Verzendkosten meerdere keren berekend
Hallo!
Wij bestellen voor onze zaak geregeld spullen bij een leverancier. De producten staan dan altijd op leverbaar of op voorraad. Echter leveren ze dit niet tijdig uit. Soms duurt dit echt wel 2 weken.
Nu Is dat op zich al vervelend maar zij berekenen per verzonden pakket verzendkosten aan ons door?! Dat lijkt me toch niet de bedoeling... Dus omdat de voorraad bij hun niet klopt en zij ervoor kiezen om alle spullen los van elkaar te versturen moeten wij elke keer extra verzendkosten gaan betalen? Ik heb het al geprobeerd op te zoeken maar kan het niet vinden. Iemand die hier een antwoord op weet?
A: Dit is een consumenten forum en geen zakelijk.
B: Er zal weinig in de wet staan dat u uw verkoper kunt dwingen hoe en wanneer hij de door u bestelde artikelen gaat vervoeren/verzenden.
Hallo Mjnj ,
U bent op een consumentenforum , stel uw vraag eens op het ondernemersforum , klik op de rode regel .
https://www.higherlevel.nl/
het is zeker niet klantvriendelijk maar leg uw vraag voor bij de verzender zou ik zeggen en als u kan kies dan een andere leverancier of vraag ze alles in 1x te verzenden....
Dit is niet correct. Als u 50 artikelen in 1 bestelling plaatst, betaalt u 1x transportkosten. Indien de leverancier er 45 levert en de andere 5 nalevert, is dat het risico voor de leverancier.
Maar als u 45 artikelen 's morgens bestelt en een andere medewerker in uw bedrijf 's middags nog 5 (na)bestelt, kan het zijn dat de 45 al verwerkt zijn en reeds bij de vervoerder zijn aangemeld. Dan worden de overige 5 als nieuwe bestelling gezien en dat is juist, want deze zijn nabesteld.
Dat weet je helemaal niet, ligt aan de voorwaarden van de leverancier.
Bij de meeste leveranciers werkt het zo, omdat een bestelling over meerdere schijven loopt. De logistiek zou een puinhoop worden als men hiervan zou afwijken.
Misschien dat een kleine leverancier bereid is een reeds klaarstaand pakket te gaan heropenen.
Los van dat dit geen consumentenvraag is, dus eigenlijk niet op dit forum thuis hoort:
Juridisch mag dit in principe gewoon, indien aan u de keuze geboden wordt tussen 'wachten tot de gehele bestelling compleet is en dan verzenden met 1 keer verzendkosten' of 'artikelen zo snel mogelijk uitleveren met verzendkosten voor koper'.
Wanneer u dan voor deellevering kiest, dan is het voor elke zending opnieuw in rekening brengen van verzendkosten onderdeel van de overeenkomst.
Business to business bestaat er heel weinig kopers-bescherming. Leverancier en klant mogen onderling werkelijk vanalles afspreken, de uitgebreide consumentenbescherming is niet van toepassing. Zo is er bijvoorbeeld ook geen wettelijke bedenktijd.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Hoe vind ik het accountnummer van LSC Smart Connect weer terug?
Ik wilde een plafonaire ophangen die ik bij Action had gekocht, waarvoor ik de LSC Smart Connect app nodig had om de lamp via de telefoon te dimmen. Helaas werkte het niet want ik moest mijn wifi kanaal omzetten van 5 ghz naar 2.4 ghz. Een heel gedoe, want ik had daarbij hulp van Ziggo nodig om te vragen hoe ik dat moest doen. De medewerker adviseerde me om na het instellen van een ander wifi kana ... Lees meer
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?
Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer
Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor
Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer