dd
door ddrost Sep 18, 2017 om 15:56
Winkels & webshops

Wanner is gratis echt gratis

Bij specsavers krijg je twee hoortoestellen gratis ongeacht hoe en waar je verzekerd bent.

Dat is toch duidelijk niet dan.
Toen ik belde voor een afspraak vroegen ze hoeveel eigen risico ik nog had.
Voor mij is dit € 885,00.
Dit bedrag moe ik dus zelf bij betalen volgens specsavers.
Raar idee van gratis.

13233 20 Rapporteer

hutch
door hutch - Sep 18, 2017 om 16:00
4515 Antwoorden / 29 Vragen

En zo wordt je keer op keer door allerlei bedrijven voor de gek gehouden. Ergens zullen wel van die piepkleine lettertjes te vinden zijn.
Neem wel een vergrootglas mee........

jo
door jorisw Sep 18, 2017 om 19:02
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Dat doen ze omdat bij heel veel consumenten de hersens stoppen met werken zodra ze het woord "gratis" zien... Oftewel: veel mensen worden niet voor de gek gehouden, maar laten zich graag voor de gek houden....

hutch
door hutch - Sep 18, 2017 om 16:04
4515 Antwoorden / 29 Vragen

  1. Uw basisverzekering vergoedt tot 75% van uw hoortoestellen.
  2. Uw eventuele aanvullende verzekering vergoedt de eigen bijdrage wellicht geheel of gedeeltelijk.
  3. U dient zelf altijd de resterende eigen bijdrage te betalen.
  4. Specsavers neemt nu echter tijdelijk deze resterende eigen bijdrage voor haar rekening.
  5. De actie is geldig wanneer u start met een proef voor 31 oktober 2017.
  6. Eigen risico kan van toepassing zijn.

Ze zijn niet echt piepklein...... maar ' gratis ' is toch echt wat anders.

ch
door charon Sep 21, 2017 om 10:44
11 Antwoorden / 0 Vragen

De 25 % verplichte eigen bijdrage is niet aftrekbaar als zorgkosten bij uw belastingaangifte.
Blijft er na alle verrekeningen daarboven nog een te betalen bedrag over dan is dat weer wel een aftrekpost.

tijger1
door tijger1 Sep 21, 2017 om 10:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als je hem helemaal zelf betaalt, zijn de kosten wel aftrekbaar.

ti
door tilpend - Sep 18, 2017 om 16:07
132 Antwoorden / 0 Vragen

Tja, het staat duidelijk op de site: https://www.specsavers.nl/horen

Profiteer tot en met 31 oktober!
2 hoortoestellen zonder bijbetaling
Heeft u uw eigen risico al verbruikt? Dan is dit hét moment om een hoortoestel aan te schaffen

tijger1
door tijger1 - Sep 18, 2017 om 16:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar u hebt dus die hoortoestellen wel nodig en ook een bril, want overal gaat het over de "eigen bijdrage" die Specsavers voor zijn rekening neemt. En niet over het "eigen risico" dat u eventueel nog moet vergoeden aan de zorgverzekeraar.

boppe1943
door boppe1943 - Sep 18, 2017 om 16:38
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Dit is het voorbeeld dat Specsavers geeft: (Ik lees nergens dat men 2 hoortoestellen gratis krijgt).

Stel: uw eerste hoortoestel kost €300. Uw zorgverzekering vergoedt dan maximaal €225. Specsavers voldoet vervolgens de resterende €75, u hoeft dus niets bij te betalen! Dit doet Specsavers voor uw beide hoortoestellen, omdat onze meeste klanten twee hoortoestellen nodig hebben.

Zie verder wat @Hutch schrijft.

Gr
door Grunn1 - Sep 18, 2017 om 16:45
1427 Antwoorden / 18 Vragen

De voorwaarden zijn duidelijk, het kan gratis als je je eigen risico al opgebruikt hebt.

Maar het is toch wel erg dat dit soort bedrijven reclame maken hoe het mogelijk is om "gratis" brillen en hoortoestellen te krijgen terwijl je ze wellicht ( nog ) niet nodig hebt. Mede door dit soort uitingen mogen we allen volgend jaar weer een hoger eigen risico betalen en gaat de premie ook weer omhoog.
 Het eigen risico is destijds in het leven geroepen om de zorgkosten terug te dringen en men wil o.a. dat er minder onnodige medicijnen uitgegeven worden maar onnodig brillen en hoortoestellen weggeven mag dan weer wel.

panter22
door panter22 Sep 18, 2017 om 20:31
6599 Antwoorden / Vragen

Een bril moet je zelf betalen. Valt niet onder de basisverzekering.
Een hoortoestel krijg je niet als het niet nodig is. Daar zijn normen voor. Niet alleen wanneer je een hoortoestel nodig hebt, maar ook je krijgt een hoortoestel uit een bepaalde categorie. Dus echt niet de duurste. We betalen allen niet een hoger eigen risico. Alleen degene die zorg nodig heeft.

holiday
door holiday Sep 21, 2017 om 19:46
102 Antwoorden / 12 Vragen

Maakt u zich ook druk om alle mensen die hier gratis zorg krijgen en de mensen die zorgtoeslag krijgen maar toch hun zorgverzekering niet betalen.
Dat zal de werkelijke reden zijn waarom de zorg onbetaalbaar wordt en maakt u zich niet druk om het onnodig uitgeven van brillen en hoortoestellen, daar zijn voorwaarden voor waar iemand aan moet voldoen.

edrick3
door edrick3 - Sep 18, 2017 om 18:20
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Dat is toch duidelijk niet dan.
Alleen als je goed leest!

Profiteer tot en met 31 oktober!

2 hoortoestellen zonder bijbetaling

Heeft u uw eigen risico al verbruikt? Dan is dit hét moment om een hoortoestel aan te schaffen

Met onze unieke aanbieding is professionele hoorzorg voor iedereen bereikbaar. Ongeacht waar en hoe u verzekerd bent, vergoeden wij nu uw resterende eigen bijdrage voor beide hoortoestellen. Profiteer tot en met 31 oktober van onze 2 hoortoestellen zonder bijbetaling aanbieding!

Gerry1969
door Gerry1969 - Sep 18, 2017 om 20:04
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Gratis is gratis als u zonder enige wederprestatie iets krijgt.

panter22
door panter22 - Sep 18, 2017 om 20:26
6599 Antwoorden / Vragen

Een hoortoestel valt onder de basisverzekering.
Wil je een beroep doen op de basisverzekering, dan moet je een eigen risico betalen. In jou geval, €885.
Nu wordt een hoortoestel niet 100%, maar 75% vergoed uit de basisverzekering. Dus naast het eigen risico, moet je ook nog 25 % zelf betalen.(eigen bijdrage)
Stel 2 hoortoestellen kosten samen €1000, Dan krijg je  € 750 euro vergoed uit de basisverzekering en €250 moet je bijbetalen.
Je hebt een eigen risico van €885 waarvan je nog niets betaald hebt, daar moet je die €750 van betalen + die €250 .
Dan betaal je het hoortoestel zelf. Specsavers zal dan die €250 betalen. (Of er moet een maximumvergoeding van Specsavers zijn)

Heb je die €885 eigen risico al besteed, dan dan krijg je het hoortoestel uit de basisverzekering voor 75% vergoed en betaal je €250 eigen bijdrage, Die eigen bijdrage wordt vergoed door Specsavers. Dus je hebt in dat geval een gratis hoortoestel.

ts
door ts78 - Sep 18, 2017 om 20:56
1 Antwoorden / Vragen

@DDROST

Een paar feiten;

- U heeft er zelf voor gekozen om uw eigen risico te verhogen om in ruil daarvoor een lagere premie te betalen. Maandelijks dus geld bespaard.
- Hoortoestellen worden wettelijk voor 75% uit de basisverzekering vergoed. Op alle vergoedingen uit de basisverzekering wordt eerst het eigen risico gebruikt.
- Bij andere audiciens moet u dus ook eerst uw eigen risico betalen en daarnaast nog eens een eigen bijdrage van 25% per toestel betalen!
- Schijnbaar vergoedt Specsavers dus de eigen bijdragen van de toestellen (uit ervaring +/- €800). Dat is toch mooi meegenomen!! Nietwaar?? Nee! Voor u schijnbaar niet. U verwacht dat Specsavers ook nog uw wettelijke eigen risico gaat betalen die uzelf bewust heeft verhoogd om geld te besparen? Erg kortzichtig! Kortom een zeer nette aanbieding van Specsavers. Indien u wellicht een klacht indient bij Specsavers of hier op het forum klaagt, betaalt Specsavers wellicht nog uw maandelijkse verzekeringspremie ;)

simon55
door simon55 - Sep 20, 2017 om 12:49
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Ze naaien je n oor aan bij je bijstaat. Ben poos geleden bij Beter Horen geweest met n kennis van me. Die moest gehoorapparaten hebben , maar kost geen eigen risico , dat klopte ook , maar de persoon moest wel effies € 768 dokken, wat n mafketels.

tijger1
door tijger1 Sep 20, 2017 om 13:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat is dan ook geen Specsavers.

simon55
door simon55 Sep 20, 2017 om 13:03
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Ze werken allemaal t zelfde

holiday
door holiday Sep 21, 2017 om 19:50
102 Antwoorden / 12 Vragen

Klopt ze smeren je altijd een beter model aan omdat het basismodel niemand wil, en alle extra's moet je apart betalen.

gero
door gero - Sep 20, 2017 om 12:58
28 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb navraag gedaan bij Ziektenkostenverzekering van mijn moeder (Zilverenkruis) i.v.m. de aktie van Specsavers.
Zilverenkruis heeft geen contract met Specsavers (wel met Beter Horen en Hans Anders) dus of ze de 75% wel
volledig vergoeden is nogmaar de vraag. Ook geldt er een vervangingstermijn van 5 jaar, wat niet in de reclame
wordt vermeld maar wel door de verkoopster van Specsavers als voorwaarde werd genoemd. Resumé; reclame
geeft niet de gehele werkelijkheid weer.

bokskabouter
door bokskabouter - Sep 20, 2017 om 13:20
32 Antwoorden / 4 Vragen

Gratis bestaat niet ! Linksom of rechtsom al die z,g, gratis aanbiedingen, of het nu brillen, hoorapparaten of waarmee alle supermarkten stunten 1 plus 1 gratis en ga zo maar door is bedrog want aan het eind van rit, bij de kassa dus, betaald u voor uw totale boodschappen ook uw brillen en gehoorapparten of wat men nog meer in de 'aanbieding' heeft gewoon de volle mep. Mogelijk dat de verzekering de brillen- en gehoorwinkels betalen dus ook die komen gewoon aan hun geld.

ha
door harryromijn - Sep 20, 2017 om 14:56
272 Antwoorden / 0 Vragen

Gratis bestaat alleen voor kinderen, die nog in Sinterklaas, Kerstman en Paashaas geloven.
'Gratis" vermeld, dan bent U het product wat verkocth wordt, dus uw (aankoop)gedrag.
Als men adverteert met "GRATIS als u uw eigen zorgrisico al hebt verbruikt" betekent niets meer dan dat dan uw zorgverzekeraar voor de kosten opdraait.

fgrijder
door fgrijder - Sep 20, 2017 om 15:13
55 Antwoorden / 12 Vragen

Het is pas echt gratis als je in de nacht terug gaat, een baksteen (mag ook een stoeptegel zijn) door de ruit gooit en twee hoortoestellen meeneemt. En een paar extra reserve hoortoestellen meenemen kan ook geen kwaad.

holiday
door holiday Sep 21, 2017 om 19:53
102 Antwoorden / 12 Vragen

vergeet de batterijen niet, anders heb je er nog niets aan.

tot15karakters
door tot15karakters - Sep 20, 2017 om 15:30
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Als je €500,- extra hebt kun je volgend jaar dit naar  €0,00 zetten waardoor je op €400,- zult komen.

De kosten van normale zorg elk jaar gaat van dit bedrag af.
Als je voor eigenrisico minus  kosten medicijnen of nog kunstgebid nodig in dezelfde regels?

Als je nu op €885,- zit is uitstellen en hopen dat ze wegens succes volgende jaar dit herhalen.
Verder was ik ook nog €40,- kwijt hoewel mijn €385,- al op was.... voor schoonmaaksetje en 2 jaren batterijen voorraad....
Die moest ik zelf kopen en los was duurder dus maar pakket genomen.

Over 2 jaren zullen dat wel Action batterijen worden!

Grunnen.
door Grunnen. Sep 20, 2017 om 16:30
509 Antwoorden / Vragen

Over 2 jaren zullen dat wel Action batterijen worden!

Zeer verstandig Action verkoopt goede Rayovac extra batterijen die gemiddeld 50 -100 cent per 6 goedkoper zijn dan bij de hoorboer.

1paul
door 1paul - Sep 20, 2017 om 15:55
3144 Antwoorden / 0 Vragen

niet en nooit, je betaalt altijd, zelfs als het eigen risico al betaald is betaal je via de verzekering!!!

ma
door marleenvanh - Sep 20, 2017 om 17:56
451 Antwoorden / 1 Vragen

Gratis bestaat niet, want ook wanneer u uw eigen risico al opgebruikt had moest er voor betaald worden. Alleen niet direct door u persoonlijk. En DAT soort aanbiedingen én de mensen die daar op in gaan hoewel ze de zorg niet echt nodig hebben uiteraard, helpen prima mee met het duur houden en duurder laten worden van de zorg. ASO's!!!

holiday
door holiday Sep 21, 2017 om 19:57
102 Antwoorden / 12 Vragen

Zeg je dit ook tegen al die nieuwkomers die hier gratis zorg krijgen en figuren die naar ons land komen om gratis verbouwd te worden.
Zo kunnen we nog wel een tijdje door gaan waarom de zorg hier de pan uit rijst.

mi
door mielao - Sep 20, 2017 om 18:45
20 Antwoorden / 8 Vragen

Het aanbieden van (gratis) hoortoestellen is de laatste tijd bij vrijwel alle audiciens in zwang.
Volgens mij zitten er nogal wat haken en ogen aan.
Ikzelf had via Facebook ook op zo'n aanbieding gereageerd (bij Schoonenberg) en moest via
een vestiging dat herhalen. Daar bleek dat de 2 apparaten die ik wilde testen zelfs niet deels
door de verzekeraar vergoed werden.
Kosten rond de 3000 euro. Omdat ik vermoedde dat Schoonenberg deze apparaten evengoed
in het verzekeringspakket zou doen (immers bijna niemand koopt deze apparaten buiten de
ten dele vergoeding) kreeg ik de daarvoor noodzakelijke pasta in mijn oren, waarmee de juiste
binnen oorafdruk werd gemeten.
Daarna hoorde ik (letterlijk) een tijd niets, totdat er een brief op de deurmat viel waaruit duidelijk
werd dat er ongeveer 150 euro per oor in rekening gebracht werd wanneer ik door zou gaan
met de test.
Ik heb daar van afgezien.
Deze gratis oortesten met fantastische hoorapparatuur blijken dus in dit geval helemaal niet gratis
maar een misleidende reclame.
Er bestaan zelfs nog duurdere risico's dan de 850 euro eigen bijdrage van Specsavers.

Bovendien is er geen duidelijkheid wat voor apparaat je gaat testen, welke kwaliteit en geen enkel
te meten prijsverhouding. Bij ieder wasmachine is er een vergelijk in kwaliteit en prijs en een
aanbeveling.
Bij hoorapparaten moet je maar afwachten hoe het zit en in het beste geval ze zelf testen en dan
voor aanzienlijke bedragen, wanneer je niet uitkijkt.

Ik ben natuurlijk uit op iets dergelijks; een deugdelijk warenonderzoek en een meetbare prijs.
In een tijd van vergrijzing waarin steeds meer mensen hoorapparatuur hard nodig hebben is dit
gemis echt van de zotte.
Concluderend moet ik helaas opmerken dat er sprake is van een soort mafia.
En daar geldt
Wie niet horen wil of kan, moet maar voelen.

Mvg. Mielao