door MJNJ 22 okt. 2020 om 21:32
Winkels & webshops

Verzendkosten meerdere keren berekend

Hallo!

Wij bestellen voor onze zaak geregeld spullen bij een leverancier. De producten staan dan altijd op leverbaar of op voorraad. Echter leveren ze dit niet tijdig uit. Soms duurt dit echt wel 2 weken. 
Nu Is dat op zich al vervelend maar zij berekenen per verzonden pakket verzendkosten aan ons door?! Dat lijkt me toch niet de bedoeling... Dus omdat de voorraad bij hun niet klopt en zij ervoor kiezen om alle spullen los van elkaar te versturen moeten wij elke keer extra verzendkosten gaan betalen? Ik heb het al geprobeerd op te zoeken maar kan het niet vinden. Iemand die hier een antwoord op weet?

418 6 Rapporteer
door mahadma - 22 okt. 2020 om 21:36
9258 Antwoorden / 45 Vragen
1

A: Dit is een consumenten forum en geen zakelijk.
B: Er zal weinig in de wet staan dat u uw verkoper kunt dwingen hoe en wanneer hij de door u bestelde artikelen gaat vervoeren/verzenden.

door tijger1 - 22 okt. 2020 om 21:39
41038 Antwoorden / 21 Vragen
0

Wat zegt dat bedrijf?

door marita5 - 22 okt. 2020 om 21:51
9438 Antwoorden / 14 Vragen
0

Hallo Mjnj , 

U bent op een consumentenforum , stel uw vraag eens op het ondernemersforum , klik op de rode regel .

https://www.higherlevel.nl/

door 1paul - 23 okt. 2020 om 08:53
1489 Antwoorden / 0 Vragen
0

het is zeker niet klantvriendelijk maar leg uw vraag voor bij de verzender zou ik zeggen en als u kan kies dan een andere leverancier of vraag ze alles in 1x te verzenden....

door sira - 23 okt. 2020 om 19:31
346 Antwoorden / 21 Vragen
0

Dit is niet correct. Als u 50 artikelen in 1 bestelling plaatst, betaalt u 1x transportkosten. Indien de leverancier er 45 levert en de andere 5 nalevert, is dat het risico voor de leverancier.
Maar als u 45 artikelen 's morgens bestelt en een andere medewerker in uw bedrijf 's middags nog 5 (na)bestelt, kan het zijn dat de 45 al verwerkt zijn en reeds bij de vervoerder zijn aangemeld. Dan worden de overige 5 als nieuwe bestelling gezien en dat is juist, want deze zijn nabesteld.

door diumenge 23 okt. 2020 om 20:08
11557 Antwoorden / 14 Vragen

Dat weet je helemaal niet, ligt aan de voorwaarden van de leverancier.

door sira 23 okt. 2020 om 20:39
346 Antwoorden / 21 Vragen

Bij de meeste leveranciers werkt het zo, omdat een bestelling over meerdere schijven loopt. De logistiek zou een puinhoop worden als men hiervan zou afwijken.
Misschien dat een kleine leverancier bereid is een reeds klaarstaand pakket te gaan heropenen.

Iv
door Ivo W - 23 okt. 2020 om 22:10
235 Antwoorden / Vragen
1

Los van dat dit geen consumentenvraag is, dus eigenlijk niet op dit forum thuis hoort:

Juridisch mag dit in principe gewoon, indien aan u de keuze geboden wordt tussen 'wachten tot de gehele bestelling compleet is en dan verzenden met 1 keer verzendkosten' of 'artikelen zo snel mogelijk uitleveren met verzendkosten voor koper'.
Wanneer u dan voor deellevering kiest, dan is het voor elke zending opnieuw in rekening brengen van verzendkosten onderdeel van de overeenkomst. 


Business to business bestaat er heel weinig kopers-bescherming. Leverancier en klant mogen onderling werkelijk vanalles afspreken, de uitgebreide consumentenbescherming is niet van toepassing. Zo is er bijvoorbeeld ook geen wettelijke bedenktijd.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ro
Rob Schenau - 24 nov. 2020 om 14:53
Auto & vervoer
NS voert beëindiging abbonement niet uit na omschakeling naar flex abonnement en

NS voert beëindiging abbonement niet uit na omschakeling naar flex abonnement en

Ik heb op 3 augustus 2020 mijn traject vrij abonnement laten wijzigen naar een flex abonnement omdat ik ivm corona thuis moet werken niet of nauwelijks nog met de trein reis. werd vriendelijk geholpen en traject vrij kon worden beeindigt en kreeg hiervan ook netjes een mail met bevestiging. wel moest ik het flex abbonnement even activeren. in de opzeggingsmail stond dit als volgt aangegeven;  Le ... Lees meer

Mo
Moniekbrouwer - 24 nov. 2020 om 18:43
Geldzaken & recht

Hoe kan zij tozo terug betalen

Mujn dochter 20 jaar
heeft tozo ontvangen in de eerste corona golf maar moet deze nu terug betalen omdat ze nog geen 27 is en stufi krijgt. Ze kan nog steeds niet werken zit er zwaar doorheen heeft eenschuld opgebouwd van 9000€Waarvan 300 terug betalen van de tozo) buiten haar schuld om. Ze valt dus volledig tussen wal en schip.
vr gr M brouwer Lees meer

Ha
Hazekamp - 24 nov. 2020 om 20:40
Geldzaken & recht

Wel factuur, geen offerte

Na een bijna drie jaar durend conflict met het bedrijf dat onze vloeren heeft gelegd, dachten we eindelijk van ze af te zijn. Nadat het bedrijf jaren heeft volgehouden dat de schuld van de verschuivende vloer bij ons lag, hebben ze in augustus van dit jaar toegegeven dat ze destijds een verkeerd advies hebben gegeven. Hierbij hebben ze excuses gemaakt en zijn we overeen gekomen dat ze een nieuwe v ... Lees meer