h.
door h.overdijkink Jul 20, 2019 om 14:25
Winkels & webshops

Wat kan ik doen tegen dealonly. en hoe krijg ik mijn geld terug

18 juni schoenen besteld en betaald. Toto op heden,20 juli niets ontvangen. 3 mails gestuurd en gebeld. Antwoord is dat het onderweg is. Na laatste telefoontje kreeg ik ineens een bericht van DHL dat het bestelde is aangemeld bij DHL. Dit is al 4 dagen geleden. Ze bedonderen de boel; zie Facebook

Ik had de schoenen besteld voor de vakantie, maar ga volgende week weg en  ik ga voor die tijd aangeven bij de politie.

4092 11 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jul 20, 2019 om 14:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar als u even op internet had gekeken voordat u die schoenen bestelde, zou u dat nooit gedaan hebben. Bijvoorbeeld bij Klachtenkompas barst het van de klachten over niet geleverde spullen en geen geld terug.

Waarom bij al die louche bedrijfjes bestellen? Het barst van de schoenenzaken.

En dan: zie Facebook? Daar moet u ook niets kopen, barst van de oplichters.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 20, 2019 om 15:19
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Dit https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/dealonly/klachten/ik-wil-mijn-geld-terug/details?complaintId=5495700b-15ae-4cf4-8833-aa5f7fc728f1 is een voorbeeld van iets dat u had kunnen zien voordat u er bestelde. U heeft kennelijk eerst later bij Facebook gekeken. U kunt uiteraard aangifte doen, strafrechtelijk. Maar of dat resultaat heeft betwijfel ik ernstig aangezien het meer een civielrechtelijke kwestie is: niet nakomen van een overeenkomst of beter gezegd, in gebreke blijven m.b.t. naleving.
U heeft evenwel bericht van DHL en dat kan betekenen dat het bestelde wel degelijk onderweg is dus mijn advies: toch maar even afwachten.

Th
door Thijs124 - Jul 20, 2019 om 15:41
289 Antwoorden / Vragen

Dat wordt zonder schoenen op vakantie gaan. Als je terug bent zijn ze er misschien of ze zijn dan retour omdat er niemand thuis is?

marita5
door marita5 - Jul 20, 2019 om 15:51
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo H.Overdijkink ,

Zijn nergens bij aangesloten .

Lees hier de voorwaarden Art 10 en Art 11 , klik op de rode regels .

https://dealonly.nl/pages/algemene-voorwaarden

Dealonly is onderdeel van  Chappie`s Forest BV ,

https://www.bedrijvenpagina.nl/Chappie's_Forest_B.V./3413957/d5b75586/

Th
door Thijs124 - Jul 20, 2019 om 16:39
289 Antwoorden / Vragen

Je hebt natuurlijk altijd het recht om te annuleren, tot 14 dagen na ontvangst. Hoe snel je daarna je geld krijgt is dan weer de vraag.

re
door red1 - Jul 22, 2019 om 11:29
329 Antwoorden / 1 Vragen

Waarom koopt iemand bij dat soort zaken ??

mo
door mof - Jul 22, 2019 om 11:52
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Politie doet niets, is een zakelijk geschil, geen misdrijf of overtreding.
u moet bij de geschillencommissie webwinkels zijn, als dealonly daarbij is aangesloten, anders heeft u pech. Dan moet 7 naar de rechter en e.e.a. In een civiele zaak uitvechten

sa
door sabel - Jul 22, 2019 om 13:33
13 Antwoorden / 7 Vragen

Juist als een bedrijf nergens bij aangesloten is gebruik ik voor de zekerheid de creditcard. Mochten zie niet leveren dan zorgt tenminste mijn creditcard voor retourneren van mijn betaalde geld. Daarnaast check ik altijd of ze een echt adres hebben weet ik tenminste waar ik de spreekwoordelijke baksteen door de ruit moet gooien.

Wa
door Walter Krommenakker - Jul 24, 2019 om 03:16
2 Antwoorden / Vragen

Het zijn de zelfde mensen & eigenaren van 1dagdeal.nl die nu via Dealonly.nl en een andere site Diivas sandalen gewoon verder gaan met hun zaakjes.. Hier in Belgie ook al talloze meldingen.

ellencc
door ellencc - Aug 17, 2019 om 19:42
31 Antwoorden / 6 Vragen

Dealonly koopt bij AliExpres. Ik heb er schoenen besteld en van achterafbetalen gebruik gemaakt via Klarna.
Toen ik weer eens bij AliE keek zag ik mijn schoenen voor ruim 20 euro goedkoper staan.
De schoenen van DEalonly kon ik niet meer annuleren, dus gewoon laten komen en retourgestuurd.
Geen problemen mee gehad. Ook aangegeven bij Klarna en kreeg later een bevestiging dat het allemaal verwerkt was.