ma
door marijefey Aug 22, 2019 om 12:57
Winkels & webshops

Verzendkosten

Ik heb twee artikelen besteld bij Stox Energy. Kosten boven de 50 euro dus ik betaal geen verzendkosten.
Het ene artikel is goed, de ander wil ik ruilen voor een kleinere maat (dan door de website wordt aanbevolen).
Ik betaal nu retourkosten én verzendkosten omdat ik de kleinere maat zelf opnieuw moet bestellen, onder de 50 euro is en dus ook nog verzendkosten moet betalen.
Ik word dus dubbel gestraft terwijl ik de adviezen van de website heb opgevolgd: mijn kuitomvang valt in de categorie L en als je twijfelt, moet je een grotere maat kiezen. Nu blijk ik toch een M nodig te hebben.

Stox Energy wil geen compromis maken en ik heb dus pech.
Mag een bedrijf dubbele kosten berekenen?

Nu is het voor mij dus goedkoper om beide artikelen terug te sturen en 1x retourkosten te betalen, om ze vervolgens beiden weer te bestellen en géén verzendkosten te betalen.

4041 10 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Aug 22, 2019 om 13:02
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Nu is het voor mij dus goedkoper om beide artikelen terug te sturen en 1x retourkosten te betalen, om ze vervolgens beiden weer te bestellen en géén verzendkosten te betalen.

Doen. ;-)

tijger1
door tijger1 - Aug 22, 2019 om 13:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan doet u dat laatste toch? En dan zou ik die nieuwe bestelling maar elders plaatsen.

ne
door neodutchio - Aug 22, 2019 om 14:26
5148 Antwoorden / 12 Vragen

21 beoordelingen in de laatste 7 dagen, 1 slechte, 3 met 4 sterren en de rest 5 sterren. Slechts 20% van klanten schrijft een revieuw. In dit geval zou deze, voor mij totaal onbekende webshop, dus meer dan 100 bestellingen afgelopen week hebben. Zou dat veel of weinig kunnen zijn? Vreemd, deze maand zijn er alleen al 64 revieuws geschreven. Uitgaande van de 20% nu dus al 320 orders. En nagenoeg allemaal positief?
Er wordt een heel specifiek product aangeboden, en door wie? Bij de KVK staan ze ingeschreven als groothandel in orthopedische artikelen. Vreemd, een groothandel levert niet aan consumenten en al helemaal niet zo veel. Het adres is een verzamelgebouw waar kantoorruimtes verhuurd wordt. Terug sturen moet naar een postbus, dus waar hun voorraad ligt blijft vaag.

Als ik u was, alles terug sturen en geld terug vragen. Daarna gaan bestellen bij een winkel die wel durft te zeggen wie of wat hij is.

tijger1
door tijger1 - Aug 22, 2019 om 15:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ruim 3.100 mensen die een review schrijven op Trustpilot over sokken/kousen en allemaal gecontroleerde orders?

Gelooft u het zelf?

panter22
door panter22 - Aug 22, 2019 om 15:44
6599 Antwoorden / Vragen

Het bedrijf rekent helemaal geen dubbele kosten.
Een paar kousen stuur je terug. Daarvoor moet je verzendkosten betalen. Reden is dat zij gepast kousen niet meer aan een ander als nieuw kunnen verkopen,
Aan ruilen doen de meeste webshops niet. Wil je een andere maat, dan moet je weer opnieuw bestellen.
Nu bestel je een nieuw artikel onder de 50 euro, dan moet je verzendkosten betalen.
Daar is niets mis mee.
Of het je gaat lukken om een gepast artikel terug te sturen en hetzelfde artikel weer opnieuw te bestellen, dat is maar de vraag.
En dat doe je alleen om kosten uit te sparen omdat je zelf de verkeerde keus hebt gemaakt?
Koop er nog een paar sokken bij. Je komt weer boven de 50 euro, gratis verzending.

kl
door kleinealbert Aug 25, 2019 om 10:45
16 Antwoorden / 2 Vragen

Sorry, maar je moet even lezen wat er geschreven is. De website zegt dat je bij twijfel een maat groter moet kiezen. Dat is gedaan, maar achteraf blijkt dat het toch de kleinere maat moet zijn. Dan is dus de webshop verantwoordelijk voor de extra verzendkosten!

panter22
door panter22 Aug 25, 2019 om 16:01
6599 Antwoorden / Vragen

Het ene paar paste dus wel in een grotere maat, de andere niet.
Daarom kun je het paar dat niet past, terugsturen.
De webshop mag zelf bepalen of terugsturen gratis is of dat de koper moet betalen.
Dat weet je van tevoren. Aan ruilen doet de webshop niet. Dus je moet weer opnieuw bestellen. Je hebt nu 1 paar, probeer die eens uit.Had je ze ergens anders gekocht, dan kon je wel gratis ruilen en retour sturen. Hier bv: https://sokkenzaak.nl/service/retourneren/

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 23, 2019 om 08:57
16827 Antwoorden / 202 Vragen

DOOR EDRICK3 - 22 AUG. 2019 OM 13:02
26911 ANTWOORDEN / 85 VRAGEN

Nu is het voor mij dus goedkoper om beide artikelen terug te sturen en 1x retourkosten te betalen, om ze vervolgens beiden weer te bestellen en géén verzendkosten te betalen.

Doen. ;-)

Dus ook m.i. uw eigen citaat lezend: doen als u dat nog niet heeft gedaan!

panter22
door panter22 Aug 23, 2019 om 09:54
6599 Antwoorden / Vragen

Spaar je mooi €3,95 uit

1paul
door 1paul - Aug 23, 2019 om 14:24
3134 Antwoorden / 0 Vragen

de oplossing heb je dus al!!!

en ja, dit mogen ze doen...

mo
door mof - Aug 23, 2019 om 21:40
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Zijn geen dubbele kosten. Verzendkosten voor retourneren mag bij deklant worden neergelegd. Verzendkosten voor een nieuwe bestelliing zijn gebonden aan de leveringsvoorwaarden voor xe die bestelling. Die is onder de vijftig euro, dus u betaalt.

holiday
door holiday - Aug 23, 2019 om 21:59
102 Antwoorden / 12 Vragen

Verzendkosten die u betaald, is extra winst voor bedrijven.
Verzendkosten zijn namelijk onkosten voor een bedrijf en die onkosten trekken ze weer af van hun inkomsten.
Doordat ze meer onkosten hebben, betalen ze ook minder belasting, als ze die al betalen.

@H
door @HENK@ - Aug 25, 2019 om 09:15
158 Antwoorden / 1 Vragen

opgelost, makkelijk dat u zelf uw vraag beantwoord !!!