Fa
door Familie E. Koster May 9, 2017 om 14:13
Winkels & webshops
Vergoeding/tegemoetkoming kapot laminaatvloer door Filiaalmedewerker Kwantum

Op 24 juni 2016 hebben wij bij filiaal Kwantum Parkboulevard op de Vierhavenstraat 83 een totale vloer (ondervloer dampdicht, ondervloer thermosound, Laminaat Folcroft tegel wit en plakplinten) aangeschaft. Speciaal nagevraagd of het een sterke vloer aangezien me vrouw in een trippelstoel, rollator of looprek loopt ivm gezondheid. Dit was geen probleem en op advies van de filiaalmedewerker de ondervloeren (een plastic ondervloer dampdicht en thermosound isolatie van 12 dhb) erbij aangeschaft.

Een kennis die al jaren dagelijks laminaatvloeren legt heeft deze voor ons erin gelegd, gewoon geklikt en op maat gezaagd met een zaagtafel. Wat waren wij blij met de vloer.

Echter na een aantal dagen zag je waar je steeds liep/reed stukjes van het laminaat, waarop wij contact hebben opgenomen met Kwantum. De klantenservice was niet bereikbaar (de verbinding werd steeds verbroken) waarop we het filiaal belde. Ze zouden het doorgeven en de klantenservice zou contact opnemen, maar helaas dit gebeurde maar niet. Waarop wij na 3 weken zelf de klantenservice probeerde te bellen en ja ineens konden ze langs komen. Op vrijdag 5 augustus 2016 zou een expert van Kwantum komen om naar de vloer te kijken.

Vrijdag 5 augustus 2016 werd er aan gebeld de expert stond nog buiten en zei “ik zie het al het is er verkeerd ingeslagen” dus ik pardon? Er is geen hamer aan te pas gekomen is met de hand geklikt en op maat gezaagd met een zaagtafel. Ook gezegd dat het erg vreemd is dat waar je loopt/rijdt de stukjes eraf gaan, zegt die meneer ik maak foto’s en Kwantum die beslist.

Dinsdag 9 augustus 2016 hadden wij al een schriftelijk schrijven van Kwantum dat het laminaat op een verkeerde wijze is gelegd. En heeft onze klacht afgewezen.

Hier zijn wij het niet mee eens en vinden het nogal makkelijk om het zo te stellen. Vandaar onze brief met de vraag om de zaak nog een keer goed uit te zoeken.

Ook sturen wij een brief naar de leverancier want op de verpakkingen stond dat er 20 jaar garantie wordt gegeven.

Mochten wij van u beiden geen tevreden antwoord krijgen gaan wij naar de ombudsman of verder, want voor zo’n bedrag (totale vloer € 1800,00) mag je toch wel kwaliteit verwachten.

Hoogachtend,
=========================

April 2017
We hebben meerdere malen u geschreven en ook geprobeerd de leverancier te benaderen, echter geeft u de schuld aan het leggen en de leverancier reageert niet.

Op de verpakking staat dat er 20 jaar garantie is op de vloer?

Te gek voor woorden dat klanten zo benadeeld worden, voor u misschien een klein bedrag maar voor ons als consument een grote uitgave.

Hierbij vragen wij u dan ook om ons te …. en het bedrag terug te geven/compenseren.

In afwachting van uw reactie

==========================
Mei 2017

Na al enige malen per email, post en aangetekende brieven zowel aan u (Kwantum als de leverancier) te hebben verstuurd en bijna een jaar verder bent. Willen wij u voor de laatste maal de kans geven om ons financieel tegemoet te komen.

Vertrouwen in u als firma Kwantum is helemaal weg, u in uw reclame op tv, facebook, internet etc. zegt “Kwantum daar woon je beter van” is gewoon misselijkmakend. Uw personeel licht mensen/klanten gewoon verkeerd voor en enige wat zij voor ogen hebben is verkopen. U niet serieus in onze ogen omgaat met onze klacht.

Mochten wij niet tot een overeenstemming komen tot een vergoeding dan zijn mijn man en ik genoodzaakt om het tv-programma Kassa desnoods de rijdende rechter  in te schakelen.

Evenals een boycot van klanten te houden in mijn rolstoel voor het filiaal van Kwantum in Rotterdam, om toekomstige klanten te weerhouden om enig aankopen bij u te doen. Hun laten zien hoe een vloer eruit ziet en hun te behoeden voor de drama die wij hebben.

Immers hebben wij vorig jaar tot 6 keer toe gevraagd of de vloer geschikt was voor gebruik met een trippelstoel, rollator en of looprek. Voordat wij tot koop zijn overgegaan en nu na nog geen jaar is de vloer gewoon kapot kan niet veilig meer eroverheen (splintert en gaat opzetten) ook kan je niet meer dweilen.

We wonen nu in ons appartement van 80 vierkante meter en tja dan leg je niet zomaar ff een nieuwe vloer, ben zelf niet erg mobiel meer qua me gezondheid.

Hopend dat u ons alsnog financieel tegemoet komt.

================
Antwoord Kwantum:

Naar aanleiding van uw klachtmelding, inzake het laminaat, kunnen wij u het volgende meedelen.

Zoals wij in augustus 2016 tweemaal aan u hebben meegedeeld, is er tijdens het servicebezoek van Benesto op 5 augustus 2016 geconcludeerd dat de reclamering niet is gelegen in de kwaliteit van het product. Het is volgens onze expert te wijten aan externe oorzaken. De expert geeft aan dat de oorzaak van het stukjes afbreken van het laminaat ontstaan omdat het laminaat op een verkeerde wijze is gelegd.

Om bovenvermelde reden zijn wij helaas genoodzaakt uw klacht te moeten afwijzen.

Wij vertrouwen erop u klacht correct behandeld te hebben en vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Kwantum

5754 10 Rapporteer

ne
door neodutchio - May 9, 2017 om 14:40
5147 Antwoorden / 12 Vragen

De klacht is door Kwantum afgewezen. Als u een andere mening bent toegedaan is het aan u om te bewijzen dat Kwantum fout zit. Oftewel, zelf een expert inschakelen die het tegendeel bewijst. Mocht Kwantum alsnog in het ongelijk gestelt worden krijgt u deze kosten terug.

maar het opbollen van de vloer en het splinteren heeft een oorzaak. Ik lees in uw reaktie dat u dweilt. Laminaat en vocht gaan niet samen. Hout zwelt op als het vochtig is.

De vloer an sich zou geschikt kunnen zijn voor bv een rolstoel of andere aanpassingen, maar als de vloer er te strak inligt gaan de naden bollen. Als u hier met een schoen, looprek, of wat dan ook tegenaan tikt breken er stukjes toplaag los. Bij het dweilen komt hier weer meer vocht in zodat het alleen maar erger wordt.

U moet even afstappen van het bestoken en dreigen naar Kwantum, maar bewijzen verzamelen die in uw voordeel gaal werken.

tijger1
door tijger1 - May 9, 2017 om 14:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Kennis genomen van uw verhaal. Dan maar de stappen nemen die u beschrijft, hoewel de Ombudsman hierin niets voor u kan betekenen.

panter22
door panter22 - May 9, 2017 om 14:47
6599 Antwoorden / Vragen

Kijk in artikel 17 van de algemene voorwaarden. Kwantum is aangesloten bij de geschillencommissie thuiswinkel en je kunt een procedure starten.
https://www.kwantum.nl/klantenservice/garantie-en-voorwaarden/algemene-voorwaarden

Er zit 15 jaar garantie op het laminaat
https://www.kwantum.nl/laminaat-folcroft-wit-0122028

H
et valt mij ook op dat de laminaatvloer gedweild wordt. Elke week? Een paar keer per jaar met een dampe doek is voldoende.
Ik heb zelf ook een laminaatvloer, maar de naden ziten zodanig aan elkaar geplakt dat de vloer glad is. Daar kunnen geen hoekjes af gereden worden,
Wat zegt de kennis die de vloer gelegd heeft van deze schade.

fa
door familyman - May 9, 2017 om 15:02
888 Antwoorden / 1 Vragen

"en nu na nog geen jaar is de vloer gewoon kapot kan niet veilig meer eroverheen (splintert en gaat opzetten) ook kan je niet meer dweilen."
Gelet op deze woorden heeft u alles verspeeld, dus ook uw garantie. U zou beter excuses kunnen aanbieden, want de winkel is hier niet debet aan. Die is niet bij u komen dweilen.

Gerry1969
door Gerry1969 - May 9, 2017 om 15:22
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Mochten wij niet tot een overeenstemming komen tot een vergoeding dan zijn mijn man en ik genoodzaakt om het tv-programma Kassa desnoods de rijdende rechter  in te schakelen.

Persoonlijk denk ik dat ze hier niet van onder de indruk zijn, net als de aangekondigde boycotactie. Als ik iemand voorb de Kwantum in een rolstoel dit verhaal.zou horen doen dan loop ik glimlachend door maar zou er niet minder om kopen.
Frapant dat die handige kennis die dagelijks dit soort vloeren legt u niet een betere vloer heeft geadviseerd of sterker nog een vloer aan u heeft verkocht.
Een pro haalt zijn vloeren vast niet bij de Kwantum, Gamma, Praxis enzoovoort.

Ge
door Genee - May 9, 2017 om 15:33
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Ja, laminaat leggen in eigen beheer geeft meestal problemen bij garantie.
U zult er een expert bij moeten halen om zeker te zijn dat het laminaat goed gelegd is.
U zou de Vara belbus kunnen vragen voor u te bemiddelen.

gerbera
door gerbera - May 9, 2017 om 15:44
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Als ik de foto bekijk moet ook ik constateren dat er iets mis is gegaan met, of tijdens, het leggen. Hoekjes die afspringen wordt veroorzaakt door ongelijke legging waarvan de oorzaak vaak een beschadiging van de klikgroef is. Als het vervolgens onvoldoende is aangeklopt ontstaat er een naad welke met dweilen vocht op neemt. Dat verklaart het, plaatselijk, opbollen van het laminaat. Het op maat zagen stelt niets voor, het is een deel afzagen en het restant in de volgende rij plaatsen. Of je dat nu met een zaagtafel, decoupeerzaag of handzaag doet maakt niet uit, de afgezaagde kanten komen onder de plint te zitten dus niet zichtbaar. Volgens u is er geen hamer aan te pas gekomen, maar als ik een laminaatvloer leg ( en dat zijn er ook al aardig wat) heb ik toch echt wel een hamer nodig. Is een baan gelegd dan tik je deze met een slagbeugel even na zodat de kopse naden goed aansluiten. En dat doe je niet met de blote hand maar toch echt met een hamer.
Evenals een boycot van klanten te houden in mijn rolstoel voor het filiaal van Kwantum in Rotterdam, om toekomstige klanten te weerhouden om enig aankopen bij u te doen. Hun laten zien hoe een vloer eruit ziet en hun te behoeden voor de drama die wij hebben.
U zou er beter aan doen de toekomstige klanten te adviseren een andere vloerlegger te nemen en die andere ongein achterwege laten.

jo
door jorisw May 10, 2017 om 09:57
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Wat voor laminaat koop jij, dat je er een hamer voor nodig hebt? Zelfs het laminaat van IKEA van 9 euro/m2 hebben een kliksysteem waarbij de kopse kanten perfect aansluiten zonder gereedschap te hoeven gebruiken.

gerbera
door gerbera May 10, 2017 om 16:28
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Heeft niets met koop te maken maar met leggen, en daar heb ik voldoende ervaring mee. En als u het lukt zonder gereedschap bent u een gelukkig mens.

Gr
door Grunn1 - May 10, 2017 om 11:02
1427 Antwoorden / 18 Vragen

U verhaal gelezen en het lijkt mij terecht dat de claim wordt afgewezen.

Het gebruik van een triplestoel en rolator kunnen dermate belastend zijn voor laminaat dat garantie hierop niet van toepassing is.

Zodra je verwacht dat laminaat extra belast wordt moet dit goed worden gelegd en het liefst proffesioneel.
Gebruik een zo hard mogelijke onderlaag omdat door de druk van de wieltjes de vloer anders te ver wordt ingedrukt en niet meerdere lagen zachte ondervloer.
De vloer moet rondom los van de muur liggen.
De plakplinten pas na enkele weken aan brengen omdat de vloer de eerste weken zeker wanneer er een rolstoel o.i.d. wordt gebruikt beweegt.
De plakplinten ook niet tegen de muur aan plakken omdat de vloer blijft werken.
Laminaat vloeren zijn niet geschikt om te dweilen. Vroeger (ja die goeie oude tijd) werd laminaat geplakt en dit was wat waterdichter maar tegenwoordig met klikvloeren niet.

Een triplestoel is eigenlijk niet/nooit geschikt om meer over een laminaat vloer te rijden en ja ik heb hier ervaring mee. Triplestoelen zijn zwaar en hebben kleine harde massief rubberen wieltjes hierdoor is de druk op de vloer enorm hoog. Wanneer je met zo'n stoel evenwijdig over een naad zal rijden is de kans heel groot dat deze naad ver ingedrukt wordt en snel zal knappen.
De druk op (laminaat) vloeren is met een rolstoel, rolator en triplestoel heel anders dan wanneer je er alleen overheen loopt. Garantie wordt meestal alleen gegeven bij normaal gebruik.
Bij gebruik van een triplestoel zijn er maar weinig vloeren geschikt.

boppe1943
door boppe1943 - May 10, 2017 om 13:19
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Het is voor dit forum onmogelijk te beoordelen of de vloer wel of niet goed gelegd is en of de kwaliteit van het laminaat goed of slecht is. Kwantum is echter verplicht om goede kwaliteit te leveren. U heeft aan de verkoper gevraagd of het materiaal dat u wilde kopen sterk was en u heeft hem uitgelegd dat uw vrouw een trippelstoel, een looprek of een rollator gebruikt, waarop de verkoper, die een informatieplicht heeft, zei dat dat geen probleem was. Het laminaat moet dus aan het gebruik van deze loophulpen voldoen. U heeft een klacht ingediend, de expert van Kwantum zegt (ik had niet anders verwacht!) dat het laminaat verkeerd is ingeslagen en uw klacht wordt afgewezen. U kunt natuurlijk zelf een expert laten komen, maar dan kan het een welles-nietes gedoe worden en een expert komt natuurlijk niet gratis uw vloer beoordelen. U zou een 2e expert moeten laten komen om de mening van de eerste te onderschrijven en als beiden vaststellen dat het laminaat op de juiste wijze is gelegd en dat de kwaliteit onvoldoende is voor het gebruik van loophulpen kunt u naar de rechter. Maar als u een rechtsbijstandverzekering heeft, schakel die dan in als eerste in of neem anders kontakt op met de Geschillencommissie Wonen, Postbus 90600, 2509 LP Den Haag. U kunt zich ook laten adviseren door het Juridisch Loket.

gerbera
door gerbera - May 12, 2017 om 22:49
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Het is voor dit forum onmogelijk te beoordelen of de vloer wel of niet goed gelegd is

Dat is uw mening, als ik de foto's bekijk zie ik beschadiging op de hoeken van het laminaatdeel. Dit betekend dat de delen, op de kopse kant, niet op gelijke hoogte liggen waardoor deze beschadiging ontstaat. Een van de oorzaken is in de meeste gevallen dat de delen niet voldoende zijn aangeklopt zodat het kliksysteem niet volledig in elkaar zit. Stoot je dan tegen zo'n kopse kant springen de schilfers er af. Met zelfs het goedkoopste laminaat, al dan niet van Kwantum, durf ik met een scootmobiel, rolstoel of looprek overheen te gaan mits goed gelegd. Heb eelt op mijn knieën van het laminaat leggen.

tijger1
door tijger1 May 12, 2017 om 23:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Daar had u dan ook knie beschermers voor moeten gebruiken:-).