Ri
door Richard78 May 12, 2022 om 14:06
Winkels & webshops

Verzenden met DHL via Sendcloud

Hallo,

Ik gebruik sendcloud als partner om pakketjes te versturen. Ik heb een pakketje verstuurd naar het huisadres van een klant. Klant heeft het pakketje niet ontvangen, en het pakketje is retour gestuurd. Wat blijkt nu, DHL heeft hem bij een servicepunt afgeleverd en de klant niet op de hoogte gebracht. Reactie van DHL was dat er geen emailadres op het verzendlabel stond, en dat ze daarom geen contact met de klant op konden nemen. Op mijn reactie dat ze een briefje achter hadden moeten laten kreeg ik deze reactie:

"Helaas is het altijd de verantwoordelijkheid van de geadresseerde dat op het moment dat zij een bestelling plaatsen welke is verzonden de zending in de gaten te houden ook via de tracking.
Het is niet meer gebruikelijk dat er kaartjes in de brievenbus worden gedaan naar aanleiding van de milieu-eisen en de maatregelen die genomen worden door vervoerders hiermee".

Dit lijkt me de grootste flauwekul die er is. Ik verzend veel, en het is niet te geloven hoeveel er mis gaat. Iedereen loopt voor zijn verantwoordelijkheid weg. Dit geldt ook, zeker niet in de laatste plaats voor postnl. Als verzender draai je altijd voor de kosten op. Kan hier niet meer aandacht aan besteed worden? Ik neem aan dat ik niet de enige ben die hier tegenaan loop.

1198 8 Rapporteer

mahadma
door mahadma - May 12, 2022 om 14:27
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Dit is een consumenten site, u moet naar higherkevel.nl voor ondernemers.

1paul
door 1paul - May 12, 2022 om 14:41
3135 Antwoorden / 0 Vragen

klopt wel, briefjes in de deur word niet meer gedaan, daarom is het van belang dat de ontvanger een juist e-mail opgeeft waar de notificatie heen kan.

soms worden voorwaarden gewijzigd en als je gebruik maakt van een service is het ook slim om deze dan te lezen, helemaal als je veel gebruikt maakt van de service!

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - May 12, 2022 om 14:52
2042 Antwoorden / Vragen

Pakjesbezorging is inderdaad een ontzettend uitgeklede matige service die veel beter zou kunnen maar niemand lijkt bereid daar de bijbehorende prijs voor te willen betalen.
Meestal reageren mensen dan met "maar ik betaal er toch voor" waarmee ze laten zien hoe weinig ze ervan begrijpen. Als een dienstverlener zijn verplichtingen niet na zou komen kunt u eenvoudig uw schade claimen, conclusie; U krijgt precies de service waar u voor betaalt.

tenormin
door tenormin - May 12, 2022 om 15:07
16826 Antwoorden / 108 Vragen

U bent een ondernemer, dus steek uw licht eens op bij: het klopt echter wel: briefjes dat men is langs geweest, worden niet meer in de bus gedaan.
https://www.higherlevel.nl

ro
door ronny530 - May 12, 2022 om 18:53
2773 Antwoorden / 41 Vragen

Als u een pakket met DHL verzendt ontvangt u de verzendcode en is het aan u om de klant een mail te sturen met in dat bericht dat u het pakket heeft verstuurt en dat het pakket middels de in de mail vermelde verzendcode te volgen is. De ontvanger weet dan dat het pakket onderweg is en kan middels de verzendcode ook zien waar het pakket bij niet thuis is afgeleverd. U is ontgaan dat verzenders met de papieren niet thuis berichten gestopt zijn want dat is ook in de media aan de orde geweest en blijkbaar heeft u de verzendcode niet aan de ontvanger medegedeeld want die klant wist niet eens dat er een pakket onderweg was. Er gaat veel mis als verkopers de klanten niet op de hoogte houden dat er een pakket verzonden is met uiteraard vermelding van de verzendcode zodat de klant de zending kan volgen want dat is uw verantwoordelijkheid niet die van de verzender. In zekere zin loopt u voor uw eigen verantwoordelijkheid weg.

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 13, 2022 om 09:56
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Toch nog even kort: u bent als verzender verantwoordelijk voor het juiste verzenden en indein u van mening bent nu u kennelijk via Sendcloud DHL als uitvoerder aanneemt DHL in gebreke stellen inzake het goed uitvoeren van de opdracht.  In de context van de verantwoordelijkheid is deze opmerking zijdens DHL naar mijn mening uiterst merkwaardig: (Citaat uit uw vraag) 'Helaas is het altijd de verantwoordelijkheid van de geadresseerde dat op het moment dat zij een bestelling plaatsen welke is verzonden de zending in de gaten te houden ook via de tracking.
Het is niet meer gebruikelijk dat er kaartjes in de brievenbus worden gedaan naar aanleiding van de milieu-eisen en de maatregelen die genomen worden door vervoerders hiermee".(Einde citaat) omdat de verantwoordelijkheid wettelijk nooit bij de geadresserde ligt! Ook een aspect dat u kunt benutten m.b.t. ingebreke stellen  https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/

ne
door neodutchio - May 13, 2022 om 10:36
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Hoe digitaal bent u als ondernemer? Besteld de klant bij u vanuit een folder of boek? Sturen ze u een briefkaart? Tikt u een factuur uit die naar de klant met de post gaat?
Niet alleen u maar ook de bezorgbedrijven zijn digitaal gegaan. Geen gedoe en tijdverlies meer met het teruglopen naar de bus, briefje pakken en invullen en weer naar de voordeur lopen. Nu is het scannen en aantikken dat de ontvanger niet thuis is. Tijdwinst, kostenbesparing en meer klanten per uur kunnen helpen.
Dat u die slag gemist hebt is niet slim te noemen voor een ondernemer. Wellicht kunt u eens aan tafel gaan zitten met de bexorgbedrijven om afspraken te maken. Dat hoor ook bij ondernemerschap.

Jo
door Joanom - May 16, 2022 om 10:08
1 Antwoorden / Vragen

Moet u helemaal gelijk geven  , je betaald er geld voor en als er iets verkeerd gaat bij een vervoerder / bezorger trekken ze  hun handen ervan af , je loopt er op leeg , kan de verkoper ook niet een beetje beschermd worden i.p.v. alleen de koper.