An
door Anoeska123456789 Nov 20, 2020 om 16:12
Winkels & webshops
Vouchers de beren van Albert Heijn en touchticket vergoed niks

vouchers voor de beren gekocht voor onder de kerstboom.

actie periode inleveren tot 31 maart gereserveerd voor eind maart, ging niet door door corona.

er werd een verlenging aangegeven van 1 september t/m 30 november en weer gereserveerd voor 15 november, ging weer niet door corona.

De Horeca werd gesloten op 13 oktober en je moest touch tickets een mail sturen en die zeggen jammer maar je hebt tijd genoeg gehad om je voucher in te leveren van 1 september t/m 13 oktober ???? dus je bent je geld kwijt...

Zijn er nog meer mensen die een voucher hebben en het zelfde antwoord hebben gehad

13869 21 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Nov 20, 2020 om 16:19
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Zijn er nog meer mensen die een voucher hebben?  Nee, ik doe niet mee aan dit soort dingen. Maar wat is het doel van uw vraag of er meer mensen een voucher hebben?  Als ze die hebben, hebben ze dus dezelfde prolemen.

sjjoppy
door sjjoppy - Nov 20, 2020 om 16:31
7179 Antwoorden / 3 Vragen

De restaurants gaan pas half december open dus voor de voucher bezitters te laat om nog van het 3 gangen diner te genieten.
Maar misschien toch nog een mogelijkheid.
https://www.beren.nl/ah

tenormin
door tenormin Dec 13, 2020 om 22:21
16823 Antwoorden / 108 Vragen

En zo zie je maar @shoppy, bijna een maand geleden en de restaurants gaan weer dicht, morgen of overmorgen. Het is een spooky tijd.

sjjoppy
door sjjoppy Dec 14, 2020 om 04:29
7179 Antwoorden / 3 Vragen

Ja @tenormin dat wordt weer afzien.

ma
door malty - Nov 20, 2020 om 16:38
1112 Antwoorden / 1 Vragen

U kon toch niet weten dat de horeca op 13 oktober weer dicht moest.
Informeer eens bij AH want dat antwoord van touchtickets slaat nergens op.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 21, 2020 om 10:04
16827 Antwoorden / 202 Vragen

Wat heeft u aan ervaringen van anderen? Het lijkt mij meer dat het er om gaat dat u uw geld niet kwijt bent. Ik merk wel op dat volgens de website https://www.beren.nl/ah waar @SHOPPY u ook naar verwees de vouchres kunt inlevgeren t/m 30 november. Het ziet er echter naar uit dat ook op 1 december de horeca nog niet open zal zijn. Heeft u al geïnformeered of het benutten van de vouchers kan voor het bestellen en afhalen van maaltijden? De Beren heeft hoe dan ook afhaalmogelijkheden met soms zelfs aparte daarvoor bestemde locaties.

Als dat niet kan en u kunt de vouchers niet benutten, dan geldt formeel dit: (Bron Omroep Max) In beginsel betaalt u iets voor een dienstverlening die niet wordt

verleend en zou u, zoals al weer enige tijd geleden aan de orde op een vrijdag bij Meldpunt van Omroep Max actie kunnen nemen in de context van het in gebreke blijven m.b.t. nakomen van een overeenkomst. Dat zal dan formeel vorderen betekenen waarvoor bij o.a. op de site van de consumentenbond en juridisch loket een voorbeeldbrief te vinden is. Maar voor u dat doet: kijk de uitzending eerst terug en luister naar hetgeen daar wordt verteld. https://www.maxmeldpunt.nl/   Voor de genoemde voorbeeldbrief: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/  en deze kunt u benutten voor een brief - aangetekend verzenden - aan de vestiging waar u de vouchers heeft gekocht. (Of afgeven met krijgen van ontvangstbevestiging).

lo
door lovewinnie - Nov 21, 2020 om 14:52
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Onzin natuurlijk dat u alle tijd had om de bon eerder te gebruiken. U ging er vanuit dat hij gebruikt kon worden tot 30 november en netjes optijd gereserveerd. Dat dit alsnog niet kon doorgaan zou niet in u nadeel mogen werken. Dus hij antwoord slaat echt nergens op. Hun komen hun voorwaarden van voucher niet na en dus zouden ze hem of moeten verlengen of geld terug moeten geven. Als u nu geen reservering had staan hadden ze misschien nog een punt gehad ( zo van je zou hem toch niet gebruikt hebben ) maar nu was intentie hem te gebruiken tijdens de periode dat voucher geldig was gezien de reservering. Ze moeten u hierin tegemoet komen.

Bl
door BluRay - Nov 22, 2020 om 00:08
2 Antwoorden / Vragen

Ik heb dezelfde ervaring met touchticket en accepteer dat niet. Zie https://community.consumentenbond.nl/consument-recht-28/ah-uit-eten-actie-21859 voor een uitgebreidere beschrijving.

To
door Touch Tickets - Nov 23, 2020 om 12:19
1 Antwoorden / Vragen

Wij vinden de situatie ook heel vervelend en kijken graag voor een passende oplossing.

Hiervoor vragen wij contact op te nemen via info@touchtickets.nl.

Het team van Touch Tickets

de
door dedadije - Nov 25, 2020 om 12:04
1 Antwoorden / Vragen

Hier de reactie die ik van Touch Tickets heb ontvangen:

Gedurende de periode van 20 november 2019 t/m 29 december 2019 was het mogelijk om dit arrangement aan te schaffen via de winkels en website van Albert Heijn. In de actievoorwaarden op het moment van aankoop stond beschreven dat u het arrangement kon verzilveren en gebruiken bij De Beren Restaurants t/m 31 maart 2020.

De laatste twee weken van maart 2020 zijn De Beren restaurants op last van de overheid gesloten inzake de op dat moment geldende Covid-19 maatregelen. Aangezien De Beren Restaurants de klanten in het bezit van een voucher graag nog de mogelijkheid wilde geven om gebruik van de voucher te maken, hebben zij tegenover een sluiting van de twee weken in maart een extra verzilverperiode ingesteld zodat gasten ruimschoots de mogelijkheid hebben om van hun voucher gebruik te kunnen maken. De coulance-inwisselperiode is waar mogelijk gecommuniceerd via de social media kanalen, de website van De Beren restaurants en via de website van Albert Heijn.

Deze tickets zijn helaas niet langer in te wisselen bij De Beren Restaurants. Indien u nog vragen heeft, vernemen wij dat graag.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

IMet vriendelijke groet,

Touch Tickets

Wat mij betreft is deze reactie een heel andere dan een "passende oplossing" zoals jullie hier in een reactie aan de plaatser van het bericht aangeven:

Wij vinden de situatie ook heel vervelend en kijken graag voor een passende oplossing.

Hiervoor vragen wij contact op te nemen via info@touchtickets.nl.

Het team van Touch Tickets

1paul
door 1paul Dec 14, 2020 om 06:13
3132 Antwoorden / 0 Vragen

verleng gewoon de geldigheid met een jaar.

An
door Anoeska123456789 - Nov 25, 2020 om 19:38
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben in gesprek met touch tickets het geld wordt terug gegeven...

Bl
door BluRay - Nov 27, 2020 om 14:06
2 Antwoorden / Vragen

Touchtickets wil eventueel tot vergoeding overgaan, als je de kassabon nog hebt.
Ik heb de vouchers toch?? Die waren 23 euro per stuk.

Verder moet je een afspraak maken met Albert Heijn en je kunt alleen terug naar de winkel waar je de vouchers gekocht hebt. In mijn geval in Delft, Urecht en Zoetermeer. Kan het NOG drempelverhogender??

De actiepagina bij De Beren is inmiddels ook al offline gehaald, terwijl het nog niet eens 30 november is.

Kom op Albert Heijn, De Beren en Touchtickets, we hebben gewoon recht op geld terug!
Al dit moeilijke gedoe kan ik ook geen 'passende oplossing' vinden.

De vouchers moeten gewoon ingeleverd kunnen worden en bij elke Albert Heijn terugbetaald kunnen worden.
Maak het niet zo moeilijk allemaal, des te sneller is het achter de rug.

Ev
door Eva Jongeneel - Nov 28, 2020 om 00:13
1 Antwoorden / Vragen

De vouchers moeten gewoon ingeleverd kunnen worden en bij elke Albert Heijn terugbetaald kunnen worden.
Maak het niet zo moeilijk allemaal, des te sneller is het achter de rug.

Helemaal mee eens! Wij zijn intussen verhuisd van Amsterdam naar de Achterhoek. Ik ga toch niet 2 uur rijden terwijl de plaatselijke Albert Heijn hier om de hoek zit. Andere boodschappen kunnen ook gewoon bij alle filialen teruggebracht worden. Ze willen er gewoon onder uit komen.

sa
door sapke57 - Dec 12, 2020 om 22:02
1 Antwoorden / Vragen

Heb vandaag wederom contact gehad met AH en die verwezen mij weer naar info@touchtickets.nl Op de vraag of dit een organisatie binnen AH is kreeg ik geen antwoord.
Inmiddels een mail gestuurd en voorstel gedaan om tegoed te krijgen voor voedingswaren. Het kan toch niet zo zijn dat ik €46 (2 vouchers) kwijt ben.

panter22
door panter22 Dec 13, 2020 om 10:00
6599 Antwoorden / Vragen

Misschien moet je de gegeven antwoorden eens lezen, dan weet je wat je moet doen.

rj
door rjw - Dec 13, 2020 om 20:14
3254 Antwoorden / 5 Vragen

[Edit redactie: off-topic]

Er
door ErikT - Dec 30, 2020 om 11:07
1 Antwoorden / Vragen

Ik had ook twee bonnen gekocht bij de AH, 1 daarvan kon ik in oktober verzilveren door af te halen. De volgende keer dat ik wilde afhalen waren ze dicht. Nu heb ik TouchTickets.nl gemaild en krijg ook als antwoord dat ik genoeg tijd heb gehad om te verzilveren... Zo te zien heb ik gewoon pech en ben ik de 23eur kwijt...

diumenge
door diumenge Dec 30, 2020 om 11:22
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dát is de juiste instelling.

rj
door rjw Dec 30, 2020 om 12:06
3254 Antwoorden / 5 Vragen

Precies wat Diumege zegt. Alles is anders dit jaar en dan is die 23 euro slechts minimaal.

El
door Els van Bemmel - Dec 31, 2020 om 13:03
1 Antwoorden / Vragen

Wij hebben ook nog een voucher van Albert Heijn/Beren,
Vind het raar dat waar je voor betaald hebt deze door omstandigheden (corona) ineens niet meer geldig is,
Komt het geld van de voucher bij restaurant de Beren terecht, hebben wij er niet zo groot probleem mee.
Maar nu gaat alles naar Albert Heijn. Dit bedrijf heeft een topjaar gedraaid. Dus of storten bij "de Beren"of ons alsnog de gelegenheid geven om uit eten te gaan bij de Beren, afhalen is ook een idee.

diumenge
door diumenge Dec 31, 2020 om 13:20
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ineens niet meer geldig?

Ke
door Keesje39 Feb 14, 2021 om 15:56
25 Antwoorden / Vragen

Ook ik kreeg in eerste instantie een afwijzing van TouchTickets. Ik heb ze de volgende e-mail gestuurd, en dat heeft gewerkt, ik heb het geld teruggekregen. Onder mijn e-mail staat hun reactie.

Mijn e-mail:

Geachte Mickey ter Borg,

Ik moet u bekennen: ik was even verbijsterd.

Om te beginnen: ik heb betaald voor een product en dat product is niet geleverd. Dat is gezien de omstandigheden begrijpelijk, niemand kan er iets aan doen. Maar als er niet geleverd kan worden, moet er een oplossing worden gevonden, en wat u doet is een poging om u er makkelijk vanaf te maken.

Zoals ik u eerder heb gemeld was binnen de oorspronkelijke geldigheidsperiode een reservering gedaan voor 23 maart 2020. Deze afspraak werd door De Beren geannuleerd. In de periode dat De Beren weer open mocht zijn en weer de gelegenheid werd geboden de voucher te gebruiken, hebben wij opnieuw gereserveerd en wel voor 20 september. Ook deze afspraak werd door De Beren geannuleerd. Het ligt dus niet aan ons dat de voucher niet is gebruikt. (Het ligt ook niet aan De Beren, het is gewoon overmacht.)

Blijkbaar is er een aanbod tot terugbetaling gedaan op de websites van De Beren en Albert Heijn. Met coulance heeft dat natuurlijk niets te maken, zoiets vloeit voort uit verplichtingen die je bent aangegaan. Ik heb dat aanbod niet gezien en volgens u zijn mijn rechten dan verlopen. Bedoelt u nu werkelijk dat ik regelmatig op deze websites had moeten kijken of daar iets stond dat voor mij van belang was? Ik denk dat het andersom zou moeten zijn: De Beren had mij moeten benaderen met een aanbod tot terugbetaling en had dat heel goed kunnen doen, men beschikt daar over mijn mailadres.

Kort en goed: vindt u ook niet dat er alle reden is om alsnog een aanvaardbaar aanbod te doen?

U hebt voor uw organisatie al schade aangericht, want er zijn genoeg kanalen waar ik kan melden hoe Touch Tickets met zijn verplichtingen omgaat, zoals de Consumentenbond alsmede de tv-programma's Kassa, Radar en Max Meldpunt. Het zal zeker helpen als ik dan kan vertellen dat er inmiddels een nette oplossing is gevonden.

Met vriendelijke groet,

Reactie TouchTickets:

Geachte heer, mevrouw,

Hartelijk dank voor uw bericht. Wij betreuren ten zeerste dat u de naar u verstuurde reactie op een niet-positieve manier heeft ervaren. Wij zijn na uw bericht dan ook meteen aan de slag gegaan om u een passende oplossing aan te kunnen bieden.

Na overleg tussen de betrokken partijen is besloten om het aankoopbedrag volledig aan u te restitueren. Wij hebben verzocht de door u ontvangen codes te laten blokkeren zodat hier niet langer gebruik van gemaakt kan worden. Zodra dit is gebeurd, kunnen wij de restitutie in gang zetten. Zonder tegenbericht kunt u er van uit gaan dat dit proces in werking wordt gezet. Doorgaans staat het betaalde bedrag binnen uiterlijk 5 – 10 werkdagen op de rekening waar u destijds de betaling mee heeft verricht.

Onze excuses voor het ongemak, en bij voorbaat dank voor uw geduld. Wij vertrouwen erop dat het aanbieden van een restitutie als passende oplossing wordt ervaren. Indien u nog vragen heeft, vernemen wij dat graag.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Touch Tickets

Escudostraat 2
2991 XV Barendrecht

Marjan Pennin
door Marjan Pennin - May 27, 2021 om 00:05
1 Antwoorden / Vragen

Vouchers waarvoor betaald is blijven toch geld waard?
Als ze niet bij de beren kunnen worden ingeleverd, moet ah dan niet het bedrag dat is betaald vergoeden?
Volgens mij is dit bij wet geregeld dat dit niet zomaar niks meer waard is.

diumenge
door diumenge May 27, 2021 om 00:18
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Welke wet is dat?

A.
door A.J.J.M - Jul 12, 2021 om 10:06
1 Antwoorden / Vragen

Ook wij hadden twee bonnen van AH gekocht, maar krijgen nu nul op het request.

diumenge
door diumenge Jul 12, 2021 om 12:19
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Oké.

aurora1
door aurora1 Jul 12, 2021 om 19:39
15645 Antwoorden / 6 Vragen

En nu?

aurora1
door aurora1 - Jul 12, 2021 om 19:39
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Nee, ik niet. Ik doe nooit aan zulke dingen. Maar u heeft er toch ook niets aan te weten of meer mensen hetzelfde antwoord gehad hebben?
Misschien kunt u proberen wat @keesje39 deed?

Riekieverkerk
door Riekieverkerk - Aug 7, 2021 om 20:06
1 Antwoorden / Vragen

Zeker schandalig ook wij hadden meerdere vouchers,ook wij hebben ze niet kunnen verzilveren.
Het is pure diefstal!!

pen3way
door pen3way - Oct 17, 2021 om 00:13
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ok wij hebben een voucher die we nog niet konden gebruiken door de corona toestanden ik heb de Beren restaurant  hier een mailtje over gestuurd.
En kreeg als reakties dat ze verlopen waren en ze konden hier niets mee. Ik ben wel mijn € 23,00 kwijt heel jammer hoor. Hebben dit meer mensen dit meegmaakt en hoe hebben ze het eventueel opgelost. Ik zou hier heel blij mee zijn hoor

panter22
door panter22 Oct 17, 2021 om 09:04
6599 Antwoorden / Vragen

Laat het rusten. Intussen is er al een nieuwe aktie geweest van AH.
https://www.beren.nl/ah

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Oct 17, 2021 om 11:59
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Als zowel AH als De Beren lastig doen lopen ze mijn als klant beide  kwijt.

Wegens   deze  Corona sluiting hadden ze ruimere tijden moeten  geven en  omdat niet iedereen  weet  hoeveel die verlengt ging worden?

Stuur ze een Mail en vraag of ze hier antwoorden willen geven.

Wel betaald, niets gekregen is  anti reclame en  laat ze maar hier Coulance  geven!

De actie van 2021 zou ik gezien vorige jaar  nooit genomen hebben!

Ze vergeten dat elke boze klant onbeperkt kan klagen op alle sociale media en forums zoals hier!

Dus mail ze en stuur link naar deze en  hopelijk nu wel iets te regelen!