SanderHrlm
door SanderHrlm Feb 25, 2020 om 14:53
Winkels & webshops

Wat kan ik nog doen met een verlopen cadeaubon?

Ik heb er een paar gevonden die flink over de datum zijn. Diner cadeaubon 1,5 jaar over datum, Bol.com 2 jaar over datum en Giftforyou 2,5 jaar.

Moeten ze de prullenbak in of kan ik er nog iets mee?

12692 26 Rapporteer

r.kemperman
door r.kemperman - Feb 25, 2020 om 15:00
423 Antwoorden / 4 Vragen

De gevers zullen blij zijn dat u de bonnen zo goed gebruikt hebt.

Ze mogen nu de vuilnisbak in

Ka
door Kassagebruiker - Feb 25, 2020 om 15:08
683 Antwoorden / 5 Vragen

Vraag bij de eerstvolgende gelegenheid dat "er wat te vieren valt" CASH Euro's in een enveloppe, overal verkrijgbaar in flappentappers, die blijven lang geldig en in veel landen te besteden. Je krijgt zelfs wisselgeld als het niet gepast is. En weiger gewoon kadokaarten aan te nemen. Enne ..... de verkopers van de diner bon heeft lekker zitten zeten van de bijdrage van de gulle gever, net als meneer Bol en Gift4you.

Thijs12
door Thijs12 - Feb 25, 2020 om 15:13
522 Antwoorden / Vragen

Doe maar bij het oud papier.

sjjoppy
door sjjoppy - Feb 25, 2020 om 15:18
7156 Antwoorden / 3 Vragen

U kunt vragen of u de de bonnen nog mag gebruiken met bijbetaling.
Wie weet.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 25, 2020 om 15:19
16775 Antwoorden / 202 Vragen

Helaas. Deze bonnen zijn in beginsel niets meer waard gelet op de bijbehorende voorwaarden. U kunt echter altijd proberen om ze toch te verzilveren onder het motto: 'wie niet vraagt die niet krijgt' maar dan zal er wel sprake kunnen zijn van bijbetalen. Gelet op de al langere tijd van verlopen zijn geeft ik u weinig kans en dus mogelijk valse hoop. Echter, u weet maar nooit.

tenormin
door tenormin - Feb 25, 2020 om 15:21
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Moeten ze in de prullenbak of kan ik er nog iets mee? Inlijsten, aan de muur hangen. Als u visite krijgt van een van de gulle gevers, wel even de lijst weghalen. ;-))

ju
door juliomariner - Feb 25, 2020 om 15:32
1312 Antwoorden / 2 Vragen

Mischien kunt u er een mooie collage van maken.

Donuts
door Donuts - Feb 25, 2020 om 18:20
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Kunnen linea recta de prullenbak in. En geef aan iedereen in uw kring door dat u nooit meer kadobonnen wilt, omdat het toch weggegooid geld is.

getty
door getty - Feb 25, 2020 om 18:29
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Wat u kunt doen? Zich enorm schamen dat u zo ongeïnteresseerd met een kado bent omgegaan.

pe
door pebk Feb 26, 2020 om 10:32
579 Antwoorden / 0 Vragen

Wat een flauw antwoord. Waarom zou je je schamen als je een cadeau krijgt waar je (op dat moment) niets aan hebt? Laat degene die jou opzadelt met zo'n cadeau zich maar schamen. Ik heb liever dat men dan met lege handen komt dan met een cadeaubon.

jo
door jorisw Feb 26, 2020 om 19:11
4340 Antwoorden / 1 Vragen

In meer dan een jaar geen tijd hebben om te gebruiken? Dan interesseert het je blijkbaar niet. Lomp t.o.v. de gever. En nog lomper om een gever de schuld te geven PEBK...

jo
door jorisw - Feb 25, 2020 om 18:53
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Als ik dit lees ben ik altjid wel benieuwd waarom mensen zulke cadeaus niet waarderen. Iedereen moet toch wel een gaatje weten te vinden in z'n drukke agenda om zo'n cadeaubon te besteden. Tenzij je er niks aan vindt natuurlijk. Maar dan is het ook geen probleem als ze verlopen zijn.

pe
door pebk Feb 26, 2020 om 10:57
579 Antwoorden / 0 Vragen

Voor mij geldt dat het mij verplicht om iets te kopen bij een bedrijf dat niet per se mijn keuze is, binnen een bepaalde periode waarin ik misschien niets nodig heb van dat bedrijf. Bovendien is er kans dat dat bedrijf failliet gaat of overgenomen wordt en de waarde in een klap kan verdwijnen.

Een paar voorbeelden:
Voor onze bruiloft kregen we een bloemenbon van 25 Euro, uit te geven bij een (overigens prima) bloemist in het zuiden van onze woonplaats. Echter komen we daar nooit in de buurt. En als we wel eens in de buurt zouden komen, dan moet je ook nog eens aan de bon denken, moet er toevallig iets zijn naar je smaak en moet je een boeket kopen van 25 Euro of meerdere kleinere en bijbetalen.

We hebben ook een bon gekregen als kerstpakket van mijn werkgever. Te besteden binnen een half jaar. De producten die je kon kiezen zijn voor de helft van de prijs te krijgen bij een normale winkel of webshop.

De week voordat Intertoys failliet ging kreeg mijn zoon nog een aantal bonnen voor zijn verjaardagsfeestje. Hij was net jarig geweest, dus had heel veel nieuw speelgoed. Toch nog net op tijd uit kunnen geven aan iets waar hij nu helemaal niet mee speelt.

justmeagain
door justmeagain - Feb 25, 2020 om 23:15
623 Antwoorden / 8 Vragen

Ik wil ze wel ruilen tegen cadeaubonnen van Dixons of de Kijkshop. Geen probleem.

ja
door jan24 - Feb 26, 2020 om 09:49
109 Antwoorden / 4 Vragen

Het gros van de cadeaubonnen bewaart het restant, wat later nog te gebruiken is. Dus uw opmerking over wisselgeld is niet helemaal correct. Maar uw opmerking over cash geld is geen antwoord op de vraag van TS. Zelf geef ik nooit cash als cadeau, gaat naar mijn mening vaak met de knollen de pot in.
Wat niet weneemt dat TS zorgvuldiger/dankbaarder had kunnen omgaan met de ontvangen bonnen.

da
door daniel1 - Feb 26, 2020 om 10:15
1 Antwoorden / 0 Vragen

Is mij ook overkomen met de bioskoopbon. Al meerdere keren en als ik dan hierover klaag geven ze aan dat ze er iets aan gaan doen maar niets daarvan dus.

slechte bon en daar maken ze zelfs reclame op tv van. Belachelijk. Zijn bedrijven die daar een smak geld aan verdienen dus.

marita5
door marita5 Feb 26, 2020 om 10:30
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@daniel1 , Zijn bedrijven die daar een smak geld aan verdienen dus. Is nogal logisch als er mensen zijn zoals u , een welgemeend cadeau van een gulle gever in de la leggen en er verder niet na omkijken . Is mij ook overkomen met de bioskoopbon. Al meerdere keren , Verder kijken dan u neus lang is , dan overkomt u dit geen meerdere keren . https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-niet-tevreden/tegoedbon-of-cadeaubon

1paul
door 1paul - Feb 26, 2020 om 10:58
3103 Antwoorden / 0 Vragen

je kunt altijd deze vraag stellen bij de betreffende winkels, de een zal zeggen jammer terwijl de ander daar misschien wat coulanter mee omgaat...

SanderHrlm
door SanderHrlm - Feb 26, 2020 om 11:06
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor alle meelevende reacties :-)

Heb mij aangemeld bij Giftomatic, interessante dienst. Thanks voor het delen, heb ik er in elk geval nog iets aan.

marita5
door marita5 Feb 26, 2020 om 11:10
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Beter iets dan niets .

soesje_1
door soesje_1 - Feb 26, 2020 om 12:43
4 Antwoorden / 0 Vragen

Kun je weggooien zijn niet meer geldig.

me
door mein33 - Feb 26, 2020 om 13:03
5658 Antwoorden / 28 Vragen

edit.  mein33  ;-))

mo
door mof - Feb 26, 2020 om 13:09
3619 Antwoorden / 3 Vragen

[edit redactie, bijdrage verwijderd]

Ka
door Kassagebruiker - Feb 26, 2020 om 15:07
683 Antwoorden / 5 Vragen

Alle biljetten en kadokaarten hebben (uiteindelijk)  een einde geldigheidswaarde.
Euro biljetten nog niet voorlopig, kadobomnnen meestal één jaar. Dus één advies: gebruik die kadobon binnen een maand na krijgen, anders gaat die in het vergeet boek. Ik weiger kadobonnen, dat weet men, krijg enveloppen met euro biljetten en zelfs een keer een "geldboompje", was leuk.

di
door dinie1 - Feb 26, 2020 om 18:58
2 Antwoorden / 1 Vragen

Je hoef ze niet weg te gooien stuur ze maar naar stichting AAP of een ander goed doel

jack333
door jack333 - Feb 27, 2020 om 02:44
45 Antwoorden / 9 Vragen

Gewoon weggooien of misschien nog te gebruiken om de houtkachel mee aan te maken

ma
door marbelart - Feb 27, 2020 om 08:07
1 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn ervaring is dat ze aan de kassa geweigerd worden.
Helaas.

simon55
door simon55 - Feb 27, 2020 om 10:19
1556 Antwoorden / 5 Vragen

U kunt ze in het vierkante archief op wieltjes deponeren

mr
door mrmoto - Feb 27, 2020 om 11:35
167 Antwoorden / 4 Vragen

ik zou ze inlijsten en op de wc ophangen , kan de gever zien wat u met kado'tjes doet , nl bewaren!

ma
door marleenvanh - Feb 27, 2020 om 12:27
451 Antwoorden / 1 Vragen

Er is een goed doel: "Stichting Dierenthuis in Almere" die er soms nog wat voor kan krijgen aan goederen. Maar of het met ZOOOOOOO lang over de datum zijnde kaarten nog kan dat betwijfel ik. Ze dienen dan te worden opgestuurd naar Stichting Dierenthuis, p/a WG Plein 384, 1054 SG Amsterdam. Het is een initiatief van Sasja Schonewille. Zij beheert het twitter account van Dierenthuis. https://twitter.com/dierenthuis  Namens de dieren alvast bedankt. Het is natuurlijk sowieso schandalig dat je voor iets betaalt en dan de kans loopt er niets voor terug te krijgen. Dit soort kaarten en bonnen zou onbeperkt geldig moeten blijven. Er is vooruitbetaald voor een service/artikel dat MOET dan geleverd worden. DAAR ZOUDEN Kassa, Radar en  ZEKER die "Consumentenbond" zich een ECHT HARD voor moeten maken!!!