Ma
door Marimelda Nov 15, 2016 om 18:43
Winkels & webshops

Verbeeld ik het me of zijn de letters op veel verpakkingen te klein om te lezen?

Zelfs een bril voldoet niet meer. Bijvoorbeeld op kleine blikjes groenten, of op verpakkingen van een speciaal merk steunkousen, waarin in vele talen staat hoe je een steunkous om moet doen, maar gemakkelijk leesbaar is het niet. Het aantal talen verminderen, dacht ik, dan kun je de uitleg met grotere letters weergeven. Soms zijn de bijsluiters van medicijnen, die eerst wel leesbaar waren, de letters zo klein geworden, dat je er veel meer moeite voor moet doen. Ik vraag me af of ik de enige ben met dit probleem. Het is toch niet de bedoeling dat ik elk jaar een nieuwe bril moet aanschaffen, omdat de letter al kleiner worden op de verpakkingen?

873 4 Rapporteer

marita5
door marita5 - Nov 15, 2016 om 18:49
11510 Antwoorden / 15 Vragen

dubbelpost klik hier

eclipse
door eclipse Nov 15, 2016 om 18:58
1561 Antwoorden / 370 Vragen

??

eclipse
door eclipse Nov 15, 2016 om 18:59
1561 Antwoorden / 370 Vragen

of  even de bijsluiter googlen , werkt  wat sneller

eclipse
door eclipse Nov 15, 2016 om 19:02
1561 Antwoorden / 370 Vragen

raar staat op dezelfde datum

marita5
door marita5 Nov 15, 2016 om 19:05
11510 Antwoorden / 15 Vragen

ja , maar verschil in tijd .

eclipse
door eclipse Nov 15, 2016 om 19:10
1561 Antwoorden / 370 Vragen

ja zie het, even gevraagt wat ze doet bij het plaatsen, misschien  dat we een antwoord krijgen, zie het vaker van @marimelda

marita5
door marita5 Nov 15, 2016 om 19:15
11510 Antwoorden / 15 Vragen

De site is een verschrikking , ik zie de vraag 2 x , u vermeld 3 x , De redactie heeft vorige week een aanpassing gedaan , nu kan ik bijna niks meer , is een en al ellende met site .

eclipse
door eclipse - Nov 15, 2016 om 18:56
1561 Antwoorden / 370 Vragen

@Marimelda, Het is géén verbeelding hoor, t is gewoon een feit. Ik heb er ook last van, mensen in de omgeving, iedereen  heeft er last van, uiteraard zullen er uitzonderingen zijn.
Maar de fabrikant  moet tegenwoordig  zoveel vermelden op  een  potje waar normaal op stond  pindakaas, staat het nu volgepropt, met emulgatoren, E nummers, voedingsstoffen, vitaminen, vetten, keurmerk, waar de  pindakaas maker z n nootjes  vandaan heeft, en of  dat wel eerlijk gebeurd, waar en hoe en door wie het vervaardigt is, eer je bent  uitgelezen, is het al donker buiten. Een bijsluiter staat tegenwoordig  in 2500  talen, volgepropt op een lap vel van een halve meter in de meest onmogelijke kleine lettertjes...En dan nog  het liefst doen ze zwarte lettertjes  op een donkere achtergrond, of knalrood...de houdbaarheidsdatum is veelal na een uur zoeken terug  te vinden half mis gestempeld  zodat je toch twijfelt  of  het product  nog  goed  is...optie is  de bijsluiter scannen en met CTRL en scrollwieltje op je gemak te lezen  :-)

marita5
door marita5 Nov 15, 2016 om 19:03
11510 Antwoorden / 15 Vragen

@Eclipse , dit is dubbelpost , zie mijn reactie boven u .

eclipse
door eclipse Nov 15, 2016 om 19:11
1561 Antwoorden / 370 Vragen

zag het @ Marita....maar te laat   wederom srry :-)  zijn er al 2  vandaag he, maar ik zie het pas als ik een reactie plaats, en dan is het ooopssss   heb ik weer..  :'(

eclipse
door eclipse - Nov 15, 2016 om 19:07
1561 Antwoorden / 370 Vragen

krijg  er weer een binnen ? dus 3 x  , we kunnen toch even vragen wat @Marimelda  doet met plaatsen?

@marimelda, als je de vraag hebt  gesteld  en verstuurd( geplaatst) dan duurt ht eventjes  voor je het ziet, je ziet een cirkeltje draaien dus de mail zoekt  z n plekkie. meerdere malen op verzenden klikken is meerdere malen plaatsen, een keer  klikken op plaatsen is genoeg...   sccs

Redacteur
door Redacteur - Nov 16, 2016 om 09:33
1053 Antwoorden / 62 Vragen

graag hier verder.

de redactie