Verzendkosten meerdere keren berekend
Hallo!
Wij bestellen voor onze zaak geregeld spullen bij een leverancier. De producten staan dan altijd op leverbaar of op voorraad. Echter leveren ze dit niet tijdig uit. Soms duurt dit echt wel 2 weken.
Nu Is dat op zich al vervelend maar zij berekenen per verzonden pakket verzendkosten aan ons door?! Dat lijkt me toch niet de bedoeling... Dus omdat de voorraad bij hun niet klopt en zij ervoor kiezen om alle spullen los van elkaar te versturen moeten wij elke keer extra verzendkosten gaan betalen? Ik heb het al geprobeerd op te zoeken maar kan het niet vinden. Iemand die hier een antwoord op weet?
A: Dit is een consumenten forum en geen zakelijk.
B: Er zal weinig in de wet staan dat u uw verkoper kunt dwingen hoe en wanneer hij de door u bestelde artikelen gaat vervoeren/verzenden.
Hallo Mjnj ,
U bent op een consumentenforum , stel uw vraag eens op het ondernemersforum , klik op de rode regel .
https://www.higherlevel.nl/
het is zeker niet klantvriendelijk maar leg uw vraag voor bij de verzender zou ik zeggen en als u kan kies dan een andere leverancier of vraag ze alles in 1x te verzenden....
Dit is niet correct. Als u 50 artikelen in 1 bestelling plaatst, betaalt u 1x transportkosten. Indien de leverancier er 45 levert en de andere 5 nalevert, is dat het risico voor de leverancier.
Maar als u 45 artikelen 's morgens bestelt en een andere medewerker in uw bedrijf 's middags nog 5 (na)bestelt, kan het zijn dat de 45 al verwerkt zijn en reeds bij de vervoerder zijn aangemeld. Dan worden de overige 5 als nieuwe bestelling gezien en dat is juist, want deze zijn nabesteld.
Dat weet je helemaal niet, ligt aan de voorwaarden van de leverancier.
Bij de meeste leveranciers werkt het zo, omdat een bestelling over meerdere schijven loopt. De logistiek zou een puinhoop worden als men hiervan zou afwijken.
Misschien dat een kleine leverancier bereid is een reeds klaarstaand pakket te gaan heropenen.
Los van dat dit geen consumentenvraag is, dus eigenlijk niet op dit forum thuis hoort:
Juridisch mag dit in principe gewoon, indien aan u de keuze geboden wordt tussen 'wachten tot de gehele bestelling compleet is en dan verzenden met 1 keer verzendkosten' of 'artikelen zo snel mogelijk uitleveren met verzendkosten voor koper'.
Wanneer u dan voor deellevering kiest, dan is het voor elke zending opnieuw in rekening brengen van verzendkosten onderdeel van de overeenkomst.
Business to business bestaat er heel weinig kopers-bescherming. Leverancier en klant mogen onderling werkelijk vanalles afspreken, de uitgebreide consumentenbescherming is niet van toepassing. Zo is er bijvoorbeeld ook geen wettelijke bedenktijd.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Abonnement Red Together Vodafone
Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en
...
Lees meer
Mag iemand na retour zending en blijkbaar wat stuk gegaan maar eist nu de helft
heb een pakket teruggestuurd binnen 1 uur na levering heb het naar eer en geweten goed verpakt maar tijdens vervoer is er waarschijnlijk een klein haakje waar op een klein pankje moet rusten stuk gegaan ze zeggen dat ze het nu niet meer kunnen verkopen nou nu een nieuw hangertje met 2 kleine spijkertjes erin en hij is als nieuw maar hij eist nu de helft van de aankoop 54 euro vindt het nogal w ... Lees meer
Belkin usb-c koptelefoon aan Samsung Galaxy A52s 5G werkt ineens niet meer
Op 19 feb 2024 heb ik Belkin G3H0002 usb-c headset met bel functie gekocht. Meteen na inpluggen in mijn mobiele telefoon, de Samsung Galaxy A52s 5G werkte hij meteen feilloos. Echter zo'n 2 weken geleden deed hij het ineens niet helemaal meer.
Dwz ik hoorde nog wel het audio van de NPO radio1 live stream, maar ik kon het volume niveau met de knopjes aan de kabel van de headset niet meer ver
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer