MJ
door MJNJ Oct 22, 2020 om 21:32
Winkels & webshops

Verzendkosten meerdere keren berekend

Hallo!

Wij bestellen voor onze zaak geregeld spullen bij een leverancier. De producten staan dan altijd op leverbaar of op voorraad. Echter leveren ze dit niet tijdig uit. Soms duurt dit echt wel 2 weken. 
Nu Is dat op zich al vervelend maar zij berekenen per verzonden pakket verzendkosten aan ons door?! Dat lijkt me toch niet de bedoeling... Dus omdat de voorraad bij hun niet klopt en zij ervoor kiezen om alle spullen los van elkaar te versturen moeten wij elke keer extra verzendkosten gaan betalen? Ik heb het al geprobeerd op te zoeken maar kan het niet vinden. Iemand die hier een antwoord op weet?

988 6 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

mahadma
door mahadma - Oct 22, 2020 om 21:36
11537 Antwoorden / 51 Vragen
1

A: Dit is een consumenten forum en geen zakelijk.
B: Er zal weinig in de wet staan dat u uw verkoper kunt dwingen hoe en wanneer hij de door u bestelde artikelen gaat vervoeren/verzenden.

tijger1
door tijger1 - Oct 22, 2020 om 21:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Wat zegt dat bedrijf?

marita5
door marita5 - Oct 22, 2020 om 21:51
11508 Antwoorden / 15 Vragen
0

Hallo Mjnj , 

U bent op een consumentenforum , stel uw vraag eens op het ondernemersforum , klik op de rode regel .

https://www.higherlevel.nl/

1paul
door 1paul - Oct 23, 2020 om 08:53
3135 Antwoorden / 0 Vragen
0

het is zeker niet klantvriendelijk maar leg uw vraag voor bij de verzender zou ik zeggen en als u kan kies dan een andere leverancier of vraag ze alles in 1x te verzenden....

sira
door sira - Oct 23, 2020 om 19:31
2326 Antwoorden / 24 Vragen
0

Dit is niet correct. Als u 50 artikelen in 1 bestelling plaatst, betaalt u 1x transportkosten. Indien de leverancier er 45 levert en de andere 5 nalevert, is dat het risico voor de leverancier.
Maar als u 45 artikelen 's morgens bestelt en een andere medewerker in uw bedrijf 's middags nog 5 (na)bestelt, kan het zijn dat de 45 al verwerkt zijn en reeds bij de vervoerder zijn aangemeld. Dan worden de overige 5 als nieuwe bestelling gezien en dat is juist, want deze zijn nabesteld.

diumenge
door diumenge Oct 23, 2020 om 20:08
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dat weet je helemaal niet, ligt aan de voorwaarden van de leverancier.

sira
door sira Oct 23, 2020 om 20:39
2326 Antwoorden / 24 Vragen

Bij de meeste leveranciers werkt het zo, omdat een bestelling over meerdere schijven loopt. De logistiek zou een puinhoop worden als men hiervan zou afwijken.
Misschien dat een kleine leverancier bereid is een reeds klaarstaand pakket te gaan heropenen.

Iv
door Ivo W - Oct 23, 2020 om 22:10
729 Antwoorden / Vragen
1

Los van dat dit geen consumentenvraag is, dus eigenlijk niet op dit forum thuis hoort:

Juridisch mag dit in principe gewoon, indien aan u de keuze geboden wordt tussen 'wachten tot de gehele bestelling compleet is en dan verzenden met 1 keer verzendkosten' of 'artikelen zo snel mogelijk uitleveren met verzendkosten voor koper'.
Wanneer u dan voor deellevering kiest, dan is het voor elke zending opnieuw in rekening brengen van verzendkosten onderdeel van de overeenkomst. 


Business to business bestaat er heel weinig kopers-bescherming. Leverancier en klant mogen onderling werkelijk vanalles afspreken, de uitgebreide consumentenbescherming is niet van toepassing. Zo is er bijvoorbeeld ook geen wettelijke bedenktijd.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

anita555
anita555 - Sep 11, 2023 om 12:25
Computers & telefonie

Hoe vind ik het accountnummer van LSC Smart Connect weer terug?

Ik wilde een plafonaire ophangen die ik bij Action had gekocht, waarvoor ik de LSC Smart Connect app nodig had om de lamp via de telefoon te dimmen. Helaas werkte het niet want ik moest mijn wifi kanaal omzetten van 5 ghz naar 2.4 ghz. Een heel gedoe, want ik had daarbij hulp van Ziggo nodig om te vragen hoe ik dat moest doen. De medewerker adviseerde me om na het instellen van een ander wifi kana ... Lees meer

Ha
Hans Wijtman - Apr 19, 2024 om 19:46
Geldzaken & recht
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer

Fr
Fred Mennen - Apr 17, 2024 om 13:07
Geldzaken & recht

Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor

Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont ... Lees meer