Verzendkosten terug als tegoed?
Ik was aan het rondneuzen op www.cheaque.com voor een nieuw shirt. Nu stuur ik eigenlijk zelden iets retour, maar ik controleer toch altijd even de voorwaarden op de site. Ik was nogal verbaasd over het stukje in de veelgestelde vragen, wat in de afbeelding staat.
Voor zover ik weet moet je altijd het volledige bedrag, inclusief bezorgkosten, terugbetaald krijgen en kan dit niet in de vorm van een tegoed. Klopt dit of mag Cheaque dit doen?
Het ligt er maar aan wat met die verzendkosten bedoeld wordt. Als dat de verzendkosten zijn die je zelf maakt bij het terugsturen, mag dat natuurlijk. Als je verzendkosten moet betalen, wanneer zij je het toezenden, dan moeten die gewoon geretourneerd worden.
Hallo Guacamolly ,
Deze webwinkel is aangesloten bij thuiswinkel.org , nmm mag dit niet ( verzendkosten terugbetalen d.m.v een tegoed ) zie hier de voorwaarden :
Artikel 9 – Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping
- Als de ondernemer de melding van herroeping door de consument op elektronische wijze mogelijk maakt, stuurt hij na ontvangst van deze melding onverwijld een ontvangstbevestiging.
- De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument , inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt.
- De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.
- Als de consument heeft gekozen voor een duurdere methode van levering dan de goedkoopste standaardlevering, hoeft de ondernemer de bijkomende kosten voor de duurdere methode niet terug te betalen .
https://www.thuiswinkel.org/consumenten/klacht-indienen
Neem ook contact op met consuwijzer ,
https://www.consuwijzer.nl/contact
Lees deze informatie eens door ,
https://radar.avrotros.nl/columns/detail/je-online-gekochte-product-terugsturen-mag-dat/
De link van @raadgeverij ,
https://www.nporadio1.nl/consument/6032-internetaankoop-retour-naar-webshop-wie-betaalt-de-verzendkosten
@Tijger1, er staat in hetzelfde stukje dat de retourkosten voor de koper zijn, het gaat dus echt om de bezorgkosten.
@Raadgeverij en Marita5, dank voor de snelle en uitgebreide reactie.
Ik zal Cheaque eerst wel even een berichtje sturen, kijken wat hun reactie is.
Tja, maar u stelt een vraag over verzendkosten en dat kunnen dus beide kosten zijn.
En ik schrijf toch ook dat als u kosten moet betalen om het te krijgen u die terug moet krijgen?
@guacamolly, als u de rest van de veelgestelde vragen leest, zult u zien dat ze de termen bezorgkosten en verzendkosten (=retourkosten) gebruiken. Bezorgkosten hoef je boven een bepaald bedrag niet te betalen, verzendkosten altijd.
Kijk op:
https://www.consuwijzer.nl/thema/koop-op-afstand
Geld terug
De verkoper moet uw aankoopbedrag terugbetalen, ook de bezorgkosten
Hebt u de verkoper laten weten dat u gebruik maakt van de bedenktijd? Dan moet de verkoper alles wat u al betaald hebt binnen veertien dagen terugbetalen. De termijn van 14 dagen begint de dag nadat u de ondernemer hebt laten weten dat u gebruik maakt van de bedenktijd. Hebt u bezorgkosten of andere kosten betaald om het product thuis geleverd te krijgen? Dan moet u die kosten ook terugkrijgen. De verkoper mag geen kosten in rekening brengen voor het ongedaan maken van de aankoop. U moet wel de kosten voor het terugsturen zelf betalen. Maar alleen als de verkoper u hierover heeft geïnformeerd toen u de aankoop deed.
Hoe ik het lees komen de verzendskosten voor het terugsturen van het product voor uw rekening. Hier is wettelijk niets over geregeld en een webwinkel mag u vragen om dit op eigen kosten te doen. Deze kosten van het terugsturen zal u als een nieuw tegoed op uw account krijgen. Op die manier proberen ze natuurlijk dat u iets anders gaat bestellen om dit 'geld' weer te besteden. Eigenlijk is retoursturen dan gratis, mits u iets anders besteld.
Dit staat los van de verzendskosten die u betaald bij uw bestelling. Deze moeten namelijk bij herroeping van de hele bestelling gewoon terug betaald worden.
@NEODUTCHIO, zou kunnen dat ik het verkeerd lees hoor. Vind het dan wel verwarrend dat ze in de eerste zin niet spreken van de verzendkosten van de retourzending ;)
Het valt in het kopje retourneren. Het gaat dan om de kosten van het terug zenden.
Lees nog even verder onder het kopje: Herroepingsrecht.
https://www.cheaque.com/faq/
Een product mag je binnen 14 dagen terugsturen. Dat heet herroepingsrecht. Het geld van de aankoop krijg je terug, inclusief de verzendkosten. De verzendkosten zijn €4,95 als je iets koopt onder de €40. Daarboven is het gratis verzenden.
Stel je koopt een shirt voor €29,95. Dan betaal je €4,95 verzendkosten. Totaal €34,90
Stuur je het shirt binnen 14 dagen terug, dan krijg je die €34,90 teruggestort op je rekening.
Maar dat shirt moet wel weer terug naar cheaque.com. Dan breng je het shirt naar post.nl. Kost €6,95. Die kosten moet je zelf betalen aan post.nl.
Nu zegt cheaque.com, als het pakketje in goede orde aangekomen is, dan krijg je, als je een account hebt aangemaakt, punten. Die punten kun je gebruiken als je weer wat bij hen koopt.
Kijk verder onder : Vragen over je account.
U opent hierover een topic, maar u had met 1 mailtje richting dat bedrijf duidelijkheid kunnen krijgen.
Het is ook ingewikkeld, herroepingsrecht en retour sturen.
Dat moet je maar net weten. Bovendien, dit is toch de rubriek vraag en beantwoord.
Tja, u vraagt en wij draaien.;-)
Ik interpreteer het ook zoals Tijger1 en Neodutchio doen. Je moet zelf de retourkosten betalen, maar dat zetten ze om in tegoed. Feitelijk gaan ze daarmee dus een stapje verder dan moet, best netjes dus.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Bol.com wil geld afschrijven voor een abonnement dat ik niet heb
Bol.com zegt dat ik een abonnement heb genoemen maar dat heb ik niet,ik bestel zelden iets on-line, zij voegen dat zelf toe denk ik. Nu steeds verhoging etc maar zij zitten fout. Komt dit vaker voor?? Dreigen nu met incasso. Lees meer
Wie is verantwoordelijk voor leeghalen huurwoning?
Mijn zoon heeft ongeveer 10 jaar bij zijn moeder ingewoond.Een verzoek om ingeschreven te worden als medehuurder is door de woningbouwvereniging afgewezen.
Zijn moeder is inmiddels overleden en hij heeft een andere woning.
Er is geen erfenis, alleen (uitvaart) kosten.
In hoeverre is hij aansprakelijk voor de volledige ontruiming van het huis & tuin?
Alvast bedankt voor de rea
...
Lees meer
Vriendenloterij stoppen lukt niet
Al 2 keer een telefonsch gesprek gehad met een zeer irritante dame. Maar krijg het niet voor elkaar om op te bzeggen. Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer