Verzendkosten
Ik heb twee artikelen besteld bij Stox Energy. Kosten boven de 50 euro dus ik betaal geen verzendkosten.
Het ene artikel is goed, de ander wil ik ruilen voor een kleinere maat (dan door de website wordt aanbevolen).
Ik betaal nu retourkosten én verzendkosten omdat ik de kleinere maat zelf opnieuw moet bestellen, onder de 50 euro is en dus ook nog verzendkosten moet betalen.
Ik word dus dubbel gestraft terwijl ik de adviezen van de website heb opgevolgd: mijn kuitomvang valt in de categorie L en als je twijfelt, moet je een grotere maat kiezen. Nu blijk ik toch een M nodig te hebben.
Stox Energy wil geen compromis maken en ik heb dus pech.
Mag een bedrijf dubbele kosten berekenen?
Nu is het voor mij dus goedkoper om beide artikelen terug te sturen en 1x retourkosten te betalen, om ze vervolgens beiden weer te bestellen en géén verzendkosten te betalen.
Nu is het voor mij dus goedkoper om beide artikelen terug te sturen en 1x retourkosten te betalen, om ze vervolgens beiden weer te bestellen en géén verzendkosten te betalen.
Doen. ;-)
21 beoordelingen in de laatste 7 dagen, 1 slechte, 3 met 4 sterren en de rest 5 sterren. Slechts 20% van klanten schrijft een revieuw. In dit geval zou deze, voor mij totaal onbekende webshop, dus meer dan 100 bestellingen afgelopen week hebben. Zou dat veel of weinig kunnen zijn? Vreemd, deze maand zijn er alleen al 64 revieuws geschreven. Uitgaande van de 20% nu dus al 320 orders. En nagenoeg allemaal positief?
Er wordt een heel specifiek product aangeboden, en door wie? Bij de KVK staan ze ingeschreven als groothandel in orthopedische artikelen. Vreemd, een groothandel levert niet aan consumenten en al helemaal niet zo veel. Het adres is een verzamelgebouw waar kantoorruimtes verhuurd wordt. Terug sturen moet naar een postbus, dus waar hun voorraad ligt blijft vaag.
Als ik u was, alles terug sturen en geld terug vragen. Daarna gaan bestellen bij een winkel die wel durft te zeggen wie of wat hij is.
Ruim 3.100 mensen die een review schrijven op Trustpilot over sokken/kousen en allemaal gecontroleerde orders?
Gelooft u het zelf?
Het bedrijf rekent helemaal geen dubbele kosten.
Een paar kousen stuur je terug. Daarvoor moet je verzendkosten betalen. Reden is dat zij gepast kousen niet meer aan een ander als nieuw kunnen verkopen,
Aan ruilen doen de meeste webshops niet. Wil je een andere maat, dan moet je weer opnieuw bestellen.
Nu bestel je een nieuw artikel onder de 50 euro, dan moet je verzendkosten betalen.
Daar is niets mis mee.
Of het je gaat lukken om een gepast artikel terug te sturen en hetzelfde artikel weer opnieuw te bestellen, dat is maar de vraag.
En dat doe je alleen om kosten uit te sparen omdat je zelf de verkeerde keus hebt gemaakt?
Koop er nog een paar sokken bij. Je komt weer boven de 50 euro, gratis verzending.
Sorry, maar je moet even lezen wat er geschreven is. De website zegt dat je bij twijfel een maat groter moet kiezen. Dat is gedaan, maar achteraf blijkt dat het toch de kleinere maat moet zijn. Dan is dus de webshop verantwoordelijk voor de extra verzendkosten!
Het ene paar paste dus wel in een grotere maat, de andere niet.
Daarom kun je het paar dat niet past, terugsturen.
De webshop mag zelf bepalen of terugsturen gratis is of dat de koper moet betalen.
Dat weet je van tevoren. Aan ruilen doet de webshop niet. Dus je moet weer opnieuw bestellen. Je hebt nu 1 paar, probeer die eens uit.Had je ze ergens anders gekocht, dan kon je wel gratis ruilen en retour sturen. Hier bv: https://sokkenzaak.nl/service/retourneren/
Nu is het voor mij dus goedkoper om beide artikelen terug te sturen en 1x retourkosten te betalen, om ze vervolgens beiden weer te bestellen en géén verzendkosten te betalen.
Doen. ;-)
Dus ook m.i. uw eigen citaat lezend: doen als u dat nog niet heeft gedaan!
Spaar je mooi €3,95 uit
Zijn geen dubbele kosten. Verzendkosten voor retourneren mag bij deklant worden neergelegd. Verzendkosten voor een nieuwe bestelliing zijn gebonden aan de leveringsvoorwaarden voor xe die bestelling. Die is onder de vijftig euro, dus u betaalt.
Verzendkosten die u betaald, is extra winst voor bedrijven.
Verzendkosten zijn namelijk onkosten voor een bedrijf en die onkosten trekken ze weer af van hun inkomsten.
Doordat ze meer onkosten hebben, betalen ze ook minder belasting, als ze die al betalen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Netvervuiling Siemens
We dachten verstandig te zijn door wat extra te sparen en te kiezen voor Siemens, die toch wel bekend staat om haar hoogwaardige producten en goede service. Helaas blijkt dat in de praktijk toch net iets anders te zijn. In september 2023 nieuw apparatuur gekocht; wasmachine, warmtepompdroger, oven en vaatwasser, waarbij alleen laatstgenoemde heeft nog geen storing vertoond. De warmtepompdroge ... Lees meer
Continue, dag en nacht berichtjesvan Norton Antivirus
Ik heb al een andere Antivirus en wil dus geen abonnement van Norton, maar melding hierover om te stoppen lukt mij niet Lees meer
Onderbuurman haalt stroom eraf
Mijn onderbuurman haalt mijn stroom en warm water eraf omdat hij last heeft van mijn normale woongeluiden. Hij is mij echt aan het wegpesten. 2 dagen geleden heeft hij mij 12 uur zonder gelaten. Als ik aanklop doet hij niet open en de verhuurder wil niks doen en vindt dat ik dit zelf maar moet oplossen.
Alleen de onderbuurman heeft toegang tot de meterkast.
Wat kan ik doen en bij wie kan
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer