da
door daehanminguk Mar 11, 2018 om 14:52
Winkels & webshops

Verkoper wijst bod af maar stuurt toch

Via internet heb ik een bod gedaan op een product maar de verkoper wijst het bod af. Echter verstuurt hij zonder mijn akkoord toch het product met de originele prijs inclusief verzendkosten. Nu zit ik thuis met het product en een rekening waarmee ik niet akkoord ben gegaan. Ik heb het pakket aan de deur wel geaccepteerd.. Wat nu?

5183 8 Rapporteer

hansje klein
door hansje klein - Mar 11, 2018 om 15:02
3037 Antwoorden / 62 Vragen

De enige die het antwoord weet ... is de verkoper!

sn
door snitzel - Mar 11, 2018 om 15:02
38 Antwoorden / 0 Vragen

Terugsturen. Er is geen aanbod en aanvaarding tot stand gekomen. U heeft het pakketje danwel aangenomen maar wist u wat er in zat?

In het verbintenissenrecht staat dat een aanbod vervalt wanneer het wordt verworpen (art. 6:221 lid 2 BW).

Kortom, doordat de verkoper het bod in de eerste instantie heeft afgewezen is het hele aanbod die er in de eerste instantie lag komen te vervallen.

Er is dus géén koopovereenkomst ontstaan.

diumenge
door diumenge - Mar 11, 2018 om 15:23
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Je kan ook de geboden prijs betalen.

me
door mein33 - Mar 11, 2018 om 15:54
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Een ongevraagd- onbesteld- pakket mag je houden zonder verdere verplichting.
Maar hoe komt de afzender aan uw adresgegevens al u alleen maar een bod heeft gedaan ?
Waarom neemt u een pakket aan als u niets heeft besteld ?
Maar neem contact op met de verzender, want u weet van wie en waar het pakket komt en geeft hem aan dat u het pakket voor de door u geboden prijs wilt behouden en het anders ongefrankeerd aan hem zal retourneren.
De bal ligt in dit geval bij de verzender. ;-))

be
door beloe - Mar 11, 2018 om 16:22
26 Antwoorden / 4 Vragen

Terugsturen,
Er is altijd nog zoiets dat je produkt binnen een aantal dagen zonder opgaaf van reden mag terugsturen.
Dit is de zogenaamde bedenktijd of afkoel periode.
Ik dacht zoiets van 10 dagen of 2 weken.

edrick3
door edrick3 Mar 11, 2018 om 17:13
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Wat een onzin. Dat geldt voor bv een webshop, NIET voor particulieren.

simon55
door simon55 - Mar 11, 2018 om 16:27
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Franco retour afzender

aurora1
door aurora1 - Mar 11, 2018 om 17:29
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Hoe komt die verkoper aan uw adres als u niet meer gedaan heeft dan een bod doen en dat dat bod niet geaccepteerd is?
Heeft u al met deze verkoper contact erover opgenomen en wat was zijn reactie?

da
door daehanminguk - Mar 11, 2018 om 19:46
10 Antwoorden / 6 Vragen

Bedankt voor de reacties allen. Het is duidelijk. Ik heb de verkoper een mail gestuurd en aangegeven dat ik het product wil houden voor de door mij geboden prijs en het anders terug stuur op zijn kosten. Als reactie heb ik teruggekregen dat iets is misgegaan aan zijn zijde en hij heeft zijn excuses aangeboden.

me
door mein33 Mar 11, 2018 om 22:06
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Bedankt voor het terugmelden en hoop voor u dat het probleem is opgelost.