Toos84
door Toos84 Sep 14, 2021 om 14:36
Winkels & webshops

Verf Action

Enkele weken geleden een verf spuitbus bij de Action gekocht en hiermee naar huis gereden. Onderweg hoor ik een knal en er blijkt uit het niets een spuitbus te gaan spuiten. Alles werd zwart in de binnenkant van de auto en zelf werd ik bijna onwel door de gassen. Hierdoor heb ik gelijk de auto aan de kant gezet en de spuitende bus de berm in gegooid. De hele binnenkant, schoenen, tas, buitenkant auto zit onder de zwarte verf. Ik heb gelijk contact opgenomen met Action en zij vertelden mij dat ik overal foto's van moest maken en een mail moest sturen. Ik heb toen ook nog een foto van de spuitbus gemaakt, maar niet mee naar huis genomen. Ik heb alle foto's naar de Action gemaild en ik krijg enkele weken later een reactie dat ik de betreffende spuitbus op moet sturen. Helaas had ik deze niet in mijn bezit. Nu neemt de Action de hele klacht niet meer in behandeling omdat zij de spuitbus niet krijgen.

7802 12 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Sep 14, 2021 om 14:44
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Het was wel heel logisch geweest, na de schrik, om de spuitbus toch in bezit te houden. Nu heeft u het bewijs niet meer. Daar heeft de Action dan weer gelijk in, ben ik bang. Ligt de spuitbus misschien alsnog in de berm waar u het heeft weggegooid. Dat zou uw enige "redding" zijn.

sjjoppy
door sjjoppy - Sep 14, 2021 om 14:44
7187 Antwoorden / 3 Vragen

De spuitbus is het belangrijkste bewijs dat grondig onderzocht moest worden.
Zou de temperatuur in de auto de oorzaak kunnen zijn?
Toch de bon goed bewaren, misschien komen er meerdere klachten waardoor een terugroepactie in gang gezet wordt.

sira
door sira - Sep 14, 2021 om 15:07
2332 Antwoorden / 24 Vragen

Action zal willen onderzoeken wat de oorzaak is dat de spuitbus is gaan spuiten. En aan de hand van de streepjescode/batchnummer kunnen ze controleren of er meer bussen uit die partij dit probleem hebben. Is dat het geval dan zullen ze een terugroepactie starten.

Maar het kan ook zijn dat ze de bus uitsluitend ter controle willen hebben, u zou bijv. ook een kind in de auto kunnen hebben gehad die met de bus is gaan spelen.

Ik zou die betreffende berm dus maar goed nalopen en omdat de bus spoot kan het zijn dat het gras op die plek ook zwart is

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 14, 2021 om 15:08
16840 Antwoorden / 202 Vragen

Jammer dat u de spuitbus weggooide maar op basis van foto's als gevraagd zou m.i. toch een positieverantwoord van Action mogelijk moeten zijn. U heeft hopelijk wel een aankoopbon als bewijs.

Ik neem aan dat ik dit al heeft 'gevolgd' en het lijkt mij tenminste ook zinnig om dit te volgen: https://www.consuwijzer.nl/doe-uw-melding-bij-acm-consuwijzer en dit ook te melden bij de gratis service van de consumentenbond https://www.klachtenkompas.nl/ en dan succes afwachten.

(Als mosterd na de maaltijd wel een tip: neem spuitbussen nooit los mee maar altijd in een gesloten verpakking).

rj
door rjw Sep 14, 2021 om 19:47
3261 Antwoorden / 5 Vragen

En wat kunnen de ACM en Consumentenbond hiermee doen? Of vind je het leuk om anderen van werk te voorzien?

heremietkreeft
door heremietkreeft Sep 14, 2021 om 20:25
16840 Antwoorden / 202 Vragen

Ze zijn ervoor ingesteld om indien zinvol hier aandacht aan te besteden. En maar weer eens eenk eer, mag het mijn mening en advies zij?

mahadma
door mahadma - Sep 14, 2021 om 15:31
11540 Antwoorden / 51 Vragen

Voor de advocaten van Action regel 1: Geen bewijs, dus onschuldig. En mocht u de bus alsnog vinden, dan heeft die dusdanige tijd buiten en niet o0nder uw beheer gelegen, dan wordt dat "bewijs" afgekeurd.

AWYeah28
door AWYeah28 - Sep 14, 2021 om 16:43
355 Antwoorden / Vragen

Niets aan te doen helaas. Je kunt foto's maken van een zwartgeverfde auto, maar zonder bijbehorende spuitbus is de oorzaak niet vast te stellen.
Je zou nog iets via rechtsbijstand kunnen proberen als je die hebt, soms nemen die een deel van de kosten voor rekening als zaken moeilijk af te handelen zijn.

aurora1
door aurora1 - Sep 14, 2021 om 16:47
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Niet zo netjes om zoiets zomaar in de berm te gooien en niet netjes af te voeren volgens de milieuregels.

U bent nu ook het bewijs kwijt, dus de Action kan niets met uw klacht. Ze hebben dus gelijk.
Lag de spuitbus soms in een warme auto?

Ik zou die bus dus maar opzoeken in die berm.

Ik zou ook de foto van het kindje van internet verwijderen. Daar kan misbruik van gemaakt worden door griezels. Verder zal een kind het later ook verre van leuk vinden om overal op internet als baby te zien te zijn. Toestemming zult u van het kind niet hebben neem ik aan.
Zet er maar een foto van uzelf voor in de plaats. Lees ook maar even hier:
https://www.ouderwijzer.nl/artikel/5818-fotos-op-internet

ne
door neodutchio - Sep 14, 2021 om 17:59
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Uit het niets zal een spuitbus niet gaan spuiten. U verteld er niet bij op welke manier u de spuitbus vervoerde en wat de omstandigheden zijn. Dat is namelijk wel van invloed. Een rollende spuitbus in de kofferbak hoeft maar ergens tegenaan te stoten om problemen te geven.
Temperatuur is ook van invloed. Zet uw auto in een zonnetje van 30 graden (dus niet te schaduwtemperatuur, die ligt dan veel lager) en in de auto word het dan al dik 50 graden. Een temperatuur die een spuitbus niet aan kan.

Aan de hand van de spuitbus is na te gaan wat de oorzaak geweest kan zijn. Een te hoge druk in de bus, of schade aan de buitenkant. Zonder bewijs is niet aan te tonen waar de fout ligt. En aangezien u stelt dat Action verantwoordelijk is ligt bij u de bewijslast. Action hoeft dus niets te weerleggen zonder bewijs.

tijger1
door tijger1 - Sep 14, 2021 om 20:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Klacht indienen bij de Consumentenbond, die komen dan vast uw auto schoonmaken.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Sep 14, 2021 om 21:49
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Enkele weken geleden had  ik eerst  alle 4 ramen en Dak geopend...

Het was bloedheet in de zon.

En los in de auto kan de dop door rollende bagage  de dop eraf  vallen.
Ook een tas vol die kan bewegen kan dit gebeuren.

Als het geen productie fout maar fout vervoeren is zul je niets krijgen.
Action wil vooral  deze bus voor de zekerheid want als er een fout is  vergoeden ze het graag.

Dan is preventief terughalen beter dan  deze bus + auto.

Ze hebben al eerder foute producten terug gehaald voor hun goede naam te behouden.

mi
door miennaamishaaz - Sep 15, 2021 om 13:56
725 Antwoorden / 1 Vragen

Helaas heeft de action wel gelijk dat u de spuitbus moest bewaren.

Hier staat namelijk het batch-nummer op.
dit hebben ze nodig om te controleren of het om een Fabrieksfout gaat of niet.

spuitbussen verf exploderen namelijk nie zomaar, en action wil hier verder onderzoek naar doen, maar zonder de spuitbus zelf is dit niet mogelijk.
Het kan namelijk zijn dat iemand zijn oude roestbak van een auto geheel onder heeft gespoten, en zegt ja de spuitbus is ge-explodeerd. Nee ik heb de bus niet meer.
Waarbij die persoon dan verwacht dat de Action hem een geheel nieuwe auto geeft,

Om dit soort gevallen te voorkomen wil action de spuitbus hebben.

mo
door mof - Sep 15, 2021 om 14:27
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Spuitbus in de berm laten liggen? U koopt het artikel, u bent verantwoordelijk voor het transport. Ga de bus maar uit de berm halen. [edit - redactie]