Wat moet ik doen als een webshop de retour terugbetaling niet doet?
Ik heb twee maanden geleden een bestelling bij Sneaker District gedaan, voor 2 paar schoenen. Eentje was perfect maar het andere paar viel enorm klein dus die heb ik geretourneerd op 3 oktober. Tot op heden heb ik nog steeds geen retourbetaling ontvangen en als ik zoek op internet vind ik met mij heel veel andere mensen. Wat kan ik doen om toch mijn geld terug te krijgen?

Heb je de juiste retourprocedure gevolgd? En voldeed het retour aan hun voorwaarden?
https://www.sneakerdistrict.nl/retourneren/
Heb je ontvangstbevestiging ontvangen van retour? Wat staat hierover in je account? Is het afgeleverd volgens T&T?
Ja, dat heb ik gedaan. Alles is volgens de procedure gegaan en heb ook mails ontvangen. Als ik op Google kijk zie ik veel negatieve reviews van andere consumenten dat zij hun geld ook niet terug krijgen. Ik heb gemaild en krijg geen reactie, ik heb gebeld en ze zijn telefonisch niet bereikbaar. Heeft het zin om een deurwaarder erheen te sturen of is dat zonde van het geld/moeite? Ik heb dit nog nooit meegemaakt dus ook nog geen idee hoe ik dit aan moet pakken.

Ja, dat heb ik gedaan. Alles is volgens de procedure gegaan en heb ook mails ontvangen. Als ik op Google kijk zie ik veel negatieve reviews van andere consumenten dat zij hun geld ook niet terug krijgen. Ik heb gemaild en krijg geen reactie, ik heb gebeld en ze zijn telefonisch niet bereikbaar. Heeft het zin om een deurwaarder erheen te sturen of is dat zonde van het geld/moeite? Ik heb dit nog nooit meegemaakt dus ook nog geen idee hoe ik dit aan moet pakken.
Ik zou beginnen met het indienen van een klacht op https://www.consuwijzer.nl/doe-uw-melding-bij-acm-consuwijzer
Hier https://www.consuwijzer.nl/nieuws/acm-dwingt-webwinkel-ti-84shop-op-tijd-te-leveren-en-terug-te-betalen kun je lezen dat bij ontvangst van veel klachten over een shop de ACM het oppakt en een boete op kan leggen. Roep via social media zoveel mogelijk andere gedupeerden op om ook een klacht in te dienen bij de ACM.
Misschien is dit ook wel een topic voor de belbus, gezien de grote hoeveelheid klachten. Mail naar belbus@bnnvara.nl

Nog wat contactmogelijkheden
https://nummerklantenservice.nl/sneaker-district/

Hallo Tessavb ,
Zie deze voorbeeldbrief ,
https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/kan-ik-van-de-overeenkomst-af/voorbeeldbrief-geld-niet-terug-na-ontbinden-binnen

@tessavb ,
Sneaker District is failliet ,
http://www.curatoren.nl/fo/insolventie/339482/sneakerdistrict-b-v/
https://fashionunited.nl/nieuws/business/sneaker-district-is-failliet/2023112259174
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Woekerpolis akkoord; wat moet je doen als je niet bent aangesloten bij de partij
bij het akkoord tussen de 5 partijen en ASR en Aegon is ook afgesproken dat men gecompenseerd wordt ook al ben je niet aangesloten bij 1 van de 5 partijen en als je nog geen compensatie hebt gehad. hoe kom ik erachter of ik recht heb op compensatie? ik heb een woekerpolis gehad en na de looptijd heb ik wel gevraagd of ik in aanmerking kwam maar Aegon schreef dat ik nergens recht op had.
waar
...
Lees meer
Ben je verplicht een bankapp te nemen
De SNSbank is gestopt met het verstrekken van de digipas en nu kan ik alleen bankieren als ik hun app download of een browsercode aanvraag. Het probleem is dat ik vroeger hun app wel op de telefoon had en toen de telefoon ouder was en ik geen nieuwe updates meer kon uitvoeren, de bank berichtte dat vanwege de veiligheid ik niet meer kon bankieren op de telefoon.Je wordt dus gedwongen om een nieuwe ... Lees meer
Mijndrogist.nl levert niet en niet bereikbaar
24 november bestelling gedaan. Track and trace gekregen met levering van DHL. Mail gekregen dat zending niet werd uitgeleverd ivm beschading vd verpakking. Daarna is het stil. Mijndrogist reageert niet op contact formulier die op de website staat en ook nog geen reactie op email naar klantenservice. Het telefoonnummer is niet meer in gebruik.
Meer mensen met problemen met Mijndrogist.nl ?
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer