ha
door hanny55 Jul 1, 2012 om 15:58
Winkels & webshops

Valse beschuldiging van supermarkt de plus

Ik ben door supermarkt de Plus ten onrechte beschuldigd
van oplichting, fraude en het stelen van een rol zegels
Heb ook een winkelverbod gekregen
dat allemaal na het inleveren van de koopzegels van de plus
het waren 10 zegelboekjes met een waarde van 60 euro
Ik ben grof behandeld door de manager van de plus
en mee genomen door de politie
De zegelboekjes liggen gelukkig bij de politie
en dat zou mijn bewijsstuk zijn voor de plus volgens de politie
nu is mijn vraag wat kan ik doen of ondernemen tegen de plus

groetjes en Hanny55

9489 70 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 1, 2012 om 16:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zijn die koopzegels genummerd?

ve
door verwijderd - Jul 1, 2012 om 16:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

De boekjes liggen nog bij de politie, dus blijkbaar is de zaak nog niet afgehandeld.

.....nu is mijn vraag wat kan ik doen of ondernemen tegen de plus.......

Die vraag had je kunnen stellen aan de politie, toch?

ve
door verwijderd - Jul 1, 2012 om 16:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

En waarom denken zij dat u die zegels gestolen hebt? Dat zal vast niet zomaar uit de lucht komen vallen. Wij hebben ook wel eens 10 van die boekjes ingeleverd, nooit problemen mee gehad.

ve
door verwijderd - Jul 1, 2012 om 16:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het lijkt mij dat Plus nu een trouwe klant armer is.

Dan heeft u dus vergeefs 40 euro in de spaarkaarten geïnvesteerd.
Plus beschuldigen van diefstal en aangifte doen bij de politie?

Hoe dacht Plus te kunnen aantonen dat u een rol zegels gestolen zou hebben?

ve
door verwijderd - Jul 1, 2012 om 16:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

De zegels zullen een beveiligingscode hebben en als de zegels in alle boekjes van dezelfde rol komen, heeft u iets uit te leggen.....
Of niet soms? Zeker als die rol als vermist/gestolen staat gerestreerd.

Ex-Haagsche Harrie

ve
door verwijderd - Jul 1, 2012 om 16:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waarom verdenkt men u van het stelen van een rol zegels? Het is echt niet abnormaal dat mensen eerst een aantal zegelboekjes vol sparen en ze in één keer inleveren. Je ziet dit met name vlak voor de vakantie nogal eens. Dit is absoluut geen bewijs dat u heeft gefraudeerd of gestolen.
Ik denk dat de Plusmarkt overtuigende bewijzen tegen u zal moeten hebben, en ik vraag me af of dit mogelijk is aan de hand van zegelboekjes!
Dat men u grof behandeld heeft is niet in het voordeel van Plus, en als ik u was zou ik eerst het onderzoek afwachten; op dit moment loopt dat onderzoek nog en zou ik geen (voorbarige) stappen ondernemen!
Als blijkt dat u onschuldig bent en men u verkeerd heeft behandeld en beoordeeld, zou ik van de supermarkt niet alleen excuses verlangen, maar ook een schadeloosstelling. Verder zou ik er mijn boodschappen niet meer willen doen, maar daarover beslist u natuurlijk zelf.
Ik wens u sterkte bij de oplossing van deze vervelende kwestie!

ve
door verwijderd - Jul 1, 2012 om 16:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Even uitgaande van het goede in de mens heeft u die zegeltjes gewoon gespaard en betreft het dus een valse beschuldiging. Vraag Plus waarop ze deze beschuldiging baseren, zij beschuldigen u ergens van dus zij zullen dat moeten bewijzen. Ze zullen dat niet kunnen bewijzen, dan zijn zijn excuses op hun plaats en uiteraard intrekking van het winkelverbod. Daarna nooit meer bij die supermarkt uw geld uitgeven.

ve
door verwijderd - Jul 1, 2012 om 16:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

@
cathjazondag 1 jul 2012, 16:23

Waarom verdenkt men u van het stelen van een rol zegels? Het is echt niet abnormaal dat mensen eerst een aantal zegelboekjes vol sparen en ze in één keer inleveren. Je ziet dit met name vlak voor de vakantie nogal eens. Dit is absoluut geen bewijs dat u heeft gefraudeerd of gestolen.

Op zo'n grond gaat men er echt geen Politie bij halen, er spelen andere dingen, zie mijn eerdere posting.
Sorry voor de typefout daar; gerestreerd moet dus geregistreerd zijn.

Ex-Haagsche Harrie

ve
door verwijderd - Jul 1, 2012 om 17:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zomaar een idee: Als de zegels allemaal aan elkaar geplakt zaten en er geen afwisseling in hoeveelheid geplakte zegels is zal men wel aan het denken gezet zijn.

ve
door verwijderd - Jul 1, 2012 om 18:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

@harrie, dat weet je toch helemaal niet, of die zegels van dezelfde rol komen? TS is blij dat ze bij de politie liggen, zo is het bewijsmateriaal in goede handen. Vreemd om zomaar iemand te beschuldigen, terwijl je verder niets van de zaak weet. Heb je die boekjes zelf gezien? Nee, toch?

ve
door verwijderd - Jul 1, 2012 om 18:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Neemt de politie mensen mee naar het bureau als daar geen aanleiding voor is? Er zal toch een redelijke verdenking geweest zijn neem ik aan. De politie zal niet maar zo doen wat de Plus zegt.

ve
door verwijderd - Jul 1, 2012 om 18:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

zwemmer schreef op zondag 1 jul 2012, 17:32: Zomaar een idee: Als de zegels allemaal aan elkaar geplakt zaten en er geen afwisseling in hoeveelheid geplakte zegels is zal men wel aan het denken gezet zijn.

Ik vind dit meer een top antwoord dan die andere die dat predikaat hebben gekregen.
De zegels zijn inderdaad genummerd als de zegels op alle boekjes van dezelfde rol komen is dat natuurlijk verdacht te noemen
Op 1 boekje zitten 200 zegels goed voor 400 euro booschappen goed dat kan maar 10 boekjes oftewel 4000 euro boodschappen in 1 keer en met opvolgende nummers wellicht?
Bij mijn plus zijn bij een overval ook een aantal zegelrollen meegenomen.Ik hoop dat TS de uitkomst van het onderzoek ook wil plaatsen maar men neemt niet zomaar alles in beslag daar moet een gegronde reden voor zijn.

gr Henk

ve
door verwijderd - Jul 1, 2012 om 18:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Correctie 1 boekje staat voor 200 euro boodschappen dus 10 boekjes 2000 euro boodschappen

gr Henk

ve
door verwijderd - Jul 1, 2012 om 18:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

en dat zou mijn bewijsstuk zijn voor de plus volgens de politie
nu is mijn vraag wat kan ik doen of ondernemen tegen de plus

groetjes en Hanny55

Een advocaat in de arm nemen? Vragen om het proces verbaal?

ve
door verwijderd - Jul 1, 2012 om 18:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat een stel simpele zielen hier. Zelf invulling geven aan hetgeen TS schrijft. Als de beschuldiging van de supermarkt terecht is dan heeft het voor TS totaal geen nut hier een andere versie neer te zetten, of überhaupt er maar een vraag over te stellen. Dus... hou je even bij de feiten zoals ze zijn opgeschreven en richt daar je antwoord op.

ve
door verwijderd - Jul 1, 2012 om 18:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

diumenge schreef op zondag 1 jul 2012, 18:49: Wat een stel simpele zielen hier. Zelf invulling geven aan hetgeen TS schrijft. Als de beschuldiging van de supermarkt terecht is dan heeft het voor TS totaal geen nut hier een andere versie neer te zetten, of überhaupt er maar een vraag over te stellen. Dus... hou je even bij de feiten zoals ze zijn opgeschreven en richt daar je antwoord op.

Wie denkt u zelf wel te zijn?
Er is een gezegde eigendunk stinkt

gr Henk

ve
door verwijderd - Jul 1, 2012 om 19:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou diumenge, de ervaring leert soms wel dat er een ruime creativiteit ten toon gesteld kan worden bij het weergeven van een probleem. Dat wil natuurlijk niets aan de geloofwaardigheid van de presentatie van TS afdoen, maar het is voorgekomen dat men wel eens iets over het hoofd ziet. Daarom een misschien té creatieve optie.

ve
door verwijderd - Jul 1, 2012 om 19:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Verder speculeren en verdachtmakingen uiten is niet erg zinvol. Er zal door de winkelmanager en/of politie ongetwijfeld gemeld zijn, wát precies de beschuldiging is. Kortom, laat hanny55 eerst maar eens toelichten wát er precies is gebeurd, misschien kan er dan nog een zinvol advies gegeven worden. Tot die tijd is het zinloos ook maar iets over deze 'zaak' te zeggen....

Freya

ve
door verwijderd - Jul 1, 2012 om 19:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Goed idee. Ik kan mij zeker wel in het bezwaar van diumenge inleven. Het zou een goede zaak zijn als TS er meer toe zou willen zeggen.

ve
door verwijderd - Jul 1, 2012 om 19:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

@hanny55,

hebben ze niet gezegd waarom ze jou verdenken? Er zijn hier een aantal mogelijkheden genoemd, heeft iemand het bij het rechte eind?

Heb je de zegels allemaal zelf gespaard of heb je ze gekregen?

ve
door verwijderd - Jul 1, 2012 om 21:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het enkele feit dat iemand 10 boekjes inlevert zal echt geen reden zijn om de klant van diefstal te beschuldigen. Maar omdat het van de kant van de vraagstelster akelig rustig blijft zullen we de rest van het verhaal wel nooit horen...

ve
door verwijderd - Jul 1, 2012 om 21:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Al 15 jaar doe ik daar mijn boodschappen
nooit geen problemen gehad vaak meerdere boekjes ingeleverd
wat altijd netjes uit betaald werd
Er is geen zegel in de boekjes die niet door ons in die winkel gekocht is.
Tot afgelopen vrijdag ik opeens verdacht werd
De manager naam mij mee en in zijn kantoor vertelde hij dat ik verdacht werd
van fraude, oplichting en het stelen van een zegelrol
ook ik kon niet zien wat er verkeerd was aan de zegels
ik vroeg aan de manager of ik mijn man mocht bellen waarop hij NEE zei
ik vroeg hem waarom niet waarop hij zei "omdat ik het niet wil "
zelfs op het politiebureau vond de rechercheur dat er niet echt ies bijzonders kon ontdekken aan de zegels
Volgens de agenten moet de plus eerst maar eens met harde bewijs komen
en aangifte doen
dit is wat er gebeurd is

ve
door verwijderd - Jul 1, 2012 om 21:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat een vreemd verhaal. Wil alsjeblieft laten de afloop laten weten?

ve
door verwijderd - Jul 1, 2012 om 21:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

@hanny55, goed dat je je stem hebt laten horen, zoals je wel hebt gemerkt, weten anderen al precies hoe het is gegaan, alsof ze er zelf bij waren.
Eentje meent zelfs te kunnen voorspellen dat jij wel nooit meer wat van je zult laten horen. En een kwartier later doe jij hier je verhaal ;-)
Ik hoop dat alles goed voor je afloopt. De politie heeft helemaal gelijk, als de Plus niets kan bewijzen, dan hebben ze geen zaak. En dan moet die manager zijn ogen uit zijn kop schamen.

ve
door verwijderd - Jul 1, 2012 om 21:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe legt de Plus je uit hoe je die rol met zegels überhaupt te pakken hebt kunnen krijgen?

Ik neem toch aan dat die áchter de kassa liggen?

Heb je een greep achter de kassa kunnen doen dan in een ombewaakt moment?

Raar! :-/

ve
door verwijderd - Jul 1, 2012 om 22:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als ik jou was zou ik de zaak omdraaien en aangifte doen tegen de Plus. Waarschijnlijk zoiets als wederrechtelijke vrijheidsberoving. De winkelier is namelijk niet gerechtigd je vast te houden tenzij er sprake is van heterdaad

ve
door verwijderd - Jul 1, 2012 om 23:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het blijft een vreemde zaak.....
Ik vraag me dan af hoe één en ander is verlopen. De klant (hanny55) komt er, naar eigen zeggen, al 15 jaar, dus het personeel zal zo langzamerhand de klant wel kennen, toch? Klant komt bij de kassa en levert de boekjes in, en wat dan?
Komt de winkelmanager naar de kassa gelopen en beschuldigt dan de klant van fraude? Lijkt me niet erg waarschijnlijk..... Op basis waarvan dan?
Of heeft de kassière 'iets raars' gezien en heeft toen de winkelmanager geroepen? Klinkt al een stuk waarschijnlijker, maar wat was er dan zo 'raar'?

Ik krijg toch het gevoel dat we nog steeds niet het hele verhaal hebben gehoord....

Freya

ve
door verwijderd - Jul 1, 2012 om 23:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste hanny55:

het is goed dat u iets meer heeft verteld omtrent de gang van zaken bij de Plusmarkt m.b.t. uw spaarzegelboekjes. Ik vind het jammer voor u dat er reakties gegeven zijn waarbij er min of meer aan uw integriteit wordt getwijfeld.
Ook al begrijpen we misschien niet direct wat nou precies de redenen zijn geweest voor uw aanhouding en de beledigende manier van optreden naar u toe door de manager, het geeft niemand het recht om een oordeel uit te spreken voordat de kwestie is opgelost.
U schrijft dat u al 15 jaar klant bent bij deze supermarkt, en daarom is het des te onbegrijpelijker dat men u zó heeft behandeld!
Weet u ook hoe lang deze manager al bij deze supermarkt werkt? Niet dat dit bepalend is voor hoe hij met klanten om hoort te gaan, maar als hij al langer bij deze Plusmarkt werkt, zou hij u toch ook moeten kennen en weten dat u te vertrouwen bent?

Al met al is het een hele nare ervaring voor u en ik hoop dat er van de kant van de Plusmarkt naar u toe een reaktie komt. Als ze inzien dat ze fout zitten, horen ze u te rehabiliteren. Als een reaktie uitblijft, zou ik zéker overwegen om aangifte te doen wegens smaad. Uw goede naam is aangetast. Dit hoeft u niet te nemen!

Veel succes en sterkte gewenst!

ve
door verwijderd - Jul 1, 2012 om 23:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

"De manager naam mij mee en in zijn kantoor vertelde hij dat ik verdacht werd
van fraude, oplichting en het stelen van een zegelrol ook ik kon niet zien wat er verkeerd was aan de zegels ik vroeg aan de manager of ik mijn man mocht bellen waarop hij NEE zei
".

Dag Hanny,

voor zover ik het uit uw verhaal kan opmaken, kan/kon die manager niets bewijzen. Ik neem aan dat u niet vrijwillig bent meegelopen met die manager. U bent dus tegen uw wil meegenomen naar dat kantoor. Dit is dan wederrechtelijke vrijheidsberoving (artikel 282 SR). In ieder geval aangifte hiervan doen bij de politie. Het beste is om u te laten bijstaan door een advocaat.

En dan nog die arrogante houding van die manager: "omdat ik het niet wil".

PLUS supermarkt ... dus.

ve
door verwijderd - Jul 1, 2012 om 23:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

pavoordf schreef op zondag 1 jul 2012, 22:59: Als ik jou was zou ik de zaak omdraaien en aangifte doen tegen de Plus. Waarschijnlijk zoiets als wederrechtelijke vrijheidsberoving. De winkelier is namelijk niet gerechtigd je vast te houden tenzij er sprake is van heterdaad

Ik maak uit het verhaal geen vrijheidsberoving op. De manager vroeg TS mee naar zijn/haar kantoor en TS heeft niet aangegeven weg te willen (neem ik aan). Overigens is er in de ogen van het personeel een strafbaar feit geconstateerd (fraude), dat dit later niet zo blijkt te zijn doet niets af aan de mogelijkheid tot een burgerarrest.

ve
door verwijderd - Jul 1, 2012 om 23:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Of heeft de kassière 'iets raars' gezien en heeft toen de winkelmanager geroepen? Klinkt al een stuk waarschijnlijker, maar wat was er dan zo 'raar'?

@freya, eerst verzin je zelf dat de kassiere waarschijnlijk iets raars heeft gezien. En vervolgens vraag je je af wat er dan zo raar was?

Gewoonweg absurd.

ve
door verwijderd - Jul 2, 2012 om 02:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Lees dit verhaal met zeer veel aandacht en eigenlijk met nog meer vragen. Heb wel vermoedens maar oordelen is onmogelijk zonder het complete verhaal. Ik zou commercieel supermarkt wel willen oproepen gewoon te stoppen met zegels of andere spaaracties. Ze bedriegen en liegen als hobby die supers.

Bord aanbieding bij een product zetten en 80% ziet niet dat de aanbieding duurder is dan de normale prijs zo prijsbewust is de consument.

En dan een arrestatie voor zegelboekjes die niet van Joh. Enschede afkomstig zijn en waar de gunfactor met fraude op de loer ligt.

Stop met deze onzin.De spaarder is altijd de klos.

ve
door verwijderd - Jul 2, 2012 om 03:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

hanny55 schreef op zondag 1 jul 2012, 15:58: Ik ben door supermarkt de Plus ten onrechte beschuldigd
van oplichting, fraude en het stelen van een rol zegels
Heb ook een winkelverbod gekregen
dat allemaal na het inleveren van de koopzegels van de plus
het waren 10 zegelboekjes met een waarde van 60 euro
Ik ben grof behandeld door de manager van de plus
en mee genomen door de politie
De zegelboekjes liggen gelukkig bij de politie
en dat zou mijn bewijsstuk zijn voor de plus volgens de politie
nu is mijn vraag wat kan ik doen of ondernemen tegen de plus

groetjes en Hanny55

Beste (verdachte) Hanny!

U bent niet de eerste en zult ook niet de laatste zijn die met een dergelijke situatie wordt geconfronteerd.

Men lering getrokken uit bedriegelijker valsheid in geschrifte in het verleden en daar moeten de 'goeden' onder lijden door die slechterik(en) uit het verleden.

Mijn advies voor de toekomst - als u nog verder spaart bij de PLUS of wie dan ook - lever het zegelspaarboekje per keer in.

Modernere technieken van kleurenkopieer (laser/inktjet) maakt of is de kans groot dat er daadwerkelijk ermee wordt gefraudeerd al dan niet in criminele organisatie (vanuit Oost-Europa) verband.

Bij mijn supermark staat bij de klantenservice om van te voren te bellen als er meerdere zegellspaarboekjes worden aangeboden voor verzilvering, om de capaciteit bij de klantenservice op peil te houden. Schone geste!

Koopspaarzegels kunnen ook als koopspaarpunten op een digitale klantenkaart worden bijgeschreven. Ook fraudegevoelig!

Win bij het Juridsch Loket in wat de mogelijkheden zijn om het winkelverbod te vernietigen, (im)materiële schadeclaim, aangifte van smaad van goede naam en eer e.d.

Zelf spaar ik geen koopzegels noch koopspaarpunten al jaren niet meer.

ve
door verwijderd - Jul 2, 2012 om 08:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

timfelix schreef op zondag 1 jul 2012, 23:23:
pavoordf schreef op zondag 1 jul 2012, 22:59: Als ik jou was zou ik de zaak omdraaien en aangifte doen tegen de Plus. Waarschijnlijk zoiets als wederrechtelijke vrijheidsberoving. De winkelier is namelijk niet gerechtigd je vast te houden tenzij er sprake is van heterdaad

Ik maak uit het verhaal geen vrijheidsberoving op. De manager vroeg TS mee naar zijn/haar kantoor en TS heeft niet aangegeven weg te willen (neem ik aan). Overigens is er in de ogen van het personeel een strafbaar feit geconstateerd (fraude), dat dit later niet zo blijkt te zijn doet niets af aan de mogelijkheid tot een burgerarrest.

Slechts bij een heterdaad mag iemand vastgehouden worden, niet op verdenking. Wanneer kassapersoneel iemand op heterdaad betrapt mag de manager, die dit van horen zeggen heeft iemand al niet meer vasthouden. Wanneer "iets later niet meer zo blijkt te zijn", is heterdaad zeer twijfelachtig

ve
door verwijderd - Jul 2, 2012 om 09:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zou het om een laaghartige poging om niet te hoeven uitbetalen gaan? Dat kan ik mij nauwekijks voorstellen. Ik krijg daar een heel naar gevoel bij.

ve
door verwijderd - Jul 2, 2012 om 09:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ pavoordf maandag 2 jul 2012, 08:57

Dit is dus een heterdaadje (volgens Plus)
TS staat aan de kassa met 10 zegelboekjes. Die volgens Plus fout zijn.....
Volgens uw redenering is het dus ook niet geoorloofd iemand staande te houden die probeert met met vals geld te betalen.

Ex-Haagsche Harrie

ve
door verwijderd - Jul 2, 2012 om 09:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

zwemmer schreef op maandag 2 jul 2012, 09:10: Zou het om een laaghartige poging om niet te hoeven uitbetalen gaan? Dat kan ik mij nauwekijks voorstellen. Ik krijg daar een heel naar gevoel bij.

Dat lijkt me ook zo goed als uitgesloten. Een supermarkt doet dit soort dingen niet om 6 tientjes uit te sparen. Het zou mooi zijn als we ook de andere kant van het verhaal zouden kunnen horen. Nu blijft het gissen.

ve
door verwijderd - Jul 2, 2012 om 09:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

1.korenwolf schreef op maandag 2 jul 2012, 03:46:
Modernere technieken van kleurenkopieer (laser/inktjet) maakt of is de kans groot dat er daadwerkelijk ermee wordt gefraudeerd al dan niet in criminele organisatie (vanuit Oost-Europa) verband.

In het westen zijn er natuurlijk geen criminelen en alle autochtone Nederlanders doen nooit iets illegaals...

ve
door verwijderd - Jul 2, 2012 om 10:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

zoekster schreef op zondag 1 jul 2012, 23:33: Of heeft de kassière 'iets raars' gezien en heeft toen de winkelmanager geroepen? Klinkt al een stuk waarschijnlijker, maar wat was er dan zo 'raar'?

@freya, eerst verzin je zelf dat de kassiere waarschijnlijk iets raars heeft gezien. En vervolgens vraag je je af wat er dan zo raar was?

Gewoonweg absurd.

Tja, als je mijn post niet begrijpt, dan kan ik daar verder ook niets aan doen.....

Freya

ve
door verwijderd - Jul 2, 2012 om 10:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

jorisw schreef op maandag 2 jul 2012, 09:54:

Dat lijkt me ook zo goed als uitgesloten. Een supermarkt doet dit soort dingen niet om 6 tientjes uit te sparen.

10x60 = 600 euro

ve
door verwijderd - Jul 2, 2012 om 10:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

We kunnen hier nog jaren over door oh'en maar de hamvraag is.....
Hoe constateerde Plus dat er (volgens Plus) iets fout zat?
Aangezien het de beveiligingskenmerken van de zegels en rollen zal betreffen zullen ze dat niet zomaar prijsgeven.
Een eenvoudige manier is een gecodeerde overdruk in fluor of fosfor, alleen onder een UV-lamp zichtbaar, maar ook het papier kan beveiligd zijn......
Alleen TS kan daar een antwoord op geven.

Ex-Haagsche Harrie

ve
door verwijderd - Jul 2, 2012 om 11:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

sonjaatje schreef op maandag 2 jul 2012, 10:08:
jorisw schreef op maandag 2 jul 2012, 09:54:

Dat lijkt me ook zo goed als uitgesloten. Een supermarkt doet dit soort dingen niet om 6 tientjes uit te sparen.

10x60 = 600 euro

Het zijn koopzegels, dus de supermarkt heeft daar al wel geld voor ontvangen.

ve
door verwijderd - Jul 2, 2012 om 13:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

sonjaatje schreef op maandag 2 jul 2012, 10:08:
jorisw schreef op maandag 2 jul 2012, 09:54:

Dat lijkt me ook zo goed als uitgesloten. Een supermarkt doet dit soort dingen niet om 6 tientjes uit te sparen.

10x60 = 600 euro

Een vol zegelboekje bij de plus heeft € 4,00 gekost en levert € 6,00 op.
Tien boekjes is dus € 60,00.

Ik lever mijn plus zegels maar 1x per jaar in, dat waren de laatste keer 16 boekjes. Ik gebruik dat dan als extraatje in een dure maand. Ik doe dit al jaren zo en daar is nog nooit moeilijk over gedaan.

Ik kom zo'n 3x per week bij de plus dus de vaste cassieres kennen je dan echt wel. Of zou dat komen omdat er hier niet zo'n hele grote plus ligt?

ve
door verwijderd - Jul 2, 2012 om 13:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Huh? Ik was zelf ook in de veronderstelling dat het om 10 x 60 = 600 euro ging. Ik kom zelf nooit bij de Plus. Dus die manager is daar stampij gaan maken over 60 euro, zonder dat direct aangetoond kon worden dat het om fraude ging?
En die boekjes liggen nu als gloeiend bewijs op het politiebureau. Het lijkt wel een slapstick!

ve
door verwijderd - Jul 2, 2012 om 13:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

sonjaatje schreef op maandag 2 jul 2012, 10:08:
jorisw schreef op maandag 2 jul 2012, 09:54:

Dat lijkt me ook zo goed als uitgesloten. Een supermarkt doet dit soort dingen niet om 6 tientjes uit te sparen.

10x60 = 600 euro

Quote van TS: "het waren 10 zegelboekjes met een waarde van 60 euro"

Een volle kaart levert 6 euro op:

Van de Plus website:
===============================================
Hoe werkt het sparen van PLUSpunten:
U koopt 1 PLUSpunt (voor 2 cent) bij elke euro aan boodschappen*.
Met 200 PLUSpunten is uw spaarkaart vol (kosten € 4,-).
Lever uw volle spaarkaart in en ontvang € 6,- contant.
Zo plakt - en pakt - u dus snel en gemakkelijk € 2,- winst per spaarkaart. Dit is 50% winst per spaarkaart!
==============================================

ve
door verwijderd - Jul 2, 2012 om 14:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben ook klant bij Plus en spaar ook koopzegels. Per vol boekje heb je € 2,-- winst. Hanny55 heeft dus in dit geval € 40,-- zelf betaald, en daarom is het te belachelijk voor woorden dat die manager zo'n bombarie maakt over € 20,--, want dat is het deel wat Plus bijlegt bij inlevering van 10 boekjes. Ik zou zeggen: een storm in een glas water!
Plus heeft met deze 'aktie' zichzelf geen goede naam bezorgd, en kan de wat overspannen manager beter eventjes iets anders te doen geven i.p.v. trouwe klanten schofferen (want zo zie ik het)!

Ik ben benieuwd of Plus nog iets van zich laat horen en hoop dat hanny55 ons op de hoogte wil houden over de afloop.

ve
door verwijderd - Jul 2, 2012 om 14:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nu ga ik zelden naar een Plus markt. Maar onterecht beschuldigd worden van fraude etc zou ik hoop opnemen.

Ik ben jaren geleden in een andere supermarkt onheus bejegend door de bedrijfsleider, terwijl ik op kwam voor mijn rechten als consument.

Ik heb deze supermarkt 2 jaar niet bezocht en doe nog steeds een enkele boodschap daar als het hoog nodig is.

Dan maar verder weg naar b.v. de Aldi of Lidl om het geld wat u nu mis loopt ( 20 euro) terug te verdienen.
Moet lukken lijkt mij.

ve
door verwijderd - Jul 2, 2012 om 14:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

oops

"hoop" moet zijn "hoog".

ve
door verwijderd - Jul 2, 2012 om 14:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

.....Per vol boekje heb je € 2,-- winst. Hanny55 heeft dus in dit geval € 40,-- zelf betaald, en daarom is het te belachelijk voor woorden dat die manager zo'n bombarie maakt over € 20,--, want dat is het deel wat Plus bijlegt bij inlevering van 10 boekjes. .....

Tenzij de zegels gepikt zijn natuurlijk!

Topicstarter heeft nog steeds niet uitgelegd waarom zij verdacht wordt van fraude/oplichting. Iets moet er zijn (gebeurd) waardoor de bedrijfsleider haar aansprak.

ve
door verwijderd - Jul 2, 2012 om 15:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ carola.83:

hanny55 heeft gezegd dat alle zegels door haar gekocht zijn. Waarom moet er nou toch getwijfeld worden aan haar verhaal? Waaróm zou ze trouwens haar verhaal hier vertellen als ze weet dat ze zelf fout is? Dát lijkt me een beetje onnozel!
Ik twijfel dus niet aan haar oprechtheid, tenzij het tegendeel bewezen wordt.

Het lijkt me overigens niet eenvoudig om zegels te stelen, want deze bevinden zich in de geldlade bij de kassa, en nieuwe zegelrollen liggen in de kluis. Ik kan me niet voorstellen dat iemand zomaar een greep in de geldlade kan doen zonder dat de kassière dit merkt!

Dus: ik wacht af of er nog meer 'openbaringen' worden gedaan en totdat het hele verhaal duidelijk is, blijft mijn mening over deze zaak onveranderd.

ve
door verwijderd - Jul 2, 2012 om 15:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

1 verzoek, laat aub die insinuaties achterwege.
Jullie weten blijkbaar niet wat dit voor impact op je gezin heeft zo'n beschuldiging.
Als we iets verkeerds gedaan zouden hebben, zouden we hier niet zitten.
De precieze reden weten we nog niet precies, heeft iets met nummers te maken in verschillende boekjes.
Gelukkig liggen de boekjes bij de politie.
We zitten op aangifte van de plus te wachten.
Op dat moment gaan wij zeker direct een tegenaangifte doen van een valse aangifte door plus.
Wat we verder nog kunnen ondernemen willen we juist achter komen, bv smaad e.d.
Nogmaals, er zit geen zegel in dat boekje dat niet door ONS is gekocht.

bedankt hanny55

ve
door verwijderd - Jul 2, 2012 om 15:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sterkte Hanny!

ve
door verwijderd - Jul 2, 2012 om 15:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vat het niet verkeerd op Hanny, maar er zitten hier op het forum zoveel mensen die zelf weten dat ze fout zitten maar toch gaan klagen dat ze onheus bejegend worden dat we een beetje paranoide geworden zijn met zijn allen.

Het is ook een vreemd verhaal, dat u opeens uit het niets beschuldigt wordt van fraude. Ik hoop dat alles goed komt, want het is inderdaad niet fijn om beschuldigt te worden van iets wat je niet gedaan hebt.

ve
door verwijderd - Jul 2, 2012 om 16:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hanny, wat je ook nog kunt doen, is het hoofdkantoor van de Plus bellen en zeggen dat je in de Plus winkel ten onrechte bent beschuldigd van diefstal en een winkelverbod is opgelegd. Dat als er binnen 24 uur geen aangifte tegen je wordt gedaan, je wilt dat het winkelverbod wordt opgeheven en dat je goede naam in ere wordt hersteld.
Zeg ook dat je met je verhaal op het forum van Kassa staat en dat die manager de Plus bepaald geen goede naam bezorgd.
Heel goed mogelijk, dat 'hogerhand' hier helemaal niet gelukkig mee is en in gaat grijpen.

(als die maneger weet dat hij fout zit, gaat hij nl helemaal geen aangifte doen en gebeurt er niets en kun je wachten tot je een ons weegt)

@timfelix, spreek voor jezelf, ik ben helemaal niet paranoide.

ve
door verwijderd - Jul 2, 2012 om 16:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ hanny55

Minimaal ernaar streven dat het geld wat u erin gestoken heeft ( aankoop zegels) terug te krijgen.

Verder zonde van uw geld om daar nog een boodschap te doen.

ve
door verwijderd - Jul 2, 2012 om 16:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

zoekster schreef op maandag 2 jul 2012, 16:05:
Heel goed mogelijk, dat 'hogerhand' hier helemaal niet gelukkig mee is en in gaat grijpen.

Heel goed mogelijk dat die manager een zelfstandig ondernemer is en "hogerhand" niets te vertellen heeft.

hanny55 schreef op maandag 2 jul 2012, 15:23: 1 verzoek, laat aub die insinuaties achterwege.
Jullie weten blijkbaar niet wat dit voor impact op je gezin heeft zo'n beschuldiging.

Dat zal geen pretje zijn, maar je hebt zelf besloten om er de publiciteit mee te zoeken. Dan kan je dus niet verwachten dat iedereen maar klakkeloos aan jouw kant gaat staan.
Iets heeft die manager er toe aan gezet deze actie te ondernemen. Hij doet dat heus niet zo maar voor de lol. Hij is er echt wel van overtuigd het bij het rechte eind te hebben, anders doe je zoiets niet.

Dus als jij te goeder trouw bent en hij zeker is van zijn zaak, dan blijft er nog 1 optie over. Een cassiére heeft een rol gepikt en iedere keer als jij zegels kocht jou zegels van die rol gegeven en de zegels die jij dan had moeten krijgen achtergehouden.

Zo maar een idee hoor.

ve
door verwijderd - Jul 2, 2012 om 16:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Slaat weer nergens op wat je zegt Winterman, je wilt zeggen dat een franchisenemer niet hoeft te luisteren naar de mensen van hogerhand? Dan zou ik toch even wat onderzoek doen naar wat een franchise inhoudt.

ve
door verwijderd - Jul 2, 2012 om 17:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ winterman

Dus als jij te goeder trouw bent en hij zeker is van zijn zaak, dan blijft er nog 1 optie over. Een cassiére heeft een rol gepikt en iedere keer als jij zegels kocht jou zegels van die rol gegeven en de zegels die jij dan had moeten krijgen achtergehouden.

Zo maar een idee hoor.

Dit lijkt mij onwaarschijnlijk , als een cassiere zo.n rol gepikt zou hebben dan wil zij er zo snel als mogelijk is ervan af .

Wat wel kan is dat het plus personeel een gepikte rol in boekjes heeft geplakt en deze verwisseld heeft met de boekjes van hanny55

Daarom de vraag , zijn de boekjes die nu bij de politie liggen wel de boekjes die hanny55 heeft volgeplakt ?

Hans

ve
door verwijderd - Jul 3, 2012 om 11:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

timfelix schreef op maandag 2 jul 2012, 16:42: Slaat weer nergens op wat je zegt Winterman, je wilt zeggen dat een franchisenemer niet hoeft te luisteren naar de mensen van hogerhand? Dan zou ik toch even wat onderzoek doen naar wat een franchise inhoudt.

Wij zijn zelfstandige ondernemers bij een concurrent van Plus en ik kan u wel vertellen dat als de ondernemer een goede reden heeft om een klant een winkelverbod te geven en aangifte doet, het hoofdkantoor niets te vertellen heeft. Je runt zelf de winkel, dus is het ook het pakkie aan van de ondernemer wat hij doet. Dus het hoofdkantoor kan brieven sturen wat ze wil en telefoneren hierover maar het is nog altijd de ondernemer zelf die beslist wat er in zijn winkel gebeurd.

ve
door verwijderd - Jul 3, 2012 om 12:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

timfelix schreef op maandag 2 jul 2012, 16:42: Slaat weer nergens op wat je zegt Winterman, je wilt zeggen dat een franchisenemer niet hoeft te luisteren naar de mensen van hogerhand? Dan zou ik toch even wat onderzoek doen naar wat een franchise inhoudt.

Misschien moet jij dat maar even doen. Ik geloof dat zelfs als wat ik zeg nergens op slaat ik toch wel een beetje gelijk heb.

snah schreef op maandag 2 jul 2012, 17:11:
Dit lijkt mij onwaarschijnlijk , als een cassiere zo.n rol gepikt zou hebben dan wil zij er zo snel als mogelijk is ervan af .

Ik zou het zo langzaam mogelijk doen om niet op te vallen en het verspreiden over meerdere klanten.

Een hele rol in boekjes haal je er zo tussenuit. Enkele zegels in een boekje is veel lastiger te ontdekken.

ve
door verwijderd - Jul 3, 2012 om 21:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ winterman ,
Ik zou het zo langzaam mogelijk doen om niet op te vallen en het verspreiden over meerdere klanten.

Een hele rol in boekjes haal je er zo tussenuit. Enkele zegels in een boekje is veel lastiger te ontdekken.

Het is dus opgevallen , vandaar mijn theorie .
En een gegeven is dat de meeste winkeldiefstallen worden gepleegd door het personeel zelf.

Als hanny55 netjes haar zegeltjes heeft geplakt en de plusbaas constateerd fraude , dan zit het probleem tussen aanname van de zegels en constatering van fraude .
Denk ook dat een plusbaas meer geinterresseerd is in diefstal door personeel dan door een klant .

Dus nogmaals , zijn de spaarkaarten bij de politie gelijk aan de spaarkaarten die u heeft beplakt en ingeleverd ?

ve
door verwijderd - Jul 16, 2012 om 21:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Aangifte door politie geseponeerd.
Nu eens kijken of hier nog reacties op komen.

ve
door verwijderd - Jul 16, 2012 om 21:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

@hanny55, ik ben blij voor je, dat het afgelopen is met de valse beschuldiging. Die manager had duidelijk geen bewijzen tegen je. Wat hem verder bezielde om je zo te behandelen, kom je waarschijnlijk nooit meer achter. Is het winkelverbod nu ook opgeheven? En zijn er excuses gemaakt?
Het beste met alles!

ve
door verwijderd - Jul 16, 2012 om 21:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben door supermarkt de Plus ten onrechte beschuldigd
van oplichting, fraude en het stelen van een rol zegels

Aangifte sepo, en u een volle kar ? gratis?

ve
door verwijderd - Jul 16, 2012 om 21:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat ik echt niet mis, is die 4 altijd zo vrolijke Plus mensen van dat reclame bureau via de Ster, die dan eventueel de zegeltjes akties ook nog is prettig gaan promoten, zo leuk en lacherig. Plus is een Minmarkt.

ve
door verwijderd - Jul 16, 2012 om 21:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

@hanny55:

gefeliciteerd met de goede afloop! Wil je niet weten op welke grond die manager jou van fraude heeft verdacht, en heeft hij je excuses aangeboden?

Ik hoop voor je dat je deze vervelende geschiedenis snel zult vergeten! Het beste ermee!

Groetjes,

Cathja.

ve
door verwijderd - Jul 16, 2012 om 22:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Geseponeerd op basis van te weinig bewijs of vanwege een valse beschuldiging?

Zeker bij het eerste blijft je naam wel in de boeken staan, bij het tweede zou ik zeker een aanklacht tegen de winkelier indienen.

ve
door verwijderd - Jul 16, 2012 om 22:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dank allen.
Hier nog even kleine update.
Dat de aanklacht geseponeerd is, weten we pas van vanavond.
Dus verder nog niets gehoord van wie dan ook.
Weet niet of ze het winkelverbod in gaan trekken.
Heb wel al een klacht bij de Plus neergelegd en dat ik ook media in zal schakelen en een advokaat.
Politie heeft de zegelboekjes onderzocht en niets frauduleus kunnen constateren.
De rechercheur is ook nog bij die plusvestiging geweest.
Wat erg bizar is, dat ze de beschuldigingen staande hielden maar niet konden aangeven, wat er nu mis zou zijn met de boekjes.
Ze zouden eens moeten weten, wat ze mensen hiermee aandoen, de eikels.
Nu maar eens kijken wat voor verdere akties we zouden kunnen ondernemen.

Dus maar even afwachten nu op eventuele reactie van de Plus.

ve
door verwijderd - Jul 16, 2012 om 22:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien is de manager er niet zo goed in om aan het kortste eind te trekken en houdt hij daarom zijn bewering staande. Men heeft mij bij een kassa eens beticht van diefstal. Wa-at? Ikke? Dat werd dus ingetrokken. Die mensen zijn misschien spiedziek van de nare ervaringen en daar kunnen brokken van komen. Als je dan niet sterk genoeg bent om je (routine)fout toe te geven wordt het hommeles.

ve
door verwijderd - Jul 16, 2012 om 22:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Goed om dat te lezen hanny55, naast die manager van de Plus zijn er op dit forum volgens mij ook wel wat mensen die hier even hun excuses mogen aanbieden. Succes met de verdere afhandeling.