jd
door jdbeste1 Jan 26, 2023 om 22:07
Winkels & webshops
Wat is een goede opticien?

Ik mag voor mijn werk een bril laten aanmeten. Dit omdat mijn ogen toch wat minder worden en ook omdat dit vereist is qua geschiktheid voor mijn functie.
Nu zijn er natuurlijk zoveel opticiens waarbij dit mogelijk is. Vandaar mijn vraag......wat is een goede opticien? Wie heeft daar ervaring mee?
Ik lees graag jullie antwoorden.

6722 17 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Jan 26, 2023 om 22:11
11539 Antwoorden / 51 Vragen

Deze vraag is recentelijk ook gesteld. Met heel veel antwoorden. De ene HA is beter of minder als de andere HA, maar u mag bij HA ook elke andere opticien invullen. Informeer bij uw familie/vrienden waar ze goede ervaringen hebben. Zelf ben ik een Eyelove fan, die is bepaald niet de duurste, ik kan per slot niet op uw rekening kijken.

jd
door jdbeste1 Jan 26, 2023 om 22:14
24 Antwoorden / 73 Vragen

Mijn werkgever betaalt de rekening dus dat is niet het probleem

getty
door getty - Jan 26, 2023 om 22:13
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Ik ben fan van een plaatselijke, niet ergens bij aangesloten opticien. Duur, maar altijd een goede service.

tenormin
door tenormin - Jan 26, 2023 om 22:14
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Alle bekende ketens zijn okay, op sommige uitzonderingen na, (waar gewerkt wordt vallen weleens spaanders). Maar ik ben nogal ouderwets en ga naar mijn lokale opticien, die klanten hard kan gebruiken. Is niet veel duurder, alleen, krijg er de gewone service die men van een opticiën mag verwachten. Overigens is er in de hele brillensector een soort service dat, ook al is men geen klant, je "pootje of wat dan ook" wel gratis wordt gemaakt.

marita5
door marita5 - Jan 26, 2023 om 22:14
11510 Antwoorden / 15 Vragen
jd
door jdbeste1 Jan 26, 2023 om 22:23
24 Antwoorden / 73 Vragen

Ok dank je wel.....ik wist dat dus niet. had wel gezocht maar deze niet gevonden

marita5
door marita5 Jan 26, 2023 om 22:25
11510 Antwoorden / 15 Vragen

Graag gedaan , suc6

me
door mein33 - Jan 26, 2023 om 22:19
5658 Antwoorden / 28 Vragen

U krijgt de bril van uw werkgever ?
Zo ja, ga dan naar een plaatselijke opticien en laat daarbij de 'brillengrootgrutters' buiten beschouwing.

sw
door swat1500 - Jan 27, 2023 om 10:40
3777 Antwoorden / 0 Vragen

Van belang is wat voor een glazen u moet gaan krijgen om uw werk goed en veilig te kunnen blijven doen.
Is er slechts sprake van een leesbril of een bril waarmee beter in de verte of in het donker kunt kijken dan kunt u bij iedere opticien terecht.
Is een multifocale bril nodig of heeft u ogen met een of meer cilinders dan is het beter om een "echte" opticien te raadplegen voor een diagnose.
De grotere ketens werken vaak met computer gestuurde meet aparauur. Prima bij eenvoudige brillen en ogen zonder specifieke problemen maar niet bij maatwerk.

ja
door jan24 - Jan 27, 2023 om 11:15
109 Antwoorden / 4 Vragen

Als uw werkgever de bril bekostigd, heeft deze geen connectie met een specifieke opticien?

mooimeisje_25395
door mooimeisje_25395 - Jan 27, 2023 om 11:28
30 Antwoorden / Vragen

Ga altijd naar pearl super goed is ook aanbevolen door de oog arts

pi
door piet limburg - Jan 27, 2023 om 11:31
232 Antwoorden / 15 Vragen

Deze vraag is inderdaad recentelijk ook gesteld.

Goede raad.
Kies voor een opticien die optometristen in dienst hebben...dat heeft niet iedere opticien.
Hou er rekening mee dat opticiens (de zogenaamde brillenwinkels) geen oogartsen zijn.
Ook in het ziekenhuis heb je oogartsen met een optometristen opleiding.
Dan ben je aan het goede adres
Succes

jd
door jdbeste1 Jan 27, 2023 om 12:27
24 Antwoorden / 73 Vragen

Ok dank je wel , ik zal dit zeker meenemen in mijn onderzoek..

Ja
door Jaap Rotterdam - Jan 27, 2023 om 11:36
15 Antwoorden / 2 Vragen

Ik gebruik al 50jr brillen. Het blijft lastig om een goede opticien aan te wijzen. Ik adviseer u dan ook om bij 2 of 3 opticiens een meting te laten doen.  Als ze alle drie sterk verschillen (dat is mij ook overkomen)dan nog maar 1, en bepaal dan welke het wordt,  of ga naar een specialist in een ziekenhuis,  als laatste optie. Ik had ook de laatste x dat er geen duidelijke afwijkingen geconstateerd werden, in het ziekenhuis zeiden ze: klopt meneer, u heeft staar! Dat ziet de opticien niet. Zodoende heb ik nu 2 nieuwe ooglenzen gekregen, kan nu na 50jr zonder bril goed zien.

jd
door jdbeste1 Jan 27, 2023 om 12:29
24 Antwoorden / 73 Vragen

Ok bedankt voor de tip. Ik ga dat zeker doen

ne
door neodutchio - Jan 27, 2023 om 11:37
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Om wat voor een bril gaat het! Voor een normale bril kunt u op veel plekken terecht, maar voor een beeldscherm- of veiligheidsbril op sterkte zijn er ook andere kanalen.

Je
door Jeltine - Jan 27, 2023 om 11:40
1 Antwoorden / Vragen

Zoek een opticiën waar ook een optometrist aan verbonden is. Die zijn breder opgeleid en kunnen ook afwijkingen in het oog doorgaans beter danwel sneller herkennen. En kijk op internet naar reviews van een desbetreffende opticiën/optometrist.

ri
door riand53 - Jan 27, 2023 om 11:50
4 Antwoorden / 1 Vragen

In Enkhuizen zit een prima opticiën: van der Klei. Aangesloten bij de prima keten Oogwereld. Zeer nauwkeurig, veel service, ruime keuze en zeer klantvriendelijk. Meten montuur en glazen aan met zeer geavanceerde methode en apparaten. Echt een eye-opener

ri
door riand53 - Jan 27, 2023 om 11:53
4 Antwoorden / 1 Vragen

In Enkhuizen zit een prima opticiën: van der Klei. Aangesloten bij de prima keten Oogwereld. Zeer nauwkeurig, veel service, ruime keuze en zeer klantvriendelijk. Meten montuur en glazen aan met zeer geavanceerde methode en apparaten. Echt een eye-opener

Yv
door Yvonne-909 - Jan 27, 2023 om 17:09
15 Antwoorden / 2 Vragen

Wat de ene goed vindt, vindt de andere niet goed.

Ik ben geen fan van de Pearls, Hans Anders, Eyelove, enz. maar ga naar een lokale goed aangeschreven opticiën met goed opgeleid personeel die deskundige oogmetingen doen en goede adviezen geven.

borg queen
door borg queen - Jan 27, 2023 om 17:57
127 Antwoorden / 2 Vragen

Ik ben al vanaf mijn 6de jaar bij Pearl. Altijd goed geweest. Gratis oogmeting en onderhoud bril, monturen in alle prijsklassen en kundige opticiens. Is bij de mijne nu zelfs mogelijk om een oogfoto te laten maken, tegen een klein bedrag om de binnenkant en het netvlies te controleren.

jodyhowell
door jodyhowell - Apr 7, 2023 om 06:45
2 Antwoorden / Vragen

Ik heb namen nodig die ik kan vertrouwen. Heeft iemand iets?

- cookie clicker -