No
door Nowla01 Nov 9, 2017 om 23:01
Winkels & webshops

Waarom is wish zo goedkoop ? En hoe zit het met garantie ?

Waarom is de website wish zo goedkoop ? En hoe zit het met de garantie van producten ? ???

163537 11 Rapporteer

marita5
door marita5 - Nov 9, 2017 om 23:10
11506 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Nowlao1 ,

Waarom is wish zo goedkoop ?

De spullen komen uit China , daar is ook de kwaliteit na .
Besteld u boven de € 22;- dan moet u invoerrechten betalen , en dan is het voor nep spullen niet meer zo goedkoop .

Lees hier eens de gegeven antwoorden , klik op de rode regels .

https://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/winkels-webshops/wish?id=586143

http://chinesewebshop.nl/special-douane-invoerrechten-china/

https://nl.trustpilot.com/review/www.wish.com

Gerry1969
door Gerry1969 Nov 9, 2017 om 23:14
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Onze  bestellingen zijn meestal boven 22 euro, nog nooit iets hoeven betalen. Pakkans is Minimaal en kost ook geen vermogen.

marita5
door marita5 Nov 9, 2017 om 23:15
11506 Antwoorden / 15 Vragen

Dan heeft u geluk .

tijger1
door tijger1 Mar 18, 2018 om 15:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Edit

Gerry1969
door Gerry1969 - Nov 9, 2017 om 23:13
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Mijn dochter koopt heel vaak bij Wish, allemaal dingetjes voor school, haar mobiel, zaken van een boyband, en versiersels voor haar kamer.
Alles komt na een aantal weken netjes aan. Garantie heb je wel naar dan moet je item terug naar China wat vragen om problemen is. Ga er vanuit dat u geen garantie heeft dan Jan het niet tegenvallen.

zo
door zomaar_iemand Mar 18, 2018 om 21:46
2 Antwoorden / 0 Vragen

Heb altijd een vervangend exemplaar ontvangen. Nooit iets terug hoeven sturen'..

tijger1
door tijger1 - Nov 9, 2017 om 23:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Omdat het overwegend allemaal rommeltjes zijn. Maar dat had u natuurlijk ook simpel zelf kunnen vinden als u op Google gekeken had. U kon dan wel deze site vinden en ook de site van Wish, gewoon even verder kijken dus.

Garantie? Tot de voordeur, maar u mag het ook terugsturen naar China voor reparatie of zo.

ne
door neodutchio - Nov 9, 2017 om 23:59
5147 Antwoorden / 12 Vragen

U kunt wel hier een account maken, maar de zoekfunctie lukt dan weer niet? Zoek eens op Wish en u weet precies wat u kunt verwachten.

ma
door marinus10 - Nov 10, 2017 om 14:20
1 Antwoorden / Vragen

Beste Nowlao1,

Wish is een goedkope webshop die alles in China produceren onder barre omstandigheden van werknemers. Als je op Google zoekt op ''Wish klantenservice'', of gewoonweg ''Wish'' kom je allemaal slechte recensies en ervaringen van consumenten tegen. Hieronder nog tweetal websites die dit nogmaals bevestigen:

https://radar.avrotros.nl/forum/viewtopic.php?t=173989
https://nl.trustpilot.com/review/www.wish.com

[edit, redactie. Bijdragen van promotionele of commerciële aard zijn niet toegestaan op dit forum]

Wens je veel succes met jouw zoektocht! :)

Groet,

Marinus

Cookies
door Cookies Nov 10, 2017 om 14:32
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ga ergens anders zitten spammen!

Gerry1969
door Gerry1969 Nov 10, 2017 om 14:56
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Marinus  Wish heeft al aan meer dan 250.000.000 klanten verkocht.
Hoera ik kan 100 slechte reviews vinden. Zet dit af tegen de verkopen en dan is het bijna nihil.

Bent u überhaupt weleens in Chinese fabrieken geweest?
Ik vorig jaar wel in een aantal en daar kunnen heel wat Nederlandse bedrijven een voorbeeld aan nemen.
Zo netjes, zo veel extra's voor het personeel, nogmaals er zullen slechte voorbeelden zijn maar egenwoordig ook heel veel goede.

ti
door tijscolo - Mar 18, 2018 om 15:12
6 Antwoorden / 1 Vragen

Maar dat is niet normaal toch, want het staat nergens. Ik kom er nu achter via een brief van de douane! Idioot gewoon. Kost 26 euro, nu moet je het volle pond aan kosten betalen en dat is al haast het dubbele van het hele ding want kosten op kosten, ook bijv. ineens over de verzending, waar als het tot 22 euro was, dat allemaal vervalt dus hadden ze het product even 22 euro gezet dan 0 kosten.

Het ergste is dat ze het dus nergens zeggen, ik dacht het ding komt uit Eindhoven ofzo, of in elk geval Europa. Krijg ik hier mee te maken, en het antwoord na 10 standaard zeurmails dan eindelijk, is dat ik het maar moet vernietigen! Hoef ik ook niks te betalen! En de tip erbij als ik dit vaker zie bij een PAKKET dan altijd laten vernietigen, terwijl je het toch gewoon duidelijk bij het PRODUCT kunt vermelden, dan hebben zij er geen werk aan en ben ik gewaarschuwd niet te bestellen. Wat is dit voor een stupide verspilling!

gerbera
door gerbera Mar 18, 2018 om 15:32
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Wat ook niet op hun site staat is dat ze bij een keurmerk zijn aangesloten. Maar dat ziet u niet, u bent verblind door de prijzen waarbij u op uw klompen kunt aanvoelen dat het spul uit verwegiestan komt. En dan ook maar ff op de site van de douane kijken hoe het zit met invoerrechten.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 18, 2018 om 15:23
16826 Antwoorden / 202 Vragen

Afgezien dat 'garantie' een lastige zaak is aangezien de levering niet uit een EU land komt geldt ook, als een enkele maal al gezegd, het gegeven dat u in beginsel BTW en zelfs eventueel invoerrechten verschuldigd bent en de douane er op een gegeven moment wel achter komt. Zie de reactie van TIJSCOLO@

ti
door tijscolo - Mar 18, 2018 om 16:04
6 Antwoorden / 1 Vragen

Wish is duidelijk voor koopzieke mensen. Ik krijg nu 30 berichten van hun over allemaal rommel, ik wil gewoon weten wat ik met die douane moet.

Ik had er nog nooit van gehoord, deze 22 euro. Waarom staat dat niet met hoofdletters aangegeven als je iets verkoopt van 26 euro? Extreem verschil. Tot 22 euro is het niets.

Je krijgt alleen standaard antwoorden terug, van allerlei 'voornamen'. Bestaan volgens mij lang niet allemaal, anders is dit een megacompany. Je wordt aan alle kanten gemangeld, dat zie ik wel. Ik moet het prodcut nog zien hoor, maar het is wel oneerlijke business zo, typisch een Kassa zaak.

ne
door neodutchio Mar 18, 2018 om 17:39
5147 Antwoorden / 12 Vragen

Waarom zou een buitenlandse webshop moeten vermelden welke kosten er in welk land bij komen? Dan wordt er weer geklaagd dat er weer teveel tekst op de site staat waar niet uit te komen is.

Wat u met de douane moet: betalen. U importeert iets van buiten de EU en daar zijn regels voor. Dat u die niet wist is geen reden, iedereen behoort de wet te kennen.

En als het typisch een Kassa zaak is, moet u contact opnemen met de redactie. Maar kopen bij Chinese webshops is al vaker behandeld hoor. Het blijven waarschuwen heeft geen nut, men gaat pas zoeken na het bestellen.

ti
door tijscolo - Mar 18, 2018 om 17:59
6 Antwoorden / 1 Vragen

Heeft er allemaal niks mee te maken. Wie zegt dat dit een buitenlandse webshop is? Staat nergens. En er wordt foutloos Nederlands gesproken door tenminste 17 werknemers tegen mij nu.

En teveel tekst? Het is een en al kolder wat er staat, nieuwe aanbiedingen vieren hoogtij van meest onzinnige dingen.

Het enige wat ze moeten doen is eerlijk de (eind)prijs vermelden. En dat doen ze in elk geval TWEEvoudig niet, duidelijk.

Dus ik importeer niets van buiten de EU en nergens staat iets van Chinese webshops. Als men dat eerlijk neerzet is het wat anders. Bovendien was hetgeen de douane zei tegen mij Thailand en geen China, maar goed.

ne
door neodutchio Mar 18, 2018 om 18:48
5147 Antwoorden / 12 Vragen

San Francisco is geen Europa hoor.

newmikey
door newmikey Mar 18, 2018 om 18:49
830 Antwoorden / 0 Vragen

Ze vermelden toch duidelijk:
"Wish brengt alleen kosten in rekening voor aankoop en verzending. We berekenen geen kosten voor douane, heffingen, BTW, VAT, valuta wisselkoersen, of andere onkosten en we kunnen extra kosten niet retourneren.

Douane: We raden je aan contact op te nemen met je plaatselijke douanekantoor als je twijfels of vragen hebt over of het artikel in jouw land zal worden toegestaan.

BTW: We rekenen geen BTW en kunnen de kosten niet dekken van btw die jouw land mogelijk toevoegt."

En natuurlijk importeer je wel spullen van buiten de EU, hoe kom je erop dat dat niet zo zou zijn?

marita5
door marita5 - Mar 18, 2018 om 18:26
11506 Antwoorden / 15 Vragen

@tijscolo ,

Zie hier , klik op de rode regels .

https://www.wish.com/contact

https://www.wish.com/help

ti
door tijscolo - Mar 19, 2018 om 03:03
6 Antwoorden / 1 Vragen

Je mist het punt. Als je de kleine lettertjes ergens achterin een webpagina moet raadplegen vooraleer erachter te komen zit het bedrijf gewoon fout. Ik koop Italiaanse schoenen, dat staat met koeienletters op elke pagina waar je doorheen gaat met bestellen, en dan moet ik bevroeden dat ze uit Azie komen?

Ik dacht dit te melden omdat Kassa exact dit voorbeeld had de laatste aflevering met de Postcodeloterij die ook zo gemeen doet... door pagina's aanbiedingen en advertenties struinen voor er ergens helemaal onderin in een zoekplaatje de tekst staat die je nodig hebt... niet toevallig zo ongeveer de enige letters niet in bold, niet onderstreept en in klein lettertype.

Precies zo gaat het hier ook. Ik heb het nu in 2 dingen gezien. Om te beginnen bieden ze al iets aan wat niet aan te bieden valt. Je ziet iets van ik zeg maar even 15 euro, je vindt alles goed, kleur maakt je niet uit. Maar moet je wel kiezen dus je doet maar wat. Dan is de prijs opeens 24 euro. Je gaat terug en probeert dan maar een andere kleur. Weer 24 euro. Je probeert alle kleuren. De hele aanbieding van 15 euro is nergens te krijgen, het is puur bedrog. Hetzelfde geldt met de douane, dat wordt werkelijk nooit ook maar naar gehint. Het gaat er dus om dat zij mensen lokken terwijl ze drommels goed weten dat die in een val lopen. Ofwel bij iets van net boven de 22 euro wat buiten de EU blijkbaar komt, dat verzwijgen ze op alle mogelijke manieren maar eerlijke handel zou zijn dat in bold en onderstreept te tonen, en de andere val is dat de aanbieding niet bestaat, maar je meteen op verdubbeling van prijs zit, dan komen er nog verzendkosten bij, en dan nog douane en uitklaring en wat al niet, leuk dingetje dan van 15 euro maar waar je in werkelijkheid 40 euro voor betaalt, de prijspakker van de week!

ne
door neodutchio Mar 19, 2018 om 08:34
5147 Antwoorden / 12 Vragen

Er word niets verzwegen. Zoals u al heeft kunnen lezen staat er gewoon op de site dat er kosten bij kunnen komen naar gelange het land waar het heen gestuurd wordt.
Ook schiet het voor Wish niet op om de prijzen bewust boven de €22 te gooien, zij verdienen niets aan de douane kosten hier in Nederland.
Als u weer zo’n voorbeeld heeft dat de prijs per kleur kan verschillen, kijk dan ook naar de maat of het pakket wat u besteld. Ik bestel er zelf ook wel eens en dan staat er een aanbieding van een kleurmat voor 3 euro. Klik je door krijg je de keuze tussen de losse mat voor 3 euro, of een set met speciale stiften voor een hogere prijs. Het is dus maar net wat u wilt zien.
U kunt wel boos blijven op heel de wereld, maar u besteld op een site van buiten Europa wat op meerdere punten is te zien op de site. U kent de wet niet en snapt niet dat er douane kosten bij komen. De enige waar u boos op kunt zijn is uzelf dat u besteld op internet, maar geen idee heeft hoe het allemaal werkt.