieven uitsluitend antwoorden met : ik bezit geen stacaravan op uw terrein.
Verder niets, dus ook geen uitleg.
Pas als u (wat ik niet verwacht) een brief van een jurist ontvangt de wet van natrekking gaan noemen.
Koekel : wet natrekking stacaravan.
Heeft men een jonge dure stacaravan dan moet men met de eigenaar van de grond naar een notaris gaan waarbij de campinghouder het eigendom terug overdraagt aan de echte eigenaar.
Waarvan de notaris een akte opmaakt.

En voor Edrick 3 met zijn flopantwoord : ik weet niet hoe topantwoord bij de meeste stukkies is terechtgekomen.
Dat kan alleen de vraagsteller doen, dat weet ik.
Maar deze vreemde actie is niet van mij afkomstig.
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++==============

quote=dd1967 schreef op zaterdag 6 okt 2012, 14:24]zitten inderdaad allemaal vaste aansluitingen (gas/elektra/water en afvoer riool). Ik zal je op de hoogte houden van de reactie van de campingmaffia.
Je bedoelt toch dat de caravan door natrekking eigendom wordt (van de grondeigenaar)?