MJ
door MJNJ Oct 22, 2020 om 21:32
Winkels & webshops

Verzendkosten meerdere keren berekend

Hallo!

Wij bestellen voor onze zaak geregeld spullen bij een leverancier. De producten staan dan altijd op leverbaar of op voorraad. Echter leveren ze dit niet tijdig uit. Soms duurt dit echt wel 2 weken.
Nu Is dat op zich al vervelend maar zij berekenen per verzonden pakket verzendkosten aan ons door?! Dat lijkt me toch niet de bedoeling... Dus omdat de voorraad bij hun niet klopt en zij ervoor kiezen om alle spullen los van elkaar te versturen moeten wij elke keer extra verzendkosten gaan betalen? Ik heb het al geprobeerd op te zoeken maar kan het niet vinden. Iemand die hier een antwoord op weet?

986 6 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Oct 22, 2020 om 21:36
11537 Antwoorden / 51 Vragen

A: Dit is een consumenten forum en geen zakelijk.
B: Er zal weinig in de wet staan dat u uw verkoper kunt dwingen hoe en wanneer hij de door u bestelde artikelen gaat vervoeren/verzenden.

tijger1
door tijger1 - Oct 22, 2020 om 21:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat zegt dat bedrijf?

marita5
door marita5 - Oct 22, 2020 om 21:51
11505 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Mjnj ,

U bent op een consumentenforum , stel uw vraag eens op het ondernemersforum , klik op de rode regel .

https://www.higherlevel.nl/

1paul
door 1paul - Oct 23, 2020 om 08:53
3132 Antwoorden / 0 Vragen

het is zeker niet klantvriendelijk maar leg uw vraag voor bij de verzender zou ik zeggen en als u kan kies dan een andere leverancier of vraag ze alles in 1x te verzenden....

sira
door sira - Oct 23, 2020 om 19:31
2321 Antwoorden / 24 Vragen

Dit is niet correct. Als u 50 artikelen in 1 bestelling plaatst, betaalt u 1x transportkosten. Indien de leverancier er 45 levert en de andere 5 nalevert, is dat het risico voor de leverancier.
Maar als u 45 artikelen 's morgens bestelt en een andere medewerker in uw bedrijf 's middags nog 5 (na)bestelt, kan het zijn dat de 45 al verwerkt zijn en reeds bij de vervoerder zijn aangemeld. Dan worden de overige 5 als nieuwe bestelling gezien en dat is juist, want deze zijn nabesteld.

diumenge
door diumenge Oct 23, 2020 om 20:08
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dat weet je helemaal niet, ligt aan de voorwaarden van de leverancier.

sira
door sira Oct 23, 2020 om 20:39
2321 Antwoorden / 24 Vragen

Bij de meeste leveranciers werkt het zo, omdat een bestelling over meerdere schijven loopt. De logistiek zou een puinhoop worden als men hiervan zou afwijken.
Misschien dat een kleine leverancier bereid is een reeds klaarstaand pakket te gaan heropenen.

Iv
door Ivo W - Oct 23, 2020 om 22:10
729 Antwoorden / Vragen

Los van dat dit geen consumentenvraag is, dus eigenlijk niet op dit forum thuis hoort:

Juridisch mag dit in principe gewoon, indien aan u de keuze geboden wordt tussen 'wachten tot de gehele bestelling compleet is en dan verzenden met 1 keer verzendkosten' of 'artikelen zo snel mogelijk uitleveren met verzendkosten voor koper'.
Wanneer u dan voor deellevering kiest, dan is het voor elke zending opnieuw in rekening brengen van verzendkosten onderdeel van de overeenkomst.

Business to business bestaat er heel weinig kopers-bescherming. Leverancier en klant mogen onderling werkelijk vanalles afspreken, de uitgebreide consumentenbescherming is niet van toepassing. Zo is er bijvoorbeeld ook geen wettelijke bedenktijd.