pe
door perudo Nov 26, 2020 om 16:28
Winkels & webshops

Waarom zijn er weinig of bijna geen openbare toiletten?

Net in Alkmaar geweest bij Noorderkade .Auto in parkeerplaats en met roltrap nadat boven en de nodige winkels bekijken.
bever sport,decatlon,mediamarkt,a-h,en ANWB shop.
De lunchroom en koffieschop is dicht vanwege de Corona.( begrijpelijk)
Maar met deze tijd van het jaar gaat je blaas opspelen en dan zoeken nadat toilet.
U begrijpt het al geen toilet dus dan maar weer in de warme auto richting huis!
Het is gewoon schandalig dat hier in Nederland te weinig toiletten zijn,terwijl als je naar Frankrijk of Duitsland
overal gratis desnoods betalende toiletten zijn.
Wordt tijd dat de politiek hier eens over nadenkt.
M.v.g.
De heer. Smit
[Edit redactie: e-mailadres verwijderd]

6557 16 Rapporteer

marita5
door marita5 - Nov 26, 2020 om 16:36
11510 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Peter,

Installeer deze app op uw telefoon , klik op de rode regel .

https://play.google.com/store/apps/details?id=nu.hogenood&hl=nl

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Nov 26, 2020 om 18:35
1389 Antwoorden / 10 Vragen

En via die word je naar gesloten Horeca gestuurd,  ze weten de openingstijden  zonder Covid19 helaas...

marita5
door marita5 Nov 26, 2020 om 18:51
11510 Antwoorden / 15 Vragen

Dan maar een plastic zak er voor ;-))

rinuszwam
door rinuszwam Nov 27, 2020 om 12:24
19 Antwoorden / 3 Vragen

Niet iedereen kan een app betalen !!  mn de gewone gepensioneerden worden al 12 jaar achtergesteld in hun pensioeninkomen ! dank zij het al ruim 12 jaar huidige kabinet beleid !

tenormin
door tenormin - Nov 26, 2020 om 16:39
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Tja, dat is helemaal niet nieuw: geen openbare toiletten. En waarom ze er niet zijn? Ik heb geen idee. Men heeft jaren geleden de betalende, zichzelf schoonmakende toiletten geplaatst, geprobeerd, maar dat was kennelijk geen succes. Te duur. Hier zijn wel openbare toiletten in parkeergarages maar.... daar wil je, ook betalend, echt niet op zitten. De toiletten bij b.v. AH waren redelijk maar nu, uiteraard, gesloten vanwege Covid 19. Het is en blijft een lastig probleem en dat zal niet opgelost gaan worden door de politiek. Althans, ik denk niet dat iemand daar over zal beginnen.

ne
door neodutchio - Nov 26, 2020 om 16:43
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Dezelfde personen die gebruik maken van een toilet zorgen er ook voor dat andere niet naar het toilet willen gaan. En om nu overal iemand naast te zeggen om de netheid te controleren na elke boodschap gaat wel erg ver.

panter22
door panter22 - Nov 26, 2020 om 16:43
6599 Antwoorden / Vragen

Het is toch de bedoeling vanwege de coronamaatregelen dat je zoveel mogelijk thuis blijft en niet gaat funshoppen?
Heb je ook geen toilet nodig

tenormin
door tenormin Nov 26, 2020 om 16:50
16828 Antwoorden / 108 Vragen

@panter22, ik denk ook niet dat @perudo speciaal deze tijd bedoelt maar in het "wel normale leven".

panter22
door panter22 Nov 26, 2020 om 17:07
6599 Antwoorden / Vragen

De wens van TS wordt vervuld:
Begin 2021 voegt Ringers Winkelcentrum een toiletvoorziening en een Geldmaat toe aan haar voorzieningen.
https://www.ringerswinkelcentrum.nl/nieuws/

tenormin
door tenormin Nov 26, 2020 om 17:16
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Boft de TS even?

rj
door rjw Nov 27, 2020 om 08:09
3261 Antwoorden / 5 Vragen

Maar in het normale leven zijn er weer voldoende toiletten bij de Hema, Bijenkort, horeca.

tenormin
door tenormin Nov 28, 2020 om 23:57
16828 Antwoorden / 108 Vragen

@RJW, bij "onze" horeca moet je eerst iets gebruiken voor..... En een frisdrank, koffie of thee is veel duurder dan een toiletbezoek. Het gaat er dus echt om dat je niet gewoon naar het toilet kan. Want laten we eerlijk zijn: soms moet men, volledig onverwacht.... vult het zelf maar in. Maar goed, in Nederland kan dat bijna niet.

panter22
door panter22 Nov 29, 2020 om 08:47
6599 Antwoorden / Vragen

@Tenormin, de horeca is geen openbaar toilet. Logisch dat alleen klanten daar gebruik van kunnen maken.
Voor die €50 per keer, dat kan niet uit.

me
door mein33 - Nov 26, 2020 om 18:30
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Hier de politiek oproepen om  over uw toiletprobleem na te denken heeft geen enkele zin. De politiek is hier niet actief !!
Meldt uw klacht aan de Kamerleden welke de partij vertegenwoordigen waar u uw 'stem' aan heeft gegeven en vraag niet om er over te willen nadenken, maar eis actie voor het creëren van veel openbaar toegangkelijke toiletten.
Maar dan wel landelijk en niet alleen daar waar het u perongeluktoevallig gelegen komt. ;-))

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Nov 26, 2020 om 18:38
1389 Antwoorden / 10 Vragen

U ging met eigen auto, en  helaas geen Kampeerauto met toilet....
Neem vaker de trein want daar zitten ze wel in!

Ook is de Hornbach  de  Toiletten alle  3 vestigingen  de toiletten open en keurig  schoon....

Daarom lopen  Praxis, Gamma & Karwei  nu  klanten mis...
Ze hebben alleen  openbare toiletten voor de show staan,   maar geen klanten toilet meer helaas....

Ook ga ik vaak eerst naar toilet,  dan winkelen  en pas terug iets drinken,  anders houd ik het ook niet vol...

rj
door rjw - Nov 26, 2020 om 18:42
3261 Antwoorden / 5 Vragen

Van oudsher is plassen buiten de deur in Nederland het domein van de horeca (en een enkel warenhuis). Nu de horeca dicht is, is er inderdaad een probleem.

PS: even je email adres weghalen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 27, 2020 om 10:33
16838 Antwoorden / 202 Vragen

Anders dan gesuggereerd is er wel degelijk, in ieder geval lokaal,  ook politieke aandacht voor dit probleem. Helaas is het echter zo dat er veel plekken waar men normaliter wel naar een toilet zou kunnen op basis van Corona problemen/veiligheidsredenen gesloten of beperkt toegankelijk voor uitsluitend klanten.

U kreeg al een verwijzing naar een app. die u kunt benutten.

ja
door janke59 - Nov 27, 2020 om 12:12
1 Antwoorden / 0 Vragen

Juist in Alkmaar is het nu goed geregeld. Er staan in de binnenstad 2 gratis toiletunits.

rinuszwam
door rinuszwam - Nov 27, 2020 om 12:20
19 Antwoorden / 3 Vragen

Dat is één van de gevolgen door de bezuiniging , als één van de vele ouderen [75 plus]  is dat een groot probleem ! Ga wekelijks nog een stevige wandeling maken van circa 25/30 km , omdat er geen fatsoenlijke toiletten zijn ga ik dan maar noodgedwongen in het bos/weiland mijn behoefte doen , hetgeen echter niet te bedoeling is , maar door dit kabinet heeft dat zelf veroorzaakt !!

Da
door Daisy1994 - Nov 27, 2020 om 13:50
5 Antwoorden / Vragen

Dit is zeker een groot probleem. Zelf gaan wij altijd naar de Hema en de bijenkorf met onze kinderen om betaald te plassen. Gelukkig is dit nog steeds mogelijk nu in de coronatijd.

panter22
door panter22 Nov 29, 2020 om 08:48
6599 Antwoorden / Vragen

In Haag zijn de toiletten van de Bijenkorf dicht.

ma
door marleenvanh - Nov 27, 2020 om 14:06
451 Antwoorden / 1 Vragen

[Edit redactie: toon reactie!]

hi
door hipppo - Nov 27, 2020 om 14:39
303 Antwoorden / 2 Vragen

Ze waren er vroeger wel, althans voor mannen. De bekende krul. Waarom ze afgeschaft zijn weet ik niet, zal wel een kwestie van geld zijn. Ach, we hebben tenslotte ook geen postkantoren meer in dit land terwijhl ook die wel degelijk een belangrijke functie hadden.

rtroost
door rtroost - Nov 27, 2020 om 15:25
17 Antwoorden / 0 Vragen

Dicht bij, aan de voorkant van het station zijn twee WC's. Je moet daar wel contactloos betalen.

frits
door frits - Nov 27, 2020 om 21:28
146 Antwoorden / 5 Vragen

Ik kan begrijpen dat de overheid er geen interresse in heeft, wie houd ze schoon ? want de meeste mensen zijn vetzakken, en dan heb je nog vernieling, brandstichting, dealen, en in deze tijd vuurwerk, enz.
In mijn gemeente hadden ze automatisch reinigende toiletten als proef 3 stuks binnen 2 mnd waren ze vernield dus weg mee en terecht !

Als vrachtwagen chauffeur ben je er nog slechter aan !

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Nov 28, 2020 om 10:13
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Tip voor ondernemers;

Als U een  Toilet, eventueel betaalde maakte  zult U meer klanten en dus omzet krijgen!

Vooral als je  een bord voor je winkel zet;   Toilet €0,50 per keer,   Klanten boven  €20,- aankopen Gratis!

Dat zien vele en die winkel  is het nu veel drukken en vaak volle tassen omdat ze  €0,50 wilde besparen.
Dan verkopen je buren met dezelfde spullen veel minder.