Ee
door Eefafca May 31, 2019 om 16:55
Winkels & webshops

Wat kan ik doen als een bedrijf mij negeert?

Vorige week heb ik wat kleding besteld bij een bedrijf (Rebellion Fashionstore). Ze hadden mijn bestelling verzonden, maar ik kreeg geen track and trace code. Ik had ze gelijk gemaild en kreeg binnen een half uur antwoord, heel fijn!

Nu paste ik het kledingstuk (in dit geval was het een spijkerbroek), maar het was gewoon kapot! De naad op mijn been was kapot en de broek is zo niet te dragen. Ik mailde het bedrijf met dit nieuws en met de vraag of ik een nieuwe broek, of mijn geld terug kon krijgen. Inmiddels heb ik ze al 6 (!!!) mails gestuurd en ik heb geprobeerd contact te krijgen via social media. Nergens krijg ik gehoor en ik word gewoon genegeerd. Ik vind dit gewoon echt belachelijk en onprofessioneel en wil nu graag mijn geld terug. Ik betaal geen €35 (+ €6,95 verzendkosten) voor een kapotte broek!

Daarnaast vertelde een meisje tegen me dat zij hetzelfde meemaakt. Het komt dus vaker voor dat dit bedrijf hun klanten negeert! Als het om ‘normale’ zaken gaat, kunnen zij binnen een half uur negeren. Zodra het om fouten en/of beschadigingen gaat, geven ze geen gehoor.

Nu is mijn vraag, wat kan ik doen? Ik zou erg graag mijn geld terug willen, maar ik heb geen idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen als zij mij negeren...

4699 9 Rapporteer

diumenge
door diumenge - May 31, 2019 om 17:10
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Heb je ze al gebeld?

marita5
door marita5 - May 31, 2019 om 17:16
11505 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Eefafca ,

Zijn nergens bij aangesloten .

Plaats een klacht op klacht.nl / en klachtenkompas .

https://www.klacht.nl/

 https://www.klachtenkompas.nl/

Of een aangetekend schrijven ,

https://byrebellion.nl/retouren/

edrick3
door edrick3 May 31, 2019 om 18:39
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Dat aangetekend versturen kost je ook weer € 8 ;-(
https://jouw.postnl.nl/#!/versturen/details

marita5
door marita5 May 31, 2019 om 19:08
11505 Antwoorden / 15 Vragen

Beter € 8,- betalen en bewijs, als helemaal niets .

Ee
door Eefafca Jun 1, 2019 om 09:57
1 Antwoorden / 2 Vragen

Ga ik doen, bedankt voor de tips!

costnix
door costnix - May 31, 2019 om 17:32
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ze hebben een winkel in IJmuiden, maar die ziet er op GOOGLE Maps leeg uit.

chris74
door chris74 May 31, 2019 om 18:18
564 Antwoorden / 44 Vragen

Ook ik heb op google maps gekeken en zie duidelijk kleding hangen in de winkel en een tafel. Het is de winkel naast de uitgestalde freerecordshop spullen.

Th
door Thijs124 - May 31, 2019 om 18:10
289 Antwoorden / Vragen

Klinkt erg rebellisch!

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 31, 2019 om 18:37
16825 Antwoorden / 202 Vragen

Doe ook een melding aan www.fraudehelpdesk.nl

Als antwoord op u vraag: u kunt schriftelijk een vordering instellen maar als men echt niet reageert is een civile procedure de enigste manier om mogelijk nog recht te krijgen. Maar dat zal zeer helaas meer kosten dan  €35 + €6.95.
.
Zie de al gegeven adviezen.

Ee
door Eefafca Jun 1, 2019 om 10:01
1 Antwoorden / 2 Vragen

Heb de fraudehelpdesk benaderd, bedankt voor de tip! Civiele procedure gaat me inderdaad wel wat ver voor €42, maar zou dit het bedrijf wel graag aan hun broek willen hangen, haha!

edrick3
door edrick3 - May 31, 2019 om 18:40
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Als je in een stenen winkel koopt heb je dit soort problemen niet!

marita5
door marita5 May 31, 2019 om 19:09
11505 Antwoorden / 15 Vragen

Mosterd na de maaltijd .

aurora1
door aurora1 May 31, 2019 om 19:15
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Goed idee voor de toekomst....

tenormin
door tenormin May 31, 2019 om 22:24
16823 Antwoorden / 108 Vragen

@marita5 en @aurora1, is mosterd na de maaltijd maar ook: als je ergens niet meer kan komen behalve via internet bestellen? Heb zelf problemen met boodschappen dus moet wel on line bestellen, vreselijk.

Ee
door Eefafca Jun 1, 2019 om 09:56
1 Antwoorden / 2 Vragen

Hier heb ik toch niets aan? In een tijd als nu is het heel erg normaal en totaal niet ongebruikelijk om online dingen te bestellen

heremietkreeft
door heremietkreeft Jun 1, 2019 om 10:53
16825 Antwoorden / 202 Vragen

@EEFAFCA: ja, maar let dan wel altijd goed op waar u bestelt. Heeft de webshop een keurmerk, zijn er negatieve reviews (hoewel reviews ook niet altijd bertouwbaar zijn), zijn er al eerdere vragen gesteld bijv. hier of bij Radar. De prijs van het artikel kan ook een aanwizing zijn etc.

On-line beduveld worden is gemakkelijker dan via een stenen winkel, helaas maar waar.

dokun
door dokun Jun 3, 2019 om 17:48
152 Antwoorden / 0 Vragen

@eefafca,  ,  Trek het u niet aan. Hier zitten zeer veel gewoontereageerders die niets beter te doen hebben dan onzinnige en of hatelijke opmerkingen te maken tegen topicstarters. Het is vervelend voor u dat u geen antwoord krijgt. Ik zou ze blijven bellen en mailen en posten op o.a. FB. Meer kunt u eigenlijk niet doen. Een procedure is veel te duur. U weet nu wel dat u voortaan beter niet kunt kopen bij webshops die nergens bij zijn aangesloten en of die voorwaarden hanteren die niet volgens de wet zijn (zoals dit bedrijf). Soms wil het nog wel eens helpen als u op verschillende websites uw ervaring deelt over het bedrijf. En zo helpt u ook andere, zodat ze gewaarschuwd zijn voor dit bedrijf.. [red: deel reactie weggehaald ivm beledigend taalgebruik]

panter22
door panter22 - May 31, 2019 om 19:45
6599 Antwoorden / Vragen
Ee
door Eefafca Jun 1, 2019 om 10:02
1 Antwoorden / 2 Vragen

Bedankt, ga ik doen!

Iv
door Ivan007 - May 31, 2019 om 22:58
47 Antwoorden / 3 Vragen

Spijkerbroeken koop je tegenwoordig vaak met scheuren erin. Hoort het niet zo?

Ee
door Eefafca Jun 1, 2019 om 10:02
1 Antwoorden / 2 Vragen

Zeker, gescheurde naden echter niet. Hier heb ik vrij weinig aan

mo
door moetdat - Jun 3, 2019 om 18:07
104 Antwoorden / 19 Vragen

Rebellion is  een normale kleding winkel in IJmuiden. Daar koop je geen spijkerbroek van 35 euro.