Ma
door MarijkeHM May 21, 2020 om 13:38
Winkels & webshops
Virali.nl stopt, wat nu met mijn geld?

Internet winkel stopt ermee, kan dit zomaar. Ik wil mijn geld nog wel terug hebben aub.

5985 18 Rapporteer

diumenge
door diumenge - May 21, 2020 om 13:53
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Die zien we terug bij een nieuw seizoen van Opgelicht?!

Site is ook nog gewoon in de lucht en lijkt nog bestellingen te accepteren.

Dat geld ben je kwijt, zie het als een les om de volgende keer beter op te letten.

ni
door nickyvirali May 22, 2020 om 11:28
1 Antwoorden / Vragen

Diumenge,

nee hoor geld zijn ze niet kwijt. iemand heeft mijn naam gebruikt en dat bericht geplaatst.

Wij zijn niet gestopt en gaan ook niet stoppen we zijn netjes alles aan het oplossen met de klanten.

Je kunt mij prive mailen op [Edit redactie: persoonsgegevens verwijderd] dan los ik het persoonlijk met je op!

groetjes de echte [Edit redactie: persoonsgegevens verwijderd]

diumenge
door diumenge May 22, 2020 om 11:37
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Beweer je hier dat deze mail niet van jou afkomstig is?

marita5
door marita5 May 22, 2020 om 13:31
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@diumenge , en eronder stond deze , weer een ander persoon .

21-05-2020 - Marqueen

Beste allen,

De bovenstaande bericht is niet afkomstig van [Edit redactie: persoonsgegevens verwijderd]! Dit is dus nep! Virali is zeker weten niet gestopt. Wij hebben al contact opgenomen met een groot aantal mensen. En daarvan hun geld terug gegeven. Graag vragen wij iedereen die nog geen reactie heeft gehad een mail te sturen naar: info@virali.nl

Met vriendelijke groet,

Marqueen van Virali.nl

diumenge
door diumenge May 22, 2020 om 16:38
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Tja, als iemand zo'n bericht plaatst en verder niet aangeeft wat de bron is dan weet ik ook niet meer dan dat ik zie. Ik dacht dat het een afbeelding van een ontvangen mail was. Maar zie nu dat het van meldnu.n afkomstig is, zo te zien kan iedereen daar van alles plaatsen onder zelf bedachte namen.

Ma
door MarijkeHM May 22, 2020 om 16:42
10 Antwoorden / 2 Vragen

Waar is dat een hoop mensen nog geld of spullen krijgen van[Edit redactie: persoonsgegevens verwijderd]... Hij is alleen selectief zijn stoepje aan het schoonvegen.

mi
door miennaamishaaz May 22, 2020 om 22:13
725 Antwoorden / 1 Vragen

Zal vooral komen bij Opgelicht vooral als alle slachtoffers zich melden

https://opgelicht.avrotros.nl/uitzending/oproepen/artikel/opgelicht-hulp-online-biedt-hulp-bij-alle-vragen-over-online-oplichting/

edrick3
door edrick3 - May 21, 2020 om 13:57
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Staan er niet genoeg reacties bij je vorige vraag?
Opnieuw stellen heeft weinig zin!

Ma
door MarijkeHM May 21, 2020 om 13:59
10 Antwoorden / 2 Vragen

Mijn probleem is nog niet opgelost door virali.nl en krijg net het bericht dat ze gaan stoppen. Ik wil mijn geld heel graag terug.

ju
door juliomariner - May 21, 2020 om 14:18
1321 Antwoorden / 2 Vragen

Dat geld krijgt u niet terug dat schrijven ze. Ze zijn geen oplichters want hebben daar bewijzen voor, jaja. Als je geen oplichter bent Nicky dan stort je gewoon het geld terug.

marita5
door marita5 - May 21, 2020 om 14:30
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo MarijkeHm ,

Neem contact op met Avro Tros Opgelicht ,

https://opgelicht.avrotros.nl/contact/

En Consuwijzer ,

https://www.consuwijzer.nl/doe-uw-melding-bij-acm-consuwijzer

rj
door rjw - May 21, 2020 om 14:52
3254 Antwoorden / 5 Vragen

Ik denk dat heel veel van dit soort bedrijfjes worden opgestart door mensen die, zoals heel veel mensen, denken dat winkeliers slapend rijk worden omdat ze ooit een keer hebben gehoord wat de bruto marge op producten is (en niet het verschil snappen tussen bruto- en netto-marge). Dan begin je een winkeltje en en zodra je wat klanten krijgt, wordt het serieus. En dan stort het als een plumpudding in elkaar door gebrek aan competentie, kennis van de regelgeving en overschatting van zichzelf. En dan maar kop in het zand steken en hopen dat het over gaat. Totdat justitie aan de deur klopt...
In den beginne worden de meeste van dit soort bedrijven niet gestart om mensen op te lichten. Maar zodra de kat in het nauw komt gebeuren er rare dingen.

ne
door neodutchio - May 21, 2020 om 16:02
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Heel simpel, per mail ontbinden, geld binnen 14 dagen terug laten storten, anders een incassobureau inschakelen. NAW gegevens zijn bekend, is dus niet zo moeilijk om het geld terug te halen.

ne
door neodutchio - May 21, 2020 om 16:16
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Waarschijnlijk is onze vriend Nicky wel iemand die denkt slapend rijk te worden.

Kinderwagentotaal staat ook op zijn naam. Geen AV en een telefoonnummer waar niets van klopt.

Volgens de KVK is Growthmediaonline een handelsnaam op zijn naam. Vreemd genoeg zit dit bedrijf in Almere. Ga je dan weer zoeken op het telefoonnummer kom je uit bij Mengelmoes in Amsterdam.

Laserepilator.nl is ook een site van hem. Hetzelfde opgezet.

Winkeltje denken te spelen, maar niet snappen dat dat meer is dan een bestelling doorzetten. Wellicht dat dit toch eens opgepakt wordt door iemand van de media.

ni
door nickyvirali May 22, 2020 om 11:30
1 Antwoorden / Vragen

Hoi Neodutch,

Wij zijn niet gestopt en gaan ook niet stoppen we zijn netjes alles aan het oplossen met de klanten.

Je kunt mij prive mailen op [Edit redactie: persoonsgegevens verwijderd] dan los ik het persoonlijk met je op!

groetjes de echte [Edit redactie: persoonsgegevens verwijderd]

ne
door neodutchio May 22, 2020 om 12:51
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Ik heb geen probleem met. Ik kijk namelijk eerst waar ik koop. En aangezien u aan geen enkele wettelijke voorwaarde voldoet zal ik ook nooit bij u gaan kopen.

Ma
door MarijkeHM - May 21, 2020 om 16:29
10 Antwoorden / 2 Vragen

De winkels www.dealalarm.nl en www.dealeroo.nl kom ik ook tegen via google en lijken op www.virali.nl

gerbera
door gerbera - May 21, 2020 om 16:48
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Ja en op dealalarm staat ene Hans die elders Olivier heet die ook op een datingsite staat en ook haartransplantatie heeft laten doen. kijk maar eens hier hoe druk die Hans het wel heeft.

Thijs12
door Thijs12 - May 21, 2020 om 17:03
532 Antwoorden / Vragen

Onderzoek naar dropshippers. Gedupeerden melden aub.

https://www.facebook.com/371649110074635/posts/698058930766983/

diumenge
door diumenge May 21, 2020 om 17:41
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Nicky bedankt Ali versus de rest al ;-)

hutch
door hutch - May 21, 2020 om 17:38
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Dit is het keiharde bewijs dat dit een enorme amateur is. Amateurisme ten top!! Gewoon bij het zielige af.

Iedereen heeft nu zijn naam en adres. Volg hem online, want hij zal zo goed als zeker weer een soortgelijk 'bedrijfje' beginnen.
Even een tip voor die Nicky V. Neem voor een nieuwe website wel een ander telefoonnummer.......

Tot lezens.....

ni
door nickyvirali May 22, 2020 om 11:31
1 Antwoorden / Vragen

Hoi hutch,

Wij zijn geen oplichters een leverancier heeft niet geleverd en heeft ons voorzien van valse tracking nummers dit is de reden dat producten niet geleverd zijn wij zijn dit allemaal aan het recht trekken met de klanten.

Wij zijn niet gestopt en gaan ook niet stoppen we zijn netjes alles aan het oplossen met de klanten.

Je kunt mij prive mailen op [Edit redactie: persoonsgegevens verwijderd] dan los ik het persoonlijk met je op!

groetjes de echte[Edit redactie: persoonsgegevens verwijderd]

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 22, 2020 om 09:03
16826 Antwoorden / 202 Vragen

Als deze 'verkoper' geen geld meer heeft om terug te betalen is het hoe dan ook lastig.
Maar gelet op ook al uw eerdere vraag en uw mening in deze: wat let u om naast het volgen van de al gegeven adviezen aangifte te doen bij de politie? Hoe meer aangiften etc. hoe meer kans dat er iets aan wordt gedaan. En het minste wat u toch ook kunt doen is een brief zenden met een ingebreke stelling https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/  en dan ook dit http://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/  Een brief er aan wagen kan altijd. Als de reactie daraop uitblijft resp. ook negatief is kunt u ook dat als bewijs aanleveren bij de al genoemde consumentenprogramma redacties. Er dan zelf verder geld en moeite aan besteden is dan minder zinvol maar dat dan wel met de aantekening dat degene die niet aan zijn verplichtingen voldoet daar dan 'gebruik van maakt'resp. voordeel van heeft. Hoe dan ook, hoe meer druk, des te meer kans dat dit wordt aangepakt.

marita5
door marita5 May 22, 2020 om 10:01
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@heremietkreeft , Als deze 'verkoper' geen geld meer heeft om terug te betalen is het hoe dan ook lastig. Bedrog van de bovenste plank . Deze verkoper heeft een omzet van €500.000 per maand . Zo kan ik ook wel geld verdienen over de rug van andere personen . Geld innen maar niet leveren .De eigenaar wringt zich in alle bochten . Zie hier de reacties , m.n de laatste  reacties https://meldnu.nl/meldingen/5852-fraude-oplichting-webwinkel-virali.nl-virali.nl-info@virali.nl/

heremietkreeft
door heremietkreeft May 22, 2020 om 10:03
16826 Antwoorden / 202 Vragen

En is de weg dus ook: aangifte doen, strafrechtelijk.

ni
door nickyvirali May 22, 2020 om 11:32
1 Antwoorden / Vragen

Wij zijn niet gestopt en gaan ook niet stoppen we zijn netjes alles aan het oplossen met de klanten.

Je kunt mij prive mailen op [Edit redactie: persoonsgegevens verwijderd] dan los ik het persoonlijk met je op!

groetjes de echte [Edit redactie: persoonsgegevens verwijderd]

ni
door nickyvirali - May 22, 2020 om 11:27
1 Antwoorden / Vragen

Hoi Marijke dat is onzin iemand heeft dit geplaats onder mijn naam.

Wij zijn niet gestopt en gaan ook niet stoppen we zijn netjes alles aan het oplossen met de klanten.

Je kunt mij prive mailen op [Edit redactie: persoonsgegevens verwijderd] dan los ik het persoonlijk met je op!

groetjes de echte [Edit redactie: persoonsgegevens verwijderd]

Ma
door MarijkeHM May 22, 2020 om 13:15
10 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb ''Nicky'' een privé bericht gestuurd. Kreeg korting op volgende aankoop in ruil voor een positieve beoordeling of bericht op deze website. Ik moet genoegen nemen met 4 weken wachten en geld teruggeven willen ze niet doen.

ne
door neodutchio May 22, 2020 om 21:38
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Nicky, waarom blijft uw plaat hangen? Antwoorden komen er niet. Waarom voldoet uw website niet aan wettelijke bepalingen?

diumenge
door diumenge - May 22, 2020 om 11:39
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Hoi MarijkeHM,

Gezien de reactie van de "echte nicky verhoeven", waar komt die schermprint vandaan? Kan je ook het afzender e-mail adres laten zien én nog beter de headers?

Ma
door MarijkeHM May 22, 2020 om 13:13
10 Antwoorden / 2 Vragen

Dit stond op meldnu klachtensite sinds gisteren middag. Inmiddels is dit verwijderd, maar virali.nl heeft mijn probleem nog niet opgelost. Ze zijn aan het proberen nu hun stoepje schoon te vegen. Het is geen eerlijk bedrijf, op het internet staan veel klachten. Ook blijft virali.nl telkens de levering maar uitstellen.

Ma
door MarijkeHM - May 22, 2020 om 13:17
10 Antwoorden / 2 Vragen

Hier een foto van de website.

BU
door BUALAIN - May 22, 2020 om 20:50
3 Antwoorden / 1 Vragen

Waar staat deze bericht???

Thijs12
door Thijs12 May 22, 2020 om 20:55
532 Antwoorden / Vragen

[Edit redactie: persoonsgegevens verwijderd]