Koos Smit
door Koos Smit Jun 17, 2021 om 18:18
Winkels & webshops

Vandaag flesjes water gekocht bij AH, moet nu al statiegeld betalen, klopt dit

De cassiere weet niet waarom het statiegeld er bij gerekend wordt, gaat toch pas per 1 juli in?

7362 15 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Jun 17, 2021 om 18:23
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Deze vraag is eerder gesteld, èn beantwoord. De nieuwe flesjes worden gefaseerd ingevoerd in de winkelvoorraden, dus er staan nu flesjes MET en ZONDER statiegeld in de schappen, naast en door elkaar. De lege statiegeld flesjes bewaren en u kunt ze NA 1 juli inleveren. U verwacht toch niet dat alle niet statiegeld flesje weggedaan worden en de wel statiegeld flesjes alleen maar in de schappen staan ...........

mi
door miennaamishaaz - Jun 17, 2021 om 18:51
725 Antwoorden / 1 Vragen

We zitten nu in een overgang's fase. waarbij zoals Mahadma al zij 2 soorten flesjes worden gestalt.

De oude zonder statiegeld, en de nieuwe met statiegeld.

of hoopte u soms even een paar duizend flesjes te kunnen kopen, en daarna inleveren voor het statiegeld?

koekeloer
door koekeloer Jun 18, 2021 om 12:32
562 Antwoorden / 18 Vragen

Zonder logo op de fles krijg je geen statiegeld terug, dus dat is zinloos

marita5
door marita5 - Jun 17, 2021 om 18:58
11512 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Koos Smit ,

Klik op de rode regels .

Vanaf 1 juli statiegeld op kleine plastic flesjes

Op 1 juli wordt er statiegeld op kleine plastic flesjes ingevoerd. Sinds 1 juni stromen de eerste plastic flesjes met statiegeld al in. De nieuwe flesjes met statiegeld zijn ook vanaf 1 juni al bij ons in te leveren. Je herkent ze aan het nieuwe statiegeldlogo op het etiket. Zo weet je precies welk flesje je in kan leveren, zodat deze weer gerecycled kan worden.

Deze maatregel moet leiden tot veel minder plastic zwerfafval. Meer informatie vind je op Statiegeld Nederland

https://www.ah.nl/informatie/statiegeld

tenormin
door tenormin - Jun 17, 2021 om 19:32
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Dan doet de floor manager van die AH het niet goed dat de cassiére niet weet van de hoed en de rand.

tijger1
door tijger1 - Jun 17, 2021 om 19:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Kijk eens op het flesje. En er is toch een klanten desk bij AH? Kon u het toch vragen? Heeft in de kranten gestaan en is op tv geweest, alles gemist?

aurora1
door aurora1 - Jun 17, 2021 om 20:50
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dat geld krijgt u terug bij inleveren van de flesjes, dus wat is het probleem (en met deze hitte)?
Waarom heeft u deze vraag niet direct bij AH gesteld toen u er was?

gerbera
door gerbera - Jun 17, 2021 om 21:31
7364 Antwoorden / 14 Vragen

De cassiëre doet niets anders dan het flesje scannen en de prijs hiervan is op het scherm zichtbaar. In dit geval is het dus een flesje met een andere barcode dan de "oude" flesjes. Het gaat niet per 1 juli, waar vele zich op vastprikken, in maar is vanaf die datum gewoon (wettelijk) verplicht. Dus na 1 juli mogen er officiëel geen flesjes meer verkocht worden waar geen statiegeld op zit, en ja het is warm weer dus zijn ze snel door de oude voorraad heen en aan de nieuwe begonnen, heeft u in elk geval een redelijk vers flesje water. De fabrikanten werken vooruit dus worden de flesjes al geruime tijd van te voren aangemaakt en van de nieuwe barcode voorzien waarbij tevens op het flesje zichtbaar is dat het om een statiegeldflesje gaat.

tijger1
door tijger1 - Jun 17, 2021 om 23:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Overigens is water uit de kraan veel voordeliger en zeker zo goed.

rj
door rjw Jun 17, 2021 om 23:28
3261 Antwoorden / 5 Vragen

Je hebt alleen niet altijd een kraan bij je. En 's ochtends van huis gaan met 4 liter water in je tas is ook niet altijd even handig.

tijger1
door tijger1 Jun 18, 2021 om 00:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Vier liter water? Moet je onderweg douchen dan?

gerbera
door gerbera Jun 18, 2021 om 11:24
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Waarom 4 liter meenemen als het advies 1,5 tot 2 liter per dag is.

aurora1
door aurora1 Jun 19, 2021 om 20:08
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ja, straks lezen we nog in de krant over watervergiftiging. https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Waterintoxicatie

aurora1
door aurora1 Jun 19, 2021 om 20:11
15645 Antwoorden / 6 Vragen
sjjoppy
door sjjoppy - Jun 18, 2021 om 05:48
7188 Antwoorden / 3 Vragen

De lege flesjes wel na 1 juli inleveren.

Gr
door Grunn1 - Jun 18, 2021 om 11:39
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Er mag alleen statiegeld berekend worden als er ook een logo van statiegeld op het flesje staat. Verkopen ze nog oude flesje zonder logo dan mag dat niet want deze flesjes kan je ook niet inleveren voor statiegeld.
Zelfs als er nog oude flesjes zonder logo worden verkocht na 1 juli mag daar geen statiegeld over berekend worden.

rj
door rjw Jun 18, 2021 om 20:27
3261 Antwoorden / 5 Vragen

Dat zal ook niet gebeuren want die flesjes hebben andere barcodes. Gaat vanzelf goed.

mo
door mof - Jun 18, 2021 om 11:56
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Hoeft de cassiere ook niet te weten. Statiegeld krijg je ook weer terug als je de flesjes inlevert, en als dit vanaf 1 juli zo is, tja, what the fuck, wat is het probleem eigenlijk denk ik dan, die drie weken?

pe
door pebk - Jun 18, 2021 om 13:15
581 Antwoorden / 0 Vragen

Ach, het is kiezen of delen. Als men geen voorraad meer heeft met flesjes zonder statiegeld (soms gaat de verkoop van bepaalde flesjes harder met bijvoorbeeld warm weer wordt er meer water verkocht dan normaal) dan is het de keus: Of niets verkopen, of verkopen van flesjes die voor na 1 juli bedoeld waren.

sira
door sira - Jun 18, 2021 om 15:24
2336 Antwoorden / 24 Vragen

Ik zie het probleem niet zo.
U heeft nu het statiegeld betaald, dat zit in de prijs van het flesje inbegrepen, maar straks bij inlevering krijgt u dat kwartje weer terug.

Ik heb 2 plastic flesjes water uit de supermarkt, die drink ik leeg en vul ze daarna met water uit de kraan. 1 Staat er in de koelkast en de andere ligt in de auto. Flesjes gaan maanden (tot jaren) mee.

Ar
door AriEllis Jun 18, 2021 om 19:13
57 Antwoorden / Vragen

Is geen kwartje maar € 0,15.

sira
door sira Jun 18, 2021 om 22:59
2336 Antwoorden / 24 Vragen

€ 0,15 dan.

Ik leverde van de week een ½ ltr. flesje in en daar kreeg ik € 0,25 voor (in het verleden moesten deze bij het plastic afval). Maar wat maakt het uit, je betaalt het en je krijgt het bij inlevering weer terug.
Nu maar hopen dat al die flesjes straks niet meer in het dijktalud worden gefli**erd, alhoewel, dat kan nog best wel wat statiegeld opleveren.

he
door henkie.penkie - Jun 18, 2021 om 16:34
149 Antwoorden / 0 Vragen

Zo lang de voorraad in hun magazijnen strekt mogen ze flesjes zonder statiegeld verkopen totdat deze voorraad op is. Daarna met statiegeld dit geld ook na 1 juli . En dan is het flesje zonder statiegeld op is op en statiegeld betalen dit kun je op het etiket zien. Het makkelijkste is je ogen open doen en even op de etiketten kijken hier zul je duidelijk op kunnen zien voor welk flesje statiegeld betaald moet worden en welk flesje nog geen statiegeld op zit. Verder mag AH dit en is dus niet fout hiermee dit geld ook voor andere bedrijven. Dit mag al vanaf 1 juni .